Door gebruik te maken van Code Igniter (as good as it gets wanneer het om MVC gaat in PHP).quote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:46 schreef PiRANiA het volgende:
vraagje:
hoe delen jullie een php pagina in?
Dat, of ik bouw een eigen template parser systeempje dat mijn templates attached aan mijn data.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 14:00 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Door gebruik te maken van Code Igniter (as good as it gets wanneer het om MVC gaat in PHP).
1 2 3 | mkdir('../data'.DIRECTORY_SEPARATOR.$clientnumber, 0755, true); ?> |
Je host heeft waarschijnlijk php < 5.0 . De derde parameter die jij doorgeeft (recursief) wordt daarin nog niet ondersteunt.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 17:44 schreef Vlek het volgende:
Ik heb een script om mappen aan te maken op de server. Lokaal gaat dit prima, maar online krijg ik de volgende melding:
Warning: mkdir() expects at most 2 parameters, 3 given in /home/sites/abstract-productions.nl/web/contactus/acp/add_user.php on line 70
Als ik 1 van de parameters weghaal, is de foutmelding weg, maar dan maakt hij geen mappen aan of zet de rechten niet goed.
Dit is de code
[ code verwijderd ]
Iemand een oplossing?
in welk formaat zijn ze?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 17:29 schreef broodmonkeh het volgende:
situatie: ik heb 2 datums uit een MySQL database gehaald. Bijv. Datum1 en Datum2
Nu wil ik berekenen hoeveel maanden er zit tussen beide datums, hoe pak ik dit aan?
1 |
zou je de oplossing hier willen posten?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:11 schreef broodmonkeh het volgende:
[..]
laat maar heb het al gevonden. In het engels iets opzoeken in google doet wonderen![]()
upgraden wil nog wel eens helpen ja, of het jou probleem oplost weet ik niet.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 21:17 schreef Igen het volgende:
Hallo! Ik heb de volgende reguliere expressie:
[ code verwijderd ]
Ik hoop dat ik genoeg backslashes heb getypt zodat het in het forum ook precies klopt...
En als ik daar nu een heel erg ingewikkelde string in doe, in mijn geval eentje van 26 kb, dan crasht PHP 5.2.1 met een segmentation fault.
Is dat normaal? Zo nee, zou het helpen om PHP te upgraden naar 5.2.3?
zoek eens op CAPTCHAquote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:59 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Weet iemand een site of een php script waardoor ik mijn gastenboek een beetje kan beveiligen. Nu wordt het gastenboek constant vol gegooid door een Bot.
Ik kan helaas niks vinden met google en ben zelf ook absoluut geen php expert?
Idee is dat de tekstbox gecontroleerd woord op het gedeelte "http://" als dat in de tekstbox staat dan hoeft het bericht niet geplaatst te worden....
kan iemand mij (op weg) helpen.
CAPTCHA, of kijk eens naar Akismet (al hoewel dat wel technies gaat worden). Ofquote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:59 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Weet iemand een site of een php script waardoor ik mijn gastenboek een beetje kan beveiligen. Nu wordt het gastenboek constant vol gegooid door een Bot.
Ik kan helaas niks vinden met google en ben zelf ook absoluut geen php expert?
Idee is dat de tekstbox gecontroleerd woord op het gedeelte "http://" als dat in de tekstbox staat dan hoeft het bericht niet geplaatst te worden....
kan iemand mij (op weg) helpen.
1 2 3 4 5 6 | if($_POST['message']!=str_replace('http://','',$_POST['message'])) { die('Die you evil spammert!!!'); } ?> |
Ik werk altijd met een centrale index.php, die alle logica en templates per pagina inlaadt. De logica staat in een map, met een bestand per pagina, de templates in een andere map onderverdeeld per taal. De templates hebben ook een bestand per map, op wat generieke dingetjes na (taalwissel include bv). In combinatie met mod_rewrite kan je hier altijd 'mooie' urls mee makenquote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:46 schreef PiRANiA het volgende:
vraagje:
hoe delen jullie een php pagina in?
Ayequote:Op woensdag 20 juni 2007 08:56 schreef JortK het volgende:
Maar kies dan aub niet zon onleesbare code maar zorg ervoor dat ze op een antwoord vraag moeten geven ofzo... want die onleesbare codes worden meestal als irritant ervaren
dat lijkt me wel ideaal. Beetje zoals de vraag "welk jaar is het? "quote:Op woensdag 20 juni 2007 08:56 schreef JortK het volgende:
Maar kies dan aub niet zon onleesbare code maar zorg ervoor dat ze op een antwoord vraag moeten geven ofzo... want die onleesbare codes worden meestal als irritant ervaren
Dat zijn ook CAPTCHA'squote:Op woensdag 20 juni 2007 12:19 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
dat lijkt me wel ideaal. Beetje zoals de vraag "welk jaar is het? "
En als die dus goed is dat dan de post gemaakt kan worden....
LIjkt me in ieder geval makkelijker dan die CAPTCHA....
Aha , nou wordt het helemaal duidelijk. Maar ik denk met mijn heeeeeele lichte kennis over PHP dat zo' n vraag formaat ideaal is. Dat kan ik nog wel zelf uitvogelen..... denk ikquote:Op woensdag 20 juni 2007 12:27 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Dat zijn ook CAPTCHA's. "Completely Automated Public Turing test to tell Computers and Humans Apart"
Kunnen dus ook dat soort vragen of andere manieren om mensen en computers uit elkaar te houden zijn
.
http://en.wikipedia.org/wiki/CAPTCHA voor wat meer info.
Wat voor kleur heeft een gele banaan?quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:43 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Aha , nou wordt het helemaal duidelijk. Maar ik denk met mijn heeeeeele lichte kennis over PHP dat zo' n vraag formaat ideaal is. Dat kan ik nog wel zelf uitvogelen..... denk ik![]()
Hoe vaak proberen ze het eingelijk? Ook altijd leuk om te wetenquote:Op woensdag 20 juni 2007 13:29 schreef fokME2 het volgende:
[..]
Wat voor kleur heeft een gele banaan?
Mijn gastenboek nu ruim een jaar spamvrij.![]()
Jip, maar het probleem van goed leesbare captchas is weer dat ze daar des te makkelijker doorheen komen met een soort van beeldherkenningstooltje. Ik ben zelf niet zo dol (meer) op de captcha oplossing. Maak jet het te leesbaar heeft het geen nut, maak je het te onleesbaar dan gaat het irriteren. Een betere oplossing is inderdaad een soort van hele domme, maar willekeurige vraag stellen.quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:53 schreef PiRANiA het volgende:
[afbeelding]
werk helaas niet op externe domeinen.
Zie hier hoe hij werkt:
http://kexx.net/6438/Er_z(...)en_echtgenoten..html
Speciaal voor gezorgd dat het niet te onleesbaar wordt, en dat het redelijk normale woorden worden
als het te lastig is gaan ze gelijk naar andere site...quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:56 schreef Darkomen het volgende:
Ik heb net 159 spam bots van mn phpbb forum verwijderd.
Deze hebben zich in de afgelopen 2 maanden aangemeld, maar niet geactiveerd.
Script heb ik ook zo aangepast dat ze niet worden weergeven in de leden lijsten en nieuwste member.
Alle fora zijn zo ingesteld dat alleen geregistreede leden mogen posten, maar dus geen last van spam posts.
Contact script op de main site word ook gewoon overgeslagen
Hmm ik zie op die link ook gewoon fout staan net als in het plaatje hierquote:Op woensdag 20 juni 2007 13:53 schreef PiRANiA het volgende:
[afbeelding]
werk helaas niet op externe domeinen.
Zie hier hoe hij werkt:
http://kexx.net/6438/Er_z(...)en_echtgenoten..html
Speciaal voor gezorgd dat het niet te onleesbaar wordt, en dat het redelijk normale woorden worden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |