Java is inderdaad 99% OO, al snap ik niet exact wat je bedoeld met: "Dan kun je dus in de class van het object ook de bijbehorende functies zetten.". Ooit al eens van overerven gehoord?quote:Op zondag 10 juni 2007 11:11 schreef Light het volgende:
[..]
Java is dan ook OO. Op een handjevol uitzonderingen na is het altijd nodig om een object te maken. Dan kun je dus in de class van het object ook de bijbehorende functies zetten. Of het daardoor minder flexibel wordt, weet ik zo niet.
Ik denk dat als ik elke keer een MySQL count uit zou moeten voeren, terwijl de data al in een array staat, mijn website erg traag wordtquote:Op zondag 10 juni 2007 10:33 schreef JortK het volgende:
Functies als count() enzo, waarom zou je die op PHP niveau gebruiken, en niet op MySQL niveau?
Ja hoor, ik ben niet helemaal onbekend met OO, hoewel het jaren geleden is dat me serieus met Java bezig heb gehouden. In Java heb je een object van class Array, en aan dat object kun je dan vragen "zeg, hoeveel elementen bevat je?quote:Op zondag 10 juni 2007 16:17 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Java is inderdaad 99% OO, al snap ik niet exact wat je bedoeld met: "Dan kun je dus in de class van het object ook de bijbehorende functies zetten.". Ooit al eens van overerven gehoord?
Dat loosely typed van PHP heeft voor- en nadelen. Je kunt makkelijker vergelijkingen doen, maar function overloading gaat in Java weer beter.quote:Wat de flexibiliteit betreft, mijn persoonlijke mening is dat PHP flexibeler is dan Java. Je niet naar ints, doubles en strings hoeft te casten en je in een boolean strings kan comparen, en je niet de methode equals() uit de class String nodig hebt. Daarnaast hoef je niet voor ieder pietluttig dingetje een object aan te maken, enz. enz.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 | $img_size = 100; $img_width = $img_size; $img_height = $img_size; if(function_exists("ImageCreateTrueColor")){ $image = ImageCreateTrueColor($img_width, $img_height); }else{ $image = ImageCreate($img_width, $img_height); } imageantialias($image,true); // trans background $bg_color = imagecolorallocate($image, 255, 255, 255); // white imagefill($image, 0, 0,$bg_color ); imagecolortransparent($image,$bg_color ); // set white as transparent colo // colored bg (green) $c = imagecolorallocate($image, 28, 118, 80); // green imagefill($image, 0, 0,$c); imagefilledrectangle($image, 0, 0, $img_size, $img_size, $c); // draw the white/trans ellipse imagefilledellipse($image, $img_size, $img_size, $img_size*2, $img_size*2, $bg_color); imageSaveAlpha($image, true); ImageAlphaBlending($image, false); header("Content-type: image/png"); ImagePNG($image); ImageDestroy($image); ?> |
1 2 3 | ImageAlphaBlending($image, false); ?> |
1 2 3 | ImageAlphaBlending($image, true); ?> |
IE7 doet dat goed afaik.quote:Op zondag 10 juni 2007 23:02 schreef Hmail het volgende:
Met welke browser doe je dat? Als ik me niet vergis doet IE geen transparante png's. Maar ik weet niet of IE7 dat ook nog steeds weigert..
IE7 doet inmiddels alphachannel PNG, bij IE6 krijg je op de plekken waar je transparancy hebt een grijs vlak.quote:Op zondag 10 juni 2007 23:02 schreef Hmail het volgende:
Met welke browser doe je dat? Als ik me niet vergis doet IE geen transparante png's. Maar ik weet niet of IE7 dat ook nog steeds weigert..
1 2 3 4 | echo '<td><input name="en_tagging[]" type="checkbox" class="input_fix" id="en_tagging[]" value="'. $list_row['en_link'].'" />'. $list_row['en_link'].'</td>'; echo '<td><input name="nl_tagging[]" type="checkbox" class="input_fix" id="nl_tagging[]" value="'. $list_row['nl_link'].'" />'. $list_row['nl_link'].'</td>'; ?> |
1 2 3 4 5 6 7 | $en_tag = explode(" ", $_POST['en_tagging']); $nl_tag = explode(" ", $_POST['nl_tagging']); $sql = "INSERT INTO `subpages` (id, nl_link, en_link, nl_headline, en_headline, nl_content, en_content, en_tag, nl_tag, draft, autobreak, bbcode, special,hits) VALUES ('', '$nl_link', '$en_link', '$nl_headline', '$en_headline', '$nl_content', '$en_content', '$en_tag', '$nl_tag', '$draft', '$autobreak', '$bbcode', '$special', '1');" ; mysql_query($sql) or die(mysql_error()) ; ?> |
De waardes $_POST['en_tagging'] en $_POST['nl_tagging'] worden al als array aan php doorgegeven, MITS er tenminste 1 element is aangezet voor het versturen.quote:Op maandag 11 juni 2007 15:40 schreef Vlek het volgende:
Ik probeer een array te exploden in mijn db. Maar het enige wat er gepost word is een Array. Nu kan het aan mij liggen, maar voordat ik wat aanpassingen maakte aan mijn php script werkte de explode functie wel. Iemand enig idee wat ik fout doe?
Dit zijn de checkboxen die in de array opgevangen moeten worden:
[ code verwijderd ]
En dit is de sql query (alleen de explode heb ik er ff bij gezet):
[ code verwijderd ]
De Array en alle overige vars worden overigens wel in de goede velden geplaatst.
Je bedoelt als in /dev/null?quote:Op maandag 11 juni 2007 17:59 schreef Piles het volgende:
Ik heb net met de functie unlink() een aantal bestanden verwijderd, kan ik die nog ergens terugvinden?
Ook zonder de explode , dus $_POST['en_tagging'], krijg ik alleen een 'Array' in de db.quote:Op maandag 11 juni 2007 18:12 schreef cyberstalker het volgende:
[..]
De waardes $_POST['en_tagging'] en $_POST['nl_tagging'] worden al als array aan php doorgegeven, MITS er tenminste 1 element is aangezet voor het versturen.
Je hoeft dus in je php geen explode meer te doen na het afvangen van deze waardes.
Let ook op dat je het doorgeven van een lege lijst goed afvangt. Is er geen element geselecteerd, dan is $_POST['xx_tagging'] undefined. Wil je deze dan gebruiken als array dan zul je een notice krijgen (mits je error_reporting hoog genoeg staat).
Uiteraard. Het is immers een array. Wanneer je een array als string benadert krijg je standaard de text 'Array' terug.quote:Op maandag 11 juni 2007 18:17 schreef Vlek het volgende:
[..]
Ook zonder de explode , dus $_POST['en_tagging'], krijg ik alleen een 'Array' in de db.
1 |
Moest wel om te testen. Na de installatie van een script moet er wat verwijderd wordenquote:Op maandag 11 juni 2007 18:51 schreef Xcalibur het volgende:
doe unlink ook gerust niet op je eigen scriptbestanden
temp.txt aanmaken en weggooien?quote:Op maandag 11 juni 2007 18:53 schreef Piles het volgende:
[..]
Moest wel om te testen. Na de installatie van een script moet er wat verwijderd worden
Een 404 betekent dat hij het opgevraagde bestand niet kan vinden. Dus check alle stappen in het proces: of de unieke naam in de database wel aangemaakt wordt, of de images goed weggeschreven/geladen worden, etc.quote:Op maandag 11 juni 2007 22:48 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb een script dat foto's resized en naar file systeem schrijft en een unieke naam in db zet.
Maar.... bij grote foto's krijg ik een 404 terug.
zelfde plaatje verkleind werkt wel. Maar inderdaad maf dat er een 404 komt. Even controleren.quote:Op maandag 11 juni 2007 22:52 schreef JeRa het volgende:
[..]
Een 404 betekent dat hij het opgevraagde bestand niet kan vinden. Dus check alle stappen in het proces: of de unieke naam in de database wel aangemaakt wordt, of de images goed weggeschreven/geladen worden, etc.iéts moet 'false' teruggeven welke je niet opvangt.
Max geheugen gebruik misschien ff ophogen met plaatjes kan nog wel eens schelenquote:Op maandag 11 juni 2007 22:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
zelfde plaatje verkleind werkt wel. Maar inderdaad maf dat er een 404 komt. Even controleren.
There ya goquote:Op maandag 11 juni 2007 23:48 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Max geheugen gebruik misschien ff ophogen met plaatjes kan nog wel eens schelen :X.
Ff zoeken voor je :).
1 2 3 | ini_set('memory_limit', '64M'); ?> |
64 of 128 misschien een idee dan? Ow en schroef het niet op boven de grote van het RAM anders zat PHP het zonder pardon 'terug' naar de standaard instellingquote:Op dinsdag 12 juni 2007 08:18 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
die had ik hem inderdaad al van 16 naar 32 laten opschroeven.
Dat wordt leuk als er meerdere plaatjes tegelijk geüploadet wordenquote:Op dinsdag 12 juni 2007 08:23 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
64 of 128 misschien een idee dan? Ow en schroef het niet op boven de grote van het RAM anders zat PHP het zonder pardon 'terug' naar de standaard instelling.
Als je die tactiek gebruikt moet je niet vergeten te flush()enquote:ow wat ik zelf nog wel eens doe om te kijken waar het precies fout gaat is $i_die = 0; aan het begin en dan na iedere stapje echo($i_die++ . "<br />rn"); dan weet je snel genoeg waar het waarschijnlijk fout gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |