abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52184872
Volgens mij zijn ze niet vernietigd, maar gewoon gerecycled door EMI ofzo. Ik heb ook verhalen gehoord over warenhuizen waar ze eind jaren '70 nog een partijtje binnenkregen en dat ze voor een kwartje ofzo werden verkocht Ik ken iemand die de originele "Earth" single van Smile ooit in een platenzaak vond voor fl. 2,50
Nee.
pi_52184926
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 23:20 schreef HAL9000S het volgende:
Ik wil niet eens weten hoeveel geld je er aan uitgegeven hebt
Veel te veel. Toen ik in 2003/2004 stage liep en stagevergoeding, stufi en loon kreeg (dik 700 euro in de maand, heel wat dus voor iemand van net 18 toen) ging dat geld iedere maand op aan veeeeel te dure platen en cd's

Nu heb ik amazon.co.uk marketplace ontdekt
Nee.
pi_52185160
Tool - Aenima op vinyl, heb ook opiate en undertow

Speedy J - live op vinyl, live registratie van pinkpop optreden in 95. op discogs beweren ze zelfs dat ie niet bestaat. (alleen 3xlp deze is 2xlp) dus hij is vast zeldzaam. hij is ook vooral erg erg mooi.

Future Sound of london - dead cities prachtplaat, prachthoes en geweldige muziek.

Orbital - In Sides op vinyl, absoluut electronisch meesterwerk en mijn favoriete hoes

Oeh en hoewel niet zeldzaam of duur, Plastikman - Consumed op LP is toch wel een van mijn meest gekoesterde bezittingen
underground forever baby
pi_52185207
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 00:16 schreef Laton het volgende:
Tool is ook een band die ik graag nog eens op vinyl zou willen hebben. Maar als ik de prijzen zie waarvoor Aenima regelmatig weg gaat op eBay zakt me de moed in de schoenen
Nee.
pi_52185266
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 00:18 schreef PimD het volgende:

[..]

Tool is ook een band die ik graag nog eens op vinyl zou willen hebben. Maar als ik de prijzen zie waarvoor Aenima regelmatig weg gaat op eBay zakt me de moed in de schoenen
gewoon in 2ehands lp zaakje in zwolle gekocht 5 jaar geleden voor 15 euro ofzo
underground forever baby
  woensdag 8 augustus 2007 @ 00:29:13 #106
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_52185442
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 00:21 schreef Laton het volgende:

[..]

gewoon in 2ehands lp zaakje in zwolle gekocht 5 jaar geleden voor 15 euro ofzo
Je dark side of the moon koester ik.

Tevens een tvp... good topic Hal!
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_52195822
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 00:03 schreef PimD het volgende:
Volgens mij zijn ze niet vernietigd, maar gewoon gerecycled door EMI ofzo. Ik heb ook verhalen gehoord over warenhuizen waar ze eind jaren '70 nog een partijtje binnenkregen en dat ze voor een kwartje ofzo werden verkocht Ik ken iemand die de originele "Earth" single van Smile ooit in een platenzaak vond voor fl. 2,50
Hehe.

Ja dat vernietigingsverhaal hoorde ik van iemand die deze single ooit in de verkoop had. Hij klonk aardig overtuigd van zijn zaak, ben dus daar maar vanuit gegaan. Aangezien a) de single gewoon slecht verkocht en b) er nog maar weinig van zijn in de wereld.

Recycled zou ook heel goed kunnen ja.

Mooie collectie, Pim. Helaas is mijn liefde voor Queen aardig verwaterd. Komt o.a. door de matige releases van QP. Kijk overigens wel uit naar het nieuwe album.

De Smile single voor zo weinig? Die heeft mazzel gehad. Mn oom is overigens ook een grote verzamelaar van allerlei soorten muziek en had ooit eens een picturedisc van Kayak voor 1 euro gekocht op de rommelmarkt. Bleek tegen de 1000 euro waard te zijn.
pi_52204324
Bij mij is het ook minder geworden, inderdaad door de bagger die ze de afgelopen jaren hebben uitgebracht. Nu gaan ze weeeeeer Montreal 1981 opnieuw uitbrengen (met foeilelijk artwork ook nog eens).
Nee.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 18:43:22 #109
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_52204541
quote:
[afbeelding]

Speedy J - live op vinyl, live registratie van pinkpop optreden in 95. op discogs beweren ze zelfs dat ie niet bestaat. (alleen 3xlp deze is 2xlp) dus hij is vast zeldzaam. hij is ook vooral erg erg mooi.
[afbeelding]

Future Sound of london - dead cities prachtplaat, prachthoes en geweldige muziek.
[afbeelding]

Orbital - In Sides op vinyl, absoluut electronisch meesterwerk en mijn favoriete hoes
[afbeelding]

Oeh en hoewel niet zeldzaam of duur, Plastikman - Consumed op LP is toch wel een van mijn meest gekoesterde bezittingen
[afbeelding]
Van welk label is die !ive?
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  woensdag 8 augustus 2007 @ 18:53:51 #110
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_52204813
Ik heb ook weer 2 nieuwe juweeltjes, 2 limited edities van de band Boris - Akuma no Uta (nee, niet die NL-boris )

de 1000 ltd:

en de 300 ltd venom editie:

Omdat Boris een van m'n favouriete bands is, en omdat de bovenste albumhoes erg lijkt op de albumhoes van een ander favouriet album van me:

Nick Drake - Bryter layter.

waarvan ik trouwens laatst een Japanse special edition 200 grams vinyl heb laten importeren
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_52209311
Dit topic begint leuker en leuker te worden!

Die Queen collectie is gaaf en die testpressings van Hot Space ook.
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
  woensdag 8 augustus 2007 @ 21:14:47 #112
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_52209387
Die hot space testpressing kan ik nergens terugvinden... zal wel een shitload of money waard zijn.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_52209606
500-700 euro heb ik me laten vertellen...
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_52210161
quote:
[afbeelding]
En wat is dit dan?

http://www.discogs.com/release/31910

Edit: dat de jouwe er niet tussen staat wil niet zeggen dat ie niet bestaat. Je kan 'm namelijk als je een account hebt zelf toevoegen. Dat is nou het leuke van Discogs.
pi_52210529
Nog vergeten

Gewonnen met een wedstrijd op de website van Brian May.
quote:
To Pim, with love + thanks - Brian May
Nee.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 21:54:00 #116
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_52210634
goed topic met indrukwekkende collecties
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  woensdag 8 augustus 2007 @ 22:18:43 #117
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_52211552
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 21:38 schreef PDOA het volgende:

[..]

En wat is dit dan?

http://www.discogs.com/release/31910

Edit: dat de jouwe er niet tussen staat wil niet zeggen dat ie niet bestaat. Je kan 'm namelijk als je een account hebt zelf toevoegen. Dat is nou het leuke van Discogs.
Dat is dus de 3x LP die je laat zien, niet de 2xLP die hij bezit (ik kan 'm ook nergens vinden, vraag me af of het een bootleg is.) Als je zelf platen wilt toevoegen dan gaat die submit door een behoorlijk streng proces, je moet wel aan kunnen tonen dat die plaat ooit uitgebracht is anders komt je submit er nooit doorheen.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_52214847
Hier wat mooie dingetjes die ik de afgelopen jaren heb verzameld:

THE ORB 'PATTERNS & TEXTURES SOUNDTRACK' CD 'extremely rare' volgens de officiele Orb discografie

THE ORB 'BICYCLES & TRICYCLES' LP (LIMITED EDITION) 'www.discogs.com/release/302995'

BADORB.COM 'LOOPHEAD - FIREFLY' 12" '586 copies' en met ondertekend echtheidscertificaat!

ORBITAL 'ONE PERFECT SUNRISE (STEREO-8 REMIX)' 12" 'approx 200 copies' volgens de officiele Orbital website

ORBITAL 'NOTHING LEFT' 2x12" (PROMO) '3000 copies' volgens de officiele Orbital website'

AFRIKA BAMBAATA & SOUL SONIC FORCE 'PLANET ROCK' 12" originele pressing uit 1982

LEFTFIELD/HALLIDAY 'ORIGINAL' 2x12" (PROMO) prijzen varierend van 40 t/m 120 dollar op www.gemm.com, dus hij's vast zeldzaam!

LEFTFIELD/LYDON 'OPEN UP REMIXES' CD-S vrij zeldzame release, omdat er een stuk minder copies zijn van de cd dan van de plaat!

LEFTFIELD 'LEFTISM' 2x12" (PROMO) mooie limited double-pack met een extended versie van Black Flute, alleen op deze release te vinden

FLUKE 'THE BELLS' 12" & CD-S (PROMO) plaat is nog wel te vinden, maar van de cd zijn er 'volgens een betrouwbare bron' maar een stuk of 50 van gedrukt. zeer zeldzaam dus, woei!'

FLUKE 'SWITCH/TWITCH' 12" '500 copies' volgens www.gemm.com en een on-officiele Fluke website

Meer later...

[ Bericht 2% gewijzigd door PDOA op 09-08-2007 00:06:23 ]
pi_52381828
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 05:38 schreef DeeCruise het volgende:

Zelf gemaakt? Of gekocht?

Indien laatste, waar?
Gekocht.
Ik was gevelbeplating aan het monteren bij een particulier.
Daar hing dat ding aan de muur, dus ikke vragen of er misschien iemand een prijsvraag had gewonnen.
Bleek de heer des huizes een hoge pief bij de platenmaatschappij/distributeur te zijn.
Naar zijn zeggen zijn er twee van gemaakt en is er één aan de heren Metallica aangeboden. Fabricageprijs: Fl. 1100,- per stuk.
Ik heb dit exemplaar voor Fl 450,- kunnen bemachtigen.
Het andere exemplaar is later, tijdens een radio 3 actie voor Kosovo, voor Fl 3400,- geveild.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2007 09:57:46 ]
pi_52385264

Toevallig eens tegengekomen in de platenzaak en zonder vooraf te luisteren meegenomen, viel niks tegen. Het is een album met 2 CD's die oog heeft voor de alternatieve ontwikkeling van de electronische muziek. Je kunt b.v. Tracks van nu met tracks uit de jaren '60 en later, the Human League toen ze nog rauwe electronische muziek fabriceerden, Pierre Henry als voorvader van Aphex Twin, Kraftwerk, Bruce Haack etc etc.

Helaas is het album maar moeilijk verkrijgbaar, 2e hands zal het wellicht beter te krijgen zijn maar ik heb pogingen gedaan om ook het indie album uit deze serie te pakken te krijgen. Ligt helaas niet in de schappen, bij 2 online winkels ving ik bot door de lange levertijd, backorders en vervolgens de mededeling dat het niet leverbaar is.
pi_52619325
Vandaag weer een juweeltje erbij gekregen

donderdag 23 augustus 2007 @ 23:28:35 #122
187854 MadSteven
Mafketel die plaatjes draait
pi_52636676
Een van de obscuurdere dingen die ik heb is de cd-single van Coburn - We Interrupt This Program. Dat komt gewoon omdat die uit was in Engeland, maar niet hier, geloof ik. Och, en een 7" van The Prodigy - Everybody in the place. Maar dat toont meer aan dat ik al voor Out Of Space gek was van The Prodigy.

Maar echt ze erop uitzoeken, doe ik niet. Dan koop ik liever vijf andere albums voor die prijs.
Terug thuis in de middle of nowhere tussen Londen, Parijs en Berlijn
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 09:59:52 #123
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_52642834
ik heb een setlist met handtekeningen van Room 11
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 21:08:31 #124
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_52683411
Gisteren weer 3 nieuwe juweeltjes gekocht. Puur omdat het verdomd legendarische platen zijn, en nog zeldzame edities ook

Black Sabbath - Masters of reality UK VERTIGO EDITIE

En een Duitse first pressing, op 'green brain' van de redelijk gewilde kraut klassieker:

Neu! - Neu!

[ Bericht 15% gewijzigd door HAL9000S op 25-08-2007 22:24:11 ]
Cop killer
Kill them, cop killer
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 21:28:55 #125
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_52684112
Waar heb je die gekocht dan?