misschien waren het bruine bonen ipv kots..quote:Op donderdag 31 mei 2007 18:13 schreef ruud.nl het volgende:
En wat als die plas kots er nou net 10 seconden voor de val gedeponeerd werd?
Is de supermarkt dan ook aansprakelijk?
Dat mens moet gewoon uit haar doppen kijken.
En natuurlijk is ze ineens arbeidsongeschikt.![]()
Achterlijk volk!![]()
quote:Op donderdag 31 mei 2007 12:47 schreef Frutsel het volgende:
Supermarkt aangeklaagd na glijpartij in kots
Nee dan niet.quote:Op donderdag 31 mei 2007 18:13 schreef ruud.nl het volgende:
En wat als die plas kots er nou net 10 seconden voor de val gedeponeerd werd?
Is de supermarkt dan ook aansprakelijk?
Wel eens van het fenomeen "getuigen" gehoord? En een "financieel slaatje" slaan uit arbeidsongeschiktheid, schandalig zeg, poehpoeh.quote:Op donderdag 31 mei 2007 23:49 schreef Elfletterig het volgende:
De claimcultuur anno 2007.Mensen willen meteen overal een financieel slaatje uit slaan.
Het lijkt me verdomd moeilijk te bewijzen dat de supermarkt nalatig is geweest. Sterker nog: het lijkt me feitelijk onmogelijk. Want je kunt volgens mij nooit meer herleiden hoe lang dat braaksel er lag. Kan 30 seconden zijn geweest, kan 5 minuten zijn geweest, een uur... zeg het maar. En bewijs het maar.
Stel dat iemand net heeft overgegeven en even een winkelbediende zoekt om dat te melden, in die luttele tijd kan iemand al erover uitglijden.
Als je door een ongeval arbeidsongeschikt raakt, zijn daar verzekeringen voor. Er is een sociaal vangnet. Mensen die niet kunnen werken, worden niet ergens in een hoekje gedumpt. We laten ze (doorgaans) niet creperen totdat ze dood zijn. Maar je houdt altijd van die mensen die als genoegdoening een zak geld willen.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 09:01 schreef Pool het volgende:
Wel eens van het fenomeen "getuigen" gehoord? En een "financieel slaatje" slaan uit arbeidsongeschiktheid, schandalig zeg, poehpoeh. Mensen van wie je niet mag claimen.![]()
Maar gaan er in inkomen en mogelijkheden wel fors op achteruit. Ook in Nederland zou uit de geschetste situatie een vergoeding te slepen zijn (mits aantoonbaar). In Nederland zijn de meeste winkeliers hier d.m.v. een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering tegen verzekerd.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 15:43 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als je door een ongeval arbeidsongeschikt raakt, zijn daar verzekeringen voor. Er is een sociaal vangnet. Mensen die niet kunnen werken, worden niet ergens in een hoekje gedumpt.
Blijkbaarquote:Op donderdag 31 mei 2007 12:53 schreef Litpho het volgende:
Kijken waar je loopt is ook al teveel gevraagd?.
Over ongeveer min 42 jaar. Zie Kelderluik-arrest dat ik hierboven vermeldde.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 11:34 schreef Martijn_77 het volgende:
Wanneer kunnen we dit soort praktijken ook in Nederland verwachten?
Nee.quote:Op donderdag 31 mei 2007 14:32 schreef Pool het volgende:
Dat kan best een terechte claim zijn, die in Nederland ook toegewezen zou zijn. Je hebt bijvoorbeeld het bekende Kelderluik-arrest van de Hoge Raad. Daarbij moest Coca Cola ook dokken.
http://www.student.unimaas.nl/jch.pronk/frame_kelderluik.htm
[..]
Als die supermarkt wist van de plas met kots en de plek niet snel heeft afgezet, schoongemaakt of van waarschuwingen voorzien, dan is het terecht dat ze een deel van de schade moeten dokken. Inderdaad geen miljoenenbedragen, maar die worden in Amerika uiteindelijk ook maar zelden toegekend hoor.![]()
Dat Nederlandse gejank altijd van "Boehoe, iemand vraagt schadevergoeding!![]()
"
Een goeie advocaat zul je wel nooit worden.quote:Op zondag 3 juni 2007 03:19 schreef Gabry het volgende:
[..]
Nee.
Waarom zijn zij verantwoordelijk als iemand anders kotst? Wal-Mart heeft de situatie niet gecreëerd. Wie zegt dat de werknemers zich bewust waren van de kots? Daarnaast kun je heus niet verwachten dat iemand uitglijd over kots en daardoor het ziekenhuis in moet. Een plas kots laten liggen kun je niet als gevaarlijk beschouwen, zeker niet in deze mate.
Dat het vies is, onhygiënisch is of dat het niet op de vloer thuishoort staat daar los van.
Advocaten heb je aan beide kanten van de zaakquote:Op zondag 3 juni 2007 04:51 schreef Hathor het volgende:
[..]
Een goeie advocaat zul je wel nooit worden.![]()
Jawel.quote:Op zondag 3 juni 2007 04:51 schreef Hathor het volgende:
[..]
Een goeie advocaat zul je wel nooit worden.![]()
Opmerkelijk. Heel vaak uit de maag.quote:Op donderdag 31 mei 2007 12:47 schreef Frutsel het volgende:
Waar het braaksel vandaan kwam is onbekend
Dat laatste zeg ik dus niet. Lees mijn reactie nog eens: ik zeg "Als die supermarkt wist van de plas met kots en de plek niet snel heeft afgezet, schoongemaakt of van waarschuwingen voorzien, dan..." Als de werknemers zich er niet bewust van waren is het een ander verhaal.quote:Op zondag 3 juni 2007 03:19 schreef Gabry het volgende:
[..]
Nee.
Waarom zijn zij verantwoordelijk als iemand anders kotst? Wal-Mart heeft de situatie niet gecreëerd. Wie zegt dat de werknemers zich bewust waren van de kots?
Hoezo niet? Kots is glad en op een supermarktvloer lopen klanten. Een supermarktvloer plus kots levert dus een voorzienbaar risico op.quote:Daarnaast kun je heus niet verwachten dat iemand uitglijd over kots en daardoor het ziekenhuis in moet. Een plas kots laten liggen kun je niet als gevaarlijk beschouwen, zeker niet in deze mate.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |