quote:Op maandag 28 mei 2007 18:24 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Au. staat voor australopithecus.
???quote:Op maandag 28 mei 2007 18:23 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Hoezo? Wij, de huidige mens, veranderen toch niet per creatieverhaal?
Ga een week op handen en voeten lopen zou ik zeggen, laat ons daarna weten hoe je je dan voelt.quote:Op maandag 28 mei 2007 18:24 schreef Viking84 het volgende:
TVP. Ik hoorde van iemand dat de mens helemaal niet gebouwd is om rechtop te lopen. Klopt dit?.
Geen smoesjes hequote:Op maandag 28 mei 2007 18:24 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
My bad. Forum lezen en Futurama kijken werkt blijkbaar niet... Multitasken; vrouwenwerk.
Mocht je de evotheorie begrijpen veranderd dat onze potentie toch niet? Jouw verhaal stelt dat de mens naar evenbeeld van jouw god is geschapen, incluis de mogelijkheid tot creatie. De evolutie theorie stelt dat het creatie proces middels variatie en selectie gaat. Ik zie niet waar dat elkaar bijt?quote:
Nee ze verandert onze potentie niet, maar wel onze afkomst. Wie en wat we zijn, door wie we gemaakt zijn en onze verantwoordelijkheden. Alles valt weg als je het met een evolutionaire bril bekijkt.quote:Op maandag 28 mei 2007 18:35 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Mocht je de evotheorie begrijpen veranderd dat onze potentie toch niet? Jouw verhaal stelt dat de mens naar evenbeeld van jouw god is geschapen, incluis de mogelijkheid tot creatie. De evolutie theorie stelt dat het creatie proces middels variatie en selectie gaat. Ik zie niet waar dat elkaar bijt?
Laten we dan beginnen met het bewijs dat er een god bestaat, okay ?quote:Op maandag 28 mei 2007 18:39 schreef Triggershot het volgende:
Wat nu als God evolutie heeft gecreëerd?
Je bent in het verkeerde topic, kay?quote:Op maandag 28 mei 2007 18:41 schreef ChOas het volgende:
[..]
Laten we dan beginnen met het bewijs dat er een god bestaat, okay ?
Wat nu als God evolutie heeft gecreëerd? (Om maar een willekeurige kluns te quoten)quote:Op maandag 28 mei 2007 18:40 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee ze verandert onze potentie niet, maar wel onze afkomst. Wie en wat we zijn, door wie we gemaakt zijn en onze verantwoordelijkheden. Alles valt weg als je het met een evolutionaire bril bekijkt.
Beats being in the wrong reality.quote:Op maandag 28 mei 2007 18:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je bent in het verkeerde topic, kay?
Ik vraag me echt af hé, wetenschap is zelfcorrigerend.. maar de mensen die nu hun religie interpreteren zodat evolutie verzoenbaar is, wat ze gaan doen als evolutie niet klopt.. 'zie je wel?!'quote:Op maandag 28 mei 2007 18:43 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Wat nu als God evolutie heeft gecreëerd? (Om maar een willekeurige kluns te quoten)
So fucking true.quote:Op maandag 28 mei 2007 18:44 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Beats being in the wrong reality.
Dan had dat vast wel in de bijbel gestaan.quote:Op maandag 28 mei 2007 18:43 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Wat nu als God evolutie heeft gecreëerd? (Om maar een willekeurige kluns te quoten)
Menende daarmee dat alles wat wel waarneembaar is maar niet in de Bijbel terug te vinden is een oorzaak buiten God heeft?quote:Op maandag 28 mei 2007 18:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dan had dat vast wel in de bijbel gestaan.
Dat maakt het niet veel minder krom en verklaart ook niet waar God vandaan komt en of en hoe hij zich met de dagelijkse gang van zaken van mensen bemoeit.quote:Op maandag 28 mei 2007 18:39 schreef Triggershot het volgende:
Wat nu als God evolutie heeft gecreëerd?
Wat heeft dat met de inhoudelijke juistheid te maken? En hoezo is blind absolutisme een pré qua waarheidsbeschrijving?quote:Op maandag 28 mei 2007 18:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af hé, wetenschap is zelfcorrigerend.. maar de mensen die nu hun religie interpreteren zodat evolutie verzoenbaar is, wat ze gaan doen als evolutie niet klopt.. 'zie je wel?!'
lijkt me wel jaquote:Op maandag 28 mei 2007 18:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af hé, wetenschap is zelfcorrigerend.. maar de mensen die nu hun religie interpreteren zodat evolutie verzoenbaar is, wat ze gaan doen als evolutie niet klopt.. 'zie je wel?!'
Volgende interpretatie?
Alle aandacht voor God beperken tot 1 centrale plek klinkt wel mooi.quote:Op maandag 28 mei 2007 18:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Kunnen we alle onderwerpen niet samenvoegen in een topic speciaal voor God, dat verdient Hij wel
Ik aanbid diegene die niet afhankelijk is van externe factoren, als God iets uit anders is ontstaan (een voorganger) dan is het mijn inziens geen God meer.quote:Op maandag 28 mei 2007 18:49 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat maakt het niet veel minder krom en verklaart ook niet waar God vandaan komt en of en hoe hij zich met de dagelijkse gang van zaken van mensen bemoeit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |