Ik heb eindelijk wat financien rond, en ben dus eindelijk op zoek naar een systeem.
Aangezien mijn penislengte direct afhankelijk is van de performance van mijn systeem wil ik uiteraard mijn geld zo goed mogelijk besteden. Ik ben absoluut niet van plan om over te gaan klokken, of uit te gaan breiden (behalve misschien max. 2 extra HD's, 4 in totaal dus)
Mijn "doelstelling" is een high-end game systeem zonder het al te gek te maken. Kheb geen zin in 3 extra FPS voor 300 euro. Ik heb de prijs al wat kunnen beperken, maar ik wil natuurlijk wel degelijke hardware. Dus als je betere modellen/merken weet. Zeg het maar!
Als startpunt heb ik het high-end systeem van twiekers gebruik, maar ik heb onderhand al wat aangepast. Kben uitgegaan van het assortiment van alternate, omdat ik anders eeuwig kan rondzoeken. Als iemand anders een beter retailer kan aanraden, gaarne.
GPUIk heb gewoon even naar de prijzen gekeken, dit zat wel op een leuke range, 320 MB ipv 640 though. Ik denk dat ik het budget later "opvul" als dat kan, door een duurdere te nemen:
![]()
XFX 8800 GTS/500 Retail, TV-Out, 2x DVI - EUR 279
MoederbordMoet iig vier Sata2 300(?) HD's aankunnen, PCI-E 16x en natuurlijk 775 socket.
???GeheugenIk heb goede ervaringen met hyper-X, maar deze hebben betere timings:
![]()
(2x) G.EI.L. DDR2-533 Kit Retail, GX21GB4300UDC - CL3 3-3-8 - EUR 90
VoedingZo veel merken, en ze zeggen me weinig, kheb tagan gekozen omdat dit het merk was wat ook in de originele setup werd gebruikt.
edit: goedkopere ANTEC, schijnt ook ok te zijn?
![]()
Antec TruePower Trio - EUR 69
CPU![]()
Intel Core 2 Duo E6600 Conroe Boxed, FC-LGA6 - EUR 219
HarddisksBarracuda 7200.10 schijnen wel goed te zijn. EUR - 138
![]()
(2x) Barracuda 7200.10 250 GB 8,5 / 16 / 7200
Geluid(nog niet opgezocht, copy/paste van tweakers)
Geluidskaart Creative X-Fi Xtreme Gamer EUR 67,82
Optische Olijkheid(nog niet opgezocht, copy/paste van tweakers)
Dvd-brander NEC AD-7170S 18x EUR 29,15
[ Bericht 32% gewijzigd door dikkedorus op 01-06-2007 20:45:40 ]
Mini smilies tool voor alle [sub] en [sup] liefhebbers.