abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:38:27 #76
147179 HandD
Grüessli!
pi_62747903
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 11:42 schreef beunhaas96 het volgende:
En Zurich is nu eenmaal een internationale stad waar gewoon alles te doen is, meer ook niet!
meer dan alles hoeft van mij ook niet hoor

Als je in de richting van Graubünden woont dan heb je zometeen in de Winter het wel weer beter...
altijd leuk om na het werk een biertje te pakken in een of andere apres ski tent.
Bin froh I de schwiitz z'si.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 14:27:33 #77
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_62751238
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:38 schreef HandD het volgende:

[..]

meer dan alles hoeft van mij ook niet hoor

Als je in de richting van Graubünden woont dan heb je zometeen in de Winter het wel weer beter...
altijd leuk om na het werk een biertje te pakken in een of andere apres ski tent.
Tussen de Anton-aus-Tirol-lallende toeristen, nou als je het in Zwitserland dààr van moet hebben.....
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_62751498
Mijn idee!
pi_62752116
Hier ook een Amsterdamse kaaskop, wonend en werkend in Zurich (bij die welbekende software toko).
Verdien netto +/- 3.5 x meer als dat ik in Nederland deed, terwijl mijn totale kosten zo'n beetje hetzelfde zijn gebleven.
pi_62812085
Aangezien ik nog niet helemaal ingeburgerd ben hier in zwitserland, ben ik nog op zoek naar een zwitserse intersite waar ik 2e hands auto´s kan kopen? autoscout en ebay ken ik maar zijn er nog meer?.....
pi_62812761
Ik denk dat je er met AutoScout24.ch wel komt, aangezien deze (zoals elke xScout24-site) meerdere sites aggregeerd.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 15:54:36 #82
192166 Paupermans
They made me do it
pi_62814864
Schankedön!!
pi_62971400
De eerste glijers alweer gezien dit jaar in de sneeuw! Mensen die snoeihard op een schuiverd gaan in de sneeuw! Wat een leedvermaak ik ben blij dat ik niet kan skieen!
  woensdag 5 november 2008 @ 16:04:33 #85
192166 Paupermans
They made me do it
pi_62972643
Skiën is tof! Met nieuwjaar komen een paar vrienden bij mij langs, dan kunnen we na nieuwjaar mooi een paar dagen skiën. Weet alleen nog niet waar, Chamonix ofzo.
pi_62973832
Stiekem overweeg ik wel om lessen te nemen maar als ik die mensen dan weer zie schuiven hahah... dan sla ik graag over
pi_62974594
Het ziet er inderdaad erg leuk uit dat geschuif in de sneeuw zoalng ik het zelf niet hoef te doen, haha; toekijken met een heerlijk zwitsers wit wijntje, nou dan klaag ik niet hoor
pi_63348277
aangekondigd op www.zwitserlandforum.nl. Gaat er iemand, uit Zürich, naar de borrel van 25 november
in de newsbar?
Bin froh I de schwiitz z'si.
  dinsdag 2 december 2008 @ 01:54:45 #89
199912 bikkeltje2
gaat altijd door
pi_63686491
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 15:10 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Zo HandD, nou hoor je het ook es van een ander
Een kleine bijval vanuit mijn kant:
Nergens zulke hypocriete / achterbakse en vuile mentaliteit meegemaakt als in Zwitserland. Zolang ze geld aan je kunnen verdienen is het één en al glimlach, maar o wee als je je omdraait. Ze discrimineren bij de vleet, vertrouwen elkaar voor geen meter, nog grotere bureaucraten dan Koos Spee, en het enige waar ze zich druk ommaken is ... schoonmaken.

Wat een dwangneuroten, ze zijn enkel en alleen bezig: ojee, ik mag geen fout maken. De venijnigheid is ongekend, enkel messen in je rug en een bekrompenheid waar een limburger jalooers op is.

Als tourist kan je je geld prima kwijt, maar een beetje humor is ver te zoeken. Geldwolven zijn het, die er niet voor terugdeinzen om vuil geld aan te nemen en dan doen of ze heilig zijn.

Laat ze ajb buiten europa, ze zijn het niet waard.

Een zeer bescheiden en ingetogen kleine bijval, ik heb nij ingehouden!
pi_63689406
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 01:54 schreef bikkeltje2 het volgende:

[..]

Een kleine bijval vanuit mijn kant:
Nergens zulke hypocriete / achterbakse en vuile mentaliteit meegemaakt als in Zwitserland. Zolang ze geld aan je kunnen verdienen is het één en al glimlach, maar o wee als je je omdraait. Ze discrimineren bij de vleet, vertrouwen elkaar voor geen meter, nog grotere bureaucraten dan Koos Spee, en het enige waar ze zich druk ommaken is ... schoonmaken.

Wat een dwangneuroten, ze zijn enkel en alleen bezig: ojee, ik mag geen fout maken. De venijnigheid is ongekend, enkel messen in je rug en een bekrompenheid waar een limburger jalooers op is.

Als tourist kan je je geld prima kwijt, maar een beetje humor is ver te zoeken. Geldwolven zijn het, die er niet voor terugdeinzen om vuil geld aan te nemen en dan doen of ze heilig zijn.

Laat ze ajb buiten europa, ze zijn het niet waard.

Een zeer bescheiden en ingetogen kleine bijval, ik heb nij ingehouden!


Een beetje waarheid zie ik wel terug in je verhaal.

Dat is ook de reden waarom ik volgend jaar weer naar Nederland vertrek! ben het na 5 maanden al helamaal zat hier. Ik bedoel vrienden maken is er hier al helemaal niet bij... HUMOR is heeel ver te zoeken idd. Wat zijn deze mensen stug zeg. ongeloofelijk! Ben blij als ik straks weer in het gezellige maar zeurende Nederland zit... gezellig onder de echte mensen!

Ik moet wel zeggen voor natuur en landschap is dit land schitterend! jammer dat de zwitsers er wonen
  dinsdag 2 december 2008 @ 10:56:50 #91
192166 Paupermans
They made me do it
pi_63690826
Wat vreemd zeg. Zou het verschil tussen de Frans-sprekenden en de Duits-sprekenden dan zo groot zijn? Of ligt het aan de universitaire omgeving waar ik me in bevind? Ik ben serieus nog geen enkele Zwitser tegen gekomen die niet aardig is of waar ik niet mee kan opschieten. Ik heb hier ongeveer 20 collega's, waarvan het merendeel PhD-studenten is en ik kan met iedereen overweg. De sfeer is super relaxt, 's ochtends drinken we een half uur koffie en tussen de middag lunchen we een uur. Iedereen doet z'n eigen ding, maar toont ook interesse in mijn project. Die bekrompenheid en verhalen over messen in de rug steken herken ik totaal niet.
  woensdag 3 december 2008 @ 01:56:45 #92
199912 bikkeltje2
gaat altijd door
pi_63715652
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 09:49 schreef beunhaas96 het volgende:

[..]



Een beetje waarheid zie ik wel terug in je verhaal.

Dat is ook de reden waarom ik volgend jaar weer naar Nederland vertrek! ben het na 5 maanden al helamaal zat hier. Ik bedoel vrienden maken is er hier al helemaal niet bij... HUMOR is heeel ver te zoeken idd. Wat zijn deze mensen stug zeg. ongeloofelijk! Ben blij als ik straks weer in het gezellige maar zeurende Nederland zit... gezellig onder de echte mensen!

Ik moet wel zeggen voor natuur en landschap is dit land schitterend! jammer dat de zwitsers er wonen
Ik heb het er 2,5 jaar volgehouden en kom eigenlijk niet verder dan deze one liner: CH has a nice scenery, but it has no soul!

Terug in NL: goh, ik wist niet dat zeuren zo leuk kan zijn. Ga je daar toch anders tegen aan kijken. Liever een zeur dan iemand die helemaal niets zegt!
  woensdag 3 december 2008 @ 02:02:13 #93
199912 bikkeltje2
gaat altijd door
pi_63715710
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 10:56 schreef Paupermans het volgende:
Wat vreemd zeg. Zou het verschil tussen de Frans-sprekenden en de Duits-sprekenden dan zo groot zijn? Of ligt het aan de universitaire omgeving waar ik me in bevind? Ik ben serieus nog geen enkele Zwitser tegen gekomen die niet aardig is of waar ik niet mee kan opschieten. Ik heb hier ongeveer 20 collega's, waarvan het merendeel PhD-studenten is en ik kan met iedereen overweg. De sfeer is super relaxt, 's ochtends drinken we een half uur koffie en tussen de middag lunchen we een uur. Iedereen doet z'n eigen ding, maar toont ook interesse in mijn project. Die bekrompenheid en verhalen over messen in de rug steken herken ik totaal niet.
Heb eigenlijk geen echte ervaring in Romandie (behalve dan tourist zijn in Geneve, Lausanne en de meren). Denk idd wel dat de mentaliteit behoorlijk anders is, veel losser en vrijer en meer interesse in de medemens zonder elkaar in de haren te vliegen. Uiteindelijk hangt Romandie er in Zwitserland een beetje bij (of beter gezegd, vormt een heel ander deel net zoals Ticino). Meer gericht op frankrijk / is meer frans dan Zwitsers. Natuurlijk wel met dat verschil dat de bankrekeningen een behoorlijk hoog saldo kennen! Tsjonge, wat is het kanton Vaud toch rijk zeg! Volgens mij is de enige inwoner in Vaud die duits spreekt genaamd Schumacher, maar die brengt dan wel weer genoeg geld met zich mee. Best mooi huis, zo aan het meer van Geneve!
pi_63778905
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 09:51 schreef beunhaas96 het volgende:

[..]

Ik woon in Oost Zwitserland en misschien is het nachtleven in Zurich wel ok, Maar wat heb ik daaraan als ik 130 km daar vandaan woon? Ik heb al echt mijn best gedaan om tot de kleine uurtjes ergens binnen te blijven maar de tenten lopen gewoon leeg om 1 uur/ half 2. En het is echt een land dat ingesteld is op de oudere vandagen.http://i.fokzine.net/s/loveit.gif
Ik weet niet waar jij dan in zurich ben geweest. Maar ik ga elke weekend stappen in zurich en blijf dan tot een uurtje of 6 in een club hangen. En neem daarna weer de eesrte verbinding naar huis. om 6 uur is het dan wel niet zo vol dan het is om 2/3 uur maar er is nog zeker een goed feestje gaande.
  vrijdag 5 december 2008 @ 11:37:22 #95
199912 bikkeltje2
gaat altijd door
pi_63778981
De beste plek om In Zwitserland uit te gaan is toch wel Zuerich, bekend om de vele clubs en daarnaast ook nog wel wat café'tjes. Daarbuiten is het huilen met de pet op. Misschien ook nog wel Geneve, maar dat ken ik niet goed genoeg.
pi_63782397
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 11:37 schreef bikkeltje2 het volgende:
De beste plek om In Zwitserland uit te gaan is toch wel Zuerich, bekend om de vele clubs en daarnaast ook nog wel wat café'tjes. Daarbuiten is het huilen met de pet op. Misschien ook nog wel Geneve, maar dat ken ik niet goed genoeg.
Over andere plekken kan ik ook weinig zeggen.
Al denk ik dat je overal wel uit kan gaan. Van wat ik zo om me heen hoor.
Alleen moet je de juiste clubs weten te vinden en niet in het toeristendeel terrecht komen.
pi_63874359
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 11:34 schreef anoukilu het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jij dan in zurich ben geweest. Maar ik ga elke weekend stappen in zurich en blijf dan tot een uurtje of 6 in een club hangen. En neem daarna weer de eesrte verbinding naar huis. om 6 uur is het dan wel niet zo vol dan het is om 2/3 uur maar er is nog zeker een goed feestje gaande.
Begrijpend lezen is moeilijk voor je denk ik? Mijn probleem is dus dat ik 130 km van Zürich vandaan woon. En het heeft geen zin om te gaan stappen met vrienden daar, als ik niet kan drinken omdat ik meestal moet rijden. (We gaan het absoluut wel een keer proberen in Zürich)
Ik ben overigens nu al een aantal keer in Duitsland op stap geweest en dat is me goed bevallen. Nadeel is nog steeds dat we met 2 auto´s terug moeten racen in de nacht.
Maar kom maar op met namen van clubs, ik wordt nu nieuwsgierig en ga proberen in de komende 2 weken is naar zürich te gaan!
pi_63897550
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 11:49 schreef beunhaas96 het volgende:

[..]

Begrijpend lezen is moeilijk voor je denk ik? Mijn probleem is dus dat ik 130 km van Zürich vandaan woon. En het heeft geen zin om te gaan stappen met vrienden daar, als ik niet kan drinken omdat ik meestal moet rijden. (We gaan het absoluut wel een keer proberen in Zürich)
Ik ben overigens nu al een aantal keer in Duitsland op stap geweest en dat is me goed bevallen. Nadeel is nog steeds dat we met 2 auto´s terug moeten racen in de nacht.
Maar kom maar op met namen van clubs, ik wordt nu nieuwsgierig en ga proberen in de komende 2 weken is naar zürich te gaan!
Is er geen mogelijkheid om met de trein te gaan?
Waar woon je precies dan?

Over de clubs in Zurich:
Het ligt er natuurlijk puur aan wat je leuk vind maar hier een paar clubs waar ik ben geweest:
Oxa: Dichtbij treinstation zurich oerlikon, entree rond de 30 franc. Echt een club met grootte trance en techno partys. Die meestal tot de volgende middag doorgaan.
Abart: Stuk van alles af maar wel berreikbaar met tram. Entree rond de 15 a 20 franc. Grootte variatie in muziek. Dit is tot nu toe mijn favoriet. Iedereen staat er echt te feesten. Een grootte party. Muziek: Electro, Rock, Pop, Hip-hop.
Lady Hamelton: Een bar-club, geen entree, vlak bij het station. Van alles qua muziek. (Sommige mensen noemen het ook wel de pick-up bar omdat je er relatief makkelijk kan scoren.)

Aan wat voor een soort feestje zit je te denken? dan kan ik je misschien beter helpen.
pi_63897723
en je kan ook X-tra en Club-Q of Kaufleuten (allen Dance muziek) proberen en ze hebben allemaal een entree van rond de CHF 20.
Lady Hamilton is wel meer voor het wat jongere publiek, ik vind zelf Nelson's wat onder Hamilton zit leuker, omdat de variatie in muziek groter is, maar dat is mijn mening.
Bin froh I de schwiitz z'si.
pi_63919355
quote:
Op woensdag 10 december 2008 09:13 schreef HandD het volgende:
en je kan ook X-tra en Club-Q of Kaufleuten (allen Dance muziek) proberen en ze hebben allemaal een entree van rond de CHF 20.
Lady Hamilton is wel meer voor het wat jongere publiek, ik vind zelf Nelson's wat onder Hamilton zit leuker, omdat de variatie in muziek groter is, maar dat is mijn mening.
Oxa vindt je zo'n beetje alle buitenlanders uit de hele stad in één avond bij elkaar. Verder vind ik daar nogal een agressieve sfeer hangen. Anderzijds biedt deze club dan wel weer samen met Hive en Club Q nog een beetje de Nederlandse sfeer qua muziek.

Kaufleuten noemt men hier een "schicky micky" club, oftewel gezien en gezien worden. Niet mijn ding.

Verder nog leuk: Amber, Hive, Supermarket, Mascotte, etcetera.

[ Bericht 1% gewijzigd door Nakkie27 op 11-12-2008 15:28:10 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')