Wat zij zegt!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 14:02 schreef Sylvana het volgende:
Bubblegumbarbie, wat goed zeg, gefeliciteerd![]()
![]()
Hartstikke goedquote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:56 schreef BubblegumBarbie het volgende:
successtory
Ik had boulimia, mede dankzij dit topic eet ik nu gezond en regelmatig en heb ik het beter onder controle.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 14:28 schreef conleche het volgende:
[..]
Hartstikke goedIk heb net even in je FoBo gekeken en ik zie het verschil ook echt heel goed!! (Dat boulimia tekeningetje is een grapje toch??)
Ik denk dat het bij jou er makkelijker zal afblijven dan bij iemand die met een crashdieet 15 kilo afvalt!
Lijkt me ook de enige manier: gezond en regelmatig eten gecombineerd met sport. Mensen die ik ken die een dieet begonnen zijn, zeggen allemaal dat het een week of 2 vol te houden is, en daarna komen ze meer gewicht bij dan ze verloren zijn.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:20 schreef BubblegumBarbie het volgende:
[..]
Ik had boulimia, mede dankzij dit topic eet ik nu gezond en regelmatig en heb ik het beter onder controle.Dus ook daarvoor bedankt. En om eerlijk te zijn ben ik begonnen met het ziekenhuisdieet, wat ik 2 weken volhield en toen ben ik over gestapt op de Fok! manier die iedereen hier hanteert. 5 x per dag, gezond eten, binnen een bepalde caloriehoeveelheid en sport.
Het bleef er bij mij wel af, omdat ik meteen overstapte op de Fok! manier.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:23 schreef Vicious_R het volgende:
[..]
Lijkt me ook de enige manier: gezond en regelmatig eten gecombineerd met sport. Mensen die ik ken die een dieet begonnen zijn, zeggen allemaal dat het een week of 2 vol te houden is, en daarna komen ze meer gewicht bij dan ze verloren zijn.
Snuffelen! Er zijn ook ananassen die groen blijven, maar toch rijp zijn. Als ie naar ananas ruikt, is het goed. Ruikt ie nergens naar, dan is ie niet rijp, en ruikt ie naar gist/drank/mufheid, dan is ie ook niet echt lekkerquote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:40 schreef Plukie86 het volgende:
Hoe weet ik trouwens of mijn ananas rijp is? Heb één uitgezocht die al voor iets meer dan de helft geel is, maakt dat wat uit?
goed zegquote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:46 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ik ging trouwens vanmiddag boodschappen doen met een knorrende maag, echt honger, en kwam thuis met havermout, yoghurt, fruit, groenten...
Stoer he![]()
![]()
Bij mij is het niet echt discipline, ik koop gewoon waar ik zin in hebquote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:51 schreef Plukie86 het volgende:
@ Alcarin:discipline! Heb ik ook, maar niet altijd.... Vandaag niet dus.
Maar wel een essentieel onderdeel van gezonderen!
Dan ga je er gewoon niet op staan. Verandert verder toch niksquote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:53 schreef Qwea het volgende:
ik durf niet op de weegschaal te gaan staan :x weekend was weer hopeloos.
Wat bij mij goed hielp in de supermarkt, was van te voren plannen wat ik de hele week wilde eten en hoeveel. Dat op een lijstje schrijven en alleen dat in huis halen. 9 van de 10 keer kwam ik niet eens in de buurt van het chocola en koekjes gedeelte en kom je ook niet in de verleiding. En na een poosje vond ik het trotse gevoel als je de chocola had laten liggen fijner dan het stukje chocola.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:53 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Bij mij is het niet echt discipline, ik koop gewoon waar ik zin in heb![]()
Als ik de keuze heb tussen een ananas of een reep chocolade, dan is die keus snel gemaakt![]()
truequote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:55 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Dan ga je er gewoon niet op staan. Verandert verder toch niks![]()
Op zich best goed, maar brood is dan niet echt vers meer (of gooide je dat in de vriezer?)quote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:16 schreef BubblegumBarbie het volgende:
[..]
Wat bij mij goed hielp in de supermarkt, was van te voren plannen wat ik de hele week wilde eten en hoeveel.
Hopeloze weekenden heb je nodig, zodat je weer weet waar je het voor doet en daarna weer trots op jezelf kunt zijn als het weer goed gaat. Dus hopeloze weekenden bestaan niet, het is gewoon een weekendje vakantie van je dieet en iedereen is af en toe toe aan vakantie. Zeker zoals de meeste hier die een behoorlijk aantal maanden bezig gaan zijn met afvallen. Niemand houd dat helemaal vol.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:53 schreef Qwea het volgende:
ik durf niet op de weegschaal te gaan staan :x weekend was weer hopeloos.
Id, in de vriezer. En om te voorkomen dat ik iets vergat maakte ik een lijstjequote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:21 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Op zich best goed, maar brood is dan niet echt vers meer (of gooide je dat in de vriezer?)
Zelf houd ik het liefste ook max. 2 maal per week boodschappen doen aan. Soms wordt dat toch wel 3, maar dan komt het vaak omdat ik nog iets vergeten was de vorige keer.
je denkt toch niet dat ik droge sla ga vreten? 2x gedaan, en na 3 happen hoef ik niet meer. Dikke doei hoor.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:18 schreef Ticootje het volgende:
Qwea, het valt mij op dat je echt heel vaak een uitzondering maakt als het gaat om ongezonde tussendoortjes...
Ja maar het is elk weekend opnieuw raak. Mn vent komt, hij neemt een zak chips bij de film en ik kan er dan niet vanaf blijvenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:23 schreef BubblegumBarbie het volgende:
[..]
Hopeloze weekenden heb je nodig, zodat je weer weet waar je het voor doet en daarna weer trots op jezelf kunt zijn als het weer goed gaat. Dus hopeloze weekenden bestaan niet, het is gewoon een weekendje vakantie van je dieet en iedereen is af en toe toe aan vakantie. Zeker zoals de meeste hier die een behoorlijk aantal maanden bezig gaan zijn met afvallen. Niemand houd dat helemaal vol.
Maar het niet op de weegschaal durven te staan is een bekend iets. Gewoon doen, je zult zien dat het meevalt, en al is er wat bij, heb je meteen extra motivatie om de volgende week door te komen.
uhuh.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:30 schreef Qwea het volgende:
[..]
je denkt toch niet dat ik droge sla ga vreten? 2x gedaan, en na 3 happen hoef ik niet meer. Dikke doei hoor.
Sla.. ???quote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:30 schreef Qwea het volgende:
[..]
je denkt toch niet dat ik droge sla ga vreten? 2x gedaan, en na 3 happen hoef ik niet meer. Dikke doei hoor.
ik dacht dat je op de sla doelde. En wat betreft het weekend heb je helemaal gelijkquote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:32 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Sla.. ???
Oh, maar het ging niet alleen om de slasaus hoor.
Laat ook maar... het viel mij op..
Ik ben zo blij dat mijn vent meedoet met lijnen. Ik had me geen raad geweten als er hier koeken en ships in de kasten zouden staan. Ik ga 's avonds wel eens opzoek naar eten. Maar er is gewoon niets in huis, dat maakt het zo makkelijk. Dan zet ik maar weer een kop thee..quote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:33 schreef Qwea het volgende:
[..]
ik dacht dat je op de sla doelde. En wat betreft het weekend heb je helemaal gelijkik ben een hopeloze slappe vreetverslavende softy
![]()
Ik vermoed eerder dat ze doelt op de momenten dat ik weer in het weekend zit. Maar jij hebt ook gelijkquote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:32 schreef Viking84 het volgende:
[..]
uhuh.
Maar ze bedoelt denk ik meer dat je dan iets anders zou moeten laten staan. Dus niet én Mars én slasaus.
Je hebt ook van die doorzichtige sladressing met azijn enzo, toch een lekker smaakje maar weinig kcal. 40 per 100ml ofzo, die ene lepel is dus verwaarloosbaar. Misschien een tip?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:30 schreef Qwea het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:35 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Optimel control werkt niet en lees het hier:
Een flesje van 150 ml bevat 45 kcal. Dit flesje moet om goed te werken een uur of 3 voor je vreetpartij ingenomen worden (die vreetbuien worden meestal niet gepland).
Stel dat je best veel eet, zeg 600 kcal.
Dan claimt optimel dat je maar liefst 10% minder eet!
hoppa 60 kcal minder, dat is dus nog maar 540 in je vreetbui.
Maar omdat zo'n flesje 45 kcal bevat heb je in mijn voorbeeld nog maar 15 kcal winst.
Je kan het evt. wel nemen bij je lunch ofzo ipv. een ander drankje, maar bovenop je normale patroon heeft het weinig zin.
Nou, bij mijn vent thuis is het dus ook wel zo, dan isser ook niks in huis behalve fruit. (afgezien van dit weekend want toen moest ie opeens stroopwafels en ander lekkers halenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:35 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik ben zo blij dat mijn vent meedoet met lijnen. Ik had me geen raad geweten als er hier koeken en ships in de kasten zouden staan. Ik ga 's avonds wel eens opzoek naar eten. Maar er is gewoon niets in huis, dat maakt het zo makkelijk. Dan zet ik maar weer een kop thee..![]()
*doorstreept op lijstjequote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:35 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Optimel control werkt niet en lees het hier:
Een flesje van 150 ml bevat 45 kcal. Dit flesje moet om goed te werken een uur of 3 voor je vreetpartij ingenomen worden (die vreetbuien worden meestal niet gepland).
Stel dat je best veel eet, zeg 600 kcal.
Dan claimt optimel dat je maar liefst 10% minder eet!
hoppa 60 kcal minder, dat is dus nog maar 540 in je vreetbui.
Maar omdat zo'n flesje 45 kcal bevat heb je in mijn voorbeeld nog maar 15 kcal winst.
Je kan het evt. wel nemen bij je lunch ofzo ipv. een ander drankje, maar bovenop je normale patroon heeft het weinig zin.
Ja dat zou ik posten! Alleen: niemand van mijn werkgroep had dat onderwerp gekozenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:33 schreef Qwea het volgende:
iemand die al weet of die optimel control werkt?
Ja, maar op wie moet ik dan sago worden, ik doe zelf de boodschappen. En bij het boodschappen doen gooi ik beust geen troep in de kar.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:36 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nou, bij mijn vent thuis is het dus ook wel zo, dan isser ook niks in huis behalve fruit. (afgezien van dit weekend want toen moest ie opeens stroopwafels en ander lekkers halen) maar het is voornamelijk bij mezelf thuis. Mn ouders doen de boodschappen, en er liggen nu 4 zakken chips,lion,koekjes en weet ik veel wat in de kast
dat opzoek gaan naar eten is herkenbaarIk word altijd enorm chago als er niks te eten is
![]()
Je hebt toch niet zoveel aan pubmed zonder abbonement? Of je kan zeker alleen de abstracts lezen?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:38 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Ja dat zou ik posten! Alleen: niemand van mijn werkgroep had dat onderwerp gekozen. Ik weet het dus nog niet! Had zelf Yakult, wat voor een betere weerstand zou zorgen. Das dus nie waar, niet wetenschappelijk bewezen.
Als je het nog wilt weten: zoek even op wat de werkzame ingredienten moeten zijn en ga dan zoeken op Pubmed naar artikelen, dan kom je er wel achter. Geloof niet de studies die de fabrikant zelf aandraagt, resultaten worden wel eens anders geinterpreteerd.
Sommige artikelen zijn gratis te bekijken, andere heb je idd een abbonement voor nodig. Was ik even vergeten, via een inlogcode van de universiteit kan ik bij meer artikelen maar nog niet alle. Hangt van het tijdschrift af waarin het gepubliceerd is.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:40 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Je hebt toch niet zoveel aan pubmed zonder abbonement? Of je kan zeker alleen de abstracts lezen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |