dat dus!quote:Op zaterdag 26 mei 2007 21:18 schreef SpecialK het volgende:
Volgens mij:
Bestanden worden meestal op dezelfde plekjes op je schrijf weggeschreven maar soms zijn de bestanden te groot om te passen op dezelfde plek. Bij defragmentatie worden de bestanden weer gerangschikt dan hoeft je schrijf dus voor het ophalen van 1 file niet de hele disk af te speuren.
quote:Op zaterdag 26 mei 2007 21:18 schreef SpecialK het volgende:
Volgens mij:
Bestanden worden meestal op dezelfde plekjes op je schrijf weggeschreven maar soms zijn de bestanden te groot om te passen op dezelfde plek. Bij defragmentatie worden de bestanden weer gerangschikt dan hoeft je schrijf dus voor het ophalen van 1 file niet de hele disk af te speuren.
Ah en is het aan te raden dit vaak te doen en is het beter/sneller/veiliger om dit in Veilige modus te doen?quote:Op zaterdag 26 mei 2007 21:18 schreef Dibble het volgende:
dan order je alle bestanden ( heel erg compact zeg maar) zodat je pc er minder lang over doet om ze te vinden enz dus hij wordt er iets sneller en beter van.
fark etmezquote:Op zaterdag 26 mei 2007 21:20 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
[..]
Ah en is het aan te raden dit vaak te doen en is het beter/sneller/veiliger om dit in Veilige modus te doen?
Al komt de windows defrag vaak niet goed uit tests en kan je beter een trird party gebruiken die betere resultaten weet te behalen.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 21:26 schreef Chilian het volgende:
Oke, al lang en breed uitgelegd, maar nog even een aanvulling:
Nee, het hoeft niet in veilige modus.
Het gaat feitelijk niet zozeer om die opgeslagen bestanden die in fragmenten opgeslagen zijn. Het gaat juist om de ruimte TUSSEN die bestanden. Je vrije ruimte dus. Als deze gefragmeneerd is (in fragmenten, in gedeelten) heb je niet zo veel aan die vrije ruimte. Die is immers verspreid (gefragmenteerd) op de Harde Schijf.
Met defragmenteren zet je alles netjes bijelkaar: de bestanden bijelkaar, gescheiden van de vrije ruimte.
Je kan het grafisch zien als je het volgende doet:
Start => alle Programma's => bureauaccesoirres => systeembeheer => schijfdefragmentatie
Selecteer dan (bijvoorbeeld) je C-schijf en klik op Analyseren. Je ziet dan een grafische vormgeving van de C-schijf. Je ziet dan dan de bestanden (en ook de vrije ruimte dus) verdeeld is over de harde schijf.
Na het defragmenteren zie je dat alles weer netjes bijelkaar staat.
Heb je een link naar zo'n test?quote:Op zaterdag 26 mei 2007 21:28 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Al komt de windows defrag vaak niet goed uit tests en kan je beter een trird party gebruiken die betere resultaten weet te behalen.
Ja daar schiet ik niks mee op...quote:Op zaterdag 26 mei 2007 21:31 schreef Netsplitter het volgende:
D'r is nog niemand dood gegaan van een beetje eigen inzet kwa zoeken.quote:
Ik wil geen RSI oplopenquote:Op zaterdag 26 mei 2007 21:35 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
D'r is nog niemand dood gegaan van een beetje eigen inzet kwa zoeken.
Ja, het is zeer belangrijk om régelmatig je PC in de veilige modus op te starten. Ik doe dat minstens 3 keer per week.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 21:20 schreef Devrim_ het volgende:
Ah en is het aan te raden dit vaak te doen en is het beter/sneller/veiliger om dit in Veilige modus te doen?
quote:Op zaterdag 26 mei 2007 22:04 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, het is zeer belangrijk om régelmatig je PC in de veilige modus op te starten. Ik doe dat minstens 3 keer per week.
Uit tests door het AMC is gebleken dat je hierdoor minder snel digitale aids oploopt , toch?quote:Op zaterdag 26 mei 2007 22:04 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, het is zeer belangrijk om régelmatig je PC in de veilige modus op te starten. Ik doe dat minstens 3 keer per week.
Diskeeperquote:
quote:Op zaterdag 26 mei 2007 22:38 schreef zhe-devilll het volgende:
De pc is een puzzel,
en als je er veel mee werkt dan waait het wel eens
of je stoot tegen een tafel aan, en dan liggen de stukjes van je
puzzel wat raar door elkaar.
Wil je een goed beeld hebben dan moet je defragmenteren
dan zie je de hele puzzel weer zoals hij was..
jemig ut lijkt wel een gedicht sjeehhhhhh
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |