Is er hier iemand die dit serieus kan verdedigen? Ik vind dit nieuwbericht te walgelijk om te geloven. Pure discriminatie van de autochtone bevolkingquote:Minister van Binnenlandse Zaken Guusje ter Horst heeft vandaag aangegeven dat van alle stageplaatsen bij de Rijksoverheid 50% door allochtonen moet worden ingevuld. Dat komt neer op vijfhonderd plaatsen.
Ter Horst zette vandaag globaal haar plannen uiteen voor de komende jaren. Daaruit blijkt ook dat de afslankoperatie van ambtenaren van de overheid lager zal uitvallen dan eerder werd gemeld. Van de in eerste instantie geplande 15.000 te schrappen arbeidsplaatsen, moeten er nu nog zo'n 13.500 verdwijnen. Waar die plaatsen sneuvelen wordt na de zomer bekend. Ter Horst gaf ook aan te willen inzetten op minder beleid en meer uitvoerende taken van ambtenaren.
De benoeming van burgemeesters blijft voornamelijk een zaak van de gemeenteraad. De raad doet een bindende voordracht, die door de minister wordt overgenomen. De minister benadrukte wel dat ze de regie en het overzicht wenst te houden. ''Het moet een eerlijke verdeling blijven van geslacht, allochtonen en politieke kleur.''
Nope; 8,8% Westerse allochtonen, 10,5% niet-Westers.quote:Op woensdag 23 mei 2007 17:44 schreef Vampier het volgende:
eeuhm... zijn er al 50% allochtonen in Nederland?
Hoezo blind?quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:18 schreef Megumi het volgende:
Ik denk dat jullie blind zijn. Maar dat is mijn bescheiden mening.
Ik denk dat jij je kop in het zand steekt, maar dat is mijn bescheiden mening.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:18 schreef Megumi het volgende:
Ik denk dat jullie blind zijn. Maar dat is mijn bescheiden mening.
Schijnbaar wel als het aan de PvdA ligtquote:Op woensdag 23 mei 2007 19:21 schreef djenneke het volgende:
Je wordt nooit aangenomen voor welke baan dan ook, als je niet aan de functievereisten doet.
Ach welnee.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:24 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Schijnbaar wel als het aan de PvdA ligt![]()
Juist!!!quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:27 schreef Schuifpui het volgende:
Ik snap niet dat positieve discriminatie mag. Als je positief discrimineert, is het altijd voor andere groep automatisch negatief. Het is exact hetzelfde alleen anders geformuleerd.![]()
Als je als autochtoon afgewezen wordt zou je gewoon aangifte moeten doen, dat doen de allochtonen ook. Als zal het wel niet veel helpen, want alleen de minderheid kan gediscrimineerd worden natuurlijk. Als je roept kutmarokkaan is het discriminatie, kaaskop mag wel, dat is Nederland.
Iedereen zou gewoon een gelijke kans moeten krijgen. Allochtonen worden vaak niet gekozen vanwege slechte taalbeheersing, algemene luiheid, slechte instelling e.d. Ik ken maar weinig gevallen waar echt sprake is van discriminatie. Gewoon selecteren op bekwaamheid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |