abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 8 juni 2007 @ 16:26:25 #251
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_50242831
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 16:02 schreef maartena het volgende:
Tijd om je uit te schrijven uit de burgerlijke stand
volgende week
(wat zou er eigenlijk gebeuren als ik dat niet deed?)
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
  vrijdag 8 juni 2007 @ 16:51:04 #252
42204 MrCyber
Meridian, ID, USA
pi_50243657
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 16:26 schreef compier het volgende:

[..]

volgende week
(wat zou er eigenlijk gebeuren als ik dat niet deed?)
Dan blijft de belastingdienst je achtervolgen.
------
If you ain't Dutch, you ain't much.
pi_50243772
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 16:51 schreef MrCyber het volgende:

[..]

Dan blijft de belastingdienst je achtervolgen.
Whaha ja en dat wil je niet
AFC AJAX
pi_50244753
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 15:49 schreef compier het volgende:

[..]

ik heb een permanent visum (of hoe dat ook heet) en ik vlieg op kansas city
hoe heb je dit visum gekregen?
-I don't wanna wake up one day and find that I let all these years go by...wasted-
-The hardest thing in this world, is to live in it-
  vrijdag 8 juni 2007 @ 17:38:05 #255
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50245127
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 17:24 schreef Californian_dreamer het volgende:
hoe heb je dit visum gekregen?
Als ik even voor hem mag antwoorden.... hij is jonger dan 18, en heeft een vader die intussen door huwelijk met een Amerikaanse ook Amerikaan is geworden, en middels een familieherenigings visum de zoon naar de VS haalt voor dat hij 18 wordt, want dan kan het niet meer.

Zoiets.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 8 juni 2007 @ 17:53:07 #256
7488 Quintony
There is Fire in all of us
pi_50245666
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 17:38 schreef maartena het volgende:

[..]

Als ik even voor hem mag antwoorden.... hij is jonger dan 18, en heeft een vader die intussen door huwelijk met een Amerikaanse ook Amerikaan is geworden, en middels een familieherenigings visum de zoon naar de VS haalt voor dat hij 18 wordt, want dan kan het niet meer.

Zoiets.
Volgens mij kan dat tot hij 21 jaar oud is, en ook hoeft zijn vader geen Amerikaan te zijn, volgens mij kun je familiehereniging ook doen als je Legal Alien bent in de VS. Verder klopt het geloof ik wel
Live from the USA
pi_50245812
compier is al 18 ja maar je moet wel eerste graats familie zijn denk ik.
AFC AJAX
pi_50246492
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 17:38 schreef maartena het volgende:

[..]

Als ik even voor hem mag antwoorden.... hij is jonger dan 18, en heeft een vader die intussen door huwelijk met een Amerikaanse ook Amerikaan is geworden, en middels een familieherenigings visum de zoon naar de VS haalt voor dat hij 18 wordt, want dan kan het niet meer.

Zoiets.
oh, okay

volgens mij is zoiets inderdaad mogelijk voor 'kinderen' tot 21 ipv 18
-I don't wanna wake up one day and find that I let all these years go by...wasted-
-The hardest thing in this world, is to live in it-
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:00:45 #259
7488 Quintony
There is Fire in all of us
pi_50248070
Weet iemand toevallig of het mogelijk is voor mij om een visum voor mijn ouders aan te vragen? Ik ben een permenant resident, maar nog geen citizen. Of kan mijn vrouw een visum aanvragen voor haar in-laws (mijn ouders dus)?
Live from the USA
  vrijdag 8 juni 2007 @ 20:10:49 #260
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50250654
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 19:00 schreef Quintony het volgende:
Weet iemand toevallig of het mogelijk is voor mij om een visum voor mijn ouders aan te vragen? Ik ben een permenant resident, maar nog geen citizen. Of kan mijn vrouw een visum aanvragen voor haar in-laws (mijn ouders dus)?
Nope, hiervoor moet je eerst staatsburger worden:
quote:
Family of Lawful Permanent Residents

The Second Preference Family Based (FB2) category is the only category that permits lawful permanent residents to sponsor family members. Aliens eligible to receive an FB2 green card are immigrants:

1. who are the spouses or children of an alien lawfully admitted for permanent residence, or

2. who are the unmarried sons or unmarried daughters (but are not the children) of an alien lawfully admitted for permanent residence.

The first subcategory is allotted 77 percent of the approximately 115,000 FB2 green cards issued annually while the remaining 23 percent are made available to the second subcategory. This division results in a long delay for unmarried sons and daughters. As this category suggests, lawful permanent residents may not sponsor their parents, siblings or married sons and daughters. For this reason many lawful permanent residents decide to become United States citizens; and, by doing so they become able to sponsor more of their family members and will also benefit from the quicker processing times available to United States citizen petitioners.
Het worden van Amerikaans staatsburger kan als je 3 jaar getrouwd bent en 3 jaar in de Verenigde Staten woont op een legale verblijfsvergunning. Het hele proces duurt ongeveer 6 tot 9 maanden, afhankelijk van hoe druk het is. Op 30 Juli 2007 gaan een groot aantal bedragen omhoog trouwens bij de USCIS, en kost het Amerikaans Staatsburgerschap opeens $675 ipv de $475 die het nu kost, inclusief biometrics.

Volgens mij woon jij toch al meer dan 3 jaar in de VS? Snel aanvragen dan, scheelt je weer $200.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 8 juni 2007 @ 20:19:35 #261
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_50250910
Geld geld geld. *zucht*

Wat is nou ook alweer het voordeel van staatsburgerschap?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 8 juni 2007 @ 20:22:00 #262
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_50251009
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 20:19 schreef wonderer het volgende:
Geld geld geld. *zucht*

Wat is nou ook alweer het voordeel van staatsburgerschap?
Dat je niet het land wordt uitgetrapt als je over de scheef gaat.

En je mag stemmen maar daar komt ook de juryplicht bij.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 20:23:13 #263
7488 Quintony
There is Fire in all of us
pi_50251053
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 20:10 schreef maartena het volgende:

[..]

Nope, hiervoor moet je eerst staatsburger worden:
[..]

Het worden van Amerikaans staatsburger kan als je 3 jaar getrouwd bent en 3 jaar in de Verenigde Staten woont op een legale verblijfsvergunning. Het hele proces duurt ongeveer 6 tot 9 maanden, afhankelijk van hoe druk het is. Op 30 Juli 2007 gaan een groot aantal bedragen omhoog trouwens bij de USCIS, en kost het Amerikaans Staatsburgerschap opeens $675 ipv de $475 die het nu kost, inclusief biometrics.

Volgens mij woon jij toch al meer dan 3 jaar in de VS? Snel aanvragen dan, scheelt je weer $200.
Ik ben al 3 jaar getrouwd, maar op mijn greencard staat Resident Since 8/11/04, dus dan zou ik nog 2 maanden moeten wachten. Is Dual citizen ship nog altijd mogelijk?
Live from the USA
  vrijdag 8 juni 2007 @ 21:02:59 #264
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50252345
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 20:19 schreef wonderer het volgende:
Wat is nou ook alweer het voordeel van staatsburgerschap?
- Stemrecht, lokaal, staat, en landelijk. Als je je verder niet interesseert in de politiek zal dit je wellicht worst weten, maar in de VS hebben ze ook ontzettend veel lokale referenda, en nu heb je ook eens wat te zeggen over de dikke snelweg die ze langs jouw achtertuin willen leggen, bij wijze van spreken. Je mag je tevens verkiesbaar stellen voor alle politieke functies, behalve President en Vice-President. Je kunt wel Senator of Representative worden in het Amerikaanse Congress, je kunt minister worden, etc... alleen Speaker of the House kan niet omdat dat de 3e op rij is voor het Presidentschap als de P en de VP opeens allebei dood zijn.

- Wat er ook wettelijk veranderd, als staatsburger wordt je nooit het land uitgegooid. Ook bij het plegen van een misdaad die voldoende is voor een veroordeling kun je niet worden uitgezet. Niet dat je daar ooit plannen voor had natuurlijk, maar je zou maar eens op het verkeerde moment in een barfight terecht komen na een paar biertjes, en je wordt toch als mede-schuldige aangewezen.... Je weet het niet.

- Je kunt nu erven van een andere staatsburger zonder enorme belasting te betalen over je erfenis. Als niet-staatsburger moet je namelijk 60% belasting betalen over alles wat meer dan $936.000 is, of iets rond dat bedrag. En dan denk je dat je daar niet snel aan komt, maar als je een huis hebt, een paar investeringkjes, een 401k waar je al 10 jaar geld in stopt, en eventuele levensverzekeringen, dan kan het totaal toch opeens daar bovenuit komen. Als staatsburger betaal je dan alleen de 2% of 3% "death tax" die elke staat wel heeft.

- En wellicht de meest belangrijke: Je hoeft niet om de 10 jaar weer door de enorme bureaucratie van de USCIS te gaan om een nieuwe green card te halen. En dat kost nu $370, waar een nieuw paspoort slechts $90 kost. Een nieuw paspoort is ook binnen een maand geregeld, de green card vernieuwing duurt langer. Je bent voor eeuwig van de USCIS af, en je paspoort kun je vernieuwen op het lokale postkantoor.

- Ook handig: Je kunt als Amerikaans staatsburger zonder problemen 3 jaar in Nederland gaan wonen zonder dat je je greencard verliest. Erg handig voor als je voor een noodgeval, bijvoorbeeld familie, ziekte, etc weer voor een tijdje naar Nederland wil. Na een jaar buiten de VS verlies je met een green card in principe je status, tenzij je van te voren (tegen betaling) een verlenging hebt aangevraagd waardoor je 2 jaar buiten de VS mag zijn zonder verlies van status.

- Je krijgt steun van Amerikaanse ambassades in het buitenland. Ik weet niet of je van plan bent om veel te reizen, maar de Amerikanen hebben vaak mee ambassades en support personeel in een land dan Nederland. Het kan zomaar gebeuren dat je tijdens een reisje Peru bestolen wordt ofzo, en de Amerikaanse ambassade in dat land is een stuk groter dan de Nederlandse. Niet echt een reden om Amerikaan te worden natuurlijk, want het zal met de Nederlandse ambassade daar ook vast wel goedkomen, maar altijd handig om te weten.


De belangrijkste redenen waarom ik Amerikaan ben geworden:

- Ik ben van de USCIS af, van het gezeur af.
- Ik kan in geval van familienood voor langere tijd naar Nederland zonder verlies van status.
- Ik wil kunnen stemmen en meebeslissen in de politiek.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 8 juni 2007 @ 21:07:22 #265
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50252477
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 20:23 schreef Quintony het volgende:
Ik ben al 3 jaar getrouwd, maar op mijn greencard staat Resident Since 8/11/04, dus dan zou ik nog 2 maanden moeten wachten. Is Dual citizen ship nog altijd mogelijk?
Yep. Je mag staatsburger worden en het Nederlanderschap behouden. Hou er rekening mee dat als je onder de 31 bent, je in theorie kunt worden opgeroepen voor de National Guard. Er is momenteel geen dienstplicht, maar je weet nooit wat er gaat gebeuren natuurlijk.... (Ik denk ook niet dat de dienstplicht ooit wordt ingevoerd, in ieder geval zeker niet onder Bush, dus je zit tot medio 2009 zeker veilig)

Je kunt 90 dagen voor de datum op je Green Card + 3 jaar (dus 90 dagen voor 11 Aug. 2007 voor jou als je de Amerikaanse datum notitie gebruikte in jouw post) beginnen met de aanvraag, dus je mag NU al de aanvraag indienen.

Snel voor de 30e Juli, scheelt $200
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_50252495
En heel belangrijk nog 4e punt je mag op Amerikaans grondgebied komen in het buitenland zodat ze je beschermen.
AFC AJAX
  vrijdag 8 juni 2007 @ 21:11:03 #267
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_50252603
Hm. Ik heb altijd wel geroepen dat ik echt geen Amerikaan wil worden, maar het is best handig. Zeker omdat de kans dat we een tijdje ergens anders gaan wonen best groot is (Ierland of zo), en als we dan weer teruggaan naar Amerika moet ik weer opnieuw beginnen...

Nou ja, nog twee jaar voor ik zoiets kan overwegen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 8 juni 2007 @ 21:32:11 #268
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_50253137
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 17:38 schreef maartena het volgende:

[..]

Als ik even voor hem mag antwoorden.... hij is jonger dan 18, en heeft een vader die intussen door huwelijk met een Amerikaanse ook Amerikaan is geworden, en middels een familieherenigings visum de zoon naar de VS haalt voor dat hij 18 wordt, want dan kan het niet meer.

Zoiets.
Precies (alleen 21jaar dacht ik)
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
  maandag 11 juni 2007 @ 18:30:36 #269
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50340513
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 21:32 schreef compier het volgende:
Precies (alleen 21jaar dacht ik)
Zou kunnen dat het 21 jaar is inderdaad....

Overigens, zo rond Oktober 2007 (FY2008) begint de DV-2009 loterij weer. Hou de precieze datums in de gaten, meestal tussen begin oktober en begin december heb je twee maanden om je papierwerk in te dienen. de volgende loterij is zoals gezegd de DV-2009, wat zou in houden dat als je em wint, dat je ong. Juni 2008 bericht krijgt, het dan nog zeker een maand of 6 duurt voor al je papierwerk is afgehandeld, en dat je dan begin 2009 naar de VS zou kunnen verhuizen.

De H1B visums (voor werken in de VS) zitten ook al vol tot FY2009 (een "fiscal year" loopt van October tot October, in dit geval van 1 Oct. 2008 tot 30 Sep. 2009) trouwens.... in 2008 worden daarvoor weer aanvragen geaccepteerd, dus als je dit jaar nog een werkgever vind kun je misschien nog in 2008 naar de VS. Er zijn ook nog een hoop andere mogelijkheden (studie, stage, etc) die eventueel kunnen uitlopen tot een permanent visum.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_50343897
quote:
Op maandag 11 juni 2007 18:30 schreef maartena het volgende:

[..]

Zou kunnen dat het 21 jaar is inderdaad....

Overigens, zo rond Oktober 2007 (FY2008) begint de DV-2009 loterij weer. Hou de precieze datums in de gaten, meestal tussen begin oktober en begin december heb je twee maanden om je papierwerk in te dienen. de volgende loterij is zoals gezegd de DV-2009, wat zou in houden dat als je em wint, dat je ong. Juni 2008 bericht krijgt, het dan nog zeker een maand of 6 duurt voor al je papierwerk is afgehandeld, en dat je dan begin 2009 naar de VS zou kunnen verhuizen.

De H1B visums (voor werken in de VS) zitten ook al vol tot FY2009 (een "fiscal year" loopt van October tot October, in dit geval van 1 Oct. 2008 tot 30 Sep. 2009) trouwens.... in 2008 worden daarvoor weer aanvragen geaccepteerd, dus als je dit jaar nog een werkgever vind kun je misschien nog in 2008 naar de VS. Er zijn ook nog een hoop andere mogelijkheden (studie, stage, etc) die eventueel kunnen uitlopen tot een permanent visum.
good to know
-I don't wanna wake up one day and find that I let all these years go by...wasted-
-The hardest thing in this world, is to live in it-
pi_50343975
quote:
Op maandag 11 juni 2007 19:55 schreef Californian_dreamer het volgende:

[..]

good to know
Hou ons op de hoogte dan doe ik dat ook my friend
AFC AJAX
pi_50344057
quote:
Op maandag 11 juni 2007 19:57 schreef BonJovi het volgende:

[..]

Hou ons op de hoogte dan doe ik dat ook my friend
of course
-I don't wanna wake up one day and find that I let all these years go by...wasted-
-The hardest thing in this world, is to live in it-
pi_50345547
Wat is gemiddeld het uurloon van een 20 jarige in de VS? Is 12 $ redelijk?

En een internship is toch hetzelfde als een training period?

[ Bericht 16% gewijzigd door Knoekie op 11-06-2007 20:53:50 ]
  maandag 11 juni 2007 @ 21:14:19 #274
7488 Quintony
There is Fire in all of us
pi_50347903
quote:
Op maandag 11 juni 2007 20:30 schreef Knoekie het volgende:
Wat is gemiddeld het uurloon van een 20 jarige in de VS? Is 12 $ redelijk?

En een internship is toch hetzelfde als een training period?
Hier in de omgeving betaald men normaal gesproken minmum loon, mijn bedrijf staat bekend als een van de beste bedrijven om voor te werken in de omgeving en wij betalen 10$ per uur voor internships. Dus 12$ aan de oost/west kust lijkt me redelijk (al zal dat erg moeilijk rondkomen worden).
Live from the USA
pi_50348379
quote:
Op maandag 11 juni 2007 21:14 schreef Quintony het volgende:

[..]

Hier in de omgeving betaald men normaal gesproken minmum loon, mijn bedrijf staat bekend als een van de beste bedrijven om voor te werken in de omgeving en wij betalen 10$ per uur voor internships. Dus 12$ aan de oost/west kust lijkt me redelijk (al zal dat erg moeilijk rondkomen worden).
Oke, het bedrijf waar ik stage wil lopen heeft vestigingen in Cincinnati, NY & SF. Alleen in Cincinnati zoeken ze volgens de website geen designers. In NY en SF wel, maar alleen voor 3 of 4 maanden. En ik moet 6 maanden stage lopen. Ik denk dat ik ze maar het best kan bellen of een email kan sturen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')