abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 februari 2002 @ 11:49:05 #1
17947 Baphomet
ik weet niks te verzinnen
pi_3054198
Om de zoveel tijd heb ik weer eens een goed idee in mijn hoofd voor het beginnen van een eigen bedrijf. Zo ook op dit moment. Nu vraag ik me af, of het mogelijk is om te controleren of er niet al bedrijven bestaan, met exact dezelfde activiteit als ik op het oog heb. Weet iemand dit?
Ik ben namelijk niet op concurrentie gesteld
Now it's time to punish the earthlings for their foolish resistance
pi_3054211
quote:
Op dinsdag 05 februari 2002 11:49 schreef Baphomet het volgende:
Om de zoveel tijd heb ik weer eens een goed idee in mijn hoofd voor het beginnen van een eigen bedrijf. Zo ook op dit moment. Nu vraag ik me af, of het mogelijk is om te controleren of er niet al bedrijven bestaan, met exact dezelfde activiteit als ik op het oog heb. Weet iemand dit?
Check de goudengids, meer kun je niet doen.
quote:
Wordt dan maar geen ondernemer
pi_3054335
Check de KvK, die hebben immers van alle bedrijven in Nederland hun naam en activiteiten op een rijtje
  dinsdag 5 februari 2002 @ 12:09:30 #4
18438 thedon
*SirSimon Fan*
pi_3054346
Doe een marktonderzoekje, zogenaamd voor school, en zoek idd in de gouden gids en op internet naar het soort bedrijven waarvan jij denkt dat ze dezelfde diensten leveren.

Bel, vraag, bedank klaar. Bij de KvK kan je ook meer te weten komen over de bedrijven etc.

Je kan gewoon een gesprekje met 1 van hun medewerkers hebben, kost wel een paar tientjes, maar ze weten er wel wat van!

Suc6

Gekloond: ♫
pi_3054351
quote:
Op dinsdag 05 februari 2002 11:49 schreef Baphomet het volgende:

concurrentie is alleen maar goed...
pi_3054365
Je kan idd de gouden gids raadplegen, of Internet. De vraag is alleen wat voor idee je hebt.... Als het bijvoorbeeld onder advies valt is het vrij moeilijk in kaart te brengen omdat niet alle adviesbureau's specefiek aangeven wat voor advies ze geven.

Je kan sowieso een e-mail sturen naar de dichtsbijzijnde Kamer van Koophandel. Die hebben ook marketinginformatie en kunnen je zo vertellen of je veel concurrentie kan verwachten. Voor uitgebreide of gedetailleerde informatie moet je langsgaan en kost meestal geld, maar op simpele vragen geven ze gratis informatie.

Succes!

Ik zag laatst een Marokkaans gezin lopen en dacht: "De tros is helemaal niet de grootste familie van Nederland!"
  dinsdag 5 februari 2002 @ 12:24:47 #7
17947 Baphomet
pi_3054443
Bedankt voor de tips. Ik ga eerst de KvK eens verrassen met een mailtje.
  dinsdag 5 februari 2002 @ 12:27:25 #8
13018 Redman
Are u sick in the head kid?
pi_3054468
quote:
Op dinsdag 05 februari 2002 12:24 schreef Baphomet het volgende:
Bedankt voor de tips. Ik ga eerst de KvK eens verrassen met een mailtje.
Dan krijg je antwoordt dat wanneer je branche of adres gegevens wilt hebben je maar even lang moet komen en de protomonee mee wilt nemen, want ze willen je daar graag helpen.
In het kader van de door de regering gevorderde zendtijd voor lokale omroepen, volgt nu een uitzending van Radio Bergeijk.
  dinsdag 5 februari 2002 @ 15:14:54 #9
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_3056491
Ah, kijk!

Hij zoekt het gat in de markt

Kattenreanimators zijn er nog niet geloof ik. Heb ik wel gelijk een klant voor je....

- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  dinsdag 5 februari 2002 @ 17:32:20 #10
17947 Baphomet
pi_3058194
quote:
Op dinsdag 05 februari 2002 15:14 schreef Nembrionic het volgende:
Ah, kijk!

Hij zoekt het gat in de markt

Kattenreanimators zijn er nog niet geloof ik. Heb ik wel gelijk een klant voor je....

Het idee van kattenreanimators heb ik onderzocht, maar er bleek slechts 1 iemand in geinteresseerd te zijn, dus dat kun je geen gat in de markt noemen.
Maar ik heb wel echt een gat in de markt gevonden. Waarschijnlijk ben ik dus over anderhalf jaar binnen en kan ik dan eindelijk gaan uitrusten op mijn eigen Bock Cay archipel in de Bahama's.
  dinsdag 5 februari 2002 @ 23:24:59 #11
13018 Redman
Are u sick in the head kid?
pi_3062028
quote:
Op dinsdag 05 februari 2002 17:32 schreef Baphomet het volgende:

[..]

.
Maar ik heb wel echt een gat in de markt gevonden. Waarschijnlijk ben ik dus over anderhalf jaar binnen en kan ik dan eindelijk gaan uitrusten op mijn eigen Bock Cay archipel in de Bahama's.

HAHAHAHAHAHAHAHA x 1000
In het kader van de door de regering gevorderde zendtijd voor lokale omroepen, volgt nu een uitzending van Radio Bergeijk.
pi_7405516
quote:
Op dinsdag 5 februari 2002 17:32 schreef Baphomet het volgende:
En hoe is het afgelopen ?
...
pi_7408338
Die zit nu op de bahama's he, dus daar horen we niets meer van hier
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')