quote:De oorzaak is dat er lucht in de leidingen zit. De lucht blijft zitten op de
hoogste punten van de leidingen. Om dit te verhelpen pugeerkraantje(s)
zetten op de hoogste punten. Dus alle lucht uit de leidingen laten. Het
fenomeen kan ook na zekere tijd verdwijnen omdat de luchtophoping zal
verminderen. In principe moeten alle leidingen afwateren, maar dat is zelden
het geval. Dit verschijnsel kan zich ook voordoen bij CV installatie.
google..quote:Persinstallatie bij hogere gebouwen om ook op grotere hoogte voldoende waterdruk te krijgen.
bij mij loopt dan juist het hele leidingnetwerk leeg en zit er dus juist lucht inquote:Op donderdag 24 mei 2007 12:23 schreef Cheiron het volgende:
Wat ik ook nog moet proberen (nog geen tijd voor gehad) is alle kranen openzetten en dan de hoofdkraan dicht draaien. Dan zou de lucht er toch ook uit moeten gaan?
De CV heb ik ontlucht evenals alle radiatoren. Druk is normaal op de CV. DE CV zelf is niet het hoogste punt.quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:38 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
Is het hoogste punt niet toevallig je CV ketel?
dat staat precies in de link die ik je gaf ......quote:Op donderdag 24 mei 2007 12:23 schreef Cheiron het volgende:
Wat ik ook nog moet proberen (nog geen tijd voor gehad) is alle kranen openzetten en dan de hoofdkraan dicht draaien. Dan zou de lucht er toch ook uit moeten gaan?
quote:Zat ik ook aan te denken. Wat in zo'n geval nog wel eens wil helpen is
het hele leidingsysteem aftappen en opnieuw vullen, als volgt:
- Hoofdkraan dicht
- Alle kranen in het systeem open
- Aftapkraan achter de hoofdkraan open
Wacht tot alle kranen zijn gestopt met druppelen, dan
- Aftapkraan dicht
- Hoofdkraan open
- Kranen dichtdraaien zodra ze zijn
gestopt met sputteren en een
constante waterdoorvoer hebben.
Tip: Bij het vullen van het leidingsysteem willen de kranen nog wel
eens sputteren. Draai er een vaatdoekje of een theedoek omheen en zet
die vast met een ijzerdraadje of een elastiekje, zodat er een
"afvoertuitje" ontstaat. Geen spatten meer!
De eerste twee meter kan ik zien en dat is veranderd aan het stalen frame van mijn huis. Ik denk dat ik vanavond onder het huis ga kijken naar de rest van de leiding. Dan weet ik het zeker. Als het niet zo is moet ik het alsnog bevestigen.quote:Op maandag 4 juni 2007 10:33 schreef ANWB het volgende:
Zijn de waterlijdingen om de meter verankerd aan de muur?
ijzer op ijzer?quote:Op maandag 4 juni 2007 10:51 schreef Cheiron het volgende:
[..]
De eerste twee meter kan ik zien en dat is veranderd aan het stalen frame van mijn huis. Ik denk dat ik vanavond onder het huis ga kijken naar de rest van de leiding. Dan weet ik het zeker. Als het niet zo is moet ik het alsnog bevestigen.
Niet ijzer tegen ijzer, maar van die plasticen houders ertussen. Maar dan nog.. dat de "tik" dezelfde frequentie houdt.. ik snap het niet,,quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |