abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50003496
sorry voor de misleidende titel maar het gaat hier dus niet om de zangeres Fiona Apple, maar om Fiona met een appel

de bedoeling was om een high-key/overbelichte shoot met haar te doen
en in het kader van de fotowedstrijd "groente en fruit" van deze maand heb ik gelijk maar even gebruik van de situatie gemaakt door een appel in d'r hand te stoppen
ben er nog niet over uit welke foto dat dan zou moeten worden (gaarne uw mening)
ik heb er nog meer met appels trouwens maar dan word het zo eentonig, dus die plaats ik eventueel binnenkort wel in het discussie topic

#7 valt een beetje buiten de serie maar vond em toch wel leuk

owja, ik vond het wat overdreven om vanwege die ene tepel (18+) in de TT te zetten
mochten de modjes daar anders over denken dan gaarne even veranderen
pi_50004559
Je mag van mij meer laten zien Iig
pi_50004838
Je wordt een beetje voorspelbaar: iedere keer een mooie serie neerzetten.

Heel fraai belicht deze. Persoonlijk zou ik de kleurverzadiging bij high key lager houden, maar dat is echt maar een detail. En ms proberen om bij je volgende shoot eens wat speelser te zijn. Je hebt de techniek overduidelijk onder de knie, maar je foto's zijn wat standaard nog. Probeer ook eens de gebaande paden te verlaten.

Het zal je dan ook niet verbazen dat ik de laatste de beste vind
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  vrijdag 1 juni 2007 @ 16:39:16 #4
49850 RubberDuckey
de Treinenman
pi_50005410
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 16:22 schreef Vliegvrager het volgende:
Heel fraai belicht deze.
Ik vind het juist wat minder, af en toe lijkt het gezicht 1 vlak en is de neus bijna niet meer te onderscheiden van de rest van het gezicht. Ik zou zelf proberen ergens in het gezicht schaduw te krijgen, zodat het allemaal niet zo vlak zou lijken.
Over composities ga ik niet oordelen, omdat modellen fotograferen niet echt mijn ding zijn en zelf alleen modellen op de foto zet onder dwang.
pi_50005443
Wauw .

Het enige wat me stoort is haar nagellak op foto 1 en 2. Maar verder .
  vrijdag 1 juni 2007 @ 16:43:24 #6
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_50005524
Waar kan ik Fiona halen?

Strakke serie platen, maar kijk idd uit niet teveel definitie in het gezicht kwijt te raken met deze belichting...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_50005722
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 16:22 schreef Vliegvrager het volgende:
Je wordt een beetje voorspelbaar: iedere keer een mooie serie neerzetten.

sorry...
quote:
Heel fraai belicht deze. Persoonlijk zou ik de kleurverzadiging bij high key lager houden, maar dat is echt maar een detail.
beetje zoals deze bedoel je?

quote:
En ms proberen om bij je volgende shoot eens wat speelser te zijn. Je hebt de techniek overduidelijk onder de knie, maar je foto's zijn wat standaard nog. Probeer ook eens de gebaande paden te verlaten.

Het zal je dan ook niet verbazen dat ik de laatste de beste vind
er zaten nog wel wat meer foto's zoals #7 tussen maar ze had nogal moeite met haar figuur (voornamelijk het middelste gedeelte) dus het merendeel van die foto's kon het archief (lees: prullenbak) in

vrouwen

[ Bericht 2% gewijzigd door PankPinther op 01-06-2007 17:13:00 ]
pi_50005742
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 16:40 schreef ijsmeis het volgende:
Wauw .

Het enige wat me stoort is haar nagellak op foto 1 en 2. Maar verder .
ja ze was rood vergeten mee te nemen
pi_50006088
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 16:39 schreef RubberDuckey het volgende:

[..]

Ik vind het juist wat minder, af en toe lijkt het gezicht 1 vlak en is de neus bijna niet meer te onderscheiden van de rest van het gezicht. Ik zou zelf proberen ergens in het gezicht schaduw te krijgen, zodat het allemaal niet zo vlak zou lijken.
...
die opmerking zal ik wel vaker gaan krijgen op deze serie
bij high en low key foto's hangt het heel erg samen met hoe licht of donker je monitor staat, en dat verschilt nogal eens bij mensen
je zit net tegen de grens aan en daardoor heb je al snel dat ze bij de een er goed uit zien en bij de ander net niet
pi_50006445
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 16:50 schreef PankPinther het volgende:

[..]

ja ze was rood vergeten mee te nemen
De kleur stoort op zich ook een beetje, maar het zit er ook niet netjes op.
  Redactie Games vrijdag 1 juni 2007 @ 17:18:32 #11
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_50006591
Het is persoonlijk natuurlijk maar ik vind die pumps die ze aan heeft afgrijselijk..
Verder hele mooie foto's hoor..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_50006872
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 16:39 schreef RubberDuckey het volgende:

[..]

Zoals PP ook al zegt, high key hoort op het randje te zijn. Of je dat mooi vindt of niet is een kwestie van smaak natuurlijk, maar dit is technisch heel netjes gedaan.

@Pankpinther, #8: Nee, die lijkt me wat blauwig. Het moet wel een huidskleur blijven.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  vrijdag 1 juni 2007 @ 17:30:42 #13
262 Re
Kiss & Swallow
pi_50006921
hoeveel procent is belichting en hoeveel procent bewerking? En hoe is je opstelling, de foto met verminderde kleurveradiging vind ik niet echt een verbetering

oww, gewoon puike serie
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 1 juni 2007 @ 17:33:49 #14
177598 tbs-johny
oe la la la
pi_50007015
zitten echt wel vette foto's bij

alleen die zwarte nagels

en die ranzige staaf door d'r tong
pi_50008057
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 17:13 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

De kleur stoort op zich ook een beetje, maar het zit er ook niet netjes op.
goed punt... dankje

nou heb ik ff geprobeerd om ze rood te maken maar ik weet niet of ik het natuurlijk over vind komen
misschien dat de dames hier een oordeel over kunnen vellen

#3b

eigenlijk zou ik dit moeten laten zien aan iemand die ze nog niet gezien heeft, kijken of het opvalt

@Re
ik heb ze behoorlijk opgepept in PS hoor
opstelling, softbox aan 2 kanten (links en rechtsvoor) en een spot op de witte achtergrond

@VV
met je eens, alleen dat blauwe dat zie ik dan weer niet
blijft ook ellende... kunnen we niet gewoon met z'n allen dezelfde monitor kopen ofzo?
zijn we van het gedoe af
pi_50008245
Ik vind het rood mooier dan het zwart in ieder geval .
  vrijdag 1 juni 2007 @ 19:04:41 #17
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_50009642
Echt heel erg mooi. Ik ga dan ook geen technisch commentaar geven want dit gaat mijn kennis ver te boven. Ik vind de foto met aangepaste nagels mooier en foto 7 echt een superfoto!
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 20:50:30 #18
15524 PS
And someday I shall fly again
pi_50013327
Gave shoot, ondanks dat 7 niet echt past vind ik het een strakke plaat. Jammer dat ze de rest van alla 7 heeft afgekeurd.
If your shaking it more than twice, your playing with it.
pi_50016404
De nagellak stoorde mij ook. Het rood vind ik mooier, zonder nagellak had ik denk ik nog mooier gevonden.

Ik vind je platen echt prachtig, ik hoop alleen maar ooit ook zoiets te kunnen maken.
Ik ben gewoon ik en dit is mijn ding.
  FOK!fotograaf vrijdag 1 juni 2007 @ 22:12:32 #20
18921 freud
Who's John Galt?
pi_50016930
Mja, even weer mierenneuk modus, het is erg lastig om _iets_ te vinden bij je...

@1; net iets teveel schaduw van de appel op haar gezicht misschien
@2; beter qua schaduw, misscien het haar wat meer het oor laten bedekken?
@3; het gaat om het bijten, daarom zou ik de tongpiercing weghalen, of iets meer achter de appel laten wegvallen.
@4; het elastiekje van haar haar is nog net een beetje te zien. Bloembalaadje voor lip is net iets teveel
@5; lekker misschien haar bij haar oor iets anders. meer oof of minder oor
@6; superlekkere plaat, maar ook net nog iets van een elastiekje van haar haar.
@7; gewoon top.

Supergoeie serie, je legt de lat echt superhoog, hou ik van . Mijn zeikpuntjes zijn echt zoeken en smaakgebonden. Maar ja, ik ben niet zo van de halleluja posts bij een shoot, probeer altijd iets te vinden .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  vrijdag 1 juni 2007 @ 22:35:18 #21
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_50017772
Naturel nagels had ik denk ik mooier gevonden, dat alleen de mond en de appel het accent krijgen. Verder vind ik het superfoto`s!
Saartje
pi_50025376
ik vind het altijd weer fijn om de reacties hier te lezen, vooral als ze ook echt iets toevoegen
anderen zien vaak details die je zelf niet opvallen, al is het alleen maar omdat je je op een gegeven moment zo blind hebt zitten staren op de foto's dat je het gewoon echt niet meer ziet

misschien wordt het ook tijd om een stapje verder te gaan en een team van meerdere mensen samen te brengen waarbij ieder zich met z'n eigen discipline bezig houdt zoals haar, nagels, visagie, styling en decoratie
zodat tijdens de shoot die foutjes en details al ontdekt worden

was er niet pas al een topic over de ideale fotoshoot?
nou voor mij zou het werken met een hele crew aardig in de buurt komen

nadeel is wel dat de shoots dan minder spontaan worden omdat er zoveel vantevoren afgesproken en geregeld moet worden
soms is het gewoon lekker om zomaar even met een leuke meid een fotoshoot te doen en er flink op los te klikken

@kaatje en maneki.neko
toen bleek dat ze haar rode nagellak vergeten was zijn we maar voor zwart gegaan en hebben er niet bij stil gestaan dat minder soms meer kan zijn

@freud
elastiekje op #6 is typisch zo'n detail waar ik het hierboven over had
alleen op #4 zie ik nergens een zwart elastiekje, is volgens mij gewoon een plukje haar ofzo
miereneuken is goed trouwens
pi_50026254
Knappe serie! Ik denk dat ze fotografisch uitstekend zijn, maar dat de nabewerking wat te rigoreus is geweest. Met het gebleekte oogwit en de weggepoetste nuances in het gezicht (vooral het gebied onder de ogen en het grote vlak rond de wang in nr. 3) ben je het doel misschien net iets voorbij geschoten. Kijk er misschien over een paar dagen nog eens naar. High key foto's zijn met hun kleine toonschaal nogal kwetsbaar en ik denk dat het om een voorzichtigere aanpak vraagt.

Ik ben erg benieuwd hoe ze er oorspronkelijk uitzagen - het lijkt me heel leerzaam om bv. de vierde foto eens 'voor' en 'na bewerking' naast elkaar te zien, als je er voor voelt om die te posten. Verder vroeg ik me af hoe je de belichting bepaald hebt. Heb je een bepaalde stelregel gebruikt (b.v. op huid meten en 2,5 stop overbelichten), of heb je ter plekke naar het beste resultaat gezocht?
pi_50028309

Ohw je wilt ook een reactie natuurlijk

Het merendeel is al gezegd. In hoeverre je de foto's oppoetst is een kwestie van smaak en je af kunnen vragen waar de foto's voor bedoeld zijn. Voor reclamewerk zouden ze perfect zijn, maar ik zou ze niet in mij kamer willen hangen bijvoorbeeld. (behalve die laatste in de slaapkamer misschien )

Nr 5 is een goed voorbeeldje van het net iets te ver over de grens zitten. Daar zitten naar mijn idee iets te veel lichtplekken in het gezicht. Maar over het algemeen blijf je goed de doortekening zien tussen de huid en de achtergrond, dus technisch verder niets mis mee.

Gewoon hele fijne serie die me motiveerd om weer flink aan de slag te gaan
pi_50029971
Prachtige foto's.
Ik hoop dat ik ooit ook zulke foto's kan maken!

En inderdaad, wat al vaker is gezegd, jammer van de nagellak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')