abonnement Unibet Coolblue
pi_50840901
<<pouêt pouêt>> You're forgetting your disc!
  maandag 25 juni 2007 @ 23:41:33 #77
72244 PICHT
Picht, pacht, poecht.
pi_50841534
quote:
Op maandag 25 juni 2007 23:23 schreef p-etr-a het volgende:
<<pouêt pouêt>> You're forgetting your disc!
Stick 'em up your arse mate! Admission, smadmission!
Ik ben lelijk.
pi_50854558
Heeft iemand wat informatie over de boot die tussen Kilrush en Tarbert vaart; is het gewoon aankomen en eroprijden of moet je eerst reserveren? Is het duur? Hoe lang duurt het? etc. etc.
(Ik rijd op een zaterdagmorgen tussen twee reisadressen in Doolin en Dingle, vandaar...)
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:16:10 #79
182509 Roxy23
I love Ireland
pi_50891617
Goeie vraag, dat wil ik ook weten
"My heart is in Ireland, it's there I long to be.
Her hills and her valleys are calling to me.
Though born here in this land, my heart is in Ireland.
The land of the old folks is calling to me."
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:22:11 #80
52034 U
bevindt zich hier
pi_50891801
Ik ga morgen 4 daagjes Dublin doen met vrienden (appt gehuurd). Iemand nog tips, behalve alle kroegen in Temple Bar afstruinen?
Wat zegt U?
pi_50893667
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:22 schreef U het volgende:
Ik ga morgen 4 daagjes Dublin doen met vrienden (appt gehuurd). Iemand nog tips, behalve alle kroegen in Temple Bar afstruinen?
Juist NIET in Temple bar alle kroegen afstruinen
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  woensdag 27 juni 2007 @ 12:35:28 #82
34839 4br4x4s
Enjoy the silence
pi_50894640
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 12:10 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Juist NIET in Temple bar alle kroegen afstruinen
Idd.
  woensdag 27 juni 2007 @ 12:55:39 #83
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_50895364
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:22 schreef U het volgende:
behalve alle kroegen in Temple Bar afstruinen?
Ga gewoon naar Amsterdam!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  woensdag 27 juni 2007 @ 18:13:40 #84
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_50907054
Binnenkort ga ik met een drietal vrienden ook naar Ierland. Eerst een paar dagen Galway, vervolgens Kinsale en daarna nog ff Dublin.

In Galway is denk ik zat te doen en genoeg over te vinden. Maar kent iemand Kinsale toevallig? Zijn daar dingen die we echt niet moeten missen en wat kunnen we daar zoal doen? Uiteraard zit er vanaf daar een dagje Cork ook wel in. Heeft er iemand dus misschien ook wat tips wat betreft Cork?

Tips voor Galway zijn uiteraard ook welkom!
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
pi_50910405
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 12:55 schreef Rory78 het volgende:
Heeft iemand wat informatie over de boot die tussen Kilrush en Tarbert vaart; is het gewoon aankomen en eroprijden of moet je eerst reserveren? Is het duur? Hoe lang duurt het? etc. etc.
(Ik rijd op een zaterdagmorgen tussen twee reisadressen in Doolin en Dingle, vandaar...)
Ze varen vrij regelmatig (ik dacht elk uur). Ik heb nog nooit moeten reserveren. En de prijs is zeer acceptabel (zeker als je rekening houdt dat je anders helemaal moet rondrijden).
Je wint er een boel tijd mee, en gebruik die de Loop Head (onder Kilkee) te doen, en pas dan omhoog te gaan naar Doolin, etc.
pi_50910505
Informatie over Cork (wat ik al her en der verzameld heb, ga er zelf binnen enkele maanden naar toe):

Cork
- B&B: http://www.fernroydhouse.com/ of http://www.garnish.ie/ of http://www.crawfordguesthouse.com/ of http://www.bluedolphin.ie/
- prachtige stad gelegen aan monding vd Lee (met aan Bachelor’s Quay: Gregoriaanse huizen)
- brede hoofdstraat: St. Patrick’s street (volgt de bocht van een oude rivierbedding)
- stad is best te voet te verkennen (plannetjes te verkrijgen in Visitor Centre, stadswandeling ook vanaf blz 193 in boek “Insight guide: Ierland”)
- 13de eeuwse Christ Church
- gotische renaissance kerk “Church of St. Peter and St. Paul”
- St Ann’s Church met beroemde Shandon-klokken (toren heeft vorm van een peperstrooier)
- St. Patricks
- Parliament Bridge
- Paul Street & Carey’s Lane & French church street => te vergelijken met Temple Bar (Dublin)
- St Finbarre’s Cathedral (overdadige neo-gotiek, interieur valt tegen na de weelde buiten)
- Red Abbey Tower: overblijfsel middeleeuwse Cork (deel 14de eeuwse augustijner abdij)
- belangrijk winkelcentrum Grande Parade
- “Cork City Gaol”: indrukwekkende stadsgevangenis 19de en 20ste eeuw
- pub: “Chateau Bar” (St. Patricks, elegante pub in fantastisch gebouw met victoriaans interieur, en prima pub food)
- pubs in district Shandon: “Chimes” (joviale arbeiderspub) & “Henchy’s” (gevarieerde lunch met dichters)
- pub “The oyster tavern” (Market Lane, 18de eeuwse pub)
Start in Counihans (Pemnbroke street), then The Long Valley (Winthrop Street), and Clancys. All very good and traditional. All of these are off Oliver Plunkett Street.
Also try and find the Mutton Lane Inn, just off Patrick street, one of the oldest pubs in Cork

one of the best pubs in cork for traditional music is the Spailpin Fanach on the south main street. As far as i know there is music there most nights.Enjoy the craic.

Clancys is very good, it's in Princes Street, right in the centre of cork.
http://www.clancys-bar.com/
For big doorstep sandwiches try The Long Valley on Winthrop Street. Very traditional.


Inside Cork: Traditional Irish Music Venues

Read traveler reviews on all Cork Attractions

Here are seven Trad Irish music venues for you to visit on your trip to Cork. They are nice trad bars with an ‘electric’ atmosphere when there is a gig on. They will get very full quickly on gig nights, so if you want something resembling a seat you will want to be there early. There may be a cover charge at the door but that depends on what artist is in session.
Counihans bar, Pembroke St. (beside the GPO) in Cork city every Sunday night at 9:30pm. Here, the band Arundó, an original four piece group based in North Cork, play an exciting mixture of traditional and contemporary Irish music.
The Gables bar on Wednesday and Sunday evenings, this is located at Douglas Street (about 10 minutes walk from City Hall – no bus to the door so take a taxi if you don't want to walk) At first glance Douglas Street might look a bit dodgy but it's not at all it's just an older area of the city.
Cruiscin Lan, Douglas Street – Sun 6pm (Pronounced Crew-skeen Lawn) It means ‘The full Jug’ in the Irish language.
The Corner house on Tuesday and Wednesday evenings (BlueGrass on Monday evening) located at Coburg Street, two minutes from Patricks Bridge which is City Centre.
Just a few doors away from the Corner House is a pub called Sin É (pronounced Shin - A) meaning "That's It !" in Irish. They boast live Traditional music every Sunday night since 1972. They also boast Improv Comedy on a daily basis. Definitely worth a trip to Coburg Street. Across the road from the Corner House and Sin É is the 'City Limits' Comedy Club - a well renowned comedy club - booking essential (and you can book on the web)
Paddy the Farmers, Old blackrock Road. (It’s not city centre, but is walkable in about 15 minutes or get a taxi – Fri 10pm
Spailpin Fanach, South Main St. – Weds & Fri (prob other nights as well but not the best venue as its hard to see musicians) Spailpin Fánach is a wandering Gypsy !!Pronounced Spal-peen fawn-ock.

All great and popular venues and from any of these you will get further details of other gigs taking place at other venues. Go in during the day or early before a gig if you want to get some information from the bar staff.
ENJOY the TRAD and before you travel here check out this site www.whazon.com for CORK and then click on NIGHTS OUT and then TRADITIONAL IRISH


- leuk lunchadres: “Farmgate Café”
- straatmuzikanten treden op in “Paul Street Piazza” (Huguenot Quarter)
- Lough Mahon
- op weg naar Kinsale ligt kerk van Christ the King: prachtige, avantgardistische kerk, ontworpen door
Barry Byrne
- “Blackrock Castle”: 1,5 km stroomafwaarts van centrum Cork (°1582) => niet meer toegankelijk


Opm: Cork is zeer drukke stad, die het autoverkeer niet meer kan verwerken, ondanks het eenrichtingsverkeer in de binnenstad en de ringwegen eromheen. Parkeren mag alleen met parkeerschijf. Groot parkeerterrein aan Lavitt’s Quay
pi_50910558
... en voor wat betreft Kinsale:

Kinsale:
- gelegen aan estuarium vd rivier Bandon (fjordachtige haven)
- één vd belangrijkste Britse marinehavens tot aan 18de eeuw (schilderachtig)
- culinaire hoofdstad van Ierland
- Old Courthouse aan Market Square (°1600)
- 12de eeuwse St. Multose church + resten 14de eeuws karmelietenklooster
- Desmond Castle, ook bekend als French Prison: 1800 krijgsgevangen opgesloten
- Kinsale Harbour: aan monding vd Bandon ligt één vd schilderachtigste havens
- Vanaf landstong Old Head met zijn kasteel een fraai uitzicht (grote kolonies broed- en trekvogels op de spectaculaire kliffen) => sinds 1997 is Old Head een particuliere golfbaan
- Zandstrand van Garretstown
- Pub: “Kieran’s Folk House Inn” (Guardwell, joviale herberg) & “The Lord Kingsale” (Main Str, ouderwetse gezellige pub) & “The 1601” (Pearse str, pub in teken battle) “Mother Hubbard’s” (Market str)& “The Spaniard Inn (haarspeldbocht boven dorpje Scilly, bij vissers populaire pub, uitstekende gerechten)
- B&B: http://www.theoldebakery.com/index.html
http://www.oldpres.com/ (=vrij duur)
http://www.desmondhousekinsale.com/ (=vrij duur)

The Cloisters B&B on Friars St. in the middle of town
pi_50911704
Ben in de Cork City Gaol geweest, wel een stukje lopen van het centrum maar dat vind ik persoonlijk heerlijk, en dat was absoluut de moeite waard.

De Economie is dusdanig booming en het wegennet dusdanig beperkt dat rond elke beetje std inmiddels een aardige verkeerschaos heerst.

Macroom is ook wel een aardige plek, ten westen van Cork.
En als je toch in Cork bent, ga dan ook een naar Midleton, de oude Jameson distillery (In fantastische staat, zeer indrukwekkend).
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_50915958
Ierland blijft me boeien. Ik ben er maar 1 keer een paar dagen geweest (Dublin en Belfast) maar wil zeker weer eens die kant in. Dublin vond ik wel ok maar om eerlijk te zijn had ik het iets anders verwacht. Ik heb er niet het echte Ierse kunnen vinden wat ik had verwacht.

Ik ben van plan (1 van mijn vele plannen) nog eens terug te gaan en dan een tocht te maken van een week of 3 door het land. Ik wil het volgende zo ongeveer doen:

- Belfast
--> Derry en wat andere delen van Noord-Ierland
--> Dan langs de westkust van de Republiek naar het zuiden reizen (langs de kust zo'n beetje).
--> Cork
--> Vanuit Cork misschien nog een stukje naar het binnenland of naar het noorden (evt. naar Dublin).

Iemand tips? Ik houd van mooie natuur en op z'n tijd een lekker glas bier in een mooie pub. Ook mooie steden en dorpen hebben mijn interesse maar ook in een klein dorp kan ik me goed vermaken.

  vrijdag 29 juni 2007 @ 13:50:08 #90
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_50969076
In Reizen magazine van juli/augustus staan negen pagina's over het mooiste gedeelte van Ierland! Het westen dus. Aandacht voor de Aran-eilanden, op bezoek bij Tim Robinson in Roundstone (die geweldig gedetailleerde kaarten van de Aran-eilanden, Connemara en The Burren heeft gemaakt) en Limerick (vind ik zelf geen geweldig indrukwekkende stad). Er staat verderop in het blad nog een reisaanbieding: 8-daagse hotelrondreis vanaf 559 euro, maar het is leuker om alles zelf uit te zoeken en te boeken .
  Moderator vrijdag 29 juni 2007 @ 20:42:23 #91
45833 crew  Fogel
pi_50982598
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 13:50 schreef Roel_Jewel het volgende:
In Reizen magazine van juli/augustus staan negen pagina's over het mooiste gedeelte van Ierland! Het westen dus. Aandacht voor de Aran-eilanden, op bezoek bij Tim Robinson in Roundstone (die geweldig gedetailleerde kaarten van de Aran-eilanden, Connemara en The Burren heeft gemaakt) en Limerick (vind ik zelf geen geweldig indrukwekkende stad). Er staat verderop in het blad nog een reisaanbieding: 8-daagse hotelrondreis vanaf 559 euro, maar het is leuker om alles zelf uit te zoeken en te boeken .
Als Limerick bij de mooiste gedeelten van Ierland hoort zie ik geen reden om nog terug naar Ierland te gaan om andere delen te bekijken..... (Dublin is wel OK )
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_50983596
3 nachten dublin

Weet alle namen niet meer van de kroegen waar ik geweest ben behalve twee, Kehoes in een zijstraat van Grafton street (Anne?) en The bleeding horse (btje uit het centrum maar wel groot en gaaf enzo!) Wiejjj! Bulmers

Oh en Temple bar Muv van misschien eamons? iig een cafe waar ze wel leuke rock muziek draaien
  zaterdag 30 juni 2007 @ 15:51:07 #93
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_51002355
21 juli vertrekken we met vijf personen naar Ierland. We gaan drie weken en willen een halve maan door Ierland fietsen. Kort:
- Vliegen van Eindhoven naar Dublin.
- Door het binnenland naar de westkust (Galway)
- Bootje naar de Aran Islands. We weten nog niet welk eiland.
- Weer naar het vasteland en de cliffs of Moher.
- De westkust afzakken, waarbij we zeker de Ring of Kerry gaan fietsen.
- Via een stukje zuidkust naar Cork.
- Met AerLingus van Cork naar Amsterdam.

Iemand nog tips voor bezienswaardigheden die we gezien MOETEN hebben of hele mooie wildkampeerplekjes? Totaal willen we ongeveer 1500km fietsen, dus een beetje afwijken van de route is geen probleem.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 16:01:54 #94
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_51002657
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 15:51 schreef Hi_flyer het volgende:
21 juli vertrekken we met vijf personen naar Ierland. We gaan drie weken en willen een halve maan door Ierland fietsen. Kort:
- Vliegen van Eindhoven naar Dublin.
- Door het binnenland naar de westkust (Galway)
- Bootje naar de Aran Islands. We weten nog niet welk eiland.
- Weer naar het vasteland en de cliffs of Moher.
- De westkust afzakken, waarbij we zeker de Ring of Kerry gaan fietsen.
- Via een stukje zuidkust naar Cork.
- Met AerLingus van Cork naar Amsterdam.

Iemand nog tips voor bezienswaardigheden die we gezien MOETEN hebben of hele mooie wildkampeerplekjes? Totaal willen we ongeveer 1500km fietsen, dus een beetje afwijken van de route is geen probleem.
Je gaat in elk geval naar de goede kant van Ierland .

Trek voor de Aran eilanden in elk geval een paar dagen/nachten uit. Daar kun je ook lekker fietsen en je bent zo ongeveer aan het eind van de wereld (voor het gevoel). Boek bij de Cliffs of Moher een verblijf in Doolin (ligt daar niet heel ver vandaan). Leuke pubs met veel muziek (staat 't plaatsje om bekend). Verder is het schiereiland Dingle een aanrader. Ligt ten noorden van de Ring of Kerry en is wat minder druk. Vanuit daar kun je nog een dagtocht maken naar de Blasket eilanden.

Over kampeermogelijkheden kan ik je geen eigen ervaringen vertellen. Volgens Lonely Planet (tip!! bestellen @ play.com) zijn er relatief weinig camping sites. Wel is het soms mogelijk om bij een hostel je tent op te zetten. Denk dat je 't een beetje moet combineren: hostel, B&B (Iers ontbijt; goede bodem voor een dagje fietsen ) en kamperen.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 16:07:47 #95
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_51002778
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 16:01 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Je gaat in elk geval naar de goede kant van Ierland .

Trek voor de Aran eilanden in elk geval een paar dagen/nachten uit. Daar kun je ook lekker fietsen en je bent zo ongeveer aan het eind van de wereld (voor het gevoel). Boek bij de Cliffs of Moher een verblijf in Doolin (ligt daar niet heel ver vandaan). Leuke pubs met veel muziek (staat 't plaatsje om bekend). Verder is het schiereiland Dingle een aanrader. Ligt ten noorden van de Ring of Kerry en is wat minder druk. Vanuit daar kun je nog een dagtocht maken naar de Blasket eilanden.

Over kampeermogelijkheden kan ik je geen eigen ervaringen vertellen. Volgens Lonely Planet (tip!! bestellen @ play.com) zijn er relatief weinig camping sites. Wel is het soms mogelijk om bij een hostel je tent op te zetten. Denk dat je 't een beetje moet combineren: hostel, B&B (Iers ontbijt; goede bodem voor een dagje fietsen ) en kamperen.
Dingle is wel een goed idee denk ik. Aran willen we in principe in één dag doen, evt overnachten. Gelukkig is wildkamperen in Ierland overal toegestaan, mits toestemming van grondeigenaar. Dat levert in de praktijk geen problemen op. Ivm de financiën (5 studenten ) zullen wel in principe elke nacht kamperen, met budgettair de ruimte voor één nacht B&B.

De blasket eilanden zal ik es nazoeken, Merci.
pi_51091008
Nog tien nachtjes slapen...
Heeft iemand een goede site waar je gedetailleerde weersvoorspellingen kunt bekijken?
  dinsdag 3 juli 2007 @ 13:51:24 #97
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_51092435
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 13:11 schreef Rory78 het volgende:
Nog tien nachtjes slapen...
Heeft iemand een goede site waar je gedetailleerde weersvoorspellingen kunt bekijken?
http://www.weatheronline.co.uk/Ireland.htm
http://www.met.ie/
  donderdag 5 juli 2007 @ 14:07:57 #98
182509 Roxy23
I love Ireland
pi_51166578
Nog 5 nachtjes slapen

In de reispapieren staat dat je 2 uur voor vertrek moet inchecken op Schiphol,
maar wanneer wij van Cork naar Amsterdam terugvliegen hebben we een hele vroege vlucht.
We vertrekken op Zondag 15 Juli om 06.20 uur, moeten we dan ook per se 2 uur van tevoren aanwezig zijn om in te checken ?

Heeft iemand ervaring met het inleveren van de huurauto zo vroeg? Zijn er dan ook al mensen van het autoverhuur bedrijf, in mijn geval Avis?
"My heart is in Ireland, it's there I long to be.
Her hills and her valleys are calling to me.
Though born here in this land, my heart is in Ireland.
The land of the old folks is calling to me."
  donderdag 5 juli 2007 @ 17:39:41 #99
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_51173659
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 14:07 schreef Roxy23 het volgende:
Nog 5 nachtjes slapen

In de reispapieren staat dat je 2 uur voor vertrek moet inchecken op Schiphol,
maar wanneer wij van Cork naar Amsterdam terugvliegen hebben we een hele vroege vlucht.
We vertrekken op Zondag 15 Juli om 06.20 uur, moeten we dan ook per se 2 uur van tevoren aanwezig zijn om in te checken ?
Ja
quote:
Heeft iemand ervaring met het inleveren van de huurauto zo vroeg? Zijn er dan ook al mensen van het autoverhuur bedrijf, in mijn geval Avis?
Gewoon sleutel in het brievenbusje op de balie mikken. Zo vroeg is er nog niemand aanwezig denk ik.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  donderdag 5 juli 2007 @ 22:55:26 #100
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_51184132
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 14:07 schreef Roxy23 het volgende:
Nog 5 nachtjes slapen

In de reispapieren staat dat je 2 uur voor vertrek moet inchecken op Schiphol,
maar wanneer wij van Cork naar Amsterdam terugvliegen hebben we een hele vroege vlucht.
We vertrekken op Zondag 15 Juli om 06.20 uur, moeten we dan ook per se 2 uur van tevoren aanwezig zijn om in te checken ?

Heeft iemand ervaring met het inleveren van de huurauto zo vroeg? Zijn er dan ook al mensen van het autoverhuur bedrijf, in mijn geval Avis?
Die vlucht neem ik ook (AerLingus). Dat is inderdaad een zwaar beroerde tijd om te vertrekken. Zeker als je per fiets naar het vliegveld moet... Hopelijk is het goed weer, dan overnachten we in de buurt van het vliegveld, of er in, maar waarschijnlijk doen ze alles dicht 's nachts.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')