Nou, nee. Het was gewoon een chagrijnige slijter die mij niet wilde helpen met het uitzoeken van een wijn-voor-niet-zoveel voor een fijne-avond-met-lief. "Onder de tien euro? Mevrouw, daar ga ik geen tijd in steken hoor".quote:
Wel een beetje lachwekkend dat een winkelbediende zo hoog van de toren blaast. En daarme gooit zo iemand zijn eigen glazen in, want de volgende keer ga je ook naar iemand anders. hoop ikquote:Op donderdag 31 mei 2007 19:17 schreef hummus het volgende:
[..]
Nou, nee. Het was gewoon een chagrijnige slijter die mij niet wilde helpen met het uitzoeken van een wijn-voor-niet-zoveel voor een fijne-avond-met-lief. "Onder de tien euro? Mevrouw, daar ga ik geen tijd in steken hoor".. (Ik schrik, zelfs nu ik er bijna 1,5 jaar woon, nog van de directheid kuch onbeleefheid kuch van sommige mensen in het Gooi.)
Dus toen ben ik maar naar de wijnwinkel gegaan die mij eigenlijk altijd veel te poepchique leek, maar waar een hele fijne wijnmeneer mij toen een lekkere wijn heeft verkocht.Voor 7 euro. Hà.
Nee! Nu je het zegt.quote:Op donderdag 31 mei 2007 19:18 schreef Lienekien het volgende:
Heb je al verslag gedaan van de bruiloft, Hummus?
Ik heb de helft van mijn middelbareschool-carrière doorgebracht op de WC.quote:Op donderdag 31 mei 2007 19:28 schreef Gellius het volgende:
De WC. Reddingsboei in vele onaangename situaties.
Ja, dat was het ook wel. Maar ik denk niet dat het bruidspaar er veel erg in heeft gehad. Ze gingen helemaal in elkaar op, dat was dan wel weer lief, eigenlijk.quote:Op donderdag 31 mei 2007 19:31 schreef Thisbe het volgende:
Allemaal mensen ter opvulling van het feit dat het bruidspaar geen echte vrienden heeft? Ik heb één keer zo'n bruiloft meegemaakt, het was echt genant.
Ik woonde in Kampen. En ik speelde geen hockey. En ik had een hekel aan kliekjes.quote:Op donderdag 31 mei 2007 19:38 schreef Lienekien het volgende:
Waarom was jij geen hockeymeisje uit Dronten?
Ach, kliekjes.quote:Op donderdag 31 mei 2007 19:51 schreef hummus het volgende:
[..]
Ik woonde in Kampen. En ik speelde geen hockey. En ik had een hekel aan kliekjes.
Dat lag trouwens, achteraf bekeken, meer aan het feit dat ik geen kliekje had dan aan het principieel tegen kliekjes zijn.
Vertel. Ik hang als altijd aan je lippen.quote:Op donderdag 31 mei 2007 20:01 schreef Gellius het volgende:
Ik gebruik 'm om de enorm aanwezige klasse van vrouwen-die-zo-vol-zijn-van-zichzelf-dat-ze-alles-en-alles-op-zichzelf-betrekken te ontlopen.
Je wil me bangmaken?quote:Op donderdag 31 mei 2007 20:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ach, kliekjes.Het fenomeen bestond zelfs op de universiteit.
Na jaar 1 was het gelukkig geen probleem meer.
Nee joh. Ten eerste waren dat van die stomme grieten. Ten tweede zijn die allang klaar met studeren.quote:
Weet je al wat je wilt gaan studeren?quote:
Jazeker. Nederlands in Utrecht.quote:Op donderdag 31 mei 2007 20:07 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Weet je al wat je wilt gaan studeren?
Mag ik mij bij dezen uitnodigen voor je afstuderen?quote:
Ik niet. Nooit geweest ook. Heb je tips?quote:Op donderdag 31 mei 2007 20:07 schreef Tha_Erik het volgende:
Ah, ik ben heel goed met stomme grieten.
Niks concreets, ik pas me aan aan de situatie en ebdenk daar de perfecte tactiek.quote:Op donderdag 31 mei 2007 20:08 schreef hummus het volgende:
[..]
Ik niet. Nooit geweest ook. Heb je tips?
Ja en nee. Ik kijk er naar uit om zelfstandig iets te doen wat ik leuk vind in een stad die ik leuk vind. Ik zie op tegen het al nieuwe daarvan.quote:Op donderdag 31 mei 2007 20:09 schreef Thisbe het volgende:
En, heb je er zin in, om student te zijn?
Ja hoor.quote:Op donderdag 31 mei 2007 20:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Mag ik mij bij dezen uitnodigen voor je afstuderen?![]()
Dat vind ik niet meer dan logisch. Alles verandert immers.quote:Op donderdag 31 mei 2007 20:15 schreef Tha_Erik het volgende:
En toch blíjft het vooruitzicht eng.
Uiteraard. Zolang je er maar in duikt.quote:Op donderdag 31 mei 2007 20:15 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik weet bijna zeker dat het na afloop alleen maar meevalt. Dat ik helemaal niet zo ontzettend veel moeite heb met contact leggen, en dat mensen me heus wel aardig vinden. Dat is namelijk tot nu toe altijd zo geweest.
En toch blíjft het vooruitzicht eng.
Het is geweldig.quote:Op donderdag 31 mei 2007 20:18 schreef Tha_Erik het volgende:
Ergens vind ik het ook wel fijn. Een nieuwe start. Vanaf het begin al zijn wie ik ben. Dat lijkt me dan wel weer erg prettig.
En de dames zijn dan als bij toverslag verdwenen?quote:Op donderdag 31 mei 2007 20:22 schreef Gellius het volgende:
Nou, dan ga ik even naar het toilet en lees een hoofdstukje in de pocket die ik meestal wel bij me heb. En dan verschijn ik geheel opgefrist weer ten tonele.
Wat vind jij nou prettig converseren?quote:Op donderdag 31 mei 2007 20:24 schreef Gellius het volgende:
Jawel, die hebben zich dan allang aan een andere sufferd gevampierd.
Oh, al die onderwerpen waar ik niks mee heb: auto's, hypotheken, vakanties. En kinderen.quote:Op donderdag 31 mei 2007 20:29 schreef Gellius het volgende:
Ik converseer het liefst met vrienden. Of aan de dis. Maar staande met een glas in de hand - het "borrelscenario" vind ik echt vrèselijk. Ik ben er ook heel slecht in om mijn verveling te maskeren.
Ja, tafelgesprekken vind ik ook erg plezierig. Ervan uitgaande dat het ook goed gezelschap is.quote:Op donderdag 31 mei 2007 20:32 schreef Tha_Erik het volgende:
"Afterdinner" vind ik het vaak enorm gezellig. Bijna in elk gezelschap waar ik eet.
Hmhm.quote:De ontmoeting met dieren in dromen en visioenen, in het bijzonder de ontmoeting met krachtige dieren als tijgers, beren en leeuwen, is een sjamanistisch droomthema bij uitstek. Bovendien komt in deze droom nog een ander sjamanistisch droomthema voor, namelijk een confrontatie met de (bijna-) dood. Toekomstige sjamanen in vele culturen gaan eerst door een al dan niet symbolische ‘Donkere nacht van de ziel,’ een symbolische dood, in geest of in lichaam, bijvoorbeeld in de vorm van ernstige depressies, ziektes of bijna-doodervaringen, waarin de grens tussen de werelden verscheurd wordt en de persoon geroepen wordt tot een leven waarin het transpersoonlijke zijn plaats kan innemen. Als genezer, kunstenaar, geïnspireerd hoe dan ook, om een wandelaar te zijn door de twee werelden (de fysieke en de geestelijke) en deze nader in contact met elkaar te brengen. Wanneer er in dromen sprake is van een van deze thema’s kan de vraag opdoemen of er sprake is van een sjamanistische ervaring. Voor mij is de dromer zelf de enige die deze vraag met enige zekerheid kan beantwoorden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |