100 Hz TV's accepteren gewoon 50 Hz input signalen hoor. De elektronica in zo'n TV verdubbelt alle frames, ook bij normale TV ontvangst.quote:Op zondag 27 mei 2007 20:31 schreef Blood_Money het volgende:
Bestaan er 100hz crt televisies (geen flatscreen dus) die kunnen worden gedwongen terug te schakelen naar 50 en 60 hz weergave? 100hz ziet er namelijk beter uit als je tv kijkt, maar ik wil graag mijn ps1 guncon spellen er ook op kunnen spelen.
Mod? Ik weet niet precies wat je daarmee bedoelt. Heb je het over pc of console? Guncon werkt natuurlijk niet op een monitor (voor de gc2 bestaan wel mogelijkheden, maar daar gaat het nu niet over).quote:Op zondag 27 mei 2007 23:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
is er geen MOD te vinden op internet voor 100hz ?
nee ik bedoel dat het mogelijk moet zijn om een scart kabel een signaal te laten sturen dat zorgt dat je TV in 50hz gaat.quote:Op maandag 28 mei 2007 02:21 schreef Blood_Money het volgende:
Scart kabels zijn wat mij betreft standaard (gebruik dus niks anders). Geloof me, ik heb m'n huiswerk gedaan. Een guncon(1) werkt niet op 100hz. En ps1 spellen werken niet met guncon2.
En een guncon modden...? Zelfs als dat mogelijk was zou ik nog drivers aan het spel moeten toevoegen. Forget about it.
Hoe had je dat gedacht ?quote:Op maandag 28 mei 2007 11:10 schreef 7th_wave het volgende:
[..]
nee ik bedoel dat het mogelijk moet zijn om een scart kabel een signaal te laten sturen dat zorgt dat je TV in 50hz gaat.
ik denk dat er een sensortje in zit welke 50 frames per secode verwacht,quote:Op maandag 28 mei 2007 02:21 schreef Blood_Money het volgende:
Scart kabels zijn wat mij betreft standaard (gebruik dus niks anders). Geloof me, ik heb m'n huiswerk gedaan. Een guncon(1) werkt niet op 100hz. En ps1 spellen werken niet met guncon2.
En een guncon modden...? Zelfs als dat mogelijk was zou ik nog drivers aan het spel moeten toevoegen. Forget about it.
Een beetje een TV digitaliseert het beeld toch eerst ? En dan kan je netjes vanuit de framebuffer op 100Hz je scherm aansturen en dan maakt het ook geen reet uit of je 'm 50 of 60Hz voert. Ik zie op mijn Sony geen enkel verschil tussen de refreshrate van 50Hz of 60Hz materiaal.quote:Op maandag 28 mei 2007 17:11 schreef Bigs het volgende:
De meeste 100hz schakelen bij 60hz wel terug omdat de scanverdubbelaar geen 120hz aankan.
idd.. dat meende ik ookquote:Op maandag 28 mei 2007 17:15 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Een beetje een TV digitaliseert het beeld toch eerst ? En dan kan je netjes vanuit de framebuffer op 100Hz je scherm aansturen en dan maakt het ook geen reet uit of je 'm 50 of 60Hz voert. Ik zie op mijn Sony geen enkel verschil tussen de refreshrate van 50Hz of 60Hz materiaal.
Goedkopere 100Hz TV's digitaliseren het idd niet eerst.quote:Op maandag 28 mei 2007 17:29 schreef Bigs het volgende:
Hmm.. ok, ik heb het iig wel eens anders gezien
Alsof je in 2007 nog duckhunt wilt spelenquote:Op maandag 28 mei 2007 19:20 schreef Ablaze het volgende:
Tja, daar zit je dan met je matchline 100 Hz tv die niet eens voor Duck Hunt geschikt blijkt![]()
Ik gebruik een hele oude sony trinitron (zou me niet verbazen als het een van de 1e generatie 100hz tv's is). Je theorie klinkt op de een of andere manier iets te mooi om waar te zijn, maar aangezien ik zo'n ouwe bak heb ga ik dit toch eens proberen. De guncon (dit is geen spel, maar de lightgun van namco) werkt bij zowel PAL (50hz) als NTSC (60hz), dus dan zou ik zonder problemen mijn non-europese "point blank" spellen moeten kunnen spelen.quote:Op maandag 28 mei 2007 17:11 schreef Bigs het volgende:
De meeste 100hz schakelen bij 60hz wel terug omdat de scanverdubbelaar geen 120hz aankan. Maarja dan moet je gun dat nog aankunnen.. volgens mij zijn PAL guns afgeregeld op 50hz toch?
Hell yeahquote:Op maandag 28 mei 2007 23:58 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Alsof je in 2007 nog duckhunt wilt spelen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |