abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † woensdag 20 april 2011 @ 11:55:49 #126
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_95755410
Ik wist niet dat DASOO de SC van DE was.
Prima gaan we voortaan ontopic SCen in Weeralarm V.S. # 4 Extreem weer - Tornado touchdown
Met andere webcams bedoelde ik dat er bijv. met de tsunami waarschuwing na de aardbeving in Japan mensen dit ook volgde via cams op het strand van Hawaii.
En Kahaarin wist echt wel wat ik bedoelde, de koetjes en kalfjes houden we voorlopig gewoon lekker in de SC van SST.
Dank je wel :)
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
  woensdag 20 april 2011 @ 11:56:10 #127
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_95755425
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 11:50 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Lees het nog eens :) :P ;)
Ze wil een SC voor mensen die het "weer" volgen via webcams. Weer is een ruimer begrip dan tornado's. :P
DASOO is de SC reeks in DE voor weerliefhebbers.
Het tornadotopic mag best gebruik worden door fanatiekelingen die de stormen op de voet willen volgen, maar ik zit niet op de koetjes en kalfjes daarom heen te wachten.
Lol, ik weet het, het tornado topic moet voor de tornado blijven, de SST SC is heel gezellig en er gaan soms we 1 a 2 topics per dag door, ik denk dat dit in DASOO een hostile take-over gaat worden, kan ook best gezellig zijn. ;)

Hi Mary! :W
be nice or go away
  woensdag 20 april 2011 @ 11:57:04 #128
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_95755455
quote:
6s.gif Op woensdag 20 april 2011 11:55 schreef MaryMouse het volgende:
Ik wist niet dat DASOO de SC van DE was.
Prima gaan we voortaan ontopic SCen in Weeralarm V.S. # 4 Extreem weer - Tornado touchdown
Met andere webcams bedoelde ik dat er bijv. met de tsunami waarschuwing na de aardbeving in Japan mensen dit ook volgde via cams op het strand van Hawaii.
En Kahaarin wist echt wel wat ik bedoelde, de koetjes en kalfjes houden we voorlopig gewoon lekker in de SC van SST.
Dank je wel :)
Tuuk! Had onder water al het eea aangestipt hoor! :*
be nice or go away
  Moderator woensdag 20 april 2011 @ 13:54:33 #129
8781 crew  Frutsel
pi_95759665
quote:
6s.gif Op woensdag 20 april 2011 11:55 schreef MaryMouse het volgende:
Ik wist niet dat DASOO de SC van DE was.
Prima gaan we voortaan ontopic SCen in Weeralarm V.S. # 4 Extreem weer - Tornado touchdown
Met andere webcams bedoelde ik dat er bijv. met de tsunami waarschuwing na de aardbeving in Japan mensen dit ook volgde via cams op het strand van Hawaii.
En Kahaarin wist echt wel wat ik bedoelde, de koetjes en kalfjes houden we voorlopig gewoon lekker in de SC van SST.
Dank je wel :)
True... en voor al die gebeurtenissen lopen in dit forum juist ook topics, voor de tsunami in Japan, de aardbeving in NZ, straks de vulkaan op de filipijnen etc... Dus.. voor elk wat wils ;)

Ennuh, welkom dan ;)
pi_98136074
Is het misschien handig om de titel 'Nieuwe oceaan kan Afrika in tweeën splitsen'
te veranderen in 'De Riftvallei, Nieuwe oceaan kan Afrika in tweeën splitsen' ?

Dat omdat er een vraag was of er ook een speciaal topic over de Afrikaanse Rift Valley was
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  Moderator maandag 13 juni 2011 @ 22:38:07 #131
8781 crew  Frutsel
pi_98137790
Thanx ;)
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 juni 2011 @ 21:12:58 #133
862 Arcee
Look closer
  Moderator maandag 27 juni 2011 @ 21:13:59 #134
8781 crew  Frutsel
pi_98736494
ik snap hem niet? :@
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 juni 2011 @ 21:21:38 #135
862 Arcee
Look closer
pi_98736896
Bij Topicreeks: De Atmosfeer Staat Op Ontploffen (id 250) hoort De atmosfeer staat op ontploffen #412 - It's almost D-day! nog, maar die zit er niet in.

Wellicht dat in plaats van dat topic toe te voegen per ongeluk een reeks is aangemaakt voor topic 250.
  Moderator maandag 27 juni 2011 @ 21:32:17 #136
8781 crew  Frutsel
pi_98737453
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 21:21 schreef Arcee het volgende:
Bij Topicreeks: De Atmosfeer Staat Op Ontploffen (id 250) hoort De atmosfeer staat op ontploffen #412 - It's almost D-day! nog, maar die zit er niet in.

Wellicht dat in plaats van dat topic toe te voegen per ongeluk een reeks is aangemaakt voor topic 250.
Dat zou het verklaren waarom het me net niet lukte :P
Ik was er inderdaad mee bezig :{
  † In Memoriam † vrijdag 15 juli 2011 @ 22:09:41 #137
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_99520643
Ik post hier nu inmiddels een paar maanden en probeer zoveel mogelijk ontopic te blijven in de diverse topics, maar merk nu dat 't soms erg lastig is, en dat er (soms terechte) reakties komen dat we ergens anders moeten Slowchatten
Om de kwaliteit en de leesbaarheid van de bestaande topics (inclusief DASOO) te verhogen zou ik willen vragen of je toch niet een echte SC reeks in overweging wilt nemen.
Eentje waar we het wel mogen hebben over koetjes en kalfjes, of wat we gegeten hebben of juist willen eten, of hoe verschrikkelijk de kwaliteit van de deelnemers van Hollands Got Talent dit jaar wel niet is, en om gewoon iedereen een goeieavond te kunnen wensen. :@
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
  Moderator vrijdag 15 juli 2011 @ 22:12:37 #138
8781 crew  Frutsel
pi_99520789
quote:
5s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 22:09 schreef MaryMouse het volgende:
Ik post hier nu inmiddels een paar maanden en probeer zoveel mogelijk ontopic te blijven in de diverse topics, maar merk nu dat 't soms erg lastig is, en dat er (soms terechte) reakties komen dat we ergens anders moeten Slowchatten
Om de kwaliteit en de leesbaarheid van de bestaande topics (inclusief DASOO) te verhogen zou ik willen vragen of je toch niet een echte SC reeks in overweging wilt nemen.
Eentje waar we het wel mogen hebben over koetjes en kalfjes, of wat we gegeten hebben of juist willen eten, of hoe verschrikkelijk de kwaliteit van de deelnemers van Hollands Got Talent dit jaar wel niet is, en om gewoon iedereen een goeieavond te kunnen wensen. :@
Een extra SC reeks zitten we (en ik) denk ik niet op te wachten. Er zijn er al zoveel (teveel?) op fok. Dat maakt het ook wel weer uniek. HGT kan je toch ook gewoon in RLS bespreken? Daar zitten jullie ook? En in DASOO mag je toch wel gewoon zeggen "Goeiemorgen?" desnoods zeg je:" Goeiemorgen allemaal, wat een kutweer zeg" :P
  vrijdag 15 juli 2011 @ 22:14:06 #139
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_99520864
Lijkt me een erg goed idee, een soort van clubhuis waar we elkaar kunnen opzoeken, merk dat er binnen DE behoorlijk wat mensen zijn waar ik af en toe eens een meer persoonlijk nootje mee wil wisselen, dan is bijvoorbeeld een DASOO of Tornado topic al gauw een beetje vervuild met onzin die eigenlijk het beste in een SC past. ;)
be nice or go away
  Moderator vrijdag 15 juli 2011 @ 22:23:13 #140
8781 crew  Frutsel
pi_99521319
Er lopen al zoveel SC's elders..
Ik heb geen problemen met een beetje SC in de DE-topics, maar het moet gewoon geen overhand krijgen. Dat maakt dit forum ook weer uniek, de SC is namelijk grotendeels ontopic.
Als er dan users zijn waar je een praatje mee wilt maken, ken je ze vaak al van andere fora en je hebt altijd de DM/PM knop nog als het de spuitgaten uitloopt?
Ik zie nog een aparte SC reeks niet zitten :)
  vrijdag 15 juli 2011 @ 22:26:13 #141
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_99521459
DASOO topic is begonnen met het noodweer, tegenwoordig is dit een centrale plek om over het verleden weer / actuele weer een het aankomende weer te praten, ik vind dat goeie morgen etc er niet bij past, ik probeer dit ook tot het minimum te beperken en soms stoor ik me aan mensen die een beetje doelloos zitten te posten op een reeks waar het helemaal niet thuis hoort.

Ene kant snap ik je wel maar aan de andere kant heb ik zo van: Kom op hey, bijna elke subforum heeft wel een SC, wat te denken in de GC? Daar lopen er 2/3 stuks...lekker overbodig laat het dan gewoon 1 centrale plek zijn, maar goed dat vind ik dus..

____________________________

Net je nieuwe bericht gelezen:

Er lopen genoeg SC's waar we terecht kunnen, alleen zitten we daar weer met andere mensen, wij willen als vaste groep een SC hebben zodat we lekker onderling met elkaar kunnen kletsen over van alles en nog wat zonder dat het ten koste gaan van het DASOO reeks, want dat is namelijk iets wat niet vervuilt moet raken :)
<a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
  Moderator vrijdag 15 juli 2011 @ 22:30:07 #142
8781 crew  Frutsel
pi_99521663
Tja, hoe denk je dat die SC's begonnen zijn? Daar komen en gaan ook andere mensen?
Je kan toch gewoon met een paar mensen op eentje uit GC/ONZ ofzo duiken of ben ik dan zo raar? ik heb me destijds ook in de GC SC gemengd, na een jaar of wat kom je er gewoon minder,so be it?
in NWS loopt het helemaal niet
  vrijdag 15 juli 2011 @ 22:36:22 #143
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_99521980
Goedeavond!
Ook mijn mening over deze stelling.

Persoonlijk ben ik nooit een extreme voorstander van slowchat topic's. Veel gelul/gezelligheid en het is meer een openbare chat. Zonde van het algemene forum en daarvoor zijn andere opties voor beschikbaar.

Wat ik de laatste tijd wel merk is dat kwaliteits sub-fora vaak extreem uitgebreid zijn met zeer nuttige uitleg en informatie over bepaalde onderwerpen. Zo ook het DE-Forum. Verschillende onderwerpen waarbij een eerste uitleg ( Dus een goede OP ) noodzakelijk is. Naar mijn mening is het zonde wanneer in dit soort topics veel berichten zitten waar meer off-topic gepraat wordt dan on-topic. De kwaliteit gaat onderuit wat gewoon zonde is van het onderwerp. Bepaalde users verliezen hun interesse of meningsverschillen etc...

Uiteraard heb je bij extreem weer of een gebeurtenis, waar dit minder erg is. Het gaat mij meer om normale omstandigheden waar niet veel gebeurd, maar toch gepraat kan worden over het weer. Vaak zijn deze Fokkers alleen of bijna alleen actief op het DE-subforum en vind ik het maar raar om deze mensen te gaan verschuiven naar een ander subforum? :)

Wanneer je daarom deze berichten kan spreiden in twee topics hou je een kwaliteit topics voor de users die alleen geïnteresseerd zijn in het sub-forum DE en een slowchat waar deze users ook over koetjes en kalfjes kunnen posten met andere "weerfanaten". Mooie mix naar mijn mening :)

Uiteraard maak ik me ook schuldig voor het off-topic posten, maar om nu echt alleen te gaan PM-en vind ik ook maar een suffe bedoeling. Zeker als je een gesprek met een user of 3/4 hebt :)

Tot zover

Frutsel, we begrijpen je standpunt over het teveel hebben van SC's, maar het is ons DE-users echt gelegen om de kwaliteit van bepaalde topics te verbeteren. Zodoende dit verzoek. Niet omdat we heel goedkoop "onze" eigen chat willen hebben, maar meer om nieuwelingen op een makkelijkere en professionele manier te ondersteunen met informatie en posts :)
  Moderator vrijdag 15 juli 2011 @ 22:45:54 #144
8781 crew  Frutsel
pi_99522383
Ok, nu wil ik dan wel eens weten: Wie klaagt er dan? Wie stoort zich eraan? Laat die zich eens melden en aangeven in welke mate het storend is?

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 22:36 schreef Drassss het volgende:

Frutsel, we begrijpen je standpunt over het teveel hebben van SC's, maar het is ons DE-users echt gelegen om de kwaliteit van bepaalde topics te verbeteren. Zodoende dit verzoek. Niet omdat we heel goedkoop "onze" eigen chat willen hebben, maar meer om nieuwelingen op een makkelijkere en professionele manier te ondersteunen met informatie en posts :)
Nieuwe users horen in de thematopics juist geholpen te worden. Als iemand wat over vulkanen wil weten moet ie niet in de SC zijn om te vragen hoe zon kreng werkt. Wat je in DASOO wel ziet is dat nieuwe mensen, zeker bij noodweer, vaak kribbig bejegend worden. Omdat je het al tig keer hebt uitgelegd of omdat mensen gewoon ff langswippen en 'trollen' en vervolgens maanden niet. So be it, dat hoort erbij.

Het lijkt me verwarrend dat nieuwe users dan naar de SC moeten voor informatie?
  vrijdag 15 juli 2011 @ 22:51:03 #145
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_99522631
De Slowchat is naar mijn mening niet bedoeld om daar alle uitleg op te posten. De nieuwe users zullen zich uiteraard melden in desbetreffende topic zoals Vulkanen/Tornado's etc. Die vragen kunnen we vervolgens daar beantwoorden waardoor je gewoon kwaliteit in je topic krijgt en geen bagger.

De SC is juist voor de vaste DE-users die even iets off-topic willen melden of bijvoorbeeld kort en snel users willen informeren om naar een ander topic te gaan :)

Over de stoorfactor. Tja er zijn er een aantal. Namen weet ik niet, maar het is ook meer van de posters hier ( Kahaarin/Mouse/Speedy/Ik ) dat we het zelf vervelend vinden als we soms wat off-topic gaan :)
  † In Memoriam † vrijdag 15 juli 2011 @ 22:59:20 #146
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_99523037
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 22:45 schreef Frutsel het volgende:
Ok, nu wil ik dan wel eens weten: Wie klaagt er dan? Wie stoort zich eraan? Laat die zich eens melden en aangeven in welke mate het storend is?
Ik was al aan het zoeken maar is denk ik 't vorige tornado-topic geweest dat we gewezen werden op de chat functie van de tornadochasers. ;)
quote:
[..]

Nieuwe users horen in de thematopics juist geholpen te worden. Als iemand wat over vulkanen wil weten moet ie niet in de SC zijn om te vragen hoe zon kreng werkt. Wat je in DASOO wel ziet is dat nieuwe mensen, zeker bij noodweer, vaak kribbig bejegend worden. Omdat je het al tig keer hebt uitgelegd of omdat mensen gewoon ff langswippen en 'trollen' en vervolgens maanden niet. So be it, dat hoort erbij.

Het lijkt me verwarrend dat nieuwe users dan naar de SC moeten voor informatie?
Ik vrees dat met name door o.a. mij :@ 't tornado topic af en toe iets te ver off topic gaat. Gewoon omdat we elkaar willen informeren over wat er gaande is, zonder dat het direct een toegevoegde waarde heeft voor 't topic.
En in vulkanen heb ik dus juist nog níet durven posten vanwege het hoge profesionaliteits gehalte daar. Kahaarin heeft in RLS mij daar uitleg over gegegeven, waar de vaste RLS-ers weer niet op zaten te wachten. OK, met mijn voorbeeld van HGT ging ik denk ik iets te ver want daar post ik wel in TAL over.

ik hoop dat je je niet aangevallen voelt hoor...., was niet als kritiek bedoeld hoor :@
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
  Moderator vrijdag 15 juli 2011 @ 23:15:28 #147
8781 crew  Frutsel
pi_99523858
@Drass
je had het (om het maar even te centraliseren) over kwaliteitsverbetering, maar als je DE wilt verbeteren heb je mensen nodig die A: topics openen en updaten (Zie ik er helaas maar een paar van) en B: mensen die reclame maken plus uitleg geven aan nieuwe users die in die topics komen. Dat kun je in andere fora doen, op de FP of zoals ikzelf ook wel eens doe, via Twitter of andere social media. Daar heb je geen SC voor nodig lijkt me.

@Mouse
Nee hoor, no offense taken.
quote:
Ik vrees dat met name door o.a. mij :@ 't tornado topic af en toe iets te ver off topic gaat. Gewoon omdat we elkaar willen informeren over wat er gaande is, zonder dat het direct een toegevoegde waarde heeft voor 't topic.
Wat wil je dan elkaar vertellen over wat waar gaande is?

En in de vulkaantopics gaat het er niet zo professioneel aan toe hoor. Ik ben zelf ook een leek op weergebied. Volg het wel, maar snap het nog niet goed. Maakt niet uit, het fascineert me wel.

persoonlijk stoor ik me meer aan mensen die anderen niet helpen dan aan mensen die een beetje offtopic lullen
  † In Memoriam † vrijdag 15 juli 2011 @ 23:39:20 #148
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_99525080
A. Ik probeer topics te updaten maar op de een of andere manier is DE nogal 'hoog-drempelig'. Ik durf vaak niet omdat ik denk dat 't al weer niet relevant is, of omdat 't gewoon uiteindelijk niet relevant blijkt te zijn (en dat leer ik dan weer via de RLS SC) ;)

Ik persoonlijk vindt dat we vanaf Weeralarm V.S. # 10 Extreem weer - einde seizoen en nog tornadoes hier te ver off topic gingen....
En meestal wordt ik via dm door een van de andere gewaarschuwd dat er ergens wat gaande is wat op DE slaat. En dan schieten dms en dm-linkjes over en weer.
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 23:15 schreef Frutsel het volgende:
persoonlijk stoor ik me meer aan mensen die anderen niet helpen dan aan mensen die een beetje offtopic lullen
Als jij je niet aan het offtopic gedoe in serieuze draadjes stoort, dan kunnen wij natuurlijk voortaan de zeurders naar FB sturen ;)
Dus geen kans op een echte SC hier O-)
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
pi_99526317
Weeralarm v.s. Is inderdaad flink offtopic. Dat gaat helemaal nergens meer over. Ik vind af en toe offtopic niet erg, maar ga niet overdrijven.
In de rest van de topics valt het wel mee.
  Moderator zaterdag 16 juli 2011 @ 00:48:38 #150
8781 crew  Frutsel
pi_99528428
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 23:39 schreef MaryMouse het volgende:

Dus geen kans op een echte SC hier O-)
Nee, ik zie vooralsnog het nut niet. Forum is klein, ook qua vaste users. Mensen weten elkaar prima te vinden, ook buiten de topics om. Het is een select gezelschap dat elkaar prima aanvult. Het is niet zo dat er hier honderden users zijn die alles door elkaar roepen.

Daarbij staat me iets bij dat Fok an sich ook niet zit te wachten op nieuwe SC-reeksen. Plus dat ik er niet van overtuigd ben dat een SC iets extra's toevoegt aan DE, buiten het SC gehalte uit de andere topics houden. Nu kan je zeggen: we kunnen het proberen.. maar dan blijven we bezig. Tot nu toe is dit één van de kleinste fora met een vaste club mensen die volgens mij echter te klein is voor een eigen SC.

Extra reclame, extra input en meer bekendheid voor dit forum zal ook meer leuke users opleveren die dan hopelijk ook wat extra's toevoegen. Als ze louter komen voor een babbeltje blijven ze niet lang, als ze langer blijven en ook leuk meeposten en interesse hebben dan zit er dus groei in, dan kijken we wel eens verder :)

Een beetje SC is niet erg, maar probeer het met mate te doen (net als met drank, de ene keer meer en dan weer minder en soms ben je de bob :P) Dit forum onderscheid zich juist ook daardoor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')