Staat allemaal uitgebreid beschreven. Zie de vele hyperlinks en documenten.quote:Op maandag 4 juni 2007 10:47 schreef Genverbrander het volgende:
Ik wil het graag nog even over het alibi van de klusjesman hebben. Ik las dit artikel:
Twijfel over alibi klusjesman Deventer moordzaak
Weet iemand hoe de verklaringen van Michael de J en zijn vriendin dan zijn veranderd over de tijd en op welke punten ze tegenstrijdig zijn?
Moderne OCR-programma OCR'en ook van PDF of ander grafisch formaat. Of is er alleen papier?quote:Op maandag 4 juni 2007 10:53 schreef Egwene het volgende:
Als je geen scanner tot je beschikking hebt wordt dat lastig.
Er is een schema gemaakt van de verschillende alibi's en op welke momenten die zijn afgegeven door MdH. De inhoud van dat schema klopt met de onderliggende gegevens.quote:Op maandag 4 juni 2007 10:47 schreef Genverbrander het volgende:
Ik wil het graag nog even over het alibi van de klusjesman hebben. Ik las dit artikel:
Twijfel over alibi klusjesman Deventer moordzaak
Weet iemand hoe de verklaringen van Michael de J en zijn vriendin dan zijn veranderd over de tijd en op welke punten ze tegenstrijdig zijn?
Alleen het laatste vonnis, Den Bosch 2004, telt. En daar staan al die dingen di je erbij haalt niet meer in. Waarom 100en keren nog extra verdachtmakingen posten tegen iemand die toch al veroordeeld is, en al weinig opgeborgen zit? Vanwaar die angst en dat fanatisme?quote:Op maandag 4 juni 2007 10:49 schreef Mickmek het volgende:
Louwes is veroordeeld door tig rechters.
Vergeten, Ruud Harmsen?
Als dat de kern zou zijn, dan ligt er meer 'bewijs' tegen Michael, die als eerste als verdachte werd gezien en de cautie voorgelezen kreeg.quote:Op maandag 4 juni 2007 10:56 schreef Mickmek het volgende:
De kern van het verhaal is de reden waarom EL is opgepakt.
Omdat Michael wordt aangepakt en omdat ikzelf als tegenspreker en vragensteller ook ben aangepakt. Dit zijn de praktijken van Maurice. Het de vragenstellers en tegensprekers de mond snoeren.quote:Op maandag 4 juni 2007 11:00 schreef RuudHarmsen het volgende:
[..]
Alleen het laatste vonnis, Den Bosch 2004, telt. En daar staan al die dingen di je erbij haalt niet meer in. Waarom 100en keren nog extra verdachtmakingen posten tegen iemand die toch al veroordeeld is, en al weinig opgeborgen zit? Vanwaar die angst en dat fanatisme?
En daarna weer veroordeeld zonder financieel motief.quote:Op maandag 4 juni 2007 11:06 schreef Egwene het volgende:
[..]
Als dat de kern zou zijn, dan ligt er meer 'bewijs' tegen Michael, die als eerste als verdachte werd gezien en de cautie voorgelezen kreeg.
De kern van het verhaal is de veroordeling voor moord en of die terecht is of niet.
EL is niet veroordeeld op basis van de aanwijzingen die de politie had, op basis van die aanwijzingen is hij juist vrijgesproken in Zwolle.
Hm interessant. Ik las ook dit artikel nog.quote:Op maandag 4 juni 2007 10:59 schreef Egwene het volgende:
[..]
Er is een schema gemaakt van de verschillende alibi's en op welke momenten die zijn afgegeven door MdH. De inhoud van dat schema klopt met de onderliggende gegevens.
Nee daar heb ik uiteraard niets op aan te vullen. In 2006 is het 7 jaar na dato. Ik kan me goed voorstellen dat je het allemaal niet precies meer weet zoveel jaar na dato.quote:Op maandag 4 juni 2007 11:46 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
- In 2006 komen ze beide met een andere verklaring, namelijk dat ze om 20u op de soos hadden afgesproken en dat ze daar de hele avond zijn gebleven.
Precies, wat ze voor die tijd deden is niet belangrijk, al is het wel opvallend dat daarover dan wisselende verklaringen worden afgelegd, al een paar dagen na de moord.quote:Op maandag 4 juni 2007 13:05 schreef Mickmek het volgende:
Waarmee ik bedoel te zeggen dat het allemaal niet zoveel uitmaakt wie Meike of Michael wel of niet gebeld hebben en waar ze wel of niet waren voor 20.36.
Ja daar ben ik het mee eens, hoewel Meike zegt dat ze al in 1999 een nieuwe verklaring had ingediend he. Blijkbaar heeft ze er toen (in 1999) nog eens goed over nagedacht en met een nieuw verhaal gekomen, wat ze aan de politie heeft herhaald in 2006.quote:Op maandag 4 juni 2007 12:50 schreef Mickmek het volgende:
[..]
Nee daar heb ik uiteraard niets op aan te vullen. In 2006 is het 7 jaar na dato. Ik kan me goed voorstellen dat je het allemaal niet precies meer weet zoveel jaar na dato.
Dat geldt trouwens voor alle getuigenverklaringen die zoveel jaar na dato zijn gedaan en/of zijn gewijzigd. Die kun je allemaal in twijfel trekken, lijkt me zo.
Nee dat begrijp ik niet. Uit de spullen in de kamer van de weduwe (fles wijn) valt op te maken dat de weduwe bezoek had of verwachtte. Het zou dus kunnen dat de weduwe al bezoek had toen Louwes belde over de gift voor de kerk, wat ook zou verklaren waarom je zo'n gesprek kort houdt. Dus tijden voor 20:36 zijn wel degelijk relevant.quote:L. heeft om 20.36 met de weduwe heeft gesproken. Dat de politie de tijdstippen voor 20.36 niet interessant vind, begrijp ik wel. Jij niet? Toen leefde de weduwe immers nog? L. zijn mobiel heeft volgens de KPN/PTT gegevens nog om 20.36 met de weduwe gebeld. L. zegt zelf dat hij haar gesproken heeft.
Nou da's toch niet zo raar? Het enige is dus dat we niet weten hoe laat Michael op de soos was. Wie weet was dat pas om 23:00, en dan heeft hij nog tijd zat gehad om de moord te plegen.quote:Michael kan het dan toch nooit gedaan hebben?
Na 20.36 de weduwe vermoorden, huis goed schoonmaken, hele klus als je leest hoe goed alles is schoongemaakt, eigen bebloede kleding wegdoen, naar de soos fietsen etc. etc.
Hoe moet dat dan?
Staat hierboven. Na 20.36 en voor 22.00 uur zo'n moord plegen, alles schoonmaken, stofzuigertje weg, alle sporen wissen, kleren uitdoen, wassen, naar de soos.quote:Op maandag 4 juni 2007 13:12 schreef Egwene het volgende:
Heb je de tijdslijn nu al een keer gevonden trouwens?
Dat is mogelijk, maar dat betekent dus dat ze al met elkaar besproken hadden wat ze gingen zeggen VOOR de verhoren. En ze zeggen dat ze voor de verhoren nog niet wisten dat de weduwe vermoord was.quote:Op maandag 4 juni 2007 13:21 schreef Mickmek het volgende:
[..]
Ik heb je over het valse alibi van M&M al eens eerder geschreven dat Meike een alibi had bedacht omdat ze wist dat Michael het moeilijk zou krijgen.
Ja dat lijkt mij dus ook, van dat lopend vuurtje. De weduwe wordt donderdag vermoord, zaterdag gevonden, en dan is het heel onwaarschijnlijk dat Michael pas op dinsdag zou horen van de moord.quote:Op maandag 4 juni 2007 13:57 schreef Mickmek het volgende:
Genverbander,
Het lijkt mij voor de hand liggen dat M&M voor het verhoor al wisten dat de weduwe was vermoord.
Zoiets gaat als een lopend vuurtje door Deventer.
P.S. dat van die schone fles en glazen weet Maurice ook, alleen hij wil het niet laten zien.
Nu moet ik weg.
Wij weten niet wat de politie weet. Michael is verdachte geweest.quote:Op maandag 4 juni 2007 14:04 schreef Genverbrander het volgende:
Ach ja alles overziend is Louwes natuurlijk verreweg het verdachtst, ik zie alleen wel dat het onderzoek naar het alibi van de klusjesman beter had gekund.
Ik geloof niet dat je het begrip tijdslijn helemaal begrijpt.quote:Op maandag 4 juni 2007 13:21 schreef Mickmek het volgende:
Staat hierboven. Na 20.36 en voor 22.00 uur zo'n moord plegen, alles schoonmaken, stofzuigertje weg, alle sporen wissen, kleren uitdoen, wassen, naar de soos.
Dat is de tijdlijn.
Dus jij weet waarom Meike een valse verklaring aflegt bij de politie? Klinkt inderdaad als een insider.quote:Ik heb je over het valse alibi van M&M al eens eerder geschreven dat Meike een alibi had bedacht omdat ze wist dat Michael het moeilijk zou krijgen.
Toen ze dat alibi aflegden, wisten ze nog niet dat EL nog om 20.36 met de weduwe had gesproken, dat is pas veel later gebleken.
Dus het alibi voor de vooravond was een beetje overbodig achteraf gezien.
Precies, dat vond de politie Deventer ook. Daarom hebben ze Michael meerdere malen verhoord.quote:Op maandag 4 juni 2007 14:21 schreef Egwene het volgende:
Nogmaals, het hoeft niets te zeggen, maar ik vind de onschuld er nu niet echt vanaf druipen eerlijkgezegd.
Er zijn ook mensen die zich in de situatie van Meike kunnen inleven.quote:Op maandag 4 juni 2007 14:21 schreef Egwene het volgende:
Dus jij weet waarom Meike een valse verklaring aflegt bij de politie? Klinkt inderdaad als een insider.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |