abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50103509
quote:
Op maandag 4 juni 2007 11:12 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Niet ijzer tegen ijzer, maar van die plasticen houders ertussen. Maar dan nog.. dat de "tik" dezelfde frequentie houdt.. ik snap het niet,,
los liggende terugslagklep, heb je daar al op gecontroleerd?
pi_50113127
ik heb ook zo een klappen in de leiding bij de wc
ooit is deze opgekanpt en het wc-plafont werd verlaagt, het geklilk komt wel van de zijkant, soms heel hard achter elkaar en dan sterft het langzaam af
is ook niet elek dag
we hebben met zijn allen na geluisterd, ook gedacht dat het misschien uitzet als iemand ging douchen maar het komt ook uit heldere hemel vallen
en het is nog niet opgelost
en
ik let al niet meer op omdat het noooit constant klikt
we weten niet waar het vandaan komt..
pi_50113456
Eigenlijk zou je alle zeefjes en dergelijke moeten verwijderen en alle leidingen goed doorspoelen, alleen zou je dus bepaalde appendages er even tussenuit moeten halen om ervoor te zorgen dat er ook werkelijk niets in je leidingen achter kan blijven.
Dus om goed door te spoelen zou je alle binnenwerken van kranen moeten verwijderen en controleren of deze nog goed zijn en niet los zitten of gebroken zijn, terugslagkleppen verwijderen en schoonspoelen, ketel ontkoppelen en apart doorspoelen, per kraan ontkoppelen en via een gemonteerde tuinslang op de leiding deze doorspoelen.
Geluid kan eventueel veroorzaakt worden door los liggende soldeerkorrels in je leiding, ander vuil in je leidingsysteem, kapotte of defecte terugslagkleppen, kraanspindels, klepzittingen in je kraan, enz.
Bij doorspoelen moet er dus zo min mogelijke vernauwingen in het net aanwezig zijn zodat eventuele troep er makkelijk uit gespoeld kan worden.

Klinkt misschien niet zo leuk voor je, maar lucht in je waterleidingnet zag ik sowieso al niet als verdachte, dus het ontluchten vond ikzelf al wat vreemd.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 10:20:57 #29
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_50119481
Kun je mij iets meer vertellen over een "terugslagklep"? Verder goede tips. Alle kranen dus even ontkoppelen en doorlopen of ze nog goed zijn...

Klusje voor het weekend hoor ik al
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_50504522
Werking
De terugslagklep beschermt het aanvoernetwerk. Veerbelaste terugslagkleppen hebben een beweegbare kegel, die uit de zitting wordt gedrukt bij grotere of kleinere doorstroomhoeveelheden, afhankelijk van de doorstroming door de afsluiter. Wanneer de doorstroming terugvalt tot nagenoeg nihil, zal de veer de kegel terugduwen in de zitting en wordt (terug)stroom voorkomen. De geïntegreerde testpluggen vergemakkelijken een snelle en eenvoudige controle van de keerklep. Naar keuze is de RV181 verkrijgbaar met draad-, soldeer- of knelaansluitingen.

Er zijn echter ook uitvoeringen zonder veer, de zogenaamde gewichtsbelaste kleppen.
Meer informatie en tekeningen:
http://www.eriks.be/filea(...)atie/pdfs/052039.pdf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')