abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50612796
@PiRANiA

Alle webapplicaties die ik maak deel ik adhv een UML-schema in in classes, waarbij alle presentatie (de view) uitgevoerd wordt door templates (meestal Smarty, soms een eigen implementatie). Dat doe ik omdat ik zo de code kan scheiden van de presentatie van de data, en het geheel zo een stuk overzichtelijker wordt
pi_50612804
Ik heb sowieso altijd een header en een footer. Alleen wat daar tussen in staat, de daadwerkelijke content/inhoud dus, is variabel en verschilt per bestand. Die header en footer kun je natuurlijk weer in van alles stoppen: MySQL database, geïncludeerde files, gewoon stukjes HTML, etcetera.

De $pagina->content methode gebruikte ik ook heel lang, maar ben toch aan gaan leren om verschillende bestanden aan te maken in plaats van één groot rommelig bestand met een dozijn statements te gebruiken. Niet alleen beter voor het SEO (Search Engine Optimalisation) geneuzel, maar ook véél overzichtelijker.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 14:00:15 #273
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_50613210
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 13:46 schreef PiRANiA het volgende:
vraagje:
hoe delen jullie een php pagina in?
Door gebruik te maken van Code Igniter (as good as it gets wanneer het om MVC gaat in PHP).
pi_50616048
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 14:00 schreef CraZaay het volgende:

[..]

Door gebruik te maken van Code Igniter (as good as it gets wanneer het om MVC gaat in PHP).
Dat, of ik bouw een eigen template parser systeempje dat mijn templates attached aan mijn data.
pi_50621115
situatie: ik heb 2 datums uit een MySQL database gehaald. Bijv. Datum1 en Datum2

Nu wil ik berekenen hoeveel maanden er zit tussen beide datums, hoe pak ik dit aan?
pi_50621602
Ik heb een script om mappen aan te maken op de server. Lokaal gaat dit prima, maar online krijg ik de volgende melding:
Warning: mkdir() expects at most 2 parameters, 3 given in /home/sites/abstract-productions.nl/web/contactus/acp/add_user.php on line 70

Als ik 1 van de parameters weghaal, is de foutmelding weg, maar dan maakt hij geen mappen aan of zet de rechten niet goed.
Dit is de code

1
2
3
<?php
mkdir
('../data'.DIRECTORY_SEPARATOR.$clientnumber0755true);
?>

Iemand een oplossing?
minimalist
  dinsdag 19 juni 2007 @ 18:27:26 #277
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_50622959
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 17:44 schreef Vlek het volgende:
Ik heb een script om mappen aan te maken op de server. Lokaal gaat dit prima, maar online krijg ik de volgende melding:
Warning: mkdir() expects at most 2 parameters, 3 given in /home/sites/abstract-productions.nl/web/contactus/acp/add_user.php on line 70

Als ik 1 van de parameters weghaal, is de foutmelding weg, maar dan maakt hij geen mappen aan of zet de rechten niet goed.
Dit is de code
[ code verwijderd ]

Iemand een oplossing?
Je host heeft waarschijnlijk php < 5.0 . De derde parameter die jij doorgeeft (recursief) wordt daarin nog niet ondersteunt.

Wat je dus zult moeten doen is een functietje schrijven die dit voor jou doet. Op google vind je genoeg van die scriptjes .

P.S. Je kunt natuurlijk ook een andere host kiezen .
Hope for the best, prepare for the worst.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 18:28:59 #278
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_50622997
"DIRECTORY_SEPARATOR" heb je goed gedefinieerd?

edit: en wat cyberstalker zegt
  dinsdag 19 juni 2007 @ 19:03:55 #279
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_50624252
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 17:29 schreef broodmonkeh het volgende:
situatie: ik heb 2 datums uit een MySQL database gehaald. Bijv. Datum1 en Datum2

Nu wil ik berekenen hoeveel maanden er zit tussen beide datums, hoe pak ik dit aan?
in welk formaat zijn ze?
pi_50624468
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 19:03 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

in welk formaat zijn ze?
laat maar heb het al gevonden. In het engels iets opzoeken in google doet wonderen
pi_50629237
Hallo! Ik heb de volgende reguliere expressie:
1preg_match('/[^\',][^,\']*|\'([^\'\\\\]|\\\\[\s\S])*\'/', ...);

Ik hoop dat ik genoeg backslashes heb getypt zodat het in het forum ook precies klopt...
En als ik daar nu een heel erg ingewikkelde string in doe, in mijn geval eentje van 26 kb, dan crasht PHP 5.2.1 met een segmentation fault.
Is dat normaal? Zo nee, zou het helpen om PHP te upgraden naar 5.2.3?

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2007 21:19:18 ]
  dinsdag 19 juni 2007 @ 21:25:23 #282
136730 PiRANiA
pi_50629513
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 19:11 schreef broodmonkeh het volgende:

[..]

laat maar heb het al gevonden. In het engels iets opzoeken in google doet wonderen
zou je de oplossing hier willen posten?
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 21:17 schreef Igen het volgende:
Hallo! Ik heb de volgende reguliere expressie:

[ code verwijderd ]

Ik hoop dat ik genoeg backslashes heb getypt zodat het in het forum ook precies klopt...
En als ik daar nu een heel erg ingewikkelde string in doe, in mijn geval eentje van 26 kb, dan crasht PHP 5.2.1 met een segmentation fault.
Is dat normaal? Zo nee, zou het helpen om PHP te upgraden naar 5.2.3?
upgraden wil nog wel eens helpen ja, of het jou probleem oplost weet ik niet.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 23:59:48 #283
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_50636386
Weet iemand een site of een php script waardoor ik mijn gastenboek een beetje kan beveiligen. Nu wordt het gastenboek constant vol gegooid door een Bot.

Ik kan helaas niks vinden met google en ben zelf ook absoluut geen php expert?

Idee is dat de tekstbox gecontroleerd woord op het gedeelte "http://" als dat in de tekstbox staat dan hoeft het bericht niet geplaatst te worden....

kan iemand mij (op weg) helpen.
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  woensdag 20 juni 2007 @ 07:52:22 #284
136730 PiRANiA
pi_50640961
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 23:59 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Weet iemand een site of een php script waardoor ik mijn gastenboek een beetje kan beveiligen. Nu wordt het gastenboek constant vol gegooid door een Bot.

Idee is dat de tekstbox gecontroleerd woord op het gedeelte "http://" als dat in de tekstbox staat dan hoeft het bericht niet geplaatst te worden....

zoek eens op CAPTCHA
dat is een code die je over moet typen.
  woensdag 20 juni 2007 @ 08:00:20 #285
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_50641027
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 23:59 schreef Boy_Snakeye het volgende:

CAPTCHA, of kijk eens naar Akismet (al hoewel dat wel technies gaat worden). Of

1
2
3
4
5
6
<?php
if($_POST['message']!=str_replace('http://','',$_POST['message']))
{
die(
'Die you evil spammert!!!');
}
?>

Het bericht staat dan in $_POST['message']
phluphy for president!
  woensdag 20 juni 2007 @ 08:56:50 #286
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_50641735
Maar kies dan aub niet zon onleesbare code maar zorg ervoor dat ze op een antwoord vraag moeten geven ofzo... want die onleesbare codes worden meestal als irritant ervaren
pi_50641912
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 13:46 schreef PiRANiA het volgende:
vraagje:
hoe delen jullie een php pagina in?
Ik werk altijd met een centrale index.php, die alle logica en templates per pagina inlaadt. De logica staat in een map, met een bestand per pagina, de templates in een andere map onderverdeeld per taal. De templates hebben ook een bestand per map, op wat generieke dingetjes na (taalwissel include bv). In combinatie met mod_rewrite kan je hier altijd 'mooie' urls mee maken

Daarbij gebruik ik Smarty als template engine (met wat eigen plugins) en ADOdb als database abstraction layer, en nog een hele zooi zelfgeschreven classes voor formvalidatie, authenticatie, etc.

Dit werkt alleen voor sites met vaste pagina's zeg maar, dus geen CMS waarmee je pagina's kunt toevoegen etc. Daar ga ik me binnenkort eens in verdiepen, in combinatie met mod_rewrite
  woensdag 20 juni 2007 @ 09:09:15 #288
84926 WyriHaximus
pi_50641975
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 08:56 schreef JortK het volgende:
Maar kies dan aub niet zon onleesbare code maar zorg ervoor dat ze op een antwoord vraag moeten geven ofzo... want die onleesbare codes worden meestal als irritant ervaren
Aye

* WyriHaximus heeft zelf zon onleesbare code maar is alles aan het veranderen

Ben nu aan het kijken naar een math CAPTCHA, straks ook nog text CAPTCHA, en wel er nog 2 CAPTCHA's bij bouwen
phluphy for president!
  woensdag 20 juni 2007 @ 12:19:59 #289
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_50648591
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 08:56 schreef JortK het volgende:
dat lijkt me wel ideaal. Beetje zoals de vraag "welk jaar is het? "

En als die dus goed is dat dan de post gemaakt kan worden....

LIjkt me in ieder geval makkelijker dan die CAPTCHA....
  woensdag 20 juni 2007 @ 12:27:56 #290
84926 WyriHaximus
pi_50648916
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 12:19 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

dat lijkt me wel ideaal. Beetje zoals de vraag "welk jaar is het? "

En als die dus goed is dat dan de post gemaakt kan worden....

LIjkt me in ieder geval makkelijker dan die CAPTCHA....
Dat zijn ook CAPTCHA's . "Completely Automated Public Turing test to tell Computers and Humans Apart" Kunnen dus ook dat soort vragen of andere manieren om mensen en computers uit elkaar te houden zijn .

http://en.wikipedia.org/wiki/CAPTCHA voor wat meer info .
phluphy for president!
pi_50649029
Zo'n captcha is inderdaad nog het handigst, gewoon een paar random vragen stellen.

Voor mijn eigen website gebruik ik een Som captcha, waar een simpele plus of min som word uitgeschreven in het Nederlands, en de gebruiker het goede antwoord moet ingeven voordat het formulier verstuurd word.
  woensdag 20 juni 2007 @ 12:43:32 #292
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_50649479
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 12:27 schreef WyriHaximus het volgende:

[..]

Dat zijn ook CAPTCHA's . "Completely Automated Public Turing test to tell Computers and Humans Apart" Kunnen dus ook dat soort vragen of andere manieren om mensen en computers uit elkaar te houden zijn .

http://en.wikipedia.org/wiki/CAPTCHA voor wat meer info .
Aha , nou wordt het helemaal duidelijk. Maar ik denk met mijn heeeeeele lichte kennis over PHP dat zo' n vraag formaat ideaal is. Dat kan ik nog wel zelf uitvogelen..... denk ik
pi_50651115
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 12:43 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Aha , nou wordt het helemaal duidelijk. Maar ik denk met mijn heeeeeele lichte kennis over PHP dat zo' n vraag formaat ideaal is. Dat kan ik nog wel zelf uitvogelen..... denk ik
Wat voor kleur heeft een gele banaan?

Mijn gastenboek nu ruim een jaar spamvrij.
  woensdag 20 juni 2007 @ 13:31:38 #294
84926 WyriHaximus
pi_50651219
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 13:29 schreef fokME2 het volgende:

[..]

Wat voor kleur heeft een gele banaan?

Mijn gastenboek nu ruim een jaar spamvrij.
Hoe vaak proberen ze het eingelijk? Ook altijd leuk om te weten
phluphy for president!
  woensdag 20 juni 2007 @ 13:53:21 #295
136730 PiRANiA
pi_50651995

werk helaas niet op externe domeinen.
Zie hier hoe hij werkt:
http://kexx.net/6438/Er_z(...)en_echtgenoten..html
Speciaal voor gezorgd dat het niet te onleesbaar wordt, en dat het redelijk normale woorden worden
pi_50652154
Ik heb net 159 spam bots van mn phpbb forum verwijderd.
Deze hebben zich in de afgelopen 2 maanden aangemeld, maar niet geactiveerd.
Script heb ik ook zo aangepast dat ze niet worden weergeven in de leden lijsten en nieuwste member.

Alle fora zijn zo ingesteld dat alleen geregistreede leden mogen posten, maar dus geen last van spam posts.

Contact script op de main site word ook gewoon overgeslagen
pi_50652217
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 13:53 schreef PiRANiA het volgende:
[afbeelding]

Zie hier hoe hij werkt:
Speciaal voor gezorgd dat het niet te onleesbaar wordt, en dat het redelijk normale woorden worden
Jip, maar het probleem van goed leesbare captchas is weer dat ze daar des te makkelijker doorheen komen met een soort van beeldherkenningstooltje. Ik ben zelf niet zo dol (meer) op de captcha oplossing. Maak jet het te leesbaar heeft het geen nut, maak je het te onleesbaar dan gaat het irriteren. Een betere oplossing is inderdaad een soort van hele domme, maar willekeurige vraag stellen.

Sowieso vind ik het vrij triest dat je tegenwoordig, als het op iets simpels als een tagboard of gastenboek aankomt, meer scriptwerk hebt aan het hufterproof maken dan de functionaliteit zelf. Maar goed.
  woensdag 20 juni 2007 @ 13:58:40 #298
136730 PiRANiA
pi_50652229
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 13:56 schreef Darkomen het volgende:
Ik heb net 159 spam bots van mn phpbb forum verwijderd.
Deze hebben zich in de afgelopen 2 maanden aangemeld, maar niet geactiveerd.
Script heb ik ook zo aangepast dat ze niet worden weergeven in de leden lijsten en nieuwste member.

Alle fora zijn zo ingesteld dat alleen geregistreede leden mogen posten, maar dus geen last van spam posts.

Contact script op de main site word ook gewoon overgeslagen
als het te lastig is gaan ze gelijk naar andere site...
tenzij je een grote site hebt...
pi_50652250
Inlogsystemen werken inderdaad nog steeds het best, vooral als er mailverificatie aan te pas komt.
  woensdag 20 juni 2007 @ 14:02:30 #300
84926 WyriHaximus
pi_50652374
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 13:53 schreef PiRANiA het volgende:
[afbeelding]

Zie hier hoe hij werkt:
Hmm ik zie op die link ook gewoon fout staan net als in het plaatje hier
phluphy for president!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')