Ja, maar ook daar was de vorige editie van aan de dope.quote:
Ah ja, en de 5 voorgaande jaren waren er totaal geen renners waarvan je zo ongeveer met zekerheid kan zeggen dat ze op het niveau Riis zaten?quote:Op vrijdag 25 mei 2007 23:58 schreef Ericr het volgende:
Waarschijnlijk wel, maar Riis en consorten hebben doping naar een nieuw plan gebracht. Indurain was intrinsiek een veel betere ronderenner dan Riis maar in de Tour van 96 kon hij niet op tegen die hele zooi aan renners waarbij echt de doping uit de oren spoot.
De etappe naar Pamplona (Tour 1996) zegt eigenlijk alles :
1. Laurent Dufaux en 7h07'08"
2. Riis
3. Virenque à 20"
4. Ullrich
5. Leblanc
6. Ugrumov
7. Escartin
8. Luttenberger
Dat is een rijtje waarbij we van de eerste 4 weten dat ze stijf van de doping stonden en de rest zal echt niet op een bruine boterham met pindakaas hebben rond gereden.
Wat ik heb gezien in die etappe naar Pamplona heb ik niet veel vaker meer gezien. Een Ullrich die als een dolle op het vlakke stuk naar Pamplona het tempo bepaalt en de andere renners in dat groepje hadden zich daarvoor ook niet onbetuigd gelaten. Zo beestachtig hard, dat hebben Bugno, Chiapucci, Rominger etc in de jaren er voor amper laten zien. Chiapucci was dan een aanvaller, de rest was in de hoogtijdagen van Indurain gewoon een meerijder.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 00:39 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ah ja, en de 5 voorgaande jaren waren er totaal geen renners waarvan je zo ongeveer met zekerheid kan zeggen dat ze op het niveau Riis zaten?
Inderdaad, wij Nederlanders zijn schoon gezien onze palmaresquote:Op zaterdag 26 mei 2007 19:49 schreef tong80 het volgende:
Eddy Bouwmans heeft als aanstaande toertopper gezegd dat ie nooit echt is doorgebroken omdat ie juist in de tijd van de opkomst van EPO zijn profcarriere begon. Hij weigerde te gebruiken en veel minder getalenteerden gingen er met de prijzen vandoor.
Ik heb het over één wielrenner.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 20:35 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Inderdaad, wij Nederlanders zijn schoon gezien onze palmares![]()
Owww ik dacht dat dat Freddy Maertens wasquote:Op zaterdag 26 mei 2007 21:10 schreef tong80 het volgende:
Trouwens de laatste wereldkampioen zonder doping was Henk Baars.
Toch heeft Riis een heel curieuze prestatie ontwikkeling doorgemaakt.quote:Op zondag 27 mei 2007 09:35 schreef 4-elements het volgende:
Toch blijf ik me afvragen hoeveel het nou uitmaakt of je doping gebruikt of niet. Van de week werd in Netwerk beweerd dat het nauwelijks een verschil maakt. Ik kan ook niet geloven dat je met doping van een modale renner een topper kunt worden.
Die etappe van Landis waarin hij gebruikt zou hebben is natuurlijk ook bijzonder ik denk dat hij zonder doping nooit die prestatie had kunnen leveren.quote:Op zondag 27 mei 2007 09:35 schreef 4-elements het volgende:
Toch blijf ik me afvragen hoeveel het nou uitmaakt of je doping gebruikt of niet. Van de week werd in Netwerk beweerd dat het nauwelijks een verschil maakt. Ik kan ook niet geloven dat je met doping van een modale renner een topper kunt worden.
Hij heeft die Tour nog veel vaker (dacht 7 keer) positief getest...quote:Op zondag 27 mei 2007 11:20 schreef Remzz het volgende:
[..]
Die etappe van Landis waarin hij gebruikt zou hebben is natuurlijk ook bijzonder ik denk dat hij zonder doping nooit die prestatie had kunnen leveren.
Ik kan me niet voorstellen dat je zo'n prestatie levert op alleen een spuit, des avonds gezet. Óf daar is meer geprepareerd, of Landis had gewoon een heel goede dag.quote:Op zondag 27 mei 2007 11:20 schreef Remzz het volgende:
[..]
Die etappe van Landis waarin hij gebruikt zou hebben is natuurlijk ook bijzonder ik denk dat hij zonder doping nooit die prestatie had kunnen leveren.
Dat ligt er dus aan op wat voor termijn zo'n middel of stof werkt.quote:Op zondag 27 mei 2007 11:40 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat je zo'n prestatie levert op alleen een spuit, des avonds gezet. Óf daar is meer geprepareerd, of Landis had gewoon een heel goede dag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |