Bronquote:EU-songfestival lijkt stapje dichterbij
EINDHOVEN - Het EU-songfestival lijkt weer een stapje dichterbij gekomen. De EU-commissaris voor Mediazaken heeft positief gereageerd en ook Bertelsmann, eigenaar van de RTL Group, is positief.
Drie Brabanders kwamen met het initiatief voor een alternatief songfestival. Europarlementariër Toine Manders, Henk Krol en Sandra Reemer zeggen dat het gaat om een nieuwe liedjeswedstrijd en benadrukken dat het geen concurrentiestrijd moet gaan worden met het al bestaande Eurovisie Songfestival.
Volgens Henk Krol heeft een Nederlandse publieke omroep al belangstelling getoond. Er is nog niets concreet dus of het festival volgend jaar van start kan gaan is nog niet duidelijk.
Servie heeft rechtvaardig gewonnen, NL'se inzending zoog ballen..quote:
quote:Op zaterdag 26 mei 2007 20:09 schreef Martijn_77 het volgende:
En als Nederland zich dan richt op dit festival en niet op het Eurovisie songfestival dan zouden ze misschien een keer kunnen winnen. Denken jullie ook niet?
En je denkt daarmee alles op te kunnen lossen?quote:Op zaterdag 26 mei 2007 20:34 schreef SCH het volgende:
Ik heb liever dat het bestaande songfestival gereorganiseerd wordt.
we moeten het gewoon bij het Nationaal Songfestival houden, Nederlands succes gegarandeerdquote:Op zaterdag 26 mei 2007 21:20 schreef Jarno het volgende:
En als dat niet werkt kunnen we altijd nog een Benelux Songfestival organiseren!
quote:Op zondag 27 mei 2007 11:29 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
En je denkt daarmee alles op te kunnen lossen?
of in groepen indelen, landen die nu op elkaar stemmen/geografisch dicht bij elkaar liggen als een groep, en dan zoeken die onderling maar uit welk van hun liedjes meedoet in de eindrondequote:Op zondag 27 mei 2007 12:33 schreef Gia het volgende:
Ik vind wel dat het songfestival, zoals het nu is, nogal uit haar voegen is gegroeid. Het zijn nu zoveel landen, dat niet elk land mee kan doen. En da's jammer.
Daarom ben ik op zich niet tegen een oost- en een westeuropese variant.
Echter lost dat niets op wat betreft het stemmen. Portugal geeft dan nog steeds 12 stemmen aan Spanje en 10 aan Frankrijk of zo. En Noorwegen, Zweden, Finland en Denemarken lossen het ook wel onderling op.
Dus, in principe ben ik vóór een apart songfestival, zodat ieder land gewoon mee mag doen, maar wel met een vakjury. Eventueel voor de helft van de punten.
Ten tijde van de vakjury's werd ook al geklaagd over vriendjespolitiek.quote:Op zondag 27 mei 2007 12:33 schreef Gia het volgende:
Dus, in principe ben ik vóór een apart songfestival, zodat ieder land gewoon mee mag doen, maar wel met een vakjury. Eventueel voor de helft van de punten.
ik denk dat je dat er niet meer uitkrijgt, dat SMS-en brengt gewoon teveel geld opquote:Op zondag 27 mei 2007 12:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ze moeten een jury aanwijzen die de winnnaar uitkiest en niet weer de kijkers laten bellen en sms-en.
Op die manier krijg je dat iedereen op z'n eigen land stemt.
Maar bij kunstschaatsen of atletiek gaan het nu toch ook gewoon goed met een jury?quote:Op zondag 27 mei 2007 12:50 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ten tijde van de vakjury's werd ook al geklaagd over vriendjespolitiek.
Indonesië en Zuid-Afrika, nou ik denk het niet.quote:Op zondag 27 mei 2007 15:29 schreef TheMagnificent het volgende:
Nog een optie is een Wereld Songfestival. Dan krijgt Nederland misschien wel 10 of 12 punten van Suriname, Indonesië en Zuid-Afrika.
Als dat soort praktijken een reden zouden zijn tot uitsluiting van deelname had Israël precies 0 keer meegedaan aan het Songfestival.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 12:58 schreef buachaille het volgende:
Azerbedjanen die op Armenië hebben gestemd worden ondervraagt door de geheime dienst: http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/8205907.stm
Dat land dient onmiddelijk te worden uitgesloten van deelname aan het songfestival voor de eerstkomende 20 jaar.
Nog altijd dan precies 1 keerquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:23 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Als dat soort praktijken een reden zouden zijn tot uitsluiting van deelname had Israël precies 0 keer meegedaan aan het Songfestival.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |