abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49962311
Beste digi-experts (sorry, les één, geen woorden gebruiken waarvan je de betekenis niet kent),

Op dit moment zijn wij de -redelijk- gelukkige gebruikers van Tiscali ADSL en telefonie (20480 Kbit/s download, 1024 Kbit/s upload). Alleen, dit hebben wij opgezegd omdat Michael voor zijn baas thuis een ISDN aansluiting nodig heeft. Nu zitten wij vervolgens met allerlei vragen over de internetverbinding.

Klopt het dat over een ISDN lijn de internetsnelheid nooit sneller kan zijn dan 4 mb/s?

Bij welke aanbieder kunnen we het best ons ADSL abonnement afsluiten, of zijn we toch beter af met kabelinternet? (We wonen in Schiedam en downloaden best nog wel eens het e.e.a.)

We hebben nu zowel een vaste pc op de verbinding staan, als een laptop met draadloze verbinding. Gaat dat dalijk nog of gaat dat te zwaar drukken op de snelheid?

Alvast hartelijk bedankt voor de hulp!

[ Bericht 4% gewijzigd door bianca en michael op 31-05-2007 13:18:31 ]
En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
  donderdag 31 mei 2007 @ 13:14:41 #2
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_49962453
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 13:10 schreef bianca en michael het volgende:
Beste digibeten,
Bedankt voor het compliment Je bedoelt waarschijnlijk dat je er zelf eentje bent.
quote:
Klopt het dat over een ISDN lijn de internetsnelheid nooit sneller kan zijn dan 4 mb/s?
Ik zou niet weten waarom dat zou zijn.
quote:
Bij welke aanbieder kunnen we het best ons ADSL abonnement afsluiten, of zijn we toch beter af met kabelinternet? (We wonen in Schiedam en downloaden best nog wel eens het e.e.a.)
Wat was er mis met Tiscali? Leveren die niet op ISDN?
Where law ends, tyrrany begins.
pi_49962599
Tiscali levert wel op isdn maar isdn lijnen zijn trager omdat zijn een groter gedeelte van het spectrum van je koperkabel gebruiken. er blijft dus minder over voor adsl.
Meer dan 4mb is ook zeker mogelijk, ligt meer aan de lengte en kwaliteit van de koperlijn vanaf de telefoon centrale naar je huis.
pi_49962689
Ben inderdaad nog geen provider tegen gekomen waar je met ISDN sneller dan 4 Mb/s kan krijgen.

Ik zou als ik jullie was gewoon alles bij het oude gelaten en via "newline service" een 2de lijn aangevragen die dan voor de ISDN zou zijn. Je kan namelijk met de bestaande 4 draden 2 lijnen maken. Ik neem dan wel aan dat de baas de ISDN volledig vergoed.
pi_49962721
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 13:14 schreef Gunner het volgende:

Wat was er mis met Tiscali? Leveren die niet op ISDN?
Nou, ik dacht meer, we betalen nu 50 euro per maand voor supersnel adsl met telefonie. Die telefonie gebruiken we zo toch niet meer en die supersonische snelheid zullen we zo ook niet meer halen dus dan zal het vast wat goedkoper kunnen.
pi_49962786
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 13:23 schreef BTKlus het volgende:
Ben inderdaad nog geen provider tegen gekomen waar je met ISDN sneller dan 4 Mb/s kan krijgen.
Tiscali!
pi_49962796
Ik heb gehoord dat je voor 150 euro glasvezel naar je huis kan laten trekken
Misschien is dat iets?
Heb je meestal 10/10 (of 100/100 )
pi_49962824
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 13:23 schreef BTKlus het volgende:

Ik zou als ik jullie was gewoon alles bij het oude gelaten en via "newline service" een 2de lijn aangevragen die dan voor de ISDN zou zijn. Je kan namelijk met de bestaande 4 draden 2 lijnen maken. Ik neem dan wel aan dat de baas de ISDN volledig vergoed.
Ja, de baas betaalt, maar we hebben 3 telefoonlijnen nodig, 1 privé, 1 werk en een faxlijn...
  donderdag 31 mei 2007 @ 13:29:05 #9
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_49962846
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 13:27 schreef Devrim_ het volgende:
Ik heb gehoord dat je voor 150 euro glasvezel naar je huis kan laten trekken
Misschien is dat iets?
Heb je meestal 10/10 (of 100/100 )
Hangt er vanaf waar je woont. Van XMS is het nu standaard 24/24.
pi_49962860
Kijk even op www.internetten.nl hier kan je precies zien wat er bij jou te leveren is voor welke kosten.
Evt. op basis van ISDN met of zonder telefonie en van welke provider
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_49962921
Als je echt 3 lijnen nodig hebt (tegelijkertijd faxen, prive en zakelijk bellen) dan is het wellicht handig om EN ISDN (2 lijnen) en een analoge lijn aan te vragen.

Dan kan je vervolgens op je analoge lijn weer een ADSL verbinding nemen waarin je niet beperkt wordt op snelheid e.d.
pi_49963355
2 analoge lijnen + ADSL met VOIP voor je Prive?
  donderdag 31 mei 2007 @ 14:03:58 #13
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_49963933
ehm... wist je dat je helemaal geen ISDN nodig hebt voor het gene wat je wil...

Met internet + 2 VOIP-lijnen + analoge lijn ben je er ook.

of wat OU-Tannu zegt, weet eigenlijk niet wat beter leverbaar is.
So we just called him Fred
pi_49964514
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 14:03 schreef FredvZ het volgende:
ehm... wist je dat je helemaal geen ISDN nodig hebt voor het gene wat je wil...

Met internet + 2 VOIP-lijnen + analoge lijn ben je er ook.

of wat OU-Tannu zegt, weet eigenlijk niet wat beter leverbaar is.
je zou in weze zelfs nog 1x Analoge lijn + ADSL + 2x VOIP kunnen nemen,

alleen als dat betrouwbaar genoeg is voor je zakelijke toepassingen?

FAX kan niet op VOIP.. :-)
pi_49964817
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 14:22 schreef Ou-Tannu het volgende:

FAX kan niet op VOIP.. :-)
Bij Optibel en Abel Telecom kan voip + fax aansluiten wel.
pi_49964939
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 14:30 schreef BTKlus het volgende:

[..]

Bij Optibel en Abel Telecom kan voip + fax aansluiten wel.
volgens mij is de kwaliteit van voip wel te slecht voor FAX / DATA

mischien dat dan gewoon over de PTSN lijn gaat?
pi_49965067
Over kabel internet en voip kan je ook faxen dus waarom niet over adsl en voip
pi_49965662
Lief voor al het VOIP meegedenk, maar wij krijgen opzeker ISDN via KPN. Elke andere aanbieder is te onbetrouwbaar (voor telefonie, is erg belangrijk dat Michael dag en nacht telefonisch bereikbaar is, en niet nu zoals het met Tiscali telefonie gaat er wel eens kortere of langere storingen zijn).
  donderdag 31 mei 2007 @ 14:59:05 #19
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_49965742
Tja, dan zit je vast aan max 4mbit of je moet de duurdere kabel nemen.
So we just called him Fred
pi_49966363
Volgend speedlinq kan je op ISDN gewoon ADSL2+ krijgen

je zal dan geen 20mbit halen omdat er minder bandbreedte is.. maar goed t kan dus wel meer dan 4mbit

en alternatief: Kabelinternet
pi_49966956
Wij hebben hier gewoon 8 mbit abo gehad bij demon terwijl we isdn hadden. En die snelheid haalde we ook gewoon. Sterker nog, onze ISDN lijnen zijn nu nog gewoon ISDN terwijl we een 12 mbit account hebben met voip bij Tiscalie. En wederom halen we die snelheid ook daadwerkelijk.

Fax over VOIP kan wel degelijk.
pi_49973587
Ook ik heb sneller dan 4Mbit gehad over ISDN.... nu zitten we effies op 4Mbit maar ook 1Mb up, en geen probleem hoor... trouwens xs4all only abbo
pi_49973954
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 13:10 schreef bianca en michael het volgende:
Beste digi-experts (sorry, les één, geen woorden gebruiken waarvan je de betekenis niet kent),

Op dit moment zijn wij de -redelijk- gelukkige gebruikers van Tiscali ADSL en telefonie (20480 Kbit/s download, 1024 Kbit/s upload). Alleen, dit hebben wij opgezegd omdat Michael voor zijn baas thuis een ISDN aansluiting nodig heeft. Nu zitten wij vervolgens met allerlei vragen over de internetverbinding.
Eerst opzeggen en dan pas hier advies gaan vragen is natuurlijk nooit verstandig. Terugdraaien die opzegging, je zegt zelf dat je redelijk gelukkig was met je 20 Mbps ADSL, en dat is voor zover ik weet niet leverbaar over ISDN. En waar heb je anno 2007 in hemelsnaam nog ISDN voor nodig? Dat is een technologie uit de jaren 70 van de vorige eeuw die al verouderd was voor het goed en wel was ingevoerd door KPN.
pi_49985722
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 15:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
Volgend speedlinq kan je op ISDN gewoon ADSL2+ krijgen

je zal dan geen 20mbit halen omdat er minder bandbreedte is.. maar goed t kan dus wel meer dan 4mbit

en alternatief: Kabelinternet
zowiezo kan je met isdn sneller dan 4mbit, heb hier isdn + 6mbit abbo van xs4all, 900m van de centrale...
downloaden gaat met full speed...
tis onzin dat het niet zou kunnen...

Concepts-ICT - ISDN 24mbit
tiscali isdn 20mbit beetje naar beneden scrollen
pi_50000512
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 00:06 schreef mschol het volgende:

[..]

zowiezo kan je met isdn sneller dan 4mbit, heb hier isdn + 6mbit abbo van xs4all, 900m van de centrale...
downloaden gaat met full speed...
tis onzin dat het niet zou kunnen...

Concepts-ICT - ISDN 24mbit
tiscali isdn 20mbit beetje naar beneden scrollen
lijkt mij ook

wat scholt t op ADSL 1 lijntjes? 8 als max.. geloof dat je dan op 7 max zat ofzo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')