JJ
Ik denk wel dat het goed zit hoor, vertrouwen hoort in een relatie.
quote:
op 10-05-1999 om 11:54 PM schreef Uniquehorn het volgende:
Ik denk dat dit typisch iets is wat V. weer mooi weet neer te zetten als een zogenaamde relatie. Ik denk dat het eerder een soort moeder-zoonrelatie is.
Sorry, maar als mijn moeder in haar ochtendjas bij mij in bed kruipt, weet ik niet hoe snel ik haar op het koude zeil moet krijgen. Ben dol op mams, maar dat gaat me te ver.
Misschien heeft Karin behoefte aan aanhankelijkheid en voelt ze zich gesterkt door het geflikflooi van Sabine en Bart ("Ach Maurice, wat wij doen valt nog mee"), maar ik vind het ongepast als je kids thuis op de bank naar hun mams moeten kijken die in bed ligt met een puber.
Die hebben op school heel te verduren. Mams had iets minder aan zichzelf kunnen denken.
Hoe er op school en straat op de kinderen van de bewoners gereageerd wordt heeft helemaal niemand in de hand, ook een eventuele zeer zorgzame V niet.
Voor het dochtertje van Ruud zal het wel meevallen, toffe peer en ach die blote kont. Maar iets oudere kinderen in de leeftijd dat zij zelf stevige strijd op het schoolplein moeten voeren om erbij te horen ...
Eesrt was het natuurlijk hartstikke stoer dat je ma/pa op TV komt en dan nog wel in zo een spraakmakend programma. Maar ik kan me ook wel wat onaangename situaties voor die kids voorstellen.
En zei Karin zelf niet in het begin dat "je je niet hierop kon voorbereiden omdat het toch zoveel anders is als ze van tevoren dachten" ?
------------
Maurice: "Zal ik je nagel eve ...?"
Karin: "Ja, krab maar even schoon."
---------------
Maurice: "Karin is in mijn bed gaan liggen. Het is toch wat, he?"
[Dit bericht is gewijzigd door mrNatural (Datum 06 Oktober 1999).]
Misschien kwam het allemaal wel door het prachtige gezang van MONA! Daar raakte ik gister ook van in trance!
------------------
[Dit bericht is gewijzigd door garp (Datum 06 Oktober 1999).]
Greetz Juul
Laat nu zien dat er mannen naar haar omkijken en dat ze als vrouw nog meetelt.
Vernederd haar man. Pakt de poen. Pakt haar kinderen en is pleite.
Alleen wat nu als ze het niet redt??? Zou ze daar rekening mee gehouden hebben???
Dan is het een goedkope slet die het die paar dagen niet uithield zonder een kerel aan haar lijf. Heeft ze nog steeds geen poen. Huwelijk naar de klote en mag hopen dat de kinderen nog naar haar omkijken.
Mensen weten niet wat ze op hun hals halen bij programma's als BB of Seks voor de Buch. Veel mensen kijken niet verder dan hun neus lang is en willen maar al te graag op tv komen. Ze weten niet wat de gevolgen voor henzelf, maar ook voor hun familie is. Met name hun kinderen hebben er niet voor gekozen, maar zijn er wel de dupe van. Die worden vaak de "Mona" van het schoolplein.
Neem de Jerry Springer Show: iedereen weet dat als je uitgenodigd wordt voor een show je vriend(in) gaat vertellen dat ze vreemd gaat met je beste vriend(in), of helemaal geen man/vrouw blijkt te zijn. En toch gaan hele volksstammen het podium op, om daarna verontwaardigd te reageren met: "waarom zeg je dit terwijl de hele wereld kijkt?"
Mensen worden verblind door het idee op tv te komen (hun 15 minutes of fame). En bij BB komt daar nog de FL 250.000,-- bij.
Anderen gebruiken programma's als All You Need Is Love en Het Spijt Me als pushmiddel met het idee: "als Robert ten Brink haar de band laat zien dan komt alles weer goed". Maar zo werkt het niet. De tv maakt het werkelijke leven niet beter, maar vaak alleen maar slechter. Heel Nederland kijkt naar je en oordeelt over je.
Kijk maar naar dit Forum, 90% van de reacties is negatief over de bewoners.
Vaak komt er nog eens bovenop dat veel mensen die zich lenen voor programma's als Seks voor de Buch niet al te intelligent zijn. Waar de programma makers maar al te graag misbruik van maken, waardoor de programma's meer lijken op exploitatie van geestelijk minder bedeelden. Alles voor de kijkcijfers!
En heel Nederland kijkt er naar, inclusief mezelf .
Dan heb je nog een groep exhibitionisten die hun hele huis volhangen met webcams. Maar deze mensen weten niet wie er naar hen kijken en wat ze van hen vinden. Waardoor er een soort spanning ontstaat die de exhibitionisten kennelijk opwindend vinden. Maar in het geval van BB komen ze wel te weten wat anderen van hen denken, lees dit Forum er maar op na. Niemand houdt er toch van negatieven kritiek over zichzelf te horen.
En dat zie terug in het BB-huis. Ze letten op wat ze doen en hoe ze overkomen op de kijkers. Zeker nadat Mona heeft vertelt hoe populair het programma is en hoeveel mensen er naar kijken.
Mensen wat bezielt jullie ?
1. plaatsvervangend rechtertje gaan spelen onder het mom van compassie met K.'s man en kinderen ?
2. dubbele moraal van: gluren naar Karin die zich tegen geen enkele blik kan afschermen, en haar dan een 'slet' noemen als ze niet wint ?
3. VOO's poging om ons allemaal tot voyeurs te maken is niet alleen geslaagd, ze krijgt nog een extra verdieping: Inquisiteurs die hier en daar onder onze hersenpannen sluimeren worden ook nog opgewekt, en we staan klaar om in andermans gezin en zaken meteen met de botte bijl aan het (ver-)oordelen te slaan ?
4. Waar is potdomme ons inlevingsvermogen gebleven, stuurlui-aan-wal die we zijn ? Blind voor de gedrags-veranderingen die zich hier voltrekken in behoorlijk extreme omstandigheden ?
5. En wat, als VOO ons nou niet een 'vrijkaartje voor voyeuristisch genoegen' had gegeven. Als we bij toeval een webcamera in K.'s woonhuis hadden ontdekt, door een onbekende daar geplaatst, zouden we dan ook op onze eigen Homepages zo van leer trekken over wat we daar zagen? Is dat waar we allemaal naar hunkeren ? Pausje spelen en onze medemens hel en verdoemenis toewensen in plaats van persoonlijke verantwoording voor zijn/haar gedrag ?
6. Als ik niet beter wist zou ik gaan denken dat het hele projekt alleen maar een soort casting-onderzoek van H.vdT. is om opvolgers in haar vorige functie bij Weekend en Privé te ronselen, of in ieder geval de bijbehorende mentaliteit van heksenjacht, sensatie-zucht en goedkope scheld-cultuur te verspreiden. En ik moet zeggen, dat zou haar dan al goed gelukt zijn, getuige bovenstaande posts.
Begrijp me goed, ook ik vind het leuk om wat grappen te lezen/maken over iemand die vals zingt op TV of knullig uit de hoek komt. Maar om te gaan schermen met: de kinderen zullen geen leven meer hebben op het schoolplein...
NOU ENNN ??? Is dat jouw zaak ? Doe jij het zoveel beter, dan ? Als je al kinderen hebt ?
Want denk eraan: ook jij bent hier zichtbaar, al is het met woorden alleen, en lekker anoniem wat de rest betreft.
Onvoorstelbaar hoe ver onze hypocrisie kan gaan, zolang we maar zelf buiten schot kunnen blijven.
En inzoverre het pure verschijnen van zo'n programma eigenlijk een ramp is op menselijk/ethisch gebied, veroorzaakt door extreme geldzucht, komen we niet veel verder dan rampen-toerisme en daarna doorrijden...
M'n punt is: ziet dan niemand de ONSCHULD in al die knulligheid, menselijke zwakheden en vervormd gedrag van een groepje medemensen, opgesloten in een vervormde sociale setting ?
Vrijwillig aangemeld, heet het dan als tegen-argument: NIKS vrijwillig ! Gewoon net zo besmet door geld-zucht, vervuld van verlangen naar roem of persoonlijk 'special zijn', en net zo naïef als wij allemaal zijn.
En wij willen dan als Robin Hoods opkomen voor de ONSCHULD van hun kinderen en meteen maar de bijl erin zetten ?
Wat het programma ook doet, het zet in ieder geval 'de bijl' in de Nederlandse wit-gepleisterde fatsoenlijkheids-FAKE en dubbele moraal.
En wat blijkt? (historisch citaatEr komt meteen allemaal wild vlees naar buiten !!!
Zou het misschien ook mogelijk zijn naar onze medemens te kijken met de blik van een KIND, voordat we hel en verdoemenis gaan roepen over het lot van die medemens zijn/haar kinderen ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |