abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49859475
Hallo,

Ik ben in mijn nieuwbouwwoning de muren aan het bewerken met structuurverf, maar krijg een streeperig effect.
Nu valt het in de slaapkamers nog wel mee, maar vrees ik voor de woonkamer.
Wie heeft er tips om een mooi eindresultaat te krijgen?

vriendelijke klusgroet,

Bart
pi_49870038
Ik ben geen expert, dus pin je niet teveel op mij vast
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Het zou kunnen zijn dat je ondergrond teveel zuigt. Heb je een voorstrijkmiddel gebruikt?
Hoeveel lagen heb je er al op zitten?
En heb je van boven naar beneden afgerold?
En wat voor roller heb je gebruikt?
pi_49870106
Je smeert te dik. daardoor krijg je aan de rand van je roller telkens een streep effect.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 10:13:36 #4
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_49879017
Rustiger rollen.
+/- 0.5 meter2 tegelijkertijd aanbrengen.

En structuurverf over structuurverf gaat prima. Dus de stukken die niet zo mooi zijn gewoon een dag later nog een keer doen. (als het helemaal droog is).
  dinsdag 29 mei 2007 @ 10:24:55 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49879356
TS, gebruik je eigenlijk wel een roller? Of ben je met een blokkwast bezig?
Het laatste kan namelijk idd strepen geven.

Rustig rollen en zorgen dat de roller echt rolt ipv schuift, niet te veel spul gebruiken...
pi_49915958
Ik heb 't juist met een blokkwast gedaan en 't is erg goed gelukt.
Eerst ruim opbrengen met de kwast, 5 minuten laten drogen en dan met de structuurroller er overheen. Rustig rollen, 1 gelijkmatige beweging van boven naar beneden.
  woensdag 30 mei 2007 @ 19:24:06 #7
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_49937645
Roer je de structuur wel vaak genoeg door de verf heen?

De structuur bestaat uit korrels, welke afzinken als je eventjes niet roert.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_49949791
Hallo, ik gebruik uiteraart een vachtroller, en heb voorgestreken.
tip van edraket31 heb ik eerder gehoord, dat ga ik eens uitproberen.
jullie horen wel van de klap.

bedankt
pi_49954133
denk je er aan om voorstrijk te gebruiken?
pi_49957665
Is je verf al goed gedroogd? Want soms lijkt het net na het opbrengen nog wat streperig, maar na complete droging kan het er prima uitzien. Qua voorstrijk heb ik trouwens betere ervaringen met die witte met korrel (officieel is ie niet voor structuurverf) dan die transparante.
  donderdag 31 mei 2007 @ 11:07:31 #11
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_49958201
Je hebt speciale structuurverf rollers. Waarom gebruik je die niet?
Daarmee gaat het een heel stuk beter.
pi_49983801
die ehm.... gebruiken we al
pi_49990630
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 10:50 schreef Patjakker het volgende:
Is je verf al goed gedroogd?
Zijn vraag was van maandag jl. lijkt me dat die verf inmiddels wel droog is. Wat denk je zelf?
pi_50081628
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 23:18 schreef pagathan het volgende:
die ehm.... gebruiken we al
Een vachtroller is toch geen structuurverfroller? Of zit ik er nu heel veel naast?
pi_50082289
quote:
Op maandag 4 juni 2007 07:29 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Een vachtroller is toch geen structuurverfroller? Of zit ik er nu heel veel naast?
Nee, je hebt 't goed.
Verf aanbrengen doe je met een blok-kwast of vachtroller. De structuur maak je daarna door er met die structuurroller overheen te gaan (+/- 5 minuten wachten)
  maandag 4 juni 2007 @ 13:40:17 #16
48695 Grollie
Run Forrest, Run!
pi_50089951
Hallo,

Waar je ook op moet letten is dat je "nat-op-nat" schildert. Als je dan aan een nieuwe strook bezig bent, ga je met de struktuurroller ook nog een beetje over de strook die ernaast zit om een naadloze aansluiting te krijgen. Dat werkt alleen als die andere strook nog nat is, dus niet te grote oppervlaktes in 1x aanbrengen!

Zelf doe ik altijd in stroken van ong. 50cm breed werken, van boven naar beneden. Opzetten met een blokkwast en struktuur aanbrengen met de speciale struktuurroller.

Tenslotte:
Pas op als de struktuurroller "vol" gaat zitten met verf: dan wordt het effect anders. Als je de roller dan uitwast, en zonder goed te drogen weer gaat gebruiken, krijg je een heel ander struktuur effect. Daarom heb ik altijd 2 struktuurrollers, zodat de ene kan drogen als ik met de andere bezig ben. Overigens werkt een nieuwe, droge struktuurroller ook niet helemaal lekker; een klein beetje vochtig moet ie wel zijn...
Carpe Diem
pi_50415556
gewoon opbrengen met een spaan, mooi uitsmeren. Met een structuurroller(sinaasappel effect/schuim achtig geval) lange banen uit rollen in EEN richting.
pi_50416165
Dat is nieuw voor mij. Structuurverf met een spaan opbrengen. Dat werkt volgens mij niet helemaal goed, ik verwacht dat je alle structuur naar elkaar toe 'schraapt'.
pi_50438002
hartelijk dank allemaal voor de goede tips, heb inmidedels prachtige muren zonder strepen.
De truc is idd aanbrengen met blokkwast, en direct narollen met een structuurroller.
Niet te grote oppervlaktes in een keer doen...of met zijn tweeen werken.
dank dank dank
pi_50439463
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 08:00 schreef pagathan het volgende:
hartelijk dank allemaal voor de goede tips, heb inmidedels prachtige muren zonder strepen.
De truc is idd aanbrengen met blokkwast, en direct narollen met een structuurroller.
Niet te grote oppervlaktes in een keer doen...of met zijn tweeen werken.
dank dank dank
Mooi dat het gelukt is,dan heb je er iig een tevreden gevoel over
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Maar ehh, foto's
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_50451805
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:03 schreef Marsepein het volgende:
Dat is nieuw voor mij. Structuurverf met een spaan opbrengen. Dat werkt volgens mij niet helemaal goed, ik verwacht dat je alle structuur naar elkaar toe 'schraapt'.
Oooh neeh hoor, gaat prima, zo heb ik het hele huis gedaan. Je krijgt er juist een mooie gladde laag op en je verwerkt sneller meer meters.
  Admin vrijdag 15 juni 2007 @ 18:50:28 #22
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_50495618
Structuurverf kun je gewoon aanbrengen met een structuurroller. Daar hoef je niet eerst een vachtroller voor te gebruiken. Da's nogal zonde van een vaak niet zo goedkope vachtroller..
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop