abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 mei 2007 @ 08:36:33 #261
3542 Gia
User under construction
pi_49915657
Ik ben vooral tegen het sms-en. Waarom en voor wie moet dit geld opleveren? Je kunt er niet meer organen door kopen, namelijk.
Maak gewoon die show, laat mevrouw de gelukkige kiezen en zet die nier daarin. Over een maandje of zo een follow-up en klaar.

Dat er weer munt uitgeslagen moet worden staat mij het meest tegen.

En dat is ook zo bij rampen, maar dan is er ook een doel voor dat geld.
pi_49915810
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 08:36 schreef Gia het volgende:
Ik ben vooral tegen het sms-en. Waarom en voor wie moet dit geld opleveren? Je kunt er niet meer organen door kopen, namelijk.
SMS'en hoeft geen 1,50 per ontvangen bericht te kosten natuurlijk. Bij de PO is dit wel vaker maar 10 of 25 cent ofzo.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_49916144
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 01:22 schreef Taurus het volgende:

[..]

In seven worden verscheidene mensen vermoord. Nou wil ik deze show niet vergelijken met moord, maar ik vind hitting met een sledgehammer bij deze kwestie niet nodig. Het is niet zo dat mensen net als bij de slogan 'een beter milieu begint bij jezelf' of bij noodrampen voor hun kop moeten worden geslagen als in: "halloooo! schiet op, word nou 's donor!". Milieubijdragen mag je wat mij betreft wel 'opleggen', donor worden niet. Dat is 'n keuze die je in overweging mag nemen, en niet 'n keuze waarbij 'ja' van je wordt verwacht, maar je mág het eventueel ook wel weigeren. Ik vind dat iedereen dat helemaal subjectief voor zichzelf mag afwegen. En daar vind ik deze show niet bij aansluiten.
Dat is niet het punt. Het gaat er niet om of het donor worden moet of niet, evenmin zo met andere grootschalige problemen. Daarover mag ieder weldenkend mens voor zichzelf bepalen wat hij of zij er mee doet. Het is alleen wel een feit dat een hele hoop mensen heden ten dage niet zo weldenkend zijn en dat er heel wat nodig is om ze uberhaupt aan het denken te krijgen; de spreekwoordelijke sledgehammer die in dit geval op een mijns inziens zeer effectieve manier door BNN gebruikt wordt.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_49916367
je kan natuurlijk ook gewoon besluiten niet te kijken
  woensdag 30 mei 2007 @ 09:18:21 #265
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_49916443
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 01:17 schreef Leshy het volgende:

[..]

Je kunt alleen een hypocriet zijn wanneer je in één kwestie zowel voor als tegen bent, bijvoorbeeld voordeel probeert te behalen uit iets waar je principieel tegen bent, of weigert mee te doen aan iets waar je voor bent.
Kijk uit, nu maken de hersenen van JohnDope kortsluiting.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 30 mei 2007 @ 09:20:21 #266
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_49916505
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 08:44 schreef du_ke het volgende:

[..]

SMS'en hoeft geen 1,50 per ontvangen bericht te kosten natuurlijk. Bij de PO is dit wel vaker maar 10 of 25 cent ofzo.
Goh, dat zou nou het hele punt zijn, dat de SMSjes duur zouden zijn, maar nee gelukkig betaal je bij de publieke omroepen minder .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 30 mei 2007 @ 09:25:08 #267
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_49916615
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 00:10 schreef Taurus het volgende:

[..]

Wat 'n onwijs raar jezelf-tegen-sprekend betoog Sorry hoor, ik vind de logica ver te zoeken. Het argument dat alleen donoren 'n donor moeten krijgen vind ik trouwens heel naar. Het moet voor ieder sociaal intelligent mens mogelijk zijn 'n ander iets te gunnen, ook als de ander het jou niet zou gunnen. Dat vind ik normale mensen.

Mijn organen gaan niet naar debielen die zelf te beroerd zijn om te geven. Mijn organen gaan alleen naar goedwillende mensen die op het moment dat hun hersendood op het sterfbed hadden gelegen ook gewoon netjes hun organen hadden afgestaan.

Ik spreek daarin niets aan mezelf tegen. Ze mogen me leeghalen als ze de mogelijkheid maken om enkel te doneren aan donoren. Tot die tijd ben ik geen donor. Niets tegenstrijdig aan. Ik vind dit gewoon een normale, gezonde voorwaarde die je mag stellen. Gaan anderen (zoals jij zo leuk doet) voor mij bepalen dat ik die keuze niet mag maken, dan kan uit principe iedereen de boom in. Ik bepaal wat ik doe en wat er met mijn lichaam gebeurd bij leven of bij dood.
Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
  woensdag 30 mei 2007 @ 09:34:07 #268
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_49916814
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 09:25 schreef Afwezig het volgende:

Ze mogen me leeghalen als ze de mogelijkheid maken om enkel te doneren aan donoren. Tot die tijd ben ik geen donor. Niets tegenstrijdig aan. Ik vind dit gewoon een normale, gezonde voorwaarde die je mag stellen. Gaan anderen (zoals jij zo leuk doet) voor mij bepalen dat ik die keuze niet mag maken, dan kan uit principe iedereen de boom in. Ik bepaal wat ik doe en wat er met mijn lichaam gebeurd bij leven of bij dood.
Die mogelijkheid is er toch al als ik mij niet vergis?
Godfather Bodybuilding topic reeks
  woensdag 30 mei 2007 @ 10:59:23 #269
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_49919649
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 09:25 schreef Afwezig het volgende:
Ik spreek daarin niets aan mezelf tegen. Ze mogen me leeghalen als ze de mogelijkheid maken om enkel te doneren aan donoren. Tot die tijd ben ik geen donor. Niets tegenstrijdig aan. Ik vind dit gewoon een normale, gezonde voorwaarde die je mag stellen.
Wat als de ziekte die er voor zorgt dat iemand een donororgaan nodig heeft, er ook juist voor zorgt dat die persoon zelf geen donor kan zijn?
pi_49920755
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 09:20 schreef Falco het volgende:

[..]

Goh, dat zou nou het hele punt zijn, dat de SMSjes duur zouden zijn, maar nee gelukkig betaal je bij de publieke omroepen minder .
Gia geeft aan vooral tegen het SMS'en te zijn. Ik breng daar een punt tegen in .
  woensdag 30 mei 2007 @ 11:59:10 #271
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_49921927
BNN heeft wat mij betreft z'n doel al behaald: aandacht voor het onderwerp.
Ik vind 't geniaal bedacht en ik ga kijken want ik ben wel nieuwsgierig hoe ze die show vorm gaan geven.
BNN
Bart kan tevreden zijn.
Niet mieten! Door gieten!
  woensdag 30 mei 2007 @ 12:07:12 #272
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_49922210
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 10:59 schreef Leshy het volgende:

[..]

Wat als de ziekte die er voor zorgt dat iemand een donororgaan nodig heeft, er ook juist voor zorgt dat die persoon zelf geen donor kan zijn?
Zoals ik al eerder zei. Ik vind dat mensen voordat ze redelijkerwijs konden weten dat ze een orgaan nodig hadden zich onvoorwaardelijk als donor moeten inschrijven. Dus niet 'o, ik ben ziek, nu wil ik wel doneren'. Voor jongeren en kinderen onder de 18 vind ik dat de keuze van de ouders bepalend moet zijn. Beide ouders niet onvoorwaardelijk donor? Kind niet mijn organen. Simpel.

Waarom zeg ik onvoorwaardelijk? Omdat ik vind dat mensen er voor moeten kiezen om donor te zijn en dat de familie na het overlijden van die persoon geen enkele inspraak meer mag hebben indeze. Als iemand zich als donor registreerd en de familie is het daarna niet eens met de beslissing, dan heeft deze familie maar hele dikke pech. De keus is gemaakt, de familie kan de boom in. Onvoorwaardelijk dus.

Mensen die het 'aan de familie' overlaten komen wat mij betreft ook niet in aanmerking voor mijn organen.

-edit-

ter verduidelijking nog een kort antwoord op je vraag:

Niet de mogelijkheid om, maar de bereidheid tot is wat mij betreft de doorslaggevende factor.
  woensdag 30 mei 2007 @ 13:03:50 #273
121310 venomsnake
El Saltador
pi_49924086
Ze kunnen iig niet zeggen dat de publieke omroep niet vernieuwend is..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  woensdag 30 mei 2007 @ 13:07:20 #274
3542 Gia
User under construction
pi_49924195
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 08:44 schreef du_ke het volgende:

[..]

We zullen vrijdag zien wat het kost. Dat moet namelijk vermeld worden.
  woensdag 30 mei 2007 @ 13:08:13 #275
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49924235
donorshow is idd onethisch.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 30 mei 2007 @ 13:09:26 #276
121310 venomsnake
El Saltador
pi_49924265
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 11:59 schreef seilram het volgende:
BNN heeft wat mij betreft z'n doel al behaald: aandacht voor het onderwerp.
Inderdaad.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  woensdag 30 mei 2007 @ 13:15:57 #277
3542 Gia
User under construction
pi_49924500
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 11:30 schreef du_ke het volgende:

[..]

Gia geeft aan vooral tegen het SMS'en te zijn. Ik breng daar een punt tegen in .
In principe ben ik ook tegen het maken van een keuze en plein public, zoals ik al eerder heb aangegeven.
Maar voor het shockerende effect wil ik die weerzin nog wel opzij zetten. Het zijn tenslotte allemaal volwassen patienten, die er zelf voor kiezen.
pi_49925114
Ik vind 't zo irritant, al die blije reacties te lezen als in: "goed idee van BNN ". Ik erger me gewoon echt aan die simpelheid. Ik heb geen zin meer om 't nog 'n keer te verantwoorden etc. waarom ik dat vind, dus inderdaad, het is 'n zwaktebod van me en 'n fluttoevoeging, maar ik merk gewoon dat 't me serieus irriteert
pi_49927960
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 13:15 schreef Gia het volgende:

[..]

In principe ben ik ook tegen het maken van een keuze en plein public, zoals ik al eerder heb aangegeven.
Maar voor het shockerende effect wil ik die weerzin nog wel opzij zetten. Het zijn tenslotte allemaal volwassen patienten, die er zelf voor kiezen.
Het idee is inderdaad compleet smakeloos. Maar het lijkt te werken zelfs bij Knevel kwam het over tafel .
  woensdag 30 mei 2007 @ 14:56:48 #280
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_49928160
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 13:30 schreef Taurus het volgende:
Ik vind 't zo irritant, al die blije reacties te lezen als in: "goed idee van BNN ". Ik erger me gewoon echt aan die simpelheid. Ik heb geen zin meer om 't nog 'n keer te verantwoorden etc. waarom ik dat vind, dus inderdaad, het is 'n zwaktebod van me en 'n fluttoevoeging, maar ik merk gewoon dat 't me serieus irriteert
Lastig he, superieur zijn, maar niet als zodoende erkend worden. Al die onwetende paupers die niet snappen dat het geen wat jij vind de superieure mening is. Ik zou er ook geen aandacht meer aan schenken als ik jou was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')