Baggerradio.Dat het bestaat. Echt
![]()
.
Een tijdje geleden werd ik 3FM zat dus ging ik op zoek naar een andere steun bij het huiswerk. 538 is te veel gelul en te populistische muziek, net als bij SlamFM (
![]()
), volgens mij word je er zelfs dommer van. Bij toeval ontdekte Q-music (zat op 100.7 FM, voorheen Skyradio) en het klonk wel leuk en aardig. Normale muziek, niet al te veel uit-je-concentratie-brengende rotherrie, dus fijn.
Gisteren werd ik het spuugzat. Wát een kutzender. Ik zal een uurtje luisteren voor jullie samenvatten.
Kutreclame Bij élk reclameblok hoor je de AFGRIJSELIJK irritante kutjingle
"Q IS GOOD FOR YOU". Naast dat dit het rijmvermogen van een 2-jarige Engelse kleuter bijna niet overstijgt, maak ik zelf wel uit of iets goed of slecht voor me is. HOEZO GOED VOOR MIJ?!??! Tevens wordt dit gezongen door naar ik schat dertigjarige vrouwen die het huisvrouwenbestaan beu zijn en geronseld worden voor zoiets, ronduit kuts. Je hoort het altijd. AL-TIJD!!
BAH!
De DJ's ![]()
De enige waarvoor ik dan nog wel een beetje respect heb is Jeroen van Inkel, vanwege zijn tijd bij een ander radiostation waar hij zich verdienstelijk maakte. Niet dat het nu zo goed is, maar de rest is bagger. Ik zou niet weten hoe ze heten, maar ze zijn irritant, hebben een verschrikkelijke zeikstem als ze weer zeggen:
"Wij hebben de méeste muziek in een uur, en de beste" (en wij zijn goed, en overbetaald, en knap en slim en hebben onze school niet afgemaakt)Áls ik al naar je radiostation luister, maak ik, ook hier, zélf uit of het goede muziek is, of het me iets kan schelen dat je de meeste muziek draait en of dat de reden is waarom ik het luister. Vrije keuze, je weet. Alsof je een kind van vier bent dat nog niet weet wat goed of slecht is en waarom Q-music het beste met je voor heeft door je te paaien met hun formule voor het maken van radio.
De totale verneuking van liedjes.Dat zit als volgt. Men neme een liedje. Bijvoorbeeld
van Velsen - Burn. We weten dat dat liedje begin met
"Yoooou,...". Omdat ze daar bij Q-music zo trots zijn op zichzelf hebben ze wederom het team van verlepte dertigers ingehuurd om de intro te verneuken (dat is het) met eigen inbreng. En wat voor.
Élke keer als ze het liedje instarten (en dat is niet weinig) Begint het met "Kjoeeeeeeeeeee" (transscriptie voor "Q". Erg zeikerig, opdringerig en het voegt niets toe, behalve dat het me erg irriteert. Het aantal voorbeelden dat ik zou kunnen geven is niet erg weinig, maar je kan beter zelf nu de radio aanzetten op Q-music, dan heb je een grotere kans dat je het sneller hoort dan als ik het nog moet typen.
Walgelijk
Hun tenenkrommend slechte acties. Op het moment hangt ergens bij Roosendaal een "Enorm, vette, dikke, coole, dure BMW Z4 boven de snelweg; aan een hijskraan op 10 meter hoogte. De bellers moeten een vraag beantwoorden en als die goed is, gaat de kraan een duizelingwekkende EEN METER naar beneden. Bij een fout antwoord gaat 'ie weer omhoog. Joepie. Spannend. Probleem is dat dit gecombineerd wordt met afgrijselijke reclame, op de eigen zender.
OH NEE, ER HANGT EEN CABRIO AAN DE HIJSKRAAN, "
ZET HEM OP DE GRRRRRROND, EN HIJ IS VAN JOU!!" Ik weet nog wel iets wat ze er mee kunnen doen en wat zelfs nog rijmt. Doe dat, graag.
Flitsservice.Er is een punt waar ze je niet tegemoetkomen als je de meeste muziek wil luisteren. De flitsmeldingen. Nou vind ik dat al behoorlijk zielig, je moet gewoon normaal rijden etc, etc, maar ik vind het zo zielig dat ze proberen in te likken bij je. "Bel alsjeblieft de flitsers door, want ze staan weer op de A?? in hun gecamoufleerde auto langs de weg; dat op zondag!
![]()
LACHEN JA. O wat zijn ze dom, die agenten, o, wat hebben we allemaal een hekel aan die kutjuten, laten we hopen dat ze sterven. Dan nog die bijnamen die de DJ's er aan geven. "Flitshazen" Ik bedoel, waar is je niveau.
Algehele klacht:
Q-music ![]()
Ondergeschikt:
De DJ's
De reclames
De acties
EN VOORAL DIE KUTINDOCTRINATIE!
Q ZUIGT
Q IS NIET GOED VOOR JE