Nee, een hash is one-way. Terugcoderen vanuit een hash naar de losse variabelen is nagenoeg niet mogelijk; terugcoderen naar een wachtwoord is soms wel mogelijk met behulp van reverse lookup tablesquote:Op donderdag 31 mei 2007 20:51 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik ben niet bekend met hashen, maar je zet deze vijf variabelen tot een lange string tekst om, wat je vervolgens weer terugdecodeerd naar vijf losse variabelen?
Of gewoon mktime() gebruiken zodat je mooi een UNIX timestamp krijgt.quote:Op zondag 3 juni 2007 16:18 schreef Skorpija het volgende:
Weet iemand het volgende:
Wanneer ik drie stringen heb in php
dag = 2
maand = 4
jaar = 1971
Hoe kan ik deze dan inserten in MySql in een veld gedecrlareerd als datetime?
-edit-
Gevonden, gewoon met 1971-4-2
Maar dat past niet in een datetime (of date) veld in MySQL.quote:Op zondag 3 juni 2007 19:53 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Of gewoon mktime() gebruiken zodat je mooi een UNIX timestamp krijgt.
Naast de overduidelijk positieve dingen zijn er mijns inziens ook wat negatieve:quote:Op zondag 10 juni 2007 01:24 schreef Geqxon het volgende:
PHP 6 gaat ruig worden. Clean-slate style, rotzooiscripts van de PHP4 tijd gaan dus mooi niet werken. Niks te ge register-globals, of safe-mode.
Nice!
OK goede reden zou ik zeggenquote:Op zondag 10 juni 2007 10:40 schreef Hmail het volgende:
Omdat je ook wel een de grootte van een array of string wil berekenen, die je niet uit mysql haalt?
Java is dan ook OO. Op een handjevol uitzonderingen na is het altijd nodig om een object te maken. Dan kun je dus in de class van het object ook de bijbehorende functies zetten. Of het daardoor minder flexibel wordt, weet ik zo niet.quote:Op zondag 10 juni 2007 01:36 schreef Geqxon het volgende:
Wat OOP betreft zijn de functies als strlen() en count() vrij "achterlijk", aangezien dat naar mijn mening methodes moeten zijn die bij een string/int/array horen. Dus de string "$filename", de length daarvan moet op te vragen zijn door "$filename.getLength()".
Goed, dat is tenminste hoe ik met Java werk, en wat ik in PHP erg fijn zou vinden. Het enige nadeel hiervan is dat het in zijn totaliteit minder flexibel wordt, maar qua structuur een stuk strakker.
Java is inderdaad 99% OO, al snap ik niet exact wat je bedoeld met: "Dan kun je dus in de class van het object ook de bijbehorende functies zetten.". Ooit al eens van overerven gehoord?quote:Op zondag 10 juni 2007 11:11 schreef Light het volgende:
[..]
Java is dan ook OO. Op een handjevol uitzonderingen na is het altijd nodig om een object te maken. Dan kun je dus in de class van het object ook de bijbehorende functies zetten. Of het daardoor minder flexibel wordt, weet ik zo niet.
Ik denk dat als ik elke keer een MySQL count uit zou moeten voeren, terwijl de data al in een array staat, mijn website erg traag wordtquote:Op zondag 10 juni 2007 10:33 schreef JortK het volgende:
Functies als count() enzo, waarom zou je die op PHP niveau gebruiken, en niet op MySQL niveau?
Ja hoor, ik ben niet helemaal onbekend met OO, hoewel het jaren geleden is dat me serieus met Java bezig heb gehouden. In Java heb je een object van class Array, en aan dat object kun je dan vragen "zeg, hoeveel elementen bevat je?quote:Op zondag 10 juni 2007 16:17 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Java is inderdaad 99% OO, al snap ik niet exact wat je bedoeld met: "Dan kun je dus in de class van het object ook de bijbehorende functies zetten.". Ooit al eens van overerven gehoord?
Dat loosely typed van PHP heeft voor- en nadelen. Je kunt makkelijker vergelijkingen doen, maar function overloading gaat in Java weer beter.quote:Wat de flexibiliteit betreft, mijn persoonlijke mening is dat PHP flexibeler is dan Java. Je niet naar ints, doubles en strings hoeft te casten en je in een boolean strings kan comparen, en je niet de methode equals() uit de class String nodig hebt. Daarnaast hoef je niet voor ieder pietluttig dingetje een object aan te maken, enz. enz.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 | $img_size = 100; $img_width = $img_size; $img_height = $img_size; if(function_exists("ImageCreateTrueColor")){ $image = ImageCreateTrueColor($img_width, $img_height); }else{ $image = ImageCreate($img_width, $img_height); } imageantialias($image,true); // trans background $bg_color = imagecolorallocate($image, 255, 255, 255); // white imagefill($image, 0, 0,$bg_color ); imagecolortransparent($image,$bg_color ); // set white as transparent colo // colored bg (green) $c = imagecolorallocate($image, 28, 118, 80); // green imagefill($image, 0, 0,$c); imagefilledrectangle($image, 0, 0, $img_size, $img_size, $c); // draw the white/trans ellipse imagefilledellipse($image, $img_size, $img_size, $img_size*2, $img_size*2, $bg_color); imageSaveAlpha($image, true); ImageAlphaBlending($image, false); header("Content-type: image/png"); ImagePNG($image); ImageDestroy($image); ?> |
1 2 3 | ImageAlphaBlending($image, false); ?> |
1 2 3 | ImageAlphaBlending($image, true); ?> |
IE7 doet dat goed afaik.quote:Op zondag 10 juni 2007 23:02 schreef Hmail het volgende:
Met welke browser doe je dat? Als ik me niet vergis doet IE geen transparante png's. Maar ik weet niet of IE7 dat ook nog steeds weigert..
IE7 doet inmiddels alphachannel PNG, bij IE6 krijg je op de plekken waar je transparancy hebt een grijs vlak.quote:Op zondag 10 juni 2007 23:02 schreef Hmail het volgende:
Met welke browser doe je dat? Als ik me niet vergis doet IE geen transparante png's. Maar ik weet niet of IE7 dat ook nog steeds weigert..
1 2 3 4 | echo '<td><input name="en_tagging[]" type="checkbox" class="input_fix" id="en_tagging[]" value="'. $list_row['en_link'].'" />'. $list_row['en_link'].'</td>'; echo '<td><input name="nl_tagging[]" type="checkbox" class="input_fix" id="nl_tagging[]" value="'. $list_row['nl_link'].'" />'. $list_row['nl_link'].'</td>'; ?> |
1 2 3 4 5 6 7 | $en_tag = explode(" ", $_POST['en_tagging']); $nl_tag = explode(" ", $_POST['nl_tagging']); $sql = "INSERT INTO `subpages` (id, nl_link, en_link, nl_headline, en_headline, nl_content, en_content, en_tag, nl_tag, draft, autobreak, bbcode, special,hits) VALUES ('', '$nl_link', '$en_link', '$nl_headline', '$en_headline', '$nl_content', '$en_content', '$en_tag', '$nl_tag', '$draft', '$autobreak', '$bbcode', '$special', '1');" ; mysql_query($sql) or die(mysql_error()) ; ?> |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |