abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68112364
quote:
Wat heb je voor studie en ervaring? Misschien dat je daarmee een ingang hebt...
Of dat je er via een internationaal bedrijf kunt gaan werken...
Hoi,

Dat is een opmerking waar je iets mee kunt.

Het ligt allemaal aan wat je precies zoekt. Als je zonder de taal te spreken zo een Frans bedrijf in wil, ja dan heb je vaak een probleem. Dit is overigens in heel veel landen het geval, het is echt niet alleen in Frankrijk.

Aan de andere kant, als je in de horeca, hotels of technische beroepen als monteur en ook timmerman, loodgieter, schilder, etc wilt werken, dan kun je hier (met een beetje doorzettingsvermogen) altijd iets vinden.

Groeten,

Jan
pi_68112480
quote:
Geld terugkrijgen? Ik zal niet zeggen 'helaas', maar ik verdien een stukje meer dan het minimumloon. Wordt gewoon lappen dus. Ik draag nu 0,0 belasting af, slechts sociale premies.

Hoi,

Wat is een stukje meer? (hoef je salaris niet te weten hoor) Als je rond de SMIC hangt, dan heb je een goede kans om niets bij te betalen. En volgens mij heb je bij genoeg uren ook recht op de prime d'emploi en dat kan ook een paar honderd Euro zijn.

Groeten,

Jan
pi_68130103
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 16:15 schreef jankraak het volgende:
Hoi,

Wat is een stukje meer? (hoef je salaris niet te weten hoor) Als je rond de SMIC hangt, dan heb je een goede kans om niets bij te betalen. En volgens mij heb je bij genoeg uren ook recht op de prime d'emploi en dat kan ook een paar honderd Euro zijn.

Groeten,

Jan
Ik ben 'cadre', heb géén 35-urige werkweek maar gewoon een vast salaris zonder overuren. Als het SMIC 8,52 bruto is zoals ik nu snel zie, dan kan ik met een gerust hart vertellen dat ik daar ruim boven zit.
pi_68146998
Leuk he, dat woord cadre.... alles gaat hier zo op de status en hierarchie. Zelfs een afdelingschef in een supermerkt gaat er trots op dat ie cadre is
pi_68149132
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 19:25 schreef jankraak het volgende:
Leuk he, dat woord cadre.... alles gaat hier zo op de status en hierarchie. Zelfs een afdelingschef in een supermerkt gaat er trots op dat ie cadre is
Die is vast niet als cadre gestart aan z'n carrière. Maar inderdaad, status is wel erg belangrijk. Dat is aan verschillende zaken te merken. In mijn geval gebruikte ik het om geen direct bedrag te noemen wel aan kon geven meer dan het genoemde bedrag te verdienen.

[ Bericht 6% gewijzigd door TheSilverSpoon op 18-04-2009 20:40:44 ]
  dinsdag 12 mei 2009 @ 00:17:02 #206
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_68925992
Nieuws

Ik ga aanstaande woensdag dus naar Frankrijk toe voor een stage van 5 maanden - 20 weken. Heb net afgelopen week het stagecontract getekend op school en ik vertrek dus per trein naar camping Château Le Verdoyer http://www.verdoyer.fr/ in de Dordogne. Ik ga daar naartoe om voor me stage receptiewerk te doen, maar om de camping beter te leren kennen kan je ook meedraaien met andere afdelingen; zoals bv. achter de bar staan en helpen met animatie. Thans werken daar ook 5 andere stagiaires, dus ik hoop dat ik het me daar naar me zin zal hebben.

eerste werkdag is dan 14 mei t/m 30 september. Mag hopen dat het daar vaak mooi en warm weer is (zeker als je 5 maanden op een camping verblijft).
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_69089632
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 00:17 schreef StarmanFR het volgende:
Nieuws

Ik ga aanstaande woensdag dus naar Frankrijk toe voor een stage van 5 maanden - 20 weken. Heb net afgelopen week het stagecontract getekend op school en ik vertrek dus per trein naar camping Château Le Verdoyer http://www.verdoyer.fr/ in de Dordogne. Ik ga daar naartoe om voor me stage receptiewerk te doen, maar om de camping beter te leren kennen kan je ook meedraaien met andere afdelingen; zoals bv. achter de bar staan en helpen met animatie. Thans werken daar ook 5 andere stagiaires, dus ik hoop dat ik het me daar naar me zin zal hebben.

eerste werkdag is dan 14 mei t/m 30 september. Mag hopen dat het daar vaak mooi en warm weer is (zeker als je 5 maanden op een camping verblijft).
En heb je daar ook internet? ("accès à internet")
Ben namelijk zeer benieuwd naar je eerste indrukken!

Succes, in ieder geval!!
 FR
pi_69096455
Frankrijk oh Frankrijk, ik vertrek liever gisteren dan vandaag.
pi_69209816
Mijn vriendin gaat in september Erasmus doen in Parijs. Weet iemands nog snel een aantal websites voor het vinden van een kamer. Alle hulp is welkom!
Let the season begin!
pi_69314770
Over de belastingen: om een idee te krijgen: Met een inkomen van 17000 euro impossable betaal je 900 belasting. Met 15000 betaal je 255 euro. (celibitair, full time werkend, de rest alles standaard, niets bijzonders)

[ Bericht 29% gewijzigd door tim2308 op 23-05-2009 01:18:02 ]
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_69315911
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 23:31 schreef Bendoverp het volgende:
Mijn vriendin gaat in september Erasmus doen in Parijs. Weet iemands nog snel een aantal websites voor het vinden van een kamer. Alle hulp is welkom!
"Effe snel een aantal websites"?...

Effe snel googlen hè :

'louer appartement paris'

http://www.seloger.com/recherche.htm?euro=1&idtt=1&idtypebien=1&referid=1&cp=75

http://www.acheter-louer.fr/immobilier_paris.html

http://www.lesiteimmobilier.com

http://www.pap.fr/immobilier/location-immobiliere.htm ("de particulier à particulier")

Handig om te weten:

de stad Parijs heeft als departementsnummer 75;
een 'studio' is een 1-kamer-appartementje met (bijna) alles in dezelfde ruimte; meestal erg klein;
een 'studette' is hetzelfde, maar dan nog kleiner (7-9m2 bijv) ;
een F1 is een 1-kamer appartement;
een F2 een 2-kamer appartement enzo verder;
appartement wordt afgekort als app of appt;
Parijs is een dure stad om te wonen!

Succes!!

Heeft het Erasmusprogramma geen huisvesting-contacten of -mogelijkheden?
Dat zou écht een uitkomst zijn, geloof me!

Naar welke universiteit/faculteit gaat ze (er zijn er wel tig)?

Hopen voor haar dat de Franse studenten het 't komend academiejaar een beetje zat worden om te staken, want dit semester is er niks van studeren terechtgekomen, en met name de buitenlandse studenten die hun punten hier moesten halen, hebben daar last van!

Oja, het Franse schooljaar begint een stukkie later dan in Nederland.
 FR
pi_69593237
Wie moet er werken morgen -uit "solidariteit met de ouderen"??

Of toch maar liever op een andere dag je RTT*-dag inleveren?

RTT = ATV
Réduction de Temps de Travail / ArbeidsTijdVerkorting

(de Fransen denken trouwens nog steeds dat zij het zijn die dat uitgevonden hebben.... )
 FR
pi_69599218
quote:
Op maandag 1 juni 2009 01:54 schreef Bora-Bora het volgende:
Wie moet er werken morgen -uit "solidariteit met de ouderen"??

Of toch maar liever op een andere dag je RTT*-dag inleveren?

RTT = ATV
Réduction de Temps de Travail / ArbeidsTijdVerkorting

(de Fransen denken trouwens nog steeds dat zij het zijn die dat uitgevonden hebben.... )
ik ben juist altijd vrij zonder een rtt op te nemen
  vrijdag 5 juni 2009 @ 21:29:57 #214
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_69753986
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 16:41 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

En heb je daar ook internet? ("accès à internet")
Ben namelijk zeer benieuwd naar je eerste indrukken!

Succes, in ieder geval!!
Ik ben er nu net 3 weken en het bevalt me wel goed. Ik heb zelf op mijn kamer Wifi en ik zit zelf momenteel met een andere jongen op de kamer. Is een heel sympathieke kerel die uit Zimbabwe komt en daar spreek ik meestal Engels mee. Hij woont sinds 2 jaar in NL maar zijn 1ste taal is wel Engels. Verder zijn bijna alle mensen met wie ik werk sympathiek, 1 persoon uitgezonderd. Mijn ouders zijn onlangs nog langs geweest met de camper om me daar te bezoeken en die brachten gelijk ook mijn laptop en andere dingetjes mee.

Het was hier verder tot vandaag mooi, warm weer met temperaturen tussen de 20 en 30 graden. Alleen de komende dagen is er even een dipje. Het is trouwens de eerste keer dat ik voor een lange periode in het buitenland verblijf.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_69761221
Welcome back!

Handig dat je nu ook je laptop (én Wifi) hebt!

Hoe is het werk? En al dat Frans om (over) je heen, zo de hele dag door?
 FR
  zondag 7 juni 2009 @ 22:43:41 #216
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_69810899
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 02:10 schreef Bora-Bora het volgende:
Welcome back!

Handig dat je nu ook je laptop (én Wifi) hebt!

Hoe is het werk? En al dat Frans om (over) je heen, zo de hele dag door?
Dat hele Frans over mij heen door de hele dag? Dat valt reuze mee. Ik werk daar als receptionist er komen ook veel Nederlandse en Britse klanten bij mij langs. Bovendien spreek ik zelf vloeiend Frans omdat een groot deel van mijn familie Frans is,. dus dat zou ook geen probleem zijn.

Werk zelf is wel redelijk ontspannen en relax, maar in 't hoogseizoen zal dat wel anders zijn. De klanten die je over je heen krijgt zijn meestal erg vriendelijk, wat het werk ook leuk maakt.

De omgeving zelf, de natuur is hier overigens schitterend. Waar ik zit staat bekend als de ''Groene Dordogne''.
pi_69886074
Oh dat scheelt, wat je Franse niveau betreft.
En zo kun je indd lekker rustig inwerken voor het komende seizoen!

Als je foto's van de omgeving maakt, post gerust wat kiekjes. Dat we mee kunnen genieten!
 FR
pi_70585875
Hallo,

Volgende week naar normandie!
Ik wordt vrijwel mn hele leven in de zomervakantie al meegenomen door mn vader en moeder naar Frankrijk maar nu naar een streek waar we nog nooit heen zijn geweest.

Dingen die ik echt wil zien tot nu toe alleen:
Mont St. Marc
Zo'n eilandje waar je heen kunt lopen als het eb is.

Mensen nog dingen die ik echt móet zien daar?

Wat is het lekkerste bier daar?

Gitaarmat

pi_70606343
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 17:46 schreef Gitaarmat het volgende:
Hallo,

Volgende week naar normandie!
Ik wordt vrijwel mn hele leven in de zomervakantie al meegenomen door mn vader en moeder naar Frankrijk maar nu naar een streek waar we nog nooit heen zijn geweest.
Misschien kan je beter je vraag stellen in TRV? Hier zitten voornamelijk expats. (die natuurlijk wellicht het antwoord weten, maar als ik voor mezelf spreek: ik ken alleen Marne la Vallee en Parijs)
pi_70620181
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 23:31 schreef Bendoverp het volgende:
Ik zou echt zeker 2 dagen in een hostel gaan zitten.. Leer je gelijk leuke mensen kennen voor de rest van de maand
pi_71149708
frankrijk blijft een heerlijk en ontzettend mooi land
Jusqu'ici tout va bien...
pi_71478007
Volgende week lekker naar de Côte Granite Rose. Oesters eten.
pi_71479030
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 00:44 schreef tho_Omas het volgende:
Volgende week lekker naar de Côte Granite Rose. Oesters eten.
Ga je er wonen, of ga je er gewoon op vakantie?
 FR
pi_71479375
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 02:02 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Ga je er wonen, of ga je er gewoon op vakantie?
Vakantie voor onbepaalde tijd.
pi_71483746
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 02:43 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Vakantie voor onbepaalde tijd.
Dàt is niet gek natuurlijk!
 FR
pi_71499958
volgende week een paar dagen in een fijn hotel in de Lubéron, lekker dichtbij maar toch leker weg
pi_71723985
Voor de Frankrijkbewoners:

het is op 't ogenblik wel handig om regelmatig te controleren of je Carte Vitale nog à jour is, aangezien sinds januari de bezem door het bestand gaat en er steeds batches van enkele duizenden personen tegelijk hun rechten worden ontzegd!
Je krijgt daar geen notificatie van, maar je ontdekt het pas als je een keer een onderzoekje moet doen ofzo. Meestal dus niet het meest praktische moment, want dat betekent dat je dan het bedrag uit eigen zak moet voorschieten!

Bij de apotheek merk je er trouwens niets van, als het goed is.

De oplossing is om bij het "Centre de Sécu" langs te gaan waar jij ingeschreven staat; als je daar je neus laat zien, kunnen ze het schijnbaar zo in orde maken.

Een andere oplossing is het opsturen van salarisstrookje, belastingafschrift, "justificatif de domicile" e.d. naar je "Centre de Sécu". Wel effe bellen met ze om zeker te weten wat ze in jouw geval precies nodig hebben.
Het duurt minimaal een week of 3 voordat je situatie weer in orde is. Ook daar krijg je normaal gesproken geen bericht van.

Vanaf het moment dat je weer geregulariseerd bent, moet je dan ieder jaar dezelfde bewijspapieren gaan versturen. Nieuwe regelgeving om fraude tegen te gaan...

Bonjour la galère!
 FR
pi_71724836
Ik ben nog steeds op mijn carte vitale aan het wachten. Via mijn werkgever ben ik behoorlijk aanvullend verzekerd, maar zonder die kaart mag ik nu inderdaad dingen zelf voorschieten. Gelukkig is het maar één keer voorgekomen, en ook nog een klein bedrag.

Het feit dat je niet op de hoogte gesteld wordt geeft maar weer aan dat service niet bestaat in Frankrijk.

Vive la France

(Ik klaag nu, maar heb het prima naar m'n zin hier hoor )
pi_71731557
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 08:30 schreef TheSilverSpoon het volgende:
Ik ben nog steeds op mijn carte vitale aan het wachten. Via mijn werkgever ben ik behoorlijk aanvullend verzekerd, maar zonder die kaart mag ik nu inderdaad dingen zelf voorschieten. Gelukkig is het maar één keer voorgekomen, en ook nog een klein bedrag.
Heb je wel al een verklaring dat je in het Sécu-bestand opgenomen bent?
quote:
Het feit dat je niet op de hoogte gesteld wordt geeft maar weer aan dat service niet bestaat in Frankrijk.
Helaas hebben ze daar nog niet veel kaas* van gegeten inderdaad.
*Ondanks de 365 verschillende soorten die ze hier hebben....
 FR
pi_71734104
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 14:31 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Heb je wel al een verklaring dat je in het Sécu-bestand opgenomen bent?
Nee, dat is het hele eieren eten. Mijn werkgever heeft me wel opgegeven nadat ik mijn geboorteakte heb ingeleverd met een kopie van m'n paspoort. Maar goed, het duurt ook pas 2 maanden, en hé, het is natuurlijk vakantie hier hé. In Frankrijk staat dan alles stil zoals je weet.
pi_71748988
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 15:48 schreef TheSilverSpoon het volgende:

[..]

Nee, dat is het hele eieren eten. Mijn werkgever heeft me wel opgegeven nadat ik mijn geboorteakte heb ingeleverd met een kopie van m'n paspoort. Maar goed, het duurt ook pas 2 maanden, en hé, het is natuurlijk vakantie hier hé. In Frankrijk staat dan alles stil zoals je weet.
Hmm, toch wel vrij lang, 2 maanden... Maarja, intussen is het augustus, en dan kun je het indd wel vergeten. (Hoewel, ik heb ze vrijdag nog aan de lijn gehad! )

Mocht je begin september nog niets binnenhebben, zou ik toch eens even langsgaan (met je papieren, justificatifs enz). Het kan nl. zijn dat er dan ergens een kink in de kabel zit, en dan kun je wel wachten tot je een ons weegt...
 FR
pi_71750908
Ik heb nadat ik vorig jaar mijn carte vitale heb verloren nog nooit een nieuwe gekregen (wel 2x een foto opgestuurd). Heb je een franse cq engelse link naar deze info? Zal ik dat eens kenbaar maken bij mijn collega's

Je houdt wel je Secu nummer?? En om elke keer weer een gewaarmerkte geboorteakte te moeten opsturen? Duur grapje dan...
pi_71750914
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 15:48 schreef TheSilverSpoon het volgende:

[..]

En een RIB, justificat de domicile en drie loonstroken als het goed is???
pi_71751165
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 03:21 schreef tim2308 het volgende:
Ik heb nadat ik vorig jaar mijn carte vitale heb verloren nog nooit een nieuwe gekregen (wel 2x een foto opgestuurd). Heb je een franse cq engelse link naar deze info? Zal ik dat eens kenbaar maken bij mijn collega's

Je houdt wel je Secu nummer?? En om elke keer weer een gewaarmerkte geboorteakte te moeten opsturen? Duur grapje dan...
Nee je haalt de twee verschillende onderwerpen door elkaar :
die geboorte-akte, daar had Silverspoon het over om zich bij de Sécu in te schrijven.

Dat gedoe van dat je je Sécu-rechten opeens kwijt bent, dat is wat anders:
dat komt door een nieuwe wet die september vorig jaar erdoor is gekomen en sinds januari toegepast wordt, heb ik me laten vertellen...

Ik heb er nog geen link over kunnen vinden, maar hoe dan ook, je behoudt gewoon je Sécu-nummer;
je krijgt gewoon een dossier voor een jaar, en elk jaar zul je moeten aantonen dat je echt bestaat, echt woont, echt werkt. Zoiets.
 FR
pi_71751579
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 04:21 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Nee je haalt de twee verschillende onderwerpen door elkaar :
die geboorte-akte, daar had Silverspoon het over om zich bij de Sécu in te schrijven.
Een kopietje was afdoende zei HR (RH voor de ingeburgerden) op m'n werk. Ik heb het origineel dus nog liggen. Ik vond het zelf wel wat vreemd...

Maar inderdaad, als ik in september nog niets heb zal ik weer even bij m'n werk aan de bel trekken. Laten zij dat maar regelen voor me.
pi_71751589
Een uurtje ten zuid Oosten van Lyon lijkt me wel wat
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71755365
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 07:38 schreef TheSilverSpoon het volgende:

[..]

zei HR (RH voor de ingeburgerden)
Het was dat je het preciseerde; ik net te piekeren wat HR nou was...
 FR
pi_71757397
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 03:25 schreef Bora-Bora het volgende:
Voor de Frankrijkbewoners:

het is op 't ogenblik wel handig om regelmatig te controleren of je Carte Vitale nog à jour is, aangezien sinds januari de bezem door het bestand gaat en er steeds batches van enkele duizenden personen tegelijk hun rechten worden ontzegd!
Je krijgt daar geen notificatie van, maar je ontdekt het pas als je een keer een onderzoekje moet doen ofzo. Meestal dus niet het meest praktische moment, want dat betekent dat je dan het bedrag uit eigen zak moet voorschieten!
Gaat het niet op voor gepensioneerden? http://raleuseduperigord.(...)residents-en-France/
pi_71760720
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 12:42 schreef tim2308 het volgende:

[..]

Gaat het niet op voor gepensioneerden? http://raleuseduperigord.(...)residents-en-France/
Da's indd ook goed om te weten, maar nee, het gaat om een nieuwer decreet (uit 2008) en het betreft willekeurig welke Sécu-ingeschrevene...
 FR
pi_72192439
hoe zit het eigenlijk met de sociale zekerheid in Frankrijk?

In Parijs en in Nice zie ik altijd een schokkende hoeveelheid bedelaars, sommigen gehandicapt zoals op de foto hieronder, sommigen slepen honden of kinderen mee als 'bedel methode'

Deze vrouw met de enge benen had trouwens best veel success
pi_72212892
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 09:17 schreef computergirl het volgende:
hoe zit het eigenlijk met de sociale zekerheid in Frankrijk?

In Parijs en in Nice zie ik altijd een schokkende hoeveelheid bedelaars, sommigen gehandicapt zoals op de foto hieronder, sommigen slepen honden of kinderen mee als 'bedel methode'

[ afbeelding ]

Deze vrouw met de enge benen had trouwens best veel success
Ik meen dat de sociale zekerheid in beginsel goed is geregeld. Het punt is vaak dat mensen totaal niet uitgedaagd worden om iets te zoeken, uit verveling aan de drank gaan en zo langzaam afzakken. Na een aantal jaar houdt de sociale zekerheid op, en daarna is het wel einde verhaal ja...

In Parijs (waarschijnlijk ook wel andere steden in Frankrijk) hebben ze nog het restaurant du coeur waar zwervers kunnen eten. Volgens mij te vergelijken met 't leger des heils.
pi_72219737
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 21:05 schreef TheSilverSpoon het volgende:

[..]

Ik meen dat de sociale zekerheid in beginsel goed is geregeld. Het punt is vaak dat mensen totaal niet uitgedaagd worden om iets te zoeken, uit verveling aan de drank gaan en zo langzaam afzakken. Na een aantal jaar houdt de sociale zekerheid op, en daarna is het wel einde verhaal ja...
Neehoor, in principe is de sociale zekerheid 'oneindig'.

Het probleem is wel vaak dat de minima moeilijker een afspraak te pakken krijgen bij artsen en voor onderzoeken, omdat ze minder 'rendabel' zijn dan de mensen die in het normale stelsel zitten, met bijbehorende aanvullende (persoonlijke) verzekering. (Discrimineren op verzekering is echter strafbaar en een arts kan hier op aangeklaagd worden.)

De meesten van de echte clochards die je op straat ziet, zijn ind afgezakt naar het punt dat het ze gewoon allemaal niks meer kan schelen, of dat ze geen zin meer hebben om deel te nemen in de maatschappij. Ook zijn er behoorlijk wat jongerengroeperingen die enerzijds uit noodzaak (geen baan en dus nog geen uitkering opgebouwd) en anderzijds uit keuze voor een alternatief bestaan op straat leven.

's Zomers zijn er overigens ook veeeeeel meer clochards dan 's winters; vooral in het zuiden!

Verder is er bijv ook enorm veel 'import' van min of meer gehandicapte Oost-europezen die geld binnen moeten halen: een soort maffia dus...
 FR
pi_72221299
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 01:19 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Neehoor, in principe is de sociale zekerheid 'oneindig'.
ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat iemand met een zware geestelijk handicap maar 1 jaar een uitkering krijgt en het dan maar moet gaan rooien, in het moderne europa. Nu ben ik als nederlander natuurlijk heel erg verwend, de daklozen die hier bij de Albert Heijn hun krantje staan te verkopen zijn minder 'heftige' gevallen als de franse bedelaars met hun mismakingen en amputaties
quote:
's Zomers zijn er overigens ook veeeeeel meer clochards dan 's winters; vooral in het zuiden!
Als ik nou ergens dakloos moet zijn dan staat Nice wel hoog op het lijstje
In Parijs waren het vooral veel illegalen, oost-europese types met kleine vieze kinderen. Ze gingen ook steeds op andere plekken zitten want ik kwam steeds dezelfe vrouw tegen.
pi_72221446
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 08:31 schreef computergirl het volgende:
Als ik nou ergens dakloos moet zijn dan staat Nice wel hoog op het lijstje
In Parijs waren het vooral veel illegalen, oost-europese types met kleine vieze kinderen. Ze gingen ook steeds op andere plekken zitten want ik kwam steeds dezelfe vrouw tegen.
Zigeuners lopen doorgaans veel rond, maar de rest zit vaak op dezelfde plek met het handje omhoog.
pi_72533279
Over sociale voorzieningen gesproken...

Weet iemand toevallig hoe de betaling van ziektekosten geschiedt in geval van afwezigheid bij ziekte gedurende minder dan 3 dagen? De periode van 3 of meer dagen is duidelijk.

Is het standaard in Frankrijk dat je de eerste twee dagen uit eigen zak moet betalen (i.e. het niet ontvangen van loon) op het moment dat je ziek bent wanneer je anciënniteit binnen het bedrijf minder dan 12mnd is, of is dit specifiek geregeld?
pi_72537467
quote:
Op maandag 7 september 2009 21:40 schreef TheSilverSpoon het volgende:
Over sociale voorzieningen gesproken...

Weet iemand toevallig hoe de betaling van ziektekosten geschiedt in geval van afwezigheid bij ziekte gedurende minder dan 3 dagen? De periode van 3 of meer dagen is duidelijk.

Is het standaard in Frankrijk dat je de eerste twee dagen uit eigen zak moet betalen (i.e. het niet ontvangen van loon) op het moment dat je ziek bent wanneer je anciënniteit binnen het bedrijf minder dan 12mnd is, of is dit specifiek geregeld?
Volgens mij is dat gewoon standaard.
Misschien dat er uitzonderingssectoren zijn, maar het is een regel van de Sécu zeg maar, dus het lijkt me sterk.
 FR
  maandag 7 september 2009 @ 23:30:52 #247
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_72538697
Ik zou heel graag au pair willen worden in Frankrijk, maar dan niet via een organisatie.. ik ben al een keer als uitwisselingsstudent geweest en dan zit je toch vast aan idiote regels. Dus weet iemand hoe een site waar ik in contact kan komen met families?
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
pi_72541015
Het voordeel van au pair via een organisatie is wel dat jij ook meer bescherming hebt; als je zelf gaat zoeken is het minder gemakkelijk te bepalen of je contacten betrouwbaar zijn. Ook bij problemen achteraf, als je eenmaal ter plaatse zit, ben je volledig op jezelf aangewezen. Van gezin veranderen e.d. is er dan natuurlijk niet bij, om maar een voorbeeld te noemen.

Via-via is wat dat betreft nog de beste weg; maarja, niet het meest gemakkelijk, als je er niemand kent...

Een paar sites via Google gevonden - geen idee wat het waard is hoor:

(lijkt gratis te zijn voor au pairs: )
http://www.fille-au-pair.com
(wel een organisatie: )
http://www.afj-aupair.org
(informatie- en contactsite -deels gratis- : )
http://www.aupair-world.nl
(organisatie -Franse versie van website beter gedocumenteerd dan de Engelse: )
http://www.fr.goelangues.org/default.aspx
 FR
pi_72541040
quote:
Op maandag 7 september 2009 23:30 schreef Bellatrix het volgende:
Ik zou heel graag au pair willen worden in Frankrijk, maar dan niet via een organisatie.. ik ben al een keer als uitwisselingsstudent geweest en dan zit je toch vast aan idiote regels. Dus weet iemand hoe een site waar ik in contact kan komen met families?
Hoe oud ben je?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 8 september 2009 @ 22:39:24 #250
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_72566969
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 01:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Hoe oud ben je?
18, bijna 19.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')