Ik zat in australië op een kostschool, met veel internationale leerlingen (gok zo'n 40%) en je had dus ook de mogelijkheid om een International Baccalaureate te volgen. Ik zat er van groep 7 tot de eerste helft van de tweede klas, gemiddeld kostte het zo'n 10,000 australische dollars per jaar. Ik weet niet de gemiddelde kosten van andere scholen maar mensen zijn daar bereid om veel geld uit te geven aan de onderwijs van hun kind...quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:18 schreef roburt het volgende:
[..]
ik weet niet of je hier nog kijkt, maar is zo'n internationale school duur?
ik zou dat ook heel graag willen en ik heb gelezen dat Amerika bijvoorbeeld erg duur is om te studeren.
moet je daar echt lang voor sparen of is het wel te doen?
Volgens mij zijn de regels zo veranderd dat dit nu wel mogelijk is jaquote:Op vrijdag 7 september 2007 00:25 schreef Kontiki het volgende:
Weet iemand of je als Nederlander een beurs kunt krijgen om een studie in Australie te volgen? Ik weet het, long shot maar het proberen waard.
Heee pfaf, wat leukquote:
Een groot percentage Australiërs heeft "Keltische" genen. Dit houdt in dat ze een erg lichte huid en al dan niet rood haar hebben en redelijk slecht tegen de zon kunnen. Je zou kunnen zeggen dat de Britten vroeger een erg slechte locatie voor hun strafkolonies hadden opgezocht...quote:Op zaterdag 2 juni 2007 11:38 schreef rebel6 het volgende:
En het hoge aantal mensen die huidkanker krijgt schrikt me best wel af. En die zijn dan nog gewend aan de felle zon. Bleke Nederlanders zijn niks gewend qua felle straling, die makkelijk door dunne t-shirts en petjes heendringt.
Ik wil de pret niet drukken of dingen verpesten - en jouw manier kan ook wel als je wilt , maar in de zomer in Brisbane -> Cairns zijn is de slechtste tijd van het jaar. Het regenseizoen is dan op z'n hoogtepunt en de tropische wouden van Cairns en het scubaduiken etc is een stuk minder interessant als het de hele dag met bakken uit de hemel giet. Als er nog niets vast staat zou ik je adviseren om de andere kant langs te gaan om zo in het najaar in het noorden te zitten.quote:Op zondag 23 september 2007 21:15 schreef _Michiel_ het volgende:
Ik vertrek 8 november, in ieder geval voor een half jaar, en misschien wel voor een heel jaar.
Tot eind december wil ik werken in de buurt van Sydney, wat voor werk dat is maakt me niet zo heel veel uit, dan vanaf januari wil ik langs Brisbane, Cairns, Darwin, Alice Springs/Uluru, Adelaide naar Melbourne reizen. In April vlieg ik dan naar Nieuw Zeeland, en twee weken later weer terug.
Vanaf daar is er nog niets gepland. Misschien Perth, misschien richting Tasmanie, maar misschien ook gewoon rond Sydney blijven hangen.
Aah tof. Al kom jij dan ook in het regenseizoen in Cairns uit.quote:Op woensdag 26 september 2007 06:40 schreef Riro het volgende:
Eerst naar familie in de buurt van Melbourne, daarna naar Sydney en langs de oostkust omhoog naar Cairns
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |