abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 29 mei 2007 @ 11:05:30 #1
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_49880664
Naar aanleiding van een discussie in een ander topic, een eigen topic over het houden van honden in een kennel/bench.

Bench

Veel mensen gebruiken een bench bij de opvoeding van een pup, je verkleint met een bench het "nest" van de pup.
Dit is nuttig omdat een pup in principe zijn eigen nest niet graag bevuilt, een handig hulpmiddel dus om de hond ,als hij nog niet helemaal zindelijk is, even alleen in te kunnen laten.
Ik zelf heb hem ook een tijdje gebruikt omdat mijn hond erg sloopte als ik weg was, in zijn bench leerde hij gaandeweg zonder al teveel schade dat ik altijd weer terug kwam en het slopen stopte.
Uiteindelijk vond hij zijn bench gewoon een prettige plek om zich even in terug te trekken, hij bracht er zelf zijn speeltjes en kluiven al heen.
Uiteindelijk heeft hij hem gebruikt tot hij letterlijk en figuurlijk uit elkaar viel.

Buitenkennel

Een buitenkennel word door veel mensen voor verschillende redenen gebruikt.
Ze worden vaak gebruikt door mensen die met hondensport bezig zijn en vaak meerdere honden hebben.
Zoveel honden in huis werkt vaak erg onpraktisch en daarom gaan er vaak een aantal honden buitenkennels.
Ook om andere redenen kunnen mensen honden tijdens afwezigheid of s nachts hun honden in een buitenkennel doen.
Feit blijft wel dat honden die veel buiten zijn vaak veel minder vachtproblemen hebben dan honden die het grootste gedeelte van de tijd binnen blijven.

Bench:

buitenkennel:

Wanneer is het nuttig?
Is het zielig?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_49880882
Ik vind een kennel zielig, mits er niet goed mee omgegaan wordt.
Als de hond zijn grootste tijd hierin moet doorbrengen is het zielig ja.
Maar is het alleen voor de nachten, of als de baasjes even van huis zijn, dan niet.
  Moderator dinsdag 29 mei 2007 @ 11:11:47 #3
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_49880912
De aanleiding:
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 10:19 schreef zillah666 het volgende:

[..]

Ieder zijn ding.
Naar mijn mening is een huisdier gezinslid, en die sluit je niet op in een hokje (hoe groot ook) als ze je even niet kan gebruiken.
Een kennel (of bench of ander soortig hok) komt op mijn over als een soort uitknop van de hond (de het op dit moment niet zo goed doet).
Dat heeft dus niks te maken met info van TS inwinnen, het is gewoon een (mijn) mening. Ik vind het zielig om je hond op te sluiten als jij even geen zin in hem hebt.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:13:42 #4
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_49880987
Wij kunnen er tegen aan kijken hoe we willen, maar voor een hond boeit het niet op hij nu 4 of 8 vierkant meter ruimte heeft. Hij ziet daarentegen wel het verschil tussen 'binnen' en 'buiten'. Buiten is de ruimte, binnen niet.
Yeasayer - Wait for the Summer
  Moderator dinsdag 29 mei 2007 @ 11:24:26 #5
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_49881431
Ik heb voor mijn hond alleen de bench gebruikt, verder is hij altijd gewoon bij ons.
Ik ken wel mensen die met hondensport bezig zijn en de hond regelmatig in een buitenkennel hebben.
Ik vind één enkele hond hele dagen in een kennel persoonlijk wel erg sneu.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:30:04 #6
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_49881638
Ik wil mijn hond niet in een kooi. Mijn hond zou ook niet alleen in een kooi willen zitten.
Ik neem een hond omdat dat leuk en gezellig is en mijn hond hoort er gewoon bij, dan ga ik hem niet wegstoppen.

En als reden dat ie dan niets kapot; Voed je hond op.

Wj hebben meerdere honden gehad en tuurlijk, als pup maken ze heus wel eens wat kapot maar door goed opvoeden kunnen wij gewoon weg zonder dat er wat dan ook gebeurt.
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:35:48 #7
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_49881908
Mijn hond doen we 's nachts in een soort van Bench. Het is gewoon standaard geworden, na de laatste keer uitlaten loopt ze er vanzelf al heen en als hij openstaat loopt ze er ook al in. Het is niet zielig, het is gewoon een plekje waar de hond graag ligt. 's Ochtends wordt ze er weer uitgehaald en heeft ze het huis weer tot haar beschikking.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  Moderator dinsdag 29 mei 2007 @ 11:37:23 #8
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_49881981
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:30 schreef Queen_Bee het volgende:
Ik wil mijn hond niet in een kooi. Mijn hond zou ook niet alleen in een kooi willen zitten.
Ik neem een hond omdat dat leuk en gezellig is en mijn hond hoort er gewoon bij, dan ga ik hem niet wegstoppen.

En als reden dat ie dan niets kapot; Voed je hond op.

Wj hebben meerdere honden gehad en tuurlijk, als pup maken ze heus wel eens wat kapot maar door goed opvoeden kunnen wij gewoon weg zonder dat er wat dan ook gebeurt.
Was het maar alleen als pup
Maar goed, hij beet als hij alleen was uit frustratie onder andere het speelgoed van de kinderen stuk.
Ik heb in een dierenwinkel gewerkt en de hond van mijn collega toendertijd had een tennisballetje stuk gebeten en er ook wat van opgevreten.
Gevolg was dat zijn darmen beschadigd waren en het beestje heeft heel wat dagen kantje boord gelegen.
Met dit geval in mijn achterhoofd leek het mij dat voorkomen beter was dan genezen
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:38:38 #9
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_49882018
En vooral is het ook omdat we witte stoffen banken hebben en dat een 'domme' zwarte labrador niet aan te leren is niet op de bank te gaan liggen. "Maar het ligt zo lekker" zie ik d'r dan denken.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:41:31 #10
150152 Queen_Bee
pi_49882126
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:37 schreef senesta het volgende:

[..]

Was het maar alleen als pup
Maar goed, hij beet als hij alleen was uit frustratie onder andere het speelgoed van de kinderen stuk.
Ik heb in een dierenwinkel gewerkt en de hond van mijn collega toendertijd had een tennisballetje stuk gebeten en er ook wat van opgevreten.
Gevolg was dat zijn darmen beschadigd waren en het beestje heeft heel wat dagen kantje boord gelegen.
Met dit geval in mijn achterhoofd leek het mij dat voorkomen beter was dan genezen
Nou ja, af en toe moet het ook wel kunnen en er zullen wel uitzonderingen zijn. Maar ik heb het toch liever niet.
Mensen die 't vaker en lang doen want makkelijker of ze zijn t beest even zat oid, die mogen wel een schop onder de kont. .
I'm super sonic man
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:42:32 #11
150152 Queen_Bee
pi_49882178
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:38 schreef LasTeR het volgende:
En vooral is het ook omdat we witte stoffen banken hebben en dat een 'domme' zwarte labrador niet aan te leren is niet op de bank te gaan liggen. "Maar het ligt zo lekker" zie ik d'r dan denken.
. Max wil wel eens met zn voorpoten op je schoot gaan staan als je zit, maar no way dat ie t in zn hoofd haalt om zn poten op de bank te zetten.
I'm super sonic man
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:44:26 #12
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_49882258
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:42 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

. Max wil wel eens met zn voorpoten op je schoot gaan staan als je zit, maar no way dat ie t in zn hoofd haalt om zn poten op de bank te zetten.
Ik maak vandaag nog wel een foto om te laten zien hoe lekker het wel niet ligt haha.
pi_49882936
niet overbodige info om toch voor een bench te kiezen als je een pup hebt:

stel de pup rent je overal voor de voeten als je even bezig bent met koken , de kinderen verzorgen ed
dan zou je hem continu op zijn plaats moeten wijzen met doe dit niet en doe dat niet,w aar wordt je dan ook zelf moe van om hem telkens te straffen en dadelijk ziet hij alles nog maar als straf
het is daarom beter hem zo nu en dan in de bench te doen, dat geeft hem rust en de eigenaar
en is echt niet zielig

ps: dat heb ik niet uit mijn duim gezogen maar komt van een opvoedingscursus voor pups i
  dinsdag 29 mei 2007 @ 12:02:16 #14
150152 Queen_Bee
pi_49882991
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 12:00 schreef Charisma het volgende:
niet overbodige info om toch voor een bench te kiezen als je een pup hebt:

stel de pup rent je overal voor de voeten als je even bezig bent met koken , de kinderen verzorgen ed
dan zou je hem continu op zijn plaats moeten wijzen met doe dit niet en doe dat niet,w aar wordt je dan ook zelf moe van om hem telkens te straffen en dadelijk ziet hij alles nog maar als straf
het is daarom beter hem zo nu en dan in de bench te doen, dat geeft hem rust en de eigenaar
en is echt niet zielig

ps: dat heb ik niet uit mijn duim gezogen maar komt van een opvoedingscursus voor pups i
De reden waarom vind ik nogal " "
Je snapt zelf toch dat je tijd in een hond moet steken, anders neem je maar een kat of een cavia.
I'm super sonic man
  dinsdag 29 mei 2007 @ 12:07:21 #15
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_49883156
Problematisch is het wel dat de hond altijd gaat liggen in de keuken waar je net bij moet. Maarja, om hem dan in de bench te stoppen is ook zo wat. Ze verschuift vanzelf wel weer.
pi_49883241
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 12:02 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

De reden waarom vind ik nogal " "
Je snapt zelf toch dat je tijd in een hond moet steken, anders neem je maar een kat of een cavia.
de mensen die ik ken en een pup hebben volgen zelfs een pup-cursus en nemen de hele dag tijd voor hun hond, n omdat ze nog kleine kinderen hebben nemen ze juist alel tijd om de hond en de kids samen goed op te voeden
een uurtje in een bench tijdens het koken of zo kan echt geen kwaad lijkt mij, kan moeders even dingen ritselen en daarna lekker met de hond spelen en gaan wandelen
met een gezonde opvoeding is er niets mis mee, maar een hond hoeft niet op de eerste plaats te staan in een gezin en toch kunnen allebije kanten veel plezier aan elkaar hebben
pi_49883418
Spike heeft bij zijn vorige baasjes ook in een kennel geleefd omdat hun zoon heel erg allergisch was. Op zich heb ik geen probleem met het gebruik van een kennel/ bench, maar zelf ben ik er niet voor.
Ik heb een hond als huismaatje en hij mag hier overal (behalve boven) gaan en staan waar ie wilt, ook als wij een dagje weg zijn.
this bitch bites
  dinsdag 29 mei 2007 @ 12:16:29 #18
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_49883516
Mensen die een hond nemen en deze vervolgens de hele dag in een kennel stoppen zijn gewoon triest en zielig. Dan vraag ik me af waarom je dan een hond neemt? Verder zijn de mensen die zo'n stroomhalsband kopen voor hun hond ook enorm triest of mensen die max 5 min gaan wandelen met hun hond

Neem een hond, verzorg hem goed en geef hem vrijheid en blijheid of neem geen hond.
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
  dinsdag 29 mei 2007 @ 12:17:11 #19
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_49883540
Hondjes
pi_49884423
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:11 schreef senesta het volgende:
De aanleiding:
[..]
Je had voor mij geen topic aan hoeven maken hoor.
Opmerkingen als:
quote:
gaan me niet van mening doen veranderen. Die sterken mijn mening alleen maar. Dit soort mensen willen geen maatje maar een accesoire. Anders hadden ze wel een bank gekocht waar de hond wel op mocht (een donkere of zo). Maar nee, een witte bank is mooier (kleurt vast erg mooi bij die donkere hond zeker).

Een hond heeft geen uit-knop, dan moet je maar een tamagotchi kopen als je dat wil.
Een vriendin van mij heeft sinds een tijdje een hond die ook veel te vaak in een kennel werd gestopt, van kleins af aan, beestje is compeet maf (niet vals gelukkig, maar wel goed in zijn hoofd zeg maar). Maar het is niet zielig hoor....

Als ik een poging doe om te studeren lopen mijn katten ook over mn spullen, dat is irritant, maar ze hebben niet minder recht dan ik om die tafel te gebruiken. Ze wonen net zo goed in dit huis.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 12:48:53 #21
150152 Queen_Bee
pi_49884647
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 12:42 schreef zillah666 het volgende:

[..]

Je had voor mij geen topic aan hoeven maken hoor.
Opmerkingen als:
[..]

gaan me niet van mening doen veranderen. Die sterken mijn mening alleen maar. Dit soort mensen willen geen maatje maar een accesoire. Anders hadden ze wel een bank gekocht waar de hond wel op mocht (een donkere of zo). Maar nee, een witte bank is mooier (kleurt vast erg mooi bij die donkere hond zeker).
Alsof een hond per se op de bank moet . Mijn hond mag niet op de bank en gaat niet op de bank. Ik zou er ook geen andere bank voor aanschaffen, ben je gek, een bank is geen kleine aankoop. Maar dan is t wél mijn eigen domme schuld als ik het altijd toegelaten heb.
I'm super sonic man
  dinsdag 29 mei 2007 @ 12:49:36 #22
150152 Queen_Bee
pi_49884668
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 12:16 schreef denka het volgende:
Mensen die een hond nemen en deze vervolgens de hele dag in een kennel stoppen zijn gewoon triest en zielig. Dan vraag ik me af waarom je dan een hond neemt? Verder zijn de mensen die zo'n stroomhalsband kopen voor hun hond ook enorm triest of mensen die max 5 min gaan wandelen met hun hond

Neem een hond, verzorg hem goed en geef hem vrijheid en blijheid of neem geen hond.
Worden die halsbanden echt gebruikt?
I'm super sonic man
pi_49884947
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 12:49 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Worden die halsbanden echt gebruikt?
Anders zouden ze ook niet verkocht worden (of toch iig na een tijdje weer uit het assortiment gehaald worden).
Edit:
En wat je nog zei over die hond: Zoals ik al zei; ieder zijn ding. Als je zo'n dure bank hebt waar je zo zuinig op bent, en je wilt toch dieren die niet bij die bank mogen komen, neem dan goudvissen.
Maar nogmaals, dat is mijn mening, als jij je hond tot in de puntjes wilt africhten totdat je niet eens meer merkt dat hij in je huis is moet jij dat weten. Ik hou niet zo van onderdanigheid, daarom heb ik katten. Die kun je alles leren, ze weten precies wat ze wel en niet mogen, maar ze doen er niks mee, en trekken hun eigen plan.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 12:58:39 #24
150152 Queen_Bee
pi_49884991
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 12:57 schreef zillah666 het volgende:

[..]

Anders zouden ze ook niet verkocht worden (of toch iig na een tijdje weer uit het assortiment gehaald worden).
Ja sorry, ik heb mn lijst van verkochte producten even niet bij de hand.
I'm super sonic man
pi_49885151
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 12:58 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Ja sorry, ik heb mn lijst van verkochte producten even niet bij de hand.
Ik ook niet, maar hoe moeten mensen anders aan zo'n ding komen?
Je, bent wel snel hoor, had nog wat meer bij mn reactie geklakt, maar toen stond er al een nieuwe van je
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')