quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:47 schreef RayMania het volgende:[..]
Lijkt?
Is gekleurd! PSV en Chelsea stemmert
![]()
.
Beargumenteer maar!
Prima.
Alex is samen met Gomes, Cocu en Simons wat PSV van een Europese middenmotor, een goede subtopper maakt. Een verdediger die al op jonge leeftijd op het hoogste niveau mee kan en eigenlijk heb ik hem nooit een dip zien hebben in de periode dat hij bij PSV zat. Sneijder is een middenvelder die ik bewonder, maar die heeft het nog niet laten zien op het podium dat ik Alex dat heb zien doen. Niet voor niets vind Ancelotti hem de beste verdediger die er ter wereld.
Aissati, dolde in z'n eerste CL-wedstrijd Pirlo even. Onder Hiddink zag je hem bloeien, met als gevolg dat hij de beste speler van het EK werd dat Jong Oranje won. Onder Koeman schoot het niet zoveel op, maar dat half jaar Twente zal hem goed gedaan hebben. Soms vergeet ik even dat hij nog maar een tiener is. Zoveel rust dat hij in z'n spel heeft, zoveel overzicht. Parel uit de PSV-opleiding.
Vorm is een keeper die eraan komt, maar Gomes is een keeper die er al is. Zou nu zo onder de lat bij Milan staan en niemand heeft het meer over Dida. Eens in de zoveel tijd zn blundertje, maar daar staan 10 wereldreddingen tegenover.
Essien heeft dit jaar in geen enkele wedstrijd onder de 7 gescoord. En dat te bedenken dat hij de meest allrounde speler is. Van de centrale verdediging, waar hij Terry moest vervangen, zorgde hij er mede voor dat Chelsea de minst gepasseerde ploeg van Engeland werd. Als onvermoeibare aanjager die menig middenveld kapot gespeeld heeft, als opkomende rechtsback die linksbuitens onzichtbaar maakt, en als aanvaller met cruciale goals tegen oa Arsenal en Valencia.
Cech heeft een moeilijk jaar gehad, vanwege het incident. Kwam terug tegen Liverpool, waar hij 2 goals incasseerde, maar hield vervolgens even 7 of 8 wedstrijden op rij de 0. Meester in zn eigen 16, fantastische lijnkeeper en heeft alle hoge ballen. Enige wat ie nog moet leren is penalties stoppen
![]()
. En hij is nog maar 24.
Mourinho is
de reden dat Chelsea geen stelletje wereldsterren zijn met een groot ego, maar dat het wereldsterren zijn met een enorm leeuwenhart. Ik durf wel te stellen dat er geen team ter wereld, mentaal zo sterk is als Chelsea. Ze geven nooit op, zijn talloze keren teruggekomen. Het is geen gallery play, maar dat maakt het niet minder bewonderenswaardig. Heeft wereldsterren gemaakt van Terry en Lampard. En in z'n derde jaar pakte hij z'n 6e trofee. Vergelijk de onderlinge confrontaties maar tussen Mourinho en zijn collega's en hij heeft altijd de overhand.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock