Dit is zeker goed nieuwsquote:bron: WiiGamer.nl
Next Level Games, ontwikkelaar van Mario Strikers Charged Football, heeft verteld dat online spelen op Wii slechts één Friend Code vereist...
DS-Gamers spelen intussen al meer dan een jaar online games. Zij moeten gebruik maken van Friend Codes, cijfercombinaties die je aan je vrienden (of internetkameraden, uiteraard) moet geven om met hen online te kunnen spelen. Deze codes zijn game-specifiek, dat betekent dat elke game je een andere code aanreikt. Velen waren bang dat dit ook met Wii het geval zou zijn...
En op het eerste zicht leek dat ook zo met de komst van Mario Charged Football op Wii. Gelukkig vertelde een fijne man van Next Level Games, de ontwikkelaar van de Mario voetbalgame, dat dat niet het geval zal zijn.
Als je online met Mario wil voetballen, moet je allereerst één van je Mii's kiezen. Jouw gekozen poppetje zal dienst doen als je virtuele identiteit: bij jouw scores zal dus het gezichtje van je Mii verschijnen. Elke Mii die je registreert in Mario Football zal een andere Friend Code hebben: het is dus helemaal geen probleem als meerdere leden van je familie online willen voetballen.
Maar, en nu komt het, in de toekomst zullen online games opnieuw vragen welke Mii je wil gebruiken als online identiteit. Kies je opnieuw voor de Mii die je in Charged Football ook al gebruikte, zal je dus opnieuw dezelfde Friend Code krijgen. Oftewel: op Wii zullen Friend Codes Mii-specifiek zijn!
Wij van WiiGamer vinden dit alvast goed nieuws. De online modus van Mario Football wist ons al te verrassen (wat je ook in de review zal kunnen lezen, die als alles goed gaat in de loop van komende week zal verschijnen) qua uitgebreidheid, dit brengt ons echter helemaal in een vrolijke bui. We zijn benieuwd wat Nintendo nog voor ons in petto heeft...
Gamers: "Hoe werken die Mii-codes dan [in Mario Strikers]"?
Next Level Games / Justin Dowdeswell (Producer) Elke Mii genereert een eigen Friend Code. Deze code blijft in de toekomst ongewijzigd. Diezelfde code kan je dus ook in toekomstige online games gebruiken.
naam is idd makkelijker, maar als je een code toevoegt, koppel je er een Mii aan vast, dus je speelt wel tegen een naam en niet tegen een nummer.quote:Op maandag 28 mei 2007 13:02 schreef AQuila360 het volgende:
Ik weet niet precies hoe het werkt want heb zelf geen Wii maar zie allemaal mensen hier met zo'n Wii code. Maar ik snap alleen niet waarom ze niet het zelfde systeem toepassen als de Gamertag's van Xbox360.
ahh oke op die manier. Maar die Wii code die jij onder je naam hebt staan is dus niet voor elk spel te gebruiken of hoe moet ik dat zien?quote:Op maandag 28 mei 2007 13:08 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
naam is idd makkelijker, maar als je een code toevoegt, koppel je er een Mii aan vast, dus je speelt wel tegen een naam en niet tegen een nummer.
Niemand weet eigenlijk nog precies, omdat er nog maar 1 spel online is, maar het lijkt er dus op dat je 1 friendcode per Mii hebt en niet per game.quote:Op maandag 28 mei 2007 13:12 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
ahh oke op die manier. Maar die Wii code die jij onder je naam hebt staan is dus niet voor elk spel te gebruiken of hoe moet ik dat zien?
Die code is waarschijnlijk van de Wii zelf, als je mensen toegevoegd hebt kun je berichten en Mii's naar diegene sturen. Ik neem dan aan dat die Mii dan niet dezelfde friendcode heeft trouwensquote:Op maandag 28 mei 2007 13:12 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
ahh oke op die manier. Maar die Wii code die jij onder je naam hebt staan is dus niet voor elk spel te gebruiken of hoe moet ik dat zien?
Ja dat kanquote:Op maandag 28 mei 2007 22:57 schreef Frankeinstein het volgende:
[..]
Die code is waarschijnlijk van de Wii zelf, als je mensen toegevoegd hebt kun je berichten en Mii's naar diegene sturen. Ik neem dan aan dat die Mii dan niet dezelfde friendcode heeft trouwens. Ik vraag me eigenlijk wel af of je dan ook gemigreerde Mii's kunt gebruiken om online te spelen..
nee, de scores worden niet meegestuurd.. Mijn broer heeft ook een keer zijn Mii meegenomen op de Wii-mote naar iemand anders, maar toen was zijn score bij Wii sports niet meer.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:03 schreef Heintje het volgende:
Wat is een Mii dan? Is dat een soort profiel of zo?
Maar het lijkt mij een beetje vreemd dat je een profiel aan iemand anders door kan sturen.
Dus als dan iemand heel goed gaat spelen in dat spel en dan zijn Mii door stuurt naar een noob dan heeft die noob ineens super goede stats?
Dat zou met 360 gamercards moeten kunnen.
Kan ik mooi mijn gamercard naar twi sturen en dan krijg ik hem een dag later terug met alle Forza achievements.
.... Dus dan is de rest van je post weer compleet nutteloos. Toch. Ze doen wat jij nu weer zegt.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:31 schreef Heintje het volgende:
Al denk ik dat het Mii systeem daar het dichste bij in de buurt komt.
Ik hoop voor de Wii gamers dat ze dat doen ja.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:35 schreef disjfa het volgende:
[..]
.... Dus dan is de rest van je post weer compleet nutteloos. Toch. Ze doen wat jij nu weer zegt.
En waarom het wiel uitvinden. Niet... Maar je moet wel het wiel passend maken.
De Wii is een familie console, als ze 1 code per Wii doen, zou de hele familie de zelfde code hebben, dat isw ook lastig voor de friendslist enzo. Daarom in 1 code per Mii makkelijker en logischerquote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:20 schreef disjfa het volgende:
Ik vind het een beetje vreemd. Eerst zeggen ze dat een friendcode per wii gaat. Dan weer per spel. Dan weer per mii. Ik vind het leuk dat elk van de drie een optie is. Maar ik wil eerst een keer zien hoe ze het werkend inelkaar gaan zetten. Elke keer een andere manier uitvinden en weer een nieuwsbericht eraan koppelen laat zo weinig zien.
Het punt is. Wat logisch is kunnen we bedenken. Wat handig is kunnen we bedenken. Wat nintendo zou moeten doen kunnen we bedenken.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 14:09 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
De Wii is een familie console, als ze 1 code per Wii doen, zou de hele familie de zelfde code hebben, dat isw ook lastig voor de friendslist enzo. Daarom in 1 code per Mii makkelijker en logischer![]()
'ze' weten het wel, alleen wij niet...quote:Op dinsdag 29 mei 2007 14:23 schreef Heintje het volgende:
Het feit dat ze nou nog niet weten hoe ze het willen gaan doen (terwijl het er eigenlijk allang had moeten zijn) vind ik ook wel erg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |