Zoals de topictitel al zegt.... Als je bij een supermarkt een afgeprijsd vleesprodukt koopt omdat het die dag nog gaat verlopen, is dat dan in de te vriezen of moet het diezelfde dag nog gebakken en gegeten worden?
Ja, het is die dag nog goed eetbaar, dus kun je het ook nog goed invriezen. Zou ik dan wel onmiddellijk doen, dus niet nog een dagje in de koelkast bewaren.
Als je het gelijk in de vriezer gooit is er niets aan de hand. Het is ten ministe houdbaar tot.... Het vlees is ook die dag nog gewoon normaal te eten.
Ik vries het dan vaak nog in, soms wel 3 maanden, nog nooit ziek van geworden en eigenlijk nog nooit over nagedacht. Door vriezen blijft het houdbaar. Dus als je het invriest op het moment dat het nog houdbaar is (ook al is dat nog 1 dag), rek je daar de consumptietijd mee lijkt me...
Goed verhitten én verstandig ontdooien! Dus in de koelkast ontdooien (in de verpakking, op een bord) en daarna zo snel mogelijk bereiden (dus niet nog een dag langer ontdooid in de koelkast bewaren).