abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49972477
En wat als die plas kots er nou net 10 seconden voor de val gedeponeerd werd?
Is de supermarkt dan ook aansprakelijk?

Dat mens moet gewoon uit haar doppen kijken.
En natuurlijk is ze ineens arbeidsongeschikt.

Achterlijk volk!
  Moderator donderdag 31 mei 2007 @ 20:12:30 #22
8781 crew  Frutsel
pi_49976480
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 18:13 schreef ruud.nl het volgende:

Dat mens moet gewoon uit haar doppen kijken.
En natuurlijk is ze ineens arbeidsongeschikt.

Achterlijk volk!
misschien waren het bruine bonen ipv kots..
zouden ze dna-onderzoek doen om de dader te achterhalen waarna de supermarkt weer diegene aanklaagt?
pi_49985073
De claimcultuur anno 2007. Mensen willen meteen overal een financieel slaatje uit slaan.

Het lijkt me verdomd moeilijk te bewijzen dat de supermarkt nalatig is geweest. Sterker nog: het lijkt me feitelijk onmogelijk. Want je kunt volgens mij nooit meer herleiden hoe lang dat braaksel er lag. Kan 30 seconden zijn geweest, kan 5 minuten zijn geweest, een uur... zeg het maar. En bewijs het maar.

Stel dat iemand net heeft overgegeven en even een winkelbediende zoekt om dat te melden, in die luttele tijd kan iemand al erover uitglijden.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 01:11:47 #24
151110 Malahide
Interne amplitude
pi_49987492
Ik gleed laatst in de Appie bij de groenten uit over een leeg Joker-stickerboekje. Lag ik daar in een spagaat. Jammer dat ik er niks aan over heb gehouden, dan had ik mijn advocaat kunnen bellen .
You cheated on me with choreography.
pi_49989469
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 12:47 schreef Frutsel het volgende:
Supermarkt aangeklaagd na glijpartij in kots
  vrijdag 1 juni 2007 @ 09:01:46 #26
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_49990684
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 18:13 schreef ruud.nl het volgende:
Nee dan niet.
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 23:49 schreef Elfletterig het volgende:
De claimcultuur anno 2007. Mensen willen meteen overal een financieel slaatje uit slaan.

Het lijkt me verdomd moeilijk te bewijzen dat de supermarkt nalatig is geweest. Sterker nog: het lijkt me feitelijk onmogelijk. Want je kunt volgens mij nooit meer herleiden hoe lang dat braaksel er lag. Kan 30 seconden zijn geweest, kan 5 minuten zijn geweest, een uur... zeg het maar. En bewijs het maar.

Stel dat iemand net heeft overgegeven en even een winkelbediende zoekt om dat te melden, in die luttele tijd kan iemand al erover uitglijden.
Wel eens van het fenomeen "getuigen" gehoord? En een "financieel slaatje" slaan uit arbeidsongeschiktheid, schandalig zeg, poehpoeh.

Mensen van wie je niet mag claimen.
pi_50002938
Dan mag je toch flink uitglijden als je daarna niet meer kan werken.
Ik zit me de hele tijd al te bedenken hoe ze dan moet zijn gevallen maar ik kan me er niet echt een voorstelling bij maken.
pi_50003303
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 09:01 schreef Pool het volgende:
Wel eens van het fenomeen "getuigen" gehoord? En een "financieel slaatje" slaan uit arbeidsongeschiktheid, schandalig zeg, poehpoeh. Mensen van wie je niet mag claimen.
Als je door een ongeval arbeidsongeschikt raakt, zijn daar verzekeringen voor. Er is een sociaal vangnet. Mensen die niet kunnen werken, worden niet ergens in een hoekje gedumpt. We laten ze (doorgaans) niet creperen totdat ze dood zijn. Maar je houdt altijd van die mensen die als genoegdoening een zak geld willen.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 16:12:04 #29
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_50004449
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 15:43 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als je door een ongeval arbeidsongeschikt raakt, zijn daar verzekeringen voor. Er is een sociaal vangnet. Mensen die niet kunnen werken, worden niet ergens in een hoekje gedumpt.
Maar gaan er in inkomen en mogelijkheden wel fors op achteruit. Ook in Nederland zou uit de geschetste situatie een vergoeding te slepen zijn (mits aantoonbaar). In Nederland zijn de meeste winkeliers hier d.m.v. een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering tegen verzekerd.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 16:18:21 #30
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_50004693
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 12:53 schreef Litpho het volgende:
Kijken waar je loopt is ook al teveel gevraagd? .
Blijkbaar
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  zaterdag 2 juni 2007 @ 11:34:14 #31
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_50028798
Wanneer kunnen we dit soort praktijken ook in Nederland verwachten?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 2 juni 2007 @ 18:30:28 #32
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_50037782
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 11:34 schreef Martijn_77 het volgende:
Wanneer kunnen we dit soort praktijken ook in Nederland verwachten?
Over ongeveer min 42 jaar. Zie Kelderluik-arrest dat ik hierboven vermeldde.
pi_50050227
Ik kan geen medelijden opbrengen voor louche winkelketens als Wal-Mart.
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
  zondag 3 juni 2007 @ 03:19:15 #34
125878 Gabry
Lento Violento
pi_50051762
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 14:32 schreef Pool het volgende:
Dat kan best een terechte claim zijn, die in Nederland ook toegewezen zou zijn. Je hebt bijvoorbeeld het bekende Kelderluik-arrest van de Hoge Raad. Daarbij moest Coca Cola ook dokken.

http://www.student.unimaas.nl/jch.pronk/frame_kelderluik.htm
[..]

Als die supermarkt wist van de plas met kots en de plek niet snel heeft afgezet, schoongemaakt of van waarschuwingen voorzien, dan is het terecht dat ze een deel van de schade moeten dokken. Inderdaad geen miljoenenbedragen, maar die worden in Amerika uiteindelijk ook maar zelden toegekend hoor.

Dat Nederlandse gejank altijd van "Boehoe, iemand vraagt schadevergoeding! "
Nee.

Waarom zijn zij verantwoordelijk als iemand anders kotst? Wal-Mart heeft de situatie niet gecreëerd. Wie zegt dat de werknemers zich bewust waren van de kots? Daarnaast kun je heus niet verwachten dat iemand uitglijd over kots en daardoor het ziekenhuis in moet. Een plas kots laten liggen kun je niet als gevaarlijk beschouwen, zeker niet in deze mate.

Dat het vies is, onhygiënisch is of dat het niet op de vloer thuishoort staat daar los van.

[ Bericht 2% gewijzigd door Gabry op 03-06-2007 03:46:11 ]
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
  zondag 3 juni 2007 @ 04:51:35 #35
117098 Hathor
Effe niet
pi_50052674
quote:
Op zondag 3 juni 2007 03:19 schreef Gabry het volgende:

[..]

Nee.

Waarom zijn zij verantwoordelijk als iemand anders kotst? Wal-Mart heeft de situatie niet gecreëerd. Wie zegt dat de werknemers zich bewust waren van de kots? Daarnaast kun je heus niet verwachten dat iemand uitglijd over kots en daardoor het ziekenhuis in moet. Een plas kots laten liggen kun je niet als gevaarlijk beschouwen, zeker niet in deze mate.

Dat het vies is, onhygiënisch is of dat het niet op de vloer thuishoort staat daar los van.
Een goeie advocaat zul je wel nooit worden.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 3 juni 2007 @ 05:00:29 #36
46275 Castor
Obey the rules, miss the fun
pi_50052695
quote:
Op zondag 3 juni 2007 04:51 schreef Hathor het volgende:

[..]

Advocaten heb je aan beide kanten van de zaak
  zondag 3 juni 2007 @ 05:29:01 #37
125878 Gabry
Lento Violento
pi_50052791
quote:
Op zondag 3 juni 2007 04:51 schreef Hathor het volgende:

[..]

Jawel.

[ Bericht 14% gewijzigd door Gabry op 03-06-2007 06:08:34 ]
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_50052807
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 12:47 schreef Frutsel het volgende:
Waar het braaksel vandaan kwam is onbekend
Opmerkelijk. Heel vaak uit de maag.
  maandag 4 juni 2007 @ 09:58:07 #39
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_50083680
quote:
Op zondag 3 juni 2007 03:19 schreef Gabry het volgende:

[..]

Nee.

Waarom zijn zij verantwoordelijk als iemand anders kotst? Wal-Mart heeft de situatie niet gecreëerd. Wie zegt dat de werknemers zich bewust waren van de kots?
Dat laatste zeg ik dus niet. Lees mijn reactie nog eens: ik zeg "Als die supermarkt wist van de plas met kots en de plek niet snel heeft afgezet, schoongemaakt of van waarschuwingen voorzien, dan..." Als de werknemers zich er niet bewust van waren is het een ander verhaal.

Wal-Mart is dus niet verantwoordelijk voor het feit dat iemand kotst, maar Wal-Mart is er wel verantwoordelijk voor om een veilige winkelruimte te creëren. Dat betekent: zodra er een gladde substantie op de winkelvloer wordt ontdekt, moeten er maatregelen genomen worden om de veiligheid te waarborgen.
quote:
Daarnaast kun je heus niet verwachten dat iemand uitglijd over kots en daardoor het ziekenhuis in moet. Een plas kots laten liggen kun je niet als gevaarlijk beschouwen, zeker niet in deze mate.
Hoezo niet? Kots is glad en op een supermarktvloer lopen klanten. Een supermarktvloer plus kots levert dus een voorzienbaar risico op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')