abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49692977
quote:
Minister van Binnenlandse Zaken Guusje ter Horst heeft vandaag aangegeven dat van alle stageplaatsen bij de Rijksoverheid 50% door allochtonen moet worden ingevuld. Dat komt neer op vijfhonderd plaatsen.

Ter Horst zette vandaag globaal haar plannen uiteen voor de komende jaren. Daaruit blijkt ook dat de afslankoperatie van ambtenaren van de overheid lager zal uitvallen dan eerder werd gemeld. Van de in eerste instantie geplande 15.000 te schrappen arbeidsplaatsen, moeten er nu nog zo'n 13.500 verdwijnen. Waar die plaatsen sneuvelen wordt na de zomer bekend. Ter Horst gaf ook aan te willen inzetten op minder beleid en meer uitvoerende taken van ambtenaren.

De benoeming van burgemeesters blijft voornamelijk een zaak van de gemeenteraad. De raad doet een bindende voordracht, die door de minister wordt overgenomen. De minister benadrukte wel dat ze de regie en het overzicht wenst te houden. ''Het moet een eerlijke verdeling blijven van geslacht, allochtonen en politieke kleur.''
Is er hier iemand die dit serieus kan verdedigen? Ik vind dit nieuwbericht te walgelijk om te geloven. Pure discriminatie van de autochtone bevolking .

[ Bericht 0% gewijzigd door cultheld op 23-05-2007 17:45:08 ]
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_49693026
Positieve discriminatie is stupide. Bij alles, dus bevolkingsgroepen, geslacht, etcetera etcetera.
pi_49693061
Dit zou alleen te verdedigen zijn als allochtonen 50% van de bevolking uit zouden maken en zelfs dan is het discutabel.
Ik zou graag aangenomen worden omdat ik over de benodigde capaciteiten bezit en niet omdat ik toevallig borsten of een kleurtje heb.
There is no love sincerer than the love of food.
  woensdag 23 mei 2007 @ 17:30:59 #4
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_49693069
Leren ze het nou nooit? 'Positieve' discriminatie heeft een averechts en polariserend effect op de werkvloer.
pi_49693248
"Het moet een eerlijke verdeling blijven van geslacht, allochtonen en politieke kleur."

Dan moet dus niet 50% naar allochtonen... Gewoonweg bizar dit.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_49693254
Ik vraag me af hoe men zou reageren als het bericht luidde 'Ter Horst wil 80% van de regering blank hebben'.
Dan komt er weer van alle kanten gezeik over racisme, terwijl er hier precíes hetzelfde gebeurt. Alleen hier wordt een veelbesproken bevolkingsgroep positief bejegend, terwijl het voor de rest van de Nederlanders pure discriminatie is.

Achterlijk voorstel, ik wil volgend jaar ook een rijksstage, maar dat heeft er nog niet direct mee te maken..
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_49693255
Niet te geloven, wat een wereldvreemde mensen daar bij de pvda.
pi_49693395
Ik kots op de PvdA. Gatverdamme, wat een trut.
pi_49693465
eeuhm... zijn er al 50% allochtonen in Nederland?
Free people own guns! Slaves do not!
  woensdag 23 mei 2007 @ 17:47:53 #10
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_49693554
Belachelijk kies mensen op kwaliteit en niet op kleur. Omgekeerd is het discriminatie maar dit mag weer wel. Zo maak je mensen nog rechtser. Nederland is gek bezig.
mai pen rai
pi_49693794
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 17:44 schreef Vampier het volgende:
eeuhm... zijn er al 50% allochtonen in Nederland?
Nope; 8,8% Westerse allochtonen, 10,5% niet-Westers.
pi_49693815
Eigenlijk een slecht idee, discriminatie is altijd kut. Maar er moet wel iets gebeuren voor hele hordes allochtonen op het MBO/HBO die in het bedrijfsleven geen stage kunnen krijgen terwijl autochtone studiegenoten dit wel lukt, omdat men in het bedrijfsleven wel discrimineerd. Het is dus een soort contra-discriminatie.
pi_49693845
Guusje is een heks. Dat was ze al al burgemeester van Nijmegen, en dat is ze nu nog steeds. Nu alleen, helaas voor ons allen, op een hoger plan.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
  woensdag 23 mei 2007 @ 17:58:52 #14
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_49693912
Hmmm weer een typische PVDA beslissing indien dit erdoor gejaagd word. Dit is gewoonweg "positieve" discriminatie.
Ik snap die politiekers niet meer. Zijn ze nou gewoon blind? Of gewoon doof?
Dat beleid van die "positieve discriminatie heeft in het verleden niet gewerkt en zal nu al helemaal niet werken.
Als autochtone Nederlander zou je je bijna achtergesteld gaan voelen tov allochtone Nederlanders aka kansarmen.
Het word tijd dat de oveheid/politiek de autochtonen eens niet gaat zien als melkkoe.

Op deze manier kweek je al een afkeer van allochtonen omdat zij bevoorrecht worden in functies bij het Rijk.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 23 mei 2007 @ 18:18:23 #15
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_49694525
Ik denk dat jullie blind zijn. Maar dat is mijn bescheiden mening.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 23 mei 2007 @ 18:24:20 #16
110987 ErwinRommel
pi_49694738
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 18:18 schreef Megumi het volgende:
Hoezo blind?
  woensdag 23 mei 2007 @ 18:39:06 #17
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_49695201
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 18:18 schreef Megumi het volgende:
Ik denk dat jij je kop in het zand steekt, maar dat is mijn bescheiden mening.
  woensdag 23 mei 2007 @ 19:15:38 #18
134391 TranceAction
It's me Leclerc
pi_49696488
En we stemmen met zn allen Pvda
En we stemmen met zn allen ......, En we stemmen met zn allen ....

Jippie ja ja jippie jippie jeeee
Jippie ja ja jippie jippie jeeee
Jippie ja ja jippie jippie ......, Jippie ja ja jippie .....
Jippie ja ja jippie jippie jippie jeeee
Trek, trek ?? In Europa hebben ze trek, hier in Afrika hebben we gewoon honger
  woensdag 23 mei 2007 @ 19:17:45 #19
110987 ErwinRommel
pi_49696588
ayeeeeee ahyooooooooo, en nu met z'n allen en we zingen roepen allemaal PVDA ayeeeee ayooooooo...........en van je hela hola hele hola helala.
pi_49696759
Je wordt nooit aangenomen voor welke baan dan ook, als je niet aan de functievereisten doet.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  woensdag 23 mei 2007 @ 19:23:34 #21
110987 ErwinRommel
pi_49696840
http://youtube.com/watch?v=hQcN4w0_VqU

Roos verliest z'n blaadjes
  woensdag 23 mei 2007 @ 19:24:47 #22
110987 ErwinRommel
pi_49696895
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:21 schreef djenneke het volgende:
Je wordt nooit aangenomen voor welke baan dan ook, als je niet aan de functievereisten doet.
Schijnbaar wel als het aan de PvdA ligt
pi_49697021
Ik snap niet dat positieve discriminatie mag. Als je positief discrimineert, is het altijd voor andere groep automatisch negatief. Het is exact hetzelfde alleen anders geformuleerd.

Als je als autochtoon afgewezen wordt zou je gewoon aangifte moeten doen, dat doen de allochtonen ook. Als zal het wel niet veel helpen, want alleen de minderheid kan gediscrimineerd worden natuurlijk. Als je roept kutmarokkaan is het discriminatie, kaaskop mag wel, dat is Nederland.

Iedereen zou gewoon een gelijke kans moeten krijgen. Allochtonen worden vaak niet gekozen vanwege slechte taalbeheersing, algemene luiheid, slechte instelling e.d. Ik ken maar weinig gevallen waar echt sprake is van discriminatie. Gewoon selecteren op bekwaamheid.
pi_49697221
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:24 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Schijnbaar wel als het aan de PvdA ligt
Ach welnee.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  woensdag 23 mei 2007 @ 19:33:56 #25
110987 ErwinRommel
pi_49697287
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:27 schreef Schuifpui het volgende:
Ik snap niet dat positieve discriminatie mag. Als je positief discrimineert, is het altijd voor andere groep automatisch negatief. Het is exact hetzelfde alleen anders geformuleerd.

Als je als autochtoon afgewezen wordt zou je gewoon aangifte moeten doen, dat doen de allochtonen ook. Als zal het wel niet veel helpen, want alleen de minderheid kan gediscrimineerd worden natuurlijk. Als je roept kutmarokkaan is het discriminatie, kaaskop mag wel, dat is Nederland.

Iedereen zou gewoon een gelijke kans moeten krijgen. Allochtonen worden vaak niet gekozen vanwege slechte taalbeheersing, algemene luiheid, slechte instelling e.d. Ik ken maar weinig gevallen waar echt sprake is van discriminatie. Gewoon selecteren op bekwaamheid.
Juist!!!
Grappige is dat toen ik nog in het leger zat, infanterie eenheid, er ook allochtonen bijzaten. Mijn buddy was zelf een Iraniër. Die is momenteel luitenant der eerste klasse bij Luchtmobiel. Zo ken ik meer allochtone kerels die het wel hebben weten te maken binnen defensie.
Dit om aan te geven dat die goede wel hardwerkende allochtonen er best zijn.

Maar allochtonen bevoorrechten op de arbeidsmarkt, nee nee en nog eens nee. Dat zou niet moeten kunnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')