abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 mei 2007 @ 17:07:34 #301
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_49932841
Hier komt een beknopt verslag van mij. Ik begin met de zaterdag, de rest volgt.

Zaterdag:
Rond 6 uur thuis vertrokken, waar ik de avond vantevoren pas om 2.30 lag te slapen na een verjaardag en nog even de kroeg ingedoken te hebben. Ik was dan ook nog aardig aangeschoten toen ik richting Landgraaf reed.
Rond 6.40 waren we bij de poort, en het was weer lekker rustig. Meteen doorgeschoten naar een pole position en rond 7.10 was ik dan ook binnen. Tentje opgezet, partytent opgezet, en rustig gaan zitten om het 1ste biertje te laten smaken. Daarna nog even een uurtje gaan liggen, want ik was kannonnegaar. OM 12 uur hebben we de barbeque aangezet, en het smaakte overheerlijk. Rond 3 uur zijn we richting het terrein gelopen, waar Goose op het hoofdpodium net begonnen was. Het klonk best aardig, maar ik was ff niet in de sfeer om zo`n muziek te horen. Na Goose zijn we richting het midden gelopen, waar ik wat bekenden tegenkwam achter de bar, en daar ff de kas van de Harmonie uit Vilt liggen spekken.

Blijkbaar werkt het zo op Pinkpop: verenigingen en dergelijke worden uitgenodigd om op Pinkpop te staan. Zij vaardigen dan wat mensen af, waar deze dan achter een bar gaan staan. Je komt niet zo maar achter een bar te staan, nee op basis van inspanningen door de jaren heen geeft Pinkpop aan welke bar aan welke vereniging wordt toegekend. Het aantal consumpties van een bar worden achteraf geteld, en op basis van die consumpties word een geldbedrag toegekend aan de vereniging. Dus hoe meer bier een bar verkoopt, hoe meer geld je krijgt. Best handig.

Anyway, ik stond dus in het midden. Vanaf de bar heb ik een stuk van Juliette and the Licks gezien, en dat was wel ok te noemen. Wijf is best gaar, maar rocken kan ze wel. Maar voor een hoofdpodium is ze niet goed genoeg. Na Juliette nog even naar Wir Sind Helden gelopen, en daar 3 nummers van gezien. Natuurlijk zat de WK hit hier ook onder, en dat was het enige leuke aan de hele act. Beetje zoutloos en sfeerloos optreden. Vervolgens zijn we even langs Stevie Ann gelopen (ik ben fan) om daarna bij Within Temptation vooraan te gaan staan in het 1ste vak, waar het lekker rustig was. Leuk optreden, maar was al de 4de keer dta ik ze zag en nu is de lol er wel vanaf met al die Eftelingliedjes.
Na Within Temptation even langs C-Mon & Kypski gelopen en dat was echt zwaar gerelaxed. Even lekker gechilled onder heerlijke beats, een aangenamen verrassing. Ik ben echt van mening dat er minimaal 1 fatsoenlijke danceact op Pinkpop moet staan. Geen Faithless meer, want die zijn zo 1997. Ik ben nog altijd aan het wachten op een terugkeer van Underworld, mijn persoonlijke favoriet. Na C-mon & Kypski naar Marilyn Manson gelopen, waar het echt geweldig was om te zien dat toen het doek naar onder ging het vol begon te regenen. Ik persoonlijk vond het een standaard optreden, waar hij gewoon zijn ding deed, en toen wegging. Het geluid was ook minder vond ik. Na MM terug naar de camping gelopen om nog even heerlijk te gaan barbequen. Daarna nog even naar de sporthal gelopen, maar daar stond zo`n grote rij dat we omgedraaid zijn. Vervolgens nog even voor de tent gezeten en rond 2 uur moe, voldaan en vol bier gaan slapen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')