abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196194
Wat een sadisten daar bij V.

Hoe hebben ze het in hun hoofd kunnen halen om iemand bij de hechte groep BB-bewoners te stoppen. Mona: the new kid on the block, het buitenbeentje, de nieuwkomer.

Zo creeer je toch een emotioneel wrak. Hoe kan ze zich in zo'n korte periode in zo'n hechte groep passen. Het duurt weken voordat ze als waardig lid wordt opgenomen in de groep.
Ik ken het fenomeen, mijn studentenhuis is ook een hechte groep en voor nieuwe huisgenoten is het moeilijk zich aan te passen. Sommigen doen er weken over, sommigen kunnen zich niet genoeg aanpassen en verhuizen.
Maar waar kan Mona heen, ze zit opgesloten met een groep die haar blijft zien als buitenstaander. Ze kan nergens heen, want ze zit opgesloten in het BB-huis. Alleen in een hoekje met de gedachte dat ze er niet bij hoort en ook niet bij gaat horen, met de wetenschap dat heel Nederland mee kijkt. Ze is het nieuwe meisje in de klas, dat halverwege het jaar verhuisd is. Met andere kleren, ander taalgebruik: kortom anders.

Ik kijk naar de streams en leef met haar mee.
We moeten haar redden, we moeten haar behoeden voor zelfmoord.
Doe met me mee en red Mona!
Bel en stem op Mona!
Laat haar vertrekken, laat haar ontsnappen aan het BB-huis!

Is het een vogel, is het een vliegtuig... Nee, het is Superknor!

pi_196195
Mona is doodongelukkig daar in dat huis. Ze past er niet tussen en mag er niet tussen.

De groep verguist haar, wij slachten haar in het forum, die dame moet inderdaad zo spoedig mogelijk terug naar haar idyllische gezinnetje en lekker gezellig achter de bar gaan staan, waar iedereen haar een toffe meid vindt. Mona gaat hier psychisch aan onderdoor, die kan vanuit hier 'Straight to the Riagg".
Dit kan geen vermaak meer zijn, dit is psychologische oorlogsvoering en Mona trekt het hier niet....
Jammer meid, leuk geprobeerd, maar red jezelf, voordat het te laat is!

Don't ever save anything for a special occasion. Being alive is the special occasion.
pi_196196
ben ik nou te egoistisch of zijn jullie zo slap, een zenuwinzinking van Mna is alleen maar goed voor loskomende emotie's bij alle bewoners dus veel "interessant" filmmateriaal
Ben benieuwd hoe het verder gaat als ze blijft
when you hate it you know you can feel but
when you love it you know it's not real
  dinsdag 5 oktober 1999 @ 03:28:00 #4
234 mrNatural
op BB-rantsoen
pi_196197
Maar hier komt de ethiek in the picture.
Is publieke kwelling wel echt leuk.
Mona staat achter de bar ook onder druk om een leuke barvrouw te zijn, veel vaste klanten ook. En hoe vaak zal ze niet gedacht hebben "Oh stond ik maar naast Robert ten Brink" of zoiemand? Nu moet ze eerst door de greppel en dat was ze toch ergens een beetje vergeten. Echte survival voor Mona.
Go Girl
Karin tegen Mona: "Je man heeft namelijks niets om zich over te schamen"
pi_196198
Ze kan maar beter de eer aan zichzelf houden. Een probleem hoeft geen probleem te zijn als je er geen probleem van maakt. Als ik haar was zou ik een dag voor de nominatie m'n koffers pakkers en het huis verlaten. Daarmee red ze haar gezicht en stelt V. voor het probleem: volgens de regels zou er dan wéér een nieuwe inmoeten (ze hebben het geld van de inbelronde nodig), maar ik denk niet dat ze het nog een keer durven te proberen.

I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_196199
vlak voor de nominaties opstaappen, nee man das on eerlijk en getuigt het niet hebben van een rugge graat, ne ze moet gewoon eerlijk worden weggestemd (gebeurd toch wel) om vervolgens tegen de wereld te kunnen zeggen dat zij in BB heeft gezeten,
vervolgens blijven ruud en sabine op het einde over om eens goed op dingen in te gaan en tot laat in de nacht te praten
pi_196200
Hoe dan ook, Mona gaat er als eerst volgende uit, de andere acht volden het wegstemmen van Martin al zoo lastig dat ze liever niet nog eens elkaar wat aandoen, en Mona dat is gewoon even het lelijke eendje...
I did NOT have sex with that women Sabine...

dinsdag 5 oktober 1999 @ 13:46:00 #8
234 mrNatural
op BB-rantsoen
pi_196201
Maareh ... ze moeten wel twee anderen noemen. Ze ontkomen er toch echt niet aan om ook binnen de 'harde kern' te kiezen. Of telt Mona voor twee.
Karin tegen Mona: "Je man heeft namelijks niets om zich over te schamen"
pi_196202
Ik ben het met jullie eens dat Mona niet in de groep past maar dit komt niet alleen door de anderen. Mona heeft, naar mijn mening, zich in het begin te veel opgedrongen. Ze was te nadrukkelijk aanwezig. In het 'echte' leven wordt het ook niet geaccepteerd als een nieuwkomer zich zo sterkt profileert (zie de reacties op 'schreeuwerige' nieuwkomers in dit forum - en dat is niet vervelend bedoeld). Haar gedrag wekte irritatie in de groep (en om eerlijk te zijn ook bij mij). Mona voelt dit wel en trekt zich nu zelf telkens terug: ze wordt dus niet alleen door de anderen buitengesloten, ze sluit vooral zichzelf buiten. Het is jammer dat zij of de anderen niet probeert een gesprek daarover te beginnen. Dat zou trouwens nog een interessante discussie op kunnen leveren.
Zoals het er nu naar uitziet, wordt Mona zeker door de anderen genomineerd. En ik zal ook zeker op haar stemmen, al is het alleen maar vanwege die ontzettend irritante lach van haar!
pi_196203
Heel makkelijk: gewoon met elkaar afspreken vooraf, dat ze allemaal een verschillende kiezen als 2e genomineerde, dan schepen ze het publiek (lees:Veronica) op met het dilemma.
  dinsdag 5 oktober 1999 @ 15:51:00 #11
243 Serge
Serge&Hummie! :D
pi_196204
Het spreekt ook niet voor de andere bewoners hoe ze omgaan met Mona.
Had wel iets meer tact van ze verwacht.
Mona is niet echt een bitch, en zo stelt ze zich ook niet op. Misschien wat opdringerig maar ja wat wil je? Ze wil dolgraag in de groep worden opgenomen. En wie zou dat niet willen?
Mona moet de stemming niet afwachten en weer lekker naar haar kindjes en man gaan.
Hiermee lijdt ze echt geen gezichtsverlies.
Like Andy Warhol once said "Everyone gets their 15 minutes of fame" .

pi_196205
Natuurlijk lijdt ze dan gezichtsverlis. Als ze eerder weggaat gebeurt er precies hetzelfde als bij Tara (of is dat al aan de gang...), ze wordt betiteld als een afvallertje, wordt niet serieus genomen omdat ze dan iemand is die niets kan afmaken. Nee gewoon weg laten stemmen, dan heb je het niet in eigen hand en allen dan pas kan je met een opgeheven hoofd het pand verlaten. Wie weet nu nog wie Martin was?

Btw als Martin echt terug geplaatst wordt als er een man zou uitvallen dan ondergaat hij nogmaals wat hem eerder overkomen is en wat Mona overkomt, ook dan is hem geen lang leven in de BB dungeons beschoren. Kweet niet of hij dat trekt...

I did NOT have sex with that women Sabine...

pi_196206
Laat haar nou gewoon zelf opstappen

Als 93% van Nederland tegen je stemt dan lijd je pas aan gezichtsverlies.

Als ze gewoon zichzelf en ons alleen een plezier doet stopt ze er vannavond nog mee.

De dagboekkamer is toch altijd open ????

ze gaat naar binnen, zegt "ik kap er mee"
wij hebben allemaal plezier en V kan er gewoon een andere trut inzetten die het dan een paar dagen mag proberen.

Met een beetje geluk kunnen we die dan nog de eerste stemronde wegstemmen.

pi_196207
Het is voor Mona een beetje 'damned if I do en damned if I don't'. Als ze blijft, wordt ze ongelukkig, maar van opstappen wordt ze ook niet blijer hoor; dan moet ze aan zichzelf toegeven dat ze niet is geslaagd.

Ik heb ooit ongeveer hetzelfde gehad bij een werkgever. Dat was een bedrijf dat pas een jaar of 2 bestond, en de club die daar werkte zat er vanaf het begin in. Er ging er 1 weg en ik kwam daarvoor in de plaats. Er waren totaal 9 medewerkers. Nou ik kan je vertellen: NIETS wat ik deed was goed. Er was altijd wel iets op me aan te merken. De ellende is (en ik kan dus ook met Mona meevoelen) dat je steeds meer aan jezelf gaat twijfelen. En daardoor word je steeds minder jezelf. En daardoor gaat het nog slechter (neerwaartse spiraal). Terwijl je buiten die specifieke setting (je vriendenkring, andere werkgever) wel kunt functioneren en wordt geaccepteerd. Maar Mona kan niet buiten de BB setting treden.
Mona zal het absoluut niet gaan redden. Maar dat geldt voor elke nieuwkomer die er nu nog bijkomt, al zetten ze er Pamela Anderson, Katja Schuurman of Danielle Overgaag neer.

Weather

P.S. voor degenen die het vervolg willen weten: ik ben al 4 jaar weg bij die K****tent!

P.P.S. dit staat los van het feit dat ik Mona ook zwaaaaar irritant vind trouwens

pi_196208
Ja! Danielle Overgaag er in, Mona er uit!
I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_196209
quote:
op 10-05-1999 om 12:50 AM schreef Superknor het volgende:
Wat een sadisten daar bij V.

Hoe hebben ze het in hun hoofd kunnen halen om iemand bij de hechte groep BB-bewoners te stoppen. Mona: the new kid on the block, het buitenbeentje, de nieuwkomer.

Ik dacht dat ze vrijwillig was gegaan?

dinsdag 5 oktober 1999 @ 21:41:00 #17
572 Sniper
Gull Catcher
pi_196210
>>Mona zal het absoluut niet gaan redden. Maar dat geldt voor elke nieuwkomer die er nu nog bijkomt, al zetten ze er Pamela Anderson, Katja Schuurman of Danielle Overgaag neer. <<

Helemaal correct. Verblind door de 250K, en gesterkt door de reeds aanwezige groepsrollen/relaties zal elke nieuwkomer het onderspit delven. Een heel ondankbare rol, die Mona, toch een leuk "gezellig" mens (denk ik) op zich heeft genomen. (En een SPIJT dat ze er nu van heeft....)

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')