abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 juli 2007 @ 13:13:53 #61
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51322174
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 12:16 schreef doshi het volgende:

[..]

Ik snap dat niet? Je betaald 245 euro voor een wieg waar de baby 4 maanden inligt (er vanuitgaande dat je een kleine baby krijgt, anders is het misschien maar 3 maand) en gaat dan een niet mooi Ikea bed kopen in je mooie Sofie kamer? Echt eeuwig zonde.

Maarja, het is jouw geld.

Ik heb het Sofie bed en heb vrienden met een Ikea bed en echt, je krijgt hier spijt van.
Waarom dan? Ik heb gisteren naar het Ikea bedje staan kijken en ik zie het verschil wel met dat Sofie bedje, maar niet 200 euro verschil.
En ja, dat wiegje vond ik wel supermooi en bijzonder, dat Sofie bedje is en blijft een gewoon heel simpel wit bedje, meer kan ik er niet van maken...

En dat met die 3 maanden zal wel meevallen. Zoals je kan lezen hierboven hebben die van Snoopy er zelfs 5 maanden in gelegen en dat waren geen kleintjes.

Wij maken gewoon een andere keuze dan jij. Kan toch?
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 13:04 schreef the_jestert het volgende:

[..]

Daar heb je een goed punt (.) vind ik
Jij hebt de bedjes ook vergeleken?
pi_51323750
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 13:13 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

nope, maar ik wou zelf eerst ook geen wieg, zonde van het geld omdat ze er over het algemeen toch vrij kort in liggen. Dan geef ik liever meer uit aan een goed/mooier bedje waar ze toch wel enige jaren in liggen. Uiteindelijk hebben wij een wieg van mijn schoonouders gekregen, dus hebben we alsnog dubbelop.
Maar was absoluut geen aanval hoor!!!
't enige wat ik wil is de mogelijkheid om te bewijzen dat veel geld niet gelukkig maakt....
pi_51323892
Wij hebben voor onze dochter een kamer gekocht op marktplaats (kast, commode en ledikant) en waren toen 300 euro kwijt voor het geheel. Voor nummer 2 heb ik op marktplaats een wieg gekocht (zo eentje op hoge poten) voor naast ons bed aangezien het ledikant er nooit tussen zal passen en ik de baby de eerste tijd zeer zeker op de slaapkamer wil hebben zeker 's nachts.
pi_51326775
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 13:13 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Waarom dan? Ik heb gisteren naar het Ikea bedje staan kijken en ik zie het verschil wel met dat Sofie bedje, maar niet 200 euro verschil.
En ja, dat wiegje vond ik wel supermooi en bijzonder, dat Sofie bedje is en blijft een gewoon heel simpel wit bedje, meer kan ik er niet van maken...

En dat met die 3 maanden zal wel meevallen. Zoals je kan lezen hierboven hebben die van Snoopy er zelfs 5 maanden in gelegen en dat waren geen kleintjes.

Wij maken gewoon een andere keuze dan jij. Kan toch?
[..]

Let je wel even op de maat van het Ikea bedje, want ze gingen geloof ik nu die bedjes ook op de standaardafmetingen maken geloof ik. Maar ik heb geen idee of de "oude" afmetingen dan ook direct uit het assortiment zijn (kwam ineens in me op, misschien heb je er zelf ook wel aan gedacht, maar toch...).

Wij hebben ook niet het bedje genomen wat bij het kamertje hoorde waarvan we de commode en de kast hebben uitgezocht. Inderdaad wat BE ook zegt, het verschil was niet zo groot dat wij het die 150 euro extra waard vonden (overigens ook geen wieg, want we krijgen de wieg waar ik in heb gelegen).
Net de commode zitten lakken, nu de kast nog (maar we hadden beter kunnen opschuren voordat ik de commode ging lakken, haha). Maar wel even tijd voor een lucht- en drinkpauze .
Wat dat betreft is het nu wel ideaal weer voor dat soort klusjes, je krijgt niet het idee dat je "eigenlijk ook wel lekker in de tuin had kunnen zitten" (hier niet in elk geval...).
Fake it till you make it...
  dinsdag 10 juli 2007 @ 18:34:57 #65
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_51332950
Ik vind het van de Ikea-bedjes niet zo mooi dat het ook aan het hoofd- en voeteneinde open is met spijlen. Maar ze hebben nu een nieuw bedje wat ik al een stuk leuker vind:

Alleen moet de kleur je dan net aanstaan natuurlijk (of je moet het over kunnen (en willen) verven..)

Als wij niet al een ledikantje hadden zou ik deze kopen voor een volgende
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 21:52:15 #66
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51340313
Ze hadden ook een witte met een iets gegolfde bovenkant, die vond ik ook wel erg leuk.

Nijna, toevallig hebben we er dus gisteren naar gekeken en de bedjes die er nu stonden waren 120 x 60, dat is toch de standaardmaat dacht ik?
  dinsdag 10 juli 2007 @ 21:58:23 #67
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_51340580
Die witte met die iets gegolfde bovenkant... die wordt het hier! Past goed in mn thema
  dinsdag 10 juli 2007 @ 21:59:51 #68
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51340643
  dinsdag 10 juli 2007 @ 22:02:09 #69
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51340737
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 18:34 schreef texelonia het volgende:
Ik vind het van de Ikea-bedjes niet zo mooi dat het ook aan het hoofd- en voeteneinde open is met spijlen. Maar ze hebben nu een nieuw bedje wat ik al een stuk leuker vind:

[afbeelding]

Alleen moet de kleur je dan net aanstaan natuurlijk (of je moet het over kunnen (en willen) verven..)

Als wij niet al een ledikantje hadden zou ik deze kopen voor een volgende
Dat met die open kanten had ik idd ook gezien gisteren, maar mss dat ik daar dan iets van doek of zo tussendoor weef. Kan ik het gelijk wat meer bij de rest van het kamertje betrekken qua kleuren etc.
pi_51341562
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 21:52 schreef Brighteyes het volgende:
Nijna, toevallig hebben we er dus gisteren naar gekeken en de bedjes die er nu stonden waren 120 x 60, dat is toch de standaardmaat dacht ik?
120x60 is volgens mij idd standaard.
  woensdag 11 juli 2007 @ 19:25:54 #71
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_51370527
Heul lief BE, die hangwieg!
Ik zoek een kast voor onze kinderkamer. En ik krijg het nu benauwd want ik kan niks vinden. Op marktplaats word ik of overboden, of ik krijg geen reactie van de aanbieder. En dan moet het ook nog een beetje in de buurt zijn. Nu ben ik zover dat ik dan uit-ein-de-lijk ook wel bij ikea wil kijken, maar da's dus echt niet wat eigenlijk de bedoeling was. Stom.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  woensdag 11 juli 2007 @ 20:15:14 #72
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51372341
Wij hebben alsnog de wieg kunnen kopen.

Mijn vriendin was bij de winkel langsgeweest en zag de wieg niet meer. Conclusie: verkocht. Niets bleek minder waar toen ik vandaag langsging. Doordat ze de indeling iets aangepast hadden was de wieg 1 of 2 dagen niet in de winkel geweest.

Ik heb hem meteen maar gekocht......
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_51395404
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 21:52 schreef Brighteyes het volgende:
Ze hadden ook een witte met een iets gegolfde bovenkant, die vond ik ook wel erg leuk.

ja en het bedje is meteen 10 euro duurder
pi_51401920
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 14:59 schreef Pruk het volgende:

[..]

ja en het bedje is meteen 10 euro duurder
Tssss, strakke actie van Ikea .
Ik heb vandaag voor het laatst de commode en de kast gelakt .
Als het bedje straks compleet is (we wachten nog op 2 te vervangen onderdelen) gaan we die ook nog doen, maar voor nu zijn we eventjes klaar!
  donderdag 12 juli 2007 @ 20:20:50 #75
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51406020
Echt?
pi_51419850
30 juli komen de meubeltjes
't enige wat ik wil is de mogelijkheid om te bewijzen dat veel geld niet gelukkig maakt....
pi_51421007
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 20:20 schreef Brighteyes het volgende:
Echt?
Ja, het oude formaat van dat witte bedje was 79, de nieuwe 89

Nou zit er ook wel een klein beetje meer hout in

Ach, het blijft nog steeds een heel schappelijke prijs.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 09:39:03 #78
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51421045
Wij hebben een bedje van ikea en dat bevalt prima. De andere meubels ook trouwens.

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_51555351
Wij hebben voor Jesse-Simon nu al een tijdje een ledikantje (+ commode en kast) via de Babydump.nl en ik moet zeggen, deze bevalt ons heel goed. Dit is van het merk Schardt

Het geen komt uit duitsland en dit kun je merken, want wat zit dat degelijk in elkaar zeg! Hele zware en dikke planken.

Toch vindt ik 1 groot nadeel nu JS wat groter is (7 maanden), dat alles tussen de spijlen kan vallen. Maar een knuffelbeest aan een speen vast maken lost dit probleem op.

http://www.babydump.nl/index.php?page=product&doel=product&id=72&groep_id=2&merk=51
pi_51980342
Onze babykamer is klaar
oke, we moeten nog wel wat schilderijtjes enzo ophangen, en lakentjes voor het bedje, maar voor de rest, kijk maar......

dinsdag 31 juli 2007 @ 08:40:11 #81
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51980396
Mooi!
Kom je hem ook in het kinderkamer-foto topic showen?

Foto's van de kinderkamer, deel 13
  dinsdag 31 juli 2007 @ 08:40:32 #82
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51980406
Prachtig kamertje, the_jestert! Echt heel mooi en stijlvol ook!
Hiervoor is trouwens eigenlijk dit topic: Foto's van de kinderkamer, deel 13
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_51980438
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 08:40 schreef Brighteyes het volgende:
Mooi!
Kom je hem ook in het kinderkamer-foto topic showen?

Foto's van de kinderkamer, deel 13
copy / paste

done
  zondag 19 augustus 2007 @ 21:51:54 #84
108648 cattie
lieve moeder
pi_52512005
Even een quote uit het speeltuinbankje:
quote:
Ik heb ook al leuke plannen voor Ive's nieuwe kamer, hij krijgt een hele ruime, lichte kamer. Drie witte muren en 1 groene muur, de gordijnen een donkerdere kleur groen en aan 1 witte muur een groene plank (boven de commode). Alleen over de vloerbedekking twijfel ik nog.
Ive is dan wel officieel geen baby meer, maar misschien hebben jullie ideeën voor de vloerbedekking? We zitten aan marmoleum te denken, maar dat heeft zo'n marmermotief waar ik niet van houd en is nogal duur. Tapijt moet wel zacht zijn, maar hoogpolig is misschien niet zo handig. En de kleur. Gewoon neutraal doen? Of toch een spannend kleurtje?
pi_52513431
Je hebt toch ook effen marmoleum? Een vriendinnetje van me had dat en daar waren de letters van haar naam uitgesneden in andere kleurtjes. Was erg leuk.
De kleur zou ik redelijk neutraal houden en dan kiezen voor een feller kleed oid. Vloerbedekking vervang je meestal niet zo snel. En niet te fel, dan wordt het zo snel viezig.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 20 augustus 2007 @ 11:05:10 #86
108648 cattie
lieve moeder
pi_52522714
Neutrale vloerbedekking (in de zin van beige tinten) vlekt volgens mij ook wel erg. Misschien dan toch wat donkerder...
pi_52523213
Of van die vloerbedekking met wat van die iets ander kleurige spikkeltjes erin. Daar zie je misschien ook niet zo gauw vlekken op... Helemaal effen valt misschien wel gauw op als er iets op vlekt.
pi_52523300
En als je tapijttegels neemt? Je hebt van die tegels die je gewoon kan afspoelen enzo onder de kraan en zo de vlekken er makkelijk uit krijgt.
  maandag 20 augustus 2007 @ 11:31:27 #89
108648 cattie
lieve moeder
pi_52523371
Allemaal goede ideeën! We gaan binnenkort maar eens naar een meubelboulevard om de stalen te zien en te voelen.
pi_52523489
Cattie, die vloerbedekking keten, hoe heet die ook alweer... carpetland geloof ik? Die hebben altijd wel de een of andere kortingsactie lopen. Wellicht handig om in elk geval even te kijken daar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')