abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52773580
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 00:18 schreef roburt het volgende:

[..]

ik weet niet of je hier nog kijkt, maar is zo'n internationale school duur?
ik zou dat ook heel graag willen en ik heb gelezen dat Amerika bijvoorbeeld erg duur is om te studeren.
moet je daar echt lang voor sparen of is het wel te doen?
Ik zat in australië op een kostschool, met veel internationale leerlingen (gok zo'n 40%) en je had dus ook de mogelijkheid om een International Baccalaureate te volgen. Ik zat er van groep 7 tot de eerste helft van de tweede klas, gemiddeld kostte het zo'n 10,000 australische dollars per jaar. Ik weet niet de gemiddelde kosten van andere scholen maar mensen zijn daar bereid om veel geld uit te geven aan de onderwijs van hun kind...
pi_52957995
tvp
Ik steek je moeder in de fik!
pi_52995582
Weet iemand of je als Nederlander een beurs kunt krijgen om een studie in Australie te volgen? Ik weet het, long shot maar het proberen waard.
pi_52995664
euh.. nee, alleen scholarship via die uni zelf geloof ik. anders kost het je (een master dan) mooi ¤11.500
pi_52996152
k dacht dat je wel een buitenland-beurs kan aanvragen, deze is vaak meer dan je basisbeurs, dus zeker het navragen waard. meld je ervaring hier, k ben eigenlijk ook best benieuwd of dat ook voor australie kan en hoeveel dat dan is
The fact that Faith moves mountains is wonderful
but whose mountains does it move and for what reason is more important....
pi_53009809
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 00:25 schreef Kontiki het volgende:
Weet iemand of je als Nederlander een beurs kunt krijgen om een studie in Australie te volgen? Ik weet het, long shot maar het proberen waard.
Volgens mij zijn de regels zo veranderd dat dit nu wel mogelijk is ja
Ik support gevallen topclubs!
pi_53010192
Er zijn ook fondsen beschikbaar voor buitenlands onderzoek. Elsevier fondsendiskette ofzo..
pi_53139710
Ik ga 8 november voor 3 maanden naar Australie

Beetje reizen, duiken surfen
  donderdag 13 september 2007 @ 11:15:48 #84
67174 Dos37
Come on Twente
pi_53141145
ik ga morgen over 3 weken
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  donderdag 13 september 2007 @ 12:41:00 #85
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_53146063
quote:
Op donderdag 13 september 2007 12:41 schreef pfaf het volgende:
Ik ben er nu een week.
Heee pfaf, wat leuk
Omdat wij van plan zijn in 2009 een maand of zo te gaan (zoon opzoeken dus o.a.) zat ik gisteren te kijken naar vervoer, een camper of zo.
Kwam ik die crea-campers tegen.. die zijn leuk zeg
Iemand hier ervaring met campers?
pi_53149120
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 11:38 schreef rebel6 het volgende:

En het hoge aantal mensen die huidkanker krijgt schrikt me best wel af. En die zijn dan nog gewend aan de felle zon. Bleke Nederlanders zijn niks gewend qua felle straling, die makkelijk door dunne t-shirts en petjes heendringt.
Een groot percentage Australiërs heeft "Keltische" genen. Dit houdt in dat ze een erg lichte huid en al dan niet rood haar hebben en redelijk slecht tegen de zon kunnen. Je zou kunnen zeggen dat de Britten vroeger een erg slechte locatie voor hun strafkolonies hadden opgezocht...
Als je geen erg bleke huid hebt, loop je sowieso minder risico, maar je moet je wel realiseren dat de UV waardes een flink stuk hoger zijn dan in Nederland.

Slip (a shirt on)
Slap (a hat on)
Slop (sunscreen on).
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
  zondag 23 september 2007 @ 21:15:55 #88
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_53415571
Ik vertrek 8 november, in ieder geval voor een half jaar, en misschien wel voor een heel jaar.

Tot eind december wil ik werken in de buurt van Sydney, wat voor werk dat is maakt me niet zo heel veel uit, dan vanaf januari wil ik langs Brisbane, Cairns, Darwin, Alice Springs/Uluru, Adelaide naar Melbourne reizen. In April vlieg ik dan naar Nieuw Zeeland, en twee weken later weer terug.

Vanaf daar is er nog niets gepland. Misschien Perth, misschien richting Tasmanie, maar misschien ook gewoon rond Sydney blijven hangen.
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
pi_53419327
Klinkt erg goed Michiel!
Slim om meteen even flink te werken en geld te sparen
pi_53419619
hoe zoeken jullie werk?
gewoon ergens binnenlopen en dan hopen dan ze iemand nodig hebben en 's avonds uitbetaald krijgen in cash?
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
  maandag 24 september 2007 @ 03:49:03 #91
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_53423543
quote:
Op zondag 23 september 2007 21:15 schreef _Michiel_ het volgende:
Ik vertrek 8 november, in ieder geval voor een half jaar, en misschien wel voor een heel jaar.

Tot eind december wil ik werken in de buurt van Sydney, wat voor werk dat is maakt me niet zo heel veel uit, dan vanaf januari wil ik langs Brisbane, Cairns, Darwin, Alice Springs/Uluru, Adelaide naar Melbourne reizen. In April vlieg ik dan naar Nieuw Zeeland, en twee weken later weer terug.

Vanaf daar is er nog niets gepland. Misschien Perth, misschien richting Tasmanie, maar misschien ook gewoon rond Sydney blijven hangen.
Ik wil de pret niet drukken of dingen verpesten - en jouw manier kan ook wel als je wilt , maar in de zomer in Brisbane -> Cairns zijn is de slechtste tijd van het jaar. Het regenseizoen is dan op z'n hoogtepunt en de tropische wouden van Cairns en het scubaduiken etc is een stuk minder interessant als het de hele dag met bakken uit de hemel giet. Als er nog niets vast staat zou ik je adviseren om de andere kant langs te gaan om zo in het najaar in het noorden te zitten.
Anyway, veel plezier mate.
pi_53448035
Het is inderdaad zeker niet aan te raden om in de regentijd (zomer) in het noorden te zitten. Echt 9 van de 10 nationale parken zijn dan dicht - je mag soms al blij zijn als de snelwegen open zijn.

Je kan beter in de zomer in het zuiden blijven, dat is heerlijk toeven. Kom je echter in mei in Melbourne aan, dan lijkt het net Nederland: grauw en nat.

In de regentijd is bijvoorbeeld Kakadu gesloten, of als je geluk hebt zijn er 1 of 2 watervallen open.

[ Bericht 13% gewijzigd door Kontiki op 24-09-2007 23:42:05 ]
pi_53448150
*dubbel oeps*
pi_53477289
Ik vertrek morgenochtend voor 3 maanden naar australië
  woensdag 26 september 2007 @ 01:08:16 #95
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_53478594
Eerst naar familie in de buurt van Melbourne, daarna naar Sydney en langs de oostkust omhoog naar Cairns
  woensdag 26 september 2007 @ 06:44:19 #97
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_53478601
quote:
Op woensdag 26 september 2007 06:40 schreef Riro het volgende:
Eerst naar familie in de buurt van Melbourne, daarna naar Sydney en langs de oostkust omhoog naar Cairns
Aah tof. Al kom jij dan ook in het regenseizoen in Cairns uit.
Als je in Brisbane bent moet je maar eens mailen, kijken we een potje Ajax op de zondagavond.
pi_53482401
beuh, t wil niet echt lukken met een stage vinden daarzo...

enkele universiteiten aangeschreven, maar niets op teruggehoord.

yellowpages.au werkt ook niet echt mee, en ik las/hoorde ergens dat er niet veel bedrijven zijn die aan stages doen. hoe heet dat eigenlijk daar, internship? traineeship? stage?

tips iemand? voor een halfjaar stage bij een technisch (hbo 3e/4e jaars niveau) bedrijf, een ingenieursbureau of iet s dergelijks?
persoonlijk dacht ik aan Perth, wegens het klimaat daar. ik ben er namelijk van februari tot juli (eind zomer, begin winter daar dus)
The fact that Faith moves mountains is wonderful
but whose mountains does it move and for what reason is more important....
  woensdag 26 september 2007 @ 12:07:00 #99
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_53483375
ik denk dat ik of volgend jaar of het jaar er op ook voor in iedergeval een maand naar Australië ga. Een maat van me is net 6 week terug en het bevalt hem totaal niet. en als hij in 2008/2009 er heen gaat dan ga ik met hem mee.

Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  donderdag 27 september 2007 @ 12:42:31 #100
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_53512510
Ik zit vanaf 22 oktober een paar maanden in Sydney voor werk.
Iemand enig idee of het mogelijk is om een auto te kopen, en na een paar maanden weer te verkopen ?
(Gaat dat daar makkelijk ? Hoe zit het met verzekering enzo ?)
zzz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')