Lees mijn post nog een keer om te zien waarom kritiek op de show sowieso niet hypocriet is.quote:Op maandag 28 mei 2007 17:36 schreef JohnDope het volgende:
En aandacht vragen voor donoren is hard nodig! Dus wordt gewoon donor, maar lever niet van die hypocriete kritiek op die donorshow.
Hoe kun je je eigen standpunt verenigen met met de verplichting dat iemand donor moet zijn by default?quote:Op zaterdag 26 mei 2007 16:59 schreef TJDoornbos het volgende:
Kijk ik ben ook voorstander van baas over eigen lichaam maar ik heb het idee dat wij (alle 16 miljoen) daar niet toe in staat zijn. Want waarom is er nog maar zo weinig volk donor?
Ik ben trouwens ook donor!!
Jij praat al meteen over geldklopperij en die hele show moet nog beginnen.quote:Op maandag 28 mei 2007 18:59 schreef Leshy het volgende:
[..]
Lees mijn post nog een keer om te zien waarom kritiek op de show sowieso niet hypocriet is.
'Wie zeg mij dat mijn niet gaat naar diegene bovenaan op die wachtlijst? Misschien is er toevallig wel een hele belangrijke politicus die ook een niet nodig heeft voor zijn kind?quote:Op zaterdag 26 mei 2007 16:51 schreef TJDoornbos het volgende:
Want wtf heb ik aan mn nier na de dood? Helemaal geen fuck en misschien iemand anders wel en die leeft er wellicht nog 30 jaar mee!!!
quote:Orgaandonorshow van BNN ongepast’
Van onze verslaggever Marc Peeperkorn
DEN HAAG - Het kabinet en de Tweede Kamer vinden de orgaandonorshow die BNN vrijdag uitzendt ongepast en on-ethisch. De ministers Plasterk (Media) en Klink (Volksgezondheid) zullen het programma echter niet verbieden.
UitlegBNN liet dit weekeinde weten dat De Grote Donorshow gewoon doorgaat. Daarin mag de ongeneeslijke zieke Lisa (37) bepalen wie van de drie geselecteerde nierpatiënten haar nier krijgt. Kijkers kunnen Lisa via sms’jes adviseren. BNN wil hiermee de aandacht vestigen op het tekort aan donororganen.
Plasterk noemt het programma ‘niet gepast’. De PvdA-bewindsman heeft moeite met het ‘wedstrijdelement’ van de Donorshow. Hij benadrukt dat de mediawet geen mogelijkheden biedt vooraf in te grijpen bij programma’s. De minister doet ook geen moreel beroep op BNN omdat hij aanzetten tot zelfscensuur onwenselijk acht.
Het CDA-Kamerlid Atsma vindt wel dat het programma verboden moet worden. Hij roept Plasterk en Klink vandaag naar de Kamer om maatregelen te nemen. Zijn partijgenoot Klink wijst erop dat de Wet op de Orgaandonatie een programma als van BNN niet verbiedt.
Wel stelt Klinks woordvoerder dat de hoofdpersoon van de Donorshow niet zomaar zelf kan bepalen naar wie haar nier gaat. Alleen donoren die bij leven een nier afstaan mogen de ontvanger aanwijzen. Bij overledenen gaat de nier naar degene die het langst wacht.
Het PvdA-Kamerlid Van Dam vindt de orgaanshow ‘niet ethisch’, maar neemt het op voor de makers. Die hebben serieuze programma’s gemaakt over gevoelige onderwerpen.
Bij leven zal ze beslist geen nier af mogen staan, omdat je daarvoor zelf in goede conditie moet zijn, anders is het gewoon zelfmoord. Ook bij leven kan je niet zomaar een onbekende kiezen, en 'ik wil Nederland wakker schudden met BNN!' zal toch hopelijk geen reden zijn om zoiets toe te staan. Als het allemaal echt zou zijn dus, he.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 09:11 schreef Nielsch het volgende:
Uhm, volgens mij leeft de donor nog steeds en dus kan ze volgens de reegls die Klinks woordvoerder hier uitlegt toch wel zelf bepalen?
Ik denk geen acteurs.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:18 schreef jolandet het volgende:
Ik ga er van uit dat het in de uitzending om acteurs zal gaan. Maar dan nog vind ik de uitzending zoals ik verwacht dat die gaat worden niet de goede manier om mensen over niertransplantatie na te laten denken. Want ik ben bang, dat als deze show de kijkers tegenstaat, het voor veel mensen een reden te meer zal zijn om de beslissing over wel/niet doneren nog wat voor zich uit te schuiven
Dan nog hebben ze wel baat bij de actie.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 09:12 schreef Nielsch het volgende:
Ik durf trouwens te wedden dat het geld dat BNN ontvangt van de smsjes naar de nierstichting oid gaat.
Wat een onzin. Alsof alles geoorloofd is als je een Heilige Donor bent.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:40 schreef Wicha het volgende:
CDA met hun domme cencuur![]()
![]()
Die show is niet walgelijk, het is walgelijk dat er zo'n show nodig is.
Ik hoorde op de radio dat drie kwart van de mensen tegen die show is, nou ik ben benieuwd hoeveel daarvan geen donor is. Die hebben daar niks over te zeggen, het is hun schuld dat die show nodig is.
Het is pas walgelijk dat Vadertje Politie Staat mensen bij de geboorte het liefst al gedwongen donor wil laten zijn, tenzij men een bezwaarschrift in dient.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:40 schreef Wicha het volgende:
CDA met hun domme cencuur![]()
![]()
Die show is niet walgelijk, het is walgelijk dat er zo'n show nodig is.
Ik hoorde op de radio dat drie kwart van de mensen tegen die show is, nou ik ben benieuwd hoeveel daarvan geen donor is. Die hebben daar niks over te zeggen, het is hun schuld dat die show nodig is.
Welnee, het is de schuld van de mensen die allemaal netjes in hun bed doodgaan i.p.v. hersendood op de IC belanden.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:40 schreef Wicha het volgende:
En alsof niet-donoren geen mening mogen hebben over dit zulk zakenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:51 schreef Falco het volgende:
Raar dat niet-donoren in dit topic zo'n schuldgevoel aangepraat moet worden.
BNN kennende niet. Kijk je weleens programma's van Patrick Lodiers?quote:Op maandag 28 mei 2007 15:31 schreef Cairon het volgende:
[..]
Retard.
Ten eerste, ik ben tegen deze show omdat ik het een slechte zaak vind dat er op zulk een manier om wordt gegaan met mensen. Ik vind het van geen enkel respect getuigen naar de mensen die een nierziekte hebben, of aan dit gedrocht meewerken. Waarom niet? Omdat je zo hun hele lijden tot een debiel belspelletje maakt.
Onzin dit. Ik weet zeker dat het hier in niks op zal lijken. De opbrengst zal vast naar 1 of andere stichting ook nog gaan.quote:Nou, ben maar trots op jezelf, je hebt zojuist de laagste vorm van entertainment gekoppeld aan een spel op leven en dood. Ik hoop dat je trots op jezelf bent. Omdat we nog niet genoeg worden gevraagd om te sms'en op de commerciele zenders waar een of andere verlepte blonde doos de boel staat te belazeren met in beeld "Zonnebr*l" en als aanwijzing geeft "joh dit gebruik je als de zon schijnt, het zomer is, en je niet je ogen tot spleetjes wil knijpen om te kunnen zien, je hebt verschillende merken, zoals Oakley en Fendi, SMS nu!"
Nogmaals, heb je ooit weleens de programma's van Patrick Lodiers gekeken? Die man gaat heel goed om met allerlei zieke mensen, van mensen met kanker tot mensen met gewoon "vage" ziektes (Je zal het maar hebben).quote:Daarbij is er ook nog eens een grote groep mensen die niet eens hun organen mogen afstaan. Moslims bijvoorbeeld, voor hen is het strict verboden om donor te worden. Iets zegt me dat die mensen zonder een woord van kritiek natuurlijk het donorschap mogen weigeren van BNN en onder de harde woorden weg komen.
Hypocriet zijn is roepen "bah orgaandonoren!" maar zodra je zelf in de problemen komt schreeuwen dat je er nu meteen een moet hebben.
Dat is hypocriet.
Het is niet hypocriet om te stellen dat BNN een op geld en rumoer gerichtte organisatie is die zichzelf hiermee in de kijker probeert te zetten en als een of andere schijnheil beweert dat ze het voor een hoger doel doet. Oh we doen het voor het goede doel, kijk we maken hiermee mensen bewust van de noodzaak...
... en daarom doen we er alles voor om een zo spraakmakend programma te maken dat bol staat van controverse, en gooien we er een debiel sms-spelletje tegenaan.
Schijt een eind op met je geraaskal, ze doen het echt niet uit louter altruistische motieven, anders hadden ze wel iets verzonnen dat niet bol stond van dit soort walgelijke praktijken. Wat voor een verlepte graftak ben je wel niet als je die uitgekauwde stront gelooft die ze in hun persberichten uitbrengen.
Never nooit dat Lodiers zoiets zou doen. Ik lijk wel de Lodiers-fanclub hier ofzo, maar zo doet hij nooit. Van wat ik van hem gezien maakt hij zijn programma's altijd integer.quote:In hoeverre neemt BNN verantwoordelijkheid voor wat ze de mensen aandoen. Wat blijkt als straks de winnaar komt te overlijden desondanks het feit dat ze haar nieuwe nier had gekregen middels een bel-spel? Of stel het kreng word afgestoten. Leuk, vier doden voor de prijs van 1. Zit je zuur mee als je als een van de twee verliezers bent. Leuk ook voor de spelers, omdat er absoluut geen enkel greintje psychische schade wordt berokkend aan de deelnemers.
"jij hebt je nieuwe nier, maar deze twee mensen hier... die gaan dood! Gefeliciteerd, ik hoop dat hun gezichten je de rest van je leven zullen achtervolgen!" hoor je Patrick Lodiers al uitroepen met een lach op z'n gezicht, want op zo'n manier reageren noemen ze bij BNN natuurlijk, down to earth, urban, en humoristisch.
Ja, zo doen ze het nooit goed. Mogen ze geen goede programma's maken omdat ze daar baat bij zouden hebben omdat ze meer leden zouden krijgen? Tuurlijk hebben ze er baat bij, maar is dat slecht?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:40 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Dan nog hebben ze wel baat bij de actie.
Aandacht voor BNN = reclame voor BNN = meer nieuwe leden en kijkers.
Dat zie je dus fout, ik heb helemaal niks tegen niet-donoren, dat moet iedereen lekker zelf weten, want iedereen is baas over eigen lichaam en geest.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:51 schreef Falco het volgende:
Raar dat niet-donoren in dit topic zo'n schuldgevoel aangepraat moet worden.
Ik weet niet of je de geschiedenis van BNN kent? Maar de oprichter van BNN was een nierpatiënt en hij was super brutaal, dus deze donorshow past precies in zijn gedachtengoed.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:08 schreef Taurus het volgende:
Brrr wat 'n afschuwelijk programma. De maker volgens mij zit nu bij Knevel en van de Brink. Alleen al die aankondiging klinkt absurdDoe toch 's normaal.. Echt weer de kant van BNN waar ik zo'n afschuwelijke hekel aan heb. Ik ga 't in ieder geval absoluut niet kijken, walgelijk. En ja ik ben zelf wel donor. Maar dit is belachelijk
Achterlijk BNN ook af en toe.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |