Je vergeet wel, dat door dit afschuwelijke programma, er ongekend veel mensen donor gaan worden!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:36 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik ben niet de enige die dit 'n afschuwelijk programma vind.
Lalalala, de manier waarop vind ik gewoon verkeerd voor de honderdste keer, lalalala.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:43 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je vergeet wel, dat door dit afschuwelijke programma, er ongekend veel mensen donor gaan worden!
Ik denk dat deze show de grootste donorpiek allertijden in de statistieken gaat worden. De tijd zal het leren![]()
zoals het spreekwoord luidt: Het doel heiligt de middelen!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:45 schreef Taurus het volgende:
[..]
Lalalala, de manier waarop vind ik gewoon verkeerd voor de honderdste keer, lalalala.![]()
Al wordt de hele wereld door dit programma donor, I don't care, ik vind 't verkeerd.
Maar de appel valt ook heel vaak wél ver van de boomquote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:47 schreef JohnDope het volgende:
[..]
zoals het spreekwoord luidt: Het doel heiligt de middelen!![]()
Wat 'n onwijs raar jezelf-tegen-sprekend betoogquote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:43 schreef Afwezig het volgende:
Raar betoog
Met het eerste heb ik absoluut geen probleem, de mensen die mee doen met die show moeten dat natuurlijk zelf weten. Dat de show er is vind ik echter jammer, en inderdaad omdat ik vind dat je de keuze van mensen niet mag beinvloeden door op deze 'shockerende' manier op 't geweten in te spelen. Het confronteert met een waarheid, zoals je zegt, maar het is geen waarheid dat je donor móet worden. Je hebt daar 'n keuze in, gelukkig. En ik vind dat die keuze door zo'n show beperkt wordt. Het gaat niet om geld storten o.i.d. Het programma komt er, prima, het levert donoren op, prima, maar ik had 't liever anders gezien, ook prima, neem ik aan?!?quote:Op woensdag 30 mei 2007 00:08 schreef MaartenGrendel het volgende:
Ik kots echt op de zogenaamd door fatsoensnormen gedreven doch uiterst hypocriete, door media-tunnelvisie bepaalde levensvisie van sommige mensen. Wat nou ethisch onverantwoord?
Als de nierpatientjes die in de o-zo omstreden donor-show van BNN naar conformistisch doorsnee Nederlandse maatstaven al misbruikt worden, dan is dat om een hoger doel te dienen. Het staat nota bene in de openingspost dat het hele doel van de show is om de donorprobplematiek onder de aandacht te brengen. Ik weet zeker dat de betreffende nierpatientjes niet onder bedreiging van vuurwapens gedwongen zijn om mee te doen, en wie durft te beweren dat zulke kinderen nog niet oud en wijs genoeg zijn om over zoiets fundamenteels te beslissen moet eens een gesprek met zo'n patientje aangaan. Dan zal diegene erachter komen dat kinderen/jonge mensen voor wie het niet vanzelfsprekend is dat ze redelijk onbezorgd nog vele jaren van het leven kunnen genieten vaak een stuk wijzer zijn dan de gemiddelde doorsnee gezonde burger. En wat nou onfatsoenlijk? Voor wie dan als ik vragen mag? Voor de patientjes of voor de de in zijn geweten aangetaste tv-kijkende burger? Als betreffende patientjes vorige week een anonieme vroegtijdige dood waren gestorven durf ik te wedden dat niemand die in dit topic instemmend reageert op het CDA-voorstel er ook maar één traan om had gelaten. En voor eenieder die zich aangesproken voelt met de tweede categorie en het progamma onfatsoenlijk vindt omdat het confronteert met een waarheid die anders buiten het geweten van diegene zou blijven raad ik aan om zo snel mogelijk een donor-codicil in te vullen zodat het daarna niet meer nodig is om aandacht te vragen voor het schrijnende tekort aan donoren.
Er is genoeg informatie vanuit de overheid. Mensen interesseren zich gewoon geen reet voor een ander in dit aso land . En zijn inderdaad mensen die voorlichting nodig hebben, een uitstervend ras van mensen die geen internet hebben. Ik vermoed dat meer dan de helft van de mensen in NL google kent en weet hoe je een website opent. Dus de voorlichting kun je gewoon opzoeken.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:38 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dat laatste kun jij vinden, het is alleen niet zo, je bent 't nou eenmaal niet verplicht. Je gaat niet iets zoeken als je er zelf weinig tot niets over weet. Ik heb nooit te maken gehad met donoren, het was voor mij dus 'n ver van m'n bed show. Ik had vroeger die voorlichting nodig, en die voorlichting moet inderdaad voorgekauwd worden door de overheid.
Dat moet wel bij meer dingen overigens mocht je daar nog niet van op de hoogte zijn: de mens is niet 'n uit zichzelf alwetend wezen. Wij nemen kennis tot ons.
Moraalridder. Vind je het dan ook verkeerd dat meer dan de helft van de mensen te lui is om zich te registreren(mij incluis tot morgen).quote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:45 schreef Taurus het volgende:
[..]
Lalalala, de manier waarop vind ik gewoon verkeerd voor de honderdste keer, lalalala.![]()
Al wordt de hele wereld door dit programma donor, I don't care, ik vind 't verkeerd.
Zeker, maar voor een heel groot deel van de bevolking werkt het niet zo. Om iets onder de aandacht te brengen, in dit geval betreffende het maken van een bewuste keuze vóór of tégen orgaandonatie in plaats van de passiviteit die het overgrote deel van Nederland hieromtrent kenmerkt. Een mooie quote die hier perfect volstaat komt uit de film 'Seven', sowieso naar mijn mening één van de cinematografische hoogtepunten van de afgelopen twintig jaar, maar dat is offtopic.quote:Op woensdag 30 mei 2007 00:18 schreef Taurus het volgende:
[..]
Met het eerste heb ik absoluut geen probleem, de mensen die mee doen met die show moeten dat natuurlijk zelf weten. Dat de show er is vind ik echter jammer, en inderdaad omdat ik vind dat je de keuze van mensen niet mag beinvloeden door op deze 'shockerende' manier op 't geweten in te spelen. Het confronteert met een waarheid, zoals je zegt, maar het is geen waarheid dat je donor móet worden. Je hebt daar 'n keuze in, gelukkig. En ik vind dat die keuze door zo'n show beperkt wordt. Het gaat niet om geld storten o.i.d. Het programma komt er, prima, het levert donoren op, prima, maar ik had 't liever anders gezien, ook prima, neem ik aan?!?
Deels waar, maar het is ook weer zo dat meer donoren dit probleem verkleinen omdat er dan meer aanbod is. Organen kunnen maar heel kort bewaard worden en niet alle potentiele patiënten zijn altijd direct operabel binnen de beschikbare tijd of afstand wanneer er een orgaan beschikbaar komt.quote:Overigens, heeft niemand 'n tijdje geleden bij stand.nl geloof ik die vent gehoord die vertelde dat het aantal donoren niet eens het grootste probleem is, maar dat vooral de bevoegdheden van artsen om snél de organen te kunnen verwijderen in de weg zitten, of de vervoermogelijkheden o.i.d. ? Ik vond dat best interessant om te horen, zou daar graag wat meer over willen weten.
En al die shows dan rondom rampen>? Dan laten ze toch ook de meest zielige kindertjes en situaties zien en proberen op het gevoel van de kijkers te werken en hen geld uit hun zak te kloppen?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:13 schreef Taurus het volgende:
. Mensen zijn omtrend dit onderwerp zelf in staat hierover na te denken, daar hoef je ze niet voor te shockerenDas gewoon inspringen op 't geweten van mensen en dat is niet correct.
Je kunt alleen een hypocriet zijn wanneer je in één kwestie zowel voor als tegen bent, bijvoorbeeld voordeel probeert te behalen uit iets waar je principieel tegen bent, of weigert mee te doen aan iets waar je voor bent.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:07 schreef JohnDope het volgende:
MAAR, mensen die geen donor zijn, die moeten geen anti-praatjes jegens die donor-show verkondigen, want dan ben je gewoon een Huichelaar.
Okay, dus jij hebt er geen probleem mee als BNN volgende week drie hongerkindertjes in Afrika laat zien, en de kijkers vraagt te SMS'en welke van deze kinderen te eten mag krijgen?quote:Op woensdag 30 mei 2007 01:05 schreef Loedertje het volgende:
Dan laten ze toch ook de meest zielige kindertjes en situaties zien en proberen op het gevoel van de kijkers te werken en hen geld uit hun zak te kloppen?
Ik vind geld toch wat anders dan organen. Ik kan me voorstellen dat veel mensen het afstaan van organen of het idee dat het voort leeft in andermans lichaam, of het idee dat zij niet weten wie dat orgaan gaat krijgen of noem maar op, gewoon niet prettig vinden. En dat is 'n keuze, en ik vind niet dat die keuze indien het een nee is, bestraft dient te worden door 'n schuldgevoel op te leggen.quote:Op woensdag 30 mei 2007 01:05 schreef Loedertje het volgende:
[..]
En al die shows dan rondom rampen>? Dan laten ze toch ook de meest zielige kindertjes en situaties zien en proberen op het gevoel van de kijkers te werken en hen geld uit hun zak te kloppen?
Een asiel die zielige hondjes in de krant afbeeld?
In seven worden verscheidene mensen vermoord. Nou wil ik deze show niet vergelijken met moord, maar ik vind hitting met een sledgehammer bij deze kwestie niet nodig. Het is niet zo dat mensen net als bij de slogan 'een beter milieu begint bij jezelf' of bij noodrampen voor hun kop moeten worden geslagen als in: "halloooo! schiet op, word nou 's donor!". Milieubijdragen mag je wat mij betreft wel 'opleggen', donor worden niet. Dat is 'n keuze die je in overweging mag nemen, en niet 'n keuze waarbij 'ja' van je wordt verwacht, maar je mág het eventueel ook wel weigeren. Ik vind dat iedereen dat helemaal subjectief voor zichzelf mag afwegen. En daar vind ik deze show niet bij aansluiten.quote:Op woensdag 30 mei 2007 00:34 schreef MaartenGrendel het volgende:
[..]
Zeker, maar voor een heel groot deel van de bevolking werkt het niet zo. Om iets onder de aandacht te brengen, in dit geval betreffende het maken van een bewuste keuze vóór of tégen orgaandonatie in plaats van de passiviteit die het overgrote deel van Nederland hieromtrent kenmerkt. Een mooie quote die hier perfect volstaat komt uit de film 'Seven', sowieso naar mijn mening één van de cinematografische hoogtepunten van de afgelopen twintig jaar, maar dat is offtopic.
Wanting people to listen, you can't just tap them on the shoulder anymore. You have to hit them with a sledgehammer, and then you'll notice you've got their strict attention.
[..]
Deels waar, maar het is ook weer zo dat meer donoren dit probleem verkleinen omdat er dan meer aanbod is. Organen kunnen maar heel kort bewaard worden en niet alle potentiele patiënten zijn altijd direct operabel binnen de beschikbare tijd of afstand wanneer er een orgaan beschikbaar komt.
Ik denk nog steeds dat het niet 100% waarheid is wat BNN nu verteld en dat er mogelijk sprake zal zijn van acteurs maar mocht dat niet zo zijn dan heb ik er geen problemen mee verder.quote:Op woensdag 30 mei 2007 01:17 schreef Leshy het volgende:
Okay, dus jij hebt er geen probleem mee als BNN volgende week drie hongerkindertjes in Afrika laat zien, en de kijkers vraagt te SMS'en welke van deze kinderen te eten mag krijgen?
Als een show niet shockeert, betekent dat niet dat het automatisch moreel verantwoord isquote:Op woensdag 30 mei 2007 01:24 schreef Loedertje het volgende:
Niemand die zijn bord eten zal wegschuiven als er weer zo;n kindje met holle oogjes op je tv scherm staat hoor...
Ik hoor niemand zo klagen vanuit de politiek als nu het geval is.quote:Op woensdag 30 mei 2007 01:37 schreef Leshy het volgende:
[..]
Als een show niet shockeert, betekent dat niet dat het automatisch moreel verantwoord is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |