Hangt er vanaf wat het probleem is. Met die echo methode kan je mooi zien waar je programma allemaal langs gaatquote:Op dinsdag 12 juni 2007 10:09 schreef JeRa het volgende:
[..]
Dat wordt leuk als er meerdere plaatjes tegelijk geüploadet worden
[..]
Als je die tactiek gebruikt moet je niet vergeten te flush()enanders zie je mogelijk nog het verkeerde in je browser. Persoonlijk ben ik fan van daadwerkelijk de manual lezen en alle mogelijke returnwaarden van alle functies die ik gebruik goed afhandelen (al is het maar door een echo(), dan weet je in ieder geval wat er aan de hand is)
Normaal gesproken geef ik bij debuggen ook een echo. Maar in dit geval ben ik niet zelf aan het debuggenquote:Op dinsdag 12 juni 2007 10:09 schreef JeRa het volgende:
[..]
Dat wordt leuk als er meerdere plaatjes tegelijk geüploadet worden
[..]
Als je die tactiek gebruikt moet je niet vergeten te flush()enanders zie je mogelijk nog het verkeerde in je browser. Persoonlijk ben ik fan van daadwerkelijk de manual lezen en alle mogelijke returnwaarden van alle functies die ik gebruik goed afhandelen (al is het maar door een echo(), dan weet je in ieder geval wat er aan de hand is)
Ik had het niet over debuggen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 12:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Normaal gesproken geef ik bij debuggen ook een echo. Maar in dit geval ben ik niet zelf aan het debuggen
Nou niet dus, ik vroeg me af of ie gewoon de 1e kon pakken..Maakt btw niet uit of het de 1e is, als het maar gewoon 1 van elke groep is..quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:10 schreef JeRa het volgende:
@Scriptha
Hoe wordt bepaald of een lid de eerste uit een groep is?
Dan krijg ik er maar 1, en niet 1 van elke groepquote:Op dinsdag 12 juni 2007 16:02 schreef Chandler het volgende:
indien 1e resultaat het eerste lid moet zijn.
LIMIT 0,1
Werkt nietquote:Op dinsdag 12 juni 2007 16:09 schreef Geqxon het volgende:
Een SELECT DISTINCT oid? GROUP BY?
In MySQL kun je dan geloof ik gewoon een GROUP BY doen, en dan krijg je een willekeurige.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 17:02 schreef Scriptha het volgende:
[..]
Nou niet dus, ik vroeg me af of ie gewoon de 1e kon pakken..Maakt btw niet uit of het de 1e is, als het maar gewoon 1 van elke groep is..
quote:Op dinsdag 12 juni 2007 17:02 schreef Scriptha het volgende:
[..]
Nou niet dus, ik vroeg me af of ie gewoon de 1e kon pakken..Maakt btw niet uit of het de 1e is, als het maar gewoon 1 van elke groep is..
[..]
Dan krijg ik er maar 1, en niet 1 van elke groep
[..]
Werkt nietkrijg toch nog alle klassen en leden met
- Edit werkt tochbedankt
![]()
En je hebt bijvoorbeeld "SELECT DISTINCT Groep ....." of "SELECT Lid, Groep..... GROUP BY Groep" gedan?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 17:07 schreef Scriptha het volgende:
werkt toch niet, geeft maar 13 resultaten terwijl er meer dan 20 moeten zijn
Yeshquote:Op dinsdag 12 juni 2007 17:09 schreef Geqxon het volgende:
[..]
En je hebt bijvoorbeeld "SELECT DISTINCT Groep ....." of "SELECT Lid, Groep..... GROUP BY Groep" gedan?
Als je 'GROUP BY groep' zonder DISTINCT doet, krijg je hetzelfde aantal rijen terug als dat er verschillende groepen zijn. Zo niet, dan doe je iets foutquote:
Hoe kan het dan dat andere pc's dezelfde pagina's wel goed laten zien zonder vraagtekens?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 17:37 schreef Piles het volgende:
Haal alles voor je het in de database zet door htmlentities()
Lekker handig als je het voor iets anders dan HTML output nodig hebtquote:Op dinsdag 12 juni 2007 17:37 schreef Piles het volgende:
Dat heeft te maken met de character set van de gegevens.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 17:36 schreef Scriptha het volgende:
Nieuwe vraag:
Als ik in die tabel een naam heb staan waar een e met trema of streepje in staat, krijgi k een '?'.
Ook bij zo ongeveer alle andere speciale tekens...
Weet niet of dit een php of mysql iets is btw, want het is niet op pc's ergens anders ofzo, alleen op me linux en windows box thuis..
Hmm, juist jaquote:Op dinsdag 12 juni 2007 17:54 schreef JeRa het volgende:
[..]
Lekker handig als je het voor iets anders dan HTML output nodig hebt
Geen ideequote:Op dinsdag 12 juni 2007 17:47 schreef Scriptha het volgende:
Hoe kan het dan dat andere pc's dezelfde pagina's wel goed laten zien zonder vraagtekens?
Soms detecteren bepaalde browsers of besturingssystemen welke character set je serveert. Ook in phpMyAdmin kun je een character set instellen, misschien verschilt die?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 17:47 schreef Scriptha het volgende:
[..]
Hoe kan het dan dat andere pc's dezelfde pagina's wel goed laten zien zonder vraagtekens?
Niet dus.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 17:37 schreef Piles het volgende:
Ik ookquote:Op dinsdag 12 juni 2007 17:54 schreef JeRa het volgende:
Ik gebruik altijd UTF-8 op bovenstaande manier, gaat nimmer fout
Nee, het is dezelfde browser, tenzij portable firefox anders is dan gewoon firefox?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 17:56 schreef JeRa het volgende:
[..]
Soms detecteren bepaalde browsers of besturingssystemen welke character set je serveert. Ook in phpMyAdmin kun je een character set instellen, misschien verschilt die?
Dus je hebt:quote:
1 2 3 | mysql_query('UPDATE `pages` SET `hits` = `hits` +1 WHERE `en_link` = "'.$_GET['tag'].'" LIMIT 1') ; ?> |
1 2 3 | mysql_query('UPDATE `pages` SET `hits` = `hits` +1 WHERE `".$pagelanguage."_link` = "'.$_GET['tag'].'" LIMIT 1') ; ?> |
U bent geweldig!quote:Op dinsdag 12 juni 2007 21:34 schreef Piles het volgende:
Let op je quot-gebruik:
`".$pagelanguage."_link`
moet zijn:
`'.$pagelanguage.'_link`
Met een goede editor kun je dit mooi zien
Een goede editorquote:Op dinsdag 12 juni 2007 21:36 schreef Vlek het volgende:
En mijn editor gaf in alle gevallen alles mooi rood, waar ik ook niks aan had
1 2 3 | define("online", true); define("rows", 3); |
Waarom gebruik je er geen database voor? Of anders een xmlbestand?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 21:59 schreef Chandler het volgende:
Ik heb een vraag.
Voor een klant wil ik ook extra een configuratie script voor zijn script schrijven, echter zitten er heel veel defenities in zijn script config. (stuk of 40) en deze hebben zowel een text als cijfer als value.
vb
[ code verwijderd ]
nu wil ik met het script al deze values simpel kunnen replacen!? heeft iemand een idee hoe ik dit gemakkelijk zou kunnen doen? dan de gehele config opnieuw te moeten schrijven qua opbouw. Ik zou dit liever willen replacen oid..
Anyone?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |