abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 20 november 2007 @ 09:11:28 #201
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_54732325
darlings, ik overweeg een move naar London.
ik heb daar 5 december een sollicitatie-gesprek en als alles lovely jubbly is gaat ik emigreren...

Wordt dus een mogelijke relocation. Bedrijf zit in de buurt van Putney Bridge / Fulham en ben dan ook op zoek naar een apartement / studio (refurbished) daar redelijk in de buurt... max reisafstand rond de 30 minuten vind ik wel plezant.

kan iemand ervaringen met mij delen met het daadwerkelijke moven, ik ken wel gedeeltes van London (kom er elk jaar) -- maar waar moet je nou echt rekening mee houden? Hoop engelsen hebben het over de 'dreaded Council tax' maar dat vind ik ook niet zo bijzonder (hebben wij immers ook min of meer)

Any thoughts?
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
  dinsdag 20 november 2007 @ 09:12:26 #202
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_54732341
oh, ik zit zelf te kijken naar een refurbished studio -- dus gewoon een plekkie waar een magnetron, koelkast, tv+kabel en internet and the whole malarky al inbegrepen is. Met een beetje mazzel ook in de maand/weekprijs...
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
  dinsdag 20 november 2007 @ 13:11:59 #203
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_54736822
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 09:11 schreef Reddiablo het volgende:
darlings, ik overweeg een move naar London.
Wordt dus een mogelijke relocation. Bedrijf zit in de buurt van Putney Bridge / Fulham en ben dan ook op zoek naar een apartement / studio (refurbished) daar redelijk in de buurt... max reisafstand rond de 30 minuten vind ik wel plezant.

kan iemand ervaringen met mij delen met het daadwerkelijke moven, ik ken wel gedeeltes van London (kom er elk jaar) -- maar waar moet je nou echt rekening mee houden? Hoop engelsen hebben het over de 'dreaded Council tax' maar dat vind ik ook niet zo bijzonder (hebben wij immers ook min of meer)

Any thoughts?
Is er een reden dat je refurbished wil? Mijn huis was ook refurbished, maar heb er niet echt naar lopen zoeken.

Council tax is overal verschillend en geen idee hoeveel dat voor een studio zou zijn. Voor een 3 slaapkamer rijtjeshuis met 1 persoon in Greenwich betaal ik £105 per maand.

In mijn geval is de verhuizing geregeld door mijn voormalige werkgever, maar veel hoefte hij niet te doen volgens mij.
reset
  dinsdag 20 november 2007 @ 18:11:23 #204
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_54742831
council tax verschilt per wijk geloof ik
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_54743181
30 minuten is weinig hoor in Londen, qua reistijd... Fulham is geen goedkope wijk geloof ik. Je zou kunnen kijken in Acton, Ealing, en dergelijke.

Gemeentelijke belastingen liggen hier wel heel wat hoger dan in NL. Als je alleen woont krijg je 25% korting!
  dinsdag 20 november 2007 @ 19:46:28 #206
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_54745050
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 09:11 schreef Reddiablo het volgende:
darlings, ik overweeg een move naar London.
ik heb daar 5 december een sollicitatie-gesprek en als alles lovely jubbly is gaat ik emigreren...

Wordt dus een mogelijke relocation. Bedrijf zit in de buurt van Putney Bridge / Fulham en ben dan ook op zoek naar een apartement / studio (refurbished) daar redelijk in de buurt... max reisafstand rond de 30 minuten vind ik wel plezant.
Ik zou in Putney zelf gaan wonen! SW15 is nice man. Desnoods ga je ergens in Tooting, Southfields, Wimbledon wonen, ben je allemaal zo met de bus of metro.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_54746716
Toevallig nog mensen, of mensen met kinderen die zich voor de uni hebben ingeschreven in the UK?
Ik support gevallen topclubs!
  woensdag 21 november 2007 @ 00:24:04 #208
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54751911
Er zitten een paar mensen in het Stage en studeren in het buitenland-topic van SES dacht ik. In ieder geval moet je erg voorzichtig zijn met welke universiteit aangezien er grote verschillen zijn.
  woensdag 21 november 2007 @ 08:37:52 #209
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_54753640
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 18:25 schreef lushfemke het volgende:
30 minuten is weinig hoor in Londen, qua reistijd... Fulham is geen goedkope wijk geloof ik. Je zou kunnen kijken in Acton, Ealing, en dergelijke.

Gemeentelijke belastingen liggen hier wel heel wat hoger dan in NL. Als je alleen woont krijg je 25% korting!
Er is toch nog wel wat te vinden hoor.. in Putney, Chiswick, Gunnersbury... desnoods Richmond, of inderdaad Acton en Ealing -- is ook nog wel te doen en ligt ook nog redelijk centraal
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
  † In Memoriam † woensdag 21 november 2007 @ 11:59:41 #210
135486 Manu82
How you doin'?
pi_54757260
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 17:41 schreef Roosje11 het volgende:
Gister christmas light switch on in Manchester, wow!! wat mooi! Enorme santa op town hall, helemaal verlicht. Heel veel vuurwerk, echt super!
Jullie ook al christmas light switch on gehad?
Ben je al in Trafford Center geweest? Is rond deze tijd echt mooi!
Some memories are best forgotten
Room 23
pi_54769266
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 18:11 schreef don-diablo het volgende:
council tax verschilt per wijk geloof ik
Per borough, en daarnaast hangt het af van de waarde van je huis. Ben je de enige werkende in een huis dan krijg je 25% korting. Reken over het algemeen op een 1000 pond per jaar, maar kijk op websites als Findaproperty.

Studenten hoeven niet te betalen.
pi_54830536
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 20:55 schreef Fetai het volgende:
Toevallig nog mensen, of mensen met kinderen die zich voor de uni hebben ingeschreven in the UK?
Datte ga ik dit jaar maar weer eens een keertje proberen. Het staat al in de planning. Als alles gaat zoals gepland woon ik vanaf komende zomer vast in London of in Norwich.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_54831245
quote:
Op zondag 25 november 2007 18:34 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Datte ga ik dit jaar maar weer eens een keertje proberen. Het staat al in de planning. Als alles gaat zoals gepland woon ik vanaf komende zomer vast in London of in Norwich.
Schrijf je dan NU in, veel universiteiten geven al offers. UEA neem ik aan dan voor Norwich? Welke in London?
Ik support gevallen topclubs!
pi_54831371
quote:
Op zondag 25 november 2007 19:03 schreef Fetai het volgende:

[..]

Schrijf je dan NU in, veel universiteiten geven al offers. UEA neem ik aan dan voor Norwich? Welke in London?
Het is of de London School of Economics and Political Science of in inderdaad de UEA.
Ik zie wel wat het wordt, zelf heb ik 2 bekenden op de UEA zitten en een paar bekenden die in Norwich wonen. London daarentegen slechts een paar maar ben al vaker in London geweest. We gaan er komende week weer mee bezig!

what bout y00 ?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 25 november 2007 @ 19:23:46 #215
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54831727
beetje off jullie topic, maar is Norwich mooie stad? Het is vrij dichtbij Cambridge, is het de moeite van een bezoekje waard?
pi_54832617
quote:
Op zondag 25 november 2007 19:23 schreef Grumpey het volgende:
beetje off jullie topic, maar is Norwich mooie stad? Het is vrij dichtbij Cambridge, is het de moeite van een bezoekje waard?
Geen idee, ben opzich hier ook wel benieuwd naar. Het enige wat ik weet van norwich is dat ik er bekenden heb wonen en dat de afstand london - norwich met de trein ong. 2 uur is
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 26 november 2007 @ 16:16:06 #217
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_54849053
Norwich is een mooi, lief en rijk stadje. Het is er allemaal heel gemoedelijk en persoonlijk vergeleken met London.

Een van de voorbeelden zijn hun bussen. In London stap je de bus en praat niet met de busschauffeur die in z'n kogel/bomveilige hokje zit. In Norwich stap je in, maak een praatje met de chauffeur die niet in een hokje zit, ga je zitten in de keurig verzorgde bus met zweverige pastelkleurtjes waar je elk moment Phil Collins op de radio kan verwachten.

De cathedraal is ook een bezoekje waard en gewoon een beetje door het centrum slenteren is ook heel ontspannend. Vrienden van me hebben er een aantal jaren gewoond, maar zijn toch vertrokken omdat het ze te saai werd.
reset
  maandag 3 december 2007 @ 19:57:12 #218
2209 puntloos
Gij zult niet JeWeetWellen!
pi_55019279
Zo dan. Hoewel ik niet veel meer op FOK kom (druk geweest etc) lijkt het me nu wel het moment om me hier even present te melden. Over 7 dagen woon ik namelijk permanent in London. Eerst even een tijdelijk verblijf, maar ga direct op permanente huizenjacht. (Concentreer me op Vauxhall area, ik wil nl een 2br op fietsafstand van Victoria Station)

Dusseh, als een van jullie nog iets hoort over een plek in dat gebied hoor ik het graag.. en anders wellicht een keer afspreken in De Hems ofzo?

*gaat verder met dit forum doorspitten*

[ Bericht 10% gewijzigd door puntloos op 03-12-2007 20:14:25 ]
Life (n), Something that goes 'squish' when you step on it.
  dinsdag 4 december 2007 @ 12:00:43 #219
156462 JX
Alba gu Brath!
pi_55030681
Ik ben van plan mid volgend jaar richting Schotland (Glasgow) te vetrekken . Ik kan daar terecht bij een NLtalig callcenter voor minimaal een jaar. Daarna wil ik gaan kijken of ik in Schotland blijf wonen of dat ik terug ga Op het moment druk bezig met allerlei dingen uit te zoeken voor de grote overstap!

Vraagje aan de UKgangers: hebben jullie veel gedoe met papierwerk enzo gehad of ging het allemaal vrij simpel?
Life is a waste of time, time is a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life!
  dinsdag 4 december 2007 @ 12:24:41 #220
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_55031243
De Hems, ik was er afgelopen zaterdag nog toevallig, toch maar even een broodje kroket gegeten, mistte het toch teveel
  dinsdag 4 december 2007 @ 12:29:23 #221
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_55031323
oeh, kan dat in De Hems?

*takes notes* LOL
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
  dinsdag 4 december 2007 @ 12:34:12 #222
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_55031429
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 12:29 schreef Reddiablo het volgende:
oeh, kan dat in De Hems?

*takes notes* LOL
Verrie ekspensif! (ook frikandellen etc)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_55035798
En morgenavond Sinterklaasfeestje in de Hems! Toch nog een beetje het missen van m'n 1e pakjesavond ooit goedmaken :-)
I live my life like i'm dying
  dinsdag 4 december 2007 @ 18:30:09 #224
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_55040204
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 12:34 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Verrie ekspensif! (ook frikandellen etc)
Valt wel mee toch? Het is zo ongeveer de gemiddelde prijs voor een lunch. Als je frikandellen (speciaal) bestelt krijg je er 2 met salade en patat. Vergeleken met de Febo in NL zal het idd vrij duur zijn, maar ja alles is hier duur als het zo gaat bekijken.
reset
pi_55040354
Puntloos, Vauxhall is een aardige buurt, vrienden van mij hebben er gewoond, maar het is niet goedkoop, omdat het zo centraal is.
Iets zuidelijker zit je ook nog steeds prima voor Victoria: Brixton, Stockwell, Streatham.

Broodje kroket? Nyum.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')