Belachelijke vergelijking, zullen we de discussie een beetje reeel houden?quote:Op woensdag 23 mei 2007 14:06 schreef petitlapin2 het volgende:
als het hier toch continu enkel en alleen over "het belang van het kind" gaat ... zouden jullie dan jullie kind bij een rasechte ontvoerder laten als het kind het daar veel leuker vind en er zich na enkele jaren volledig thuisvoelt ?
ik vind ze zeer reëel, aangezien hier iedereen maar blijft hameren op dat heilige belang van het kind, en met het voorbeeld van neem een natascha kampusch het niet zo irreeel isquote:Op woensdag 23 mei 2007 14:07 schreef Vivi het volgende:
Belachelijke vergelijking, zullen we de discussie een beetje reeel houden?
Nou, hoezo? Stel dat ik een kind uit een ziekenhuis uit Polen steel omdat ik zelf geen kind kan krijgen. Ik neem het mee en voed het op alsof het mijn eigen kind is. Ik heb dat kind nooit kwaad gedaan, ik heb hem alleen uit liefde gestolen. Na acht jaar komen de ouders het kind op het spoor. Dat kind heeft zijn wortels in Nederland en hem is nooit iets misdaan. Ik heb hem altijd geweldig verzorgd. Haal je dat kind bij me weg of niet? Zo ja, alleen maar omdat ik een misdadiger ben? En wordt het kind dan niet ook teveel ontworteld?quote:Op woensdag 23 mei 2007 14:07 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik zie niet wat er belachelijk aan die vergelijkijng is...quote:Op woensdag 23 mei 2007 14:07 schreef Vivi het volgende:
[..]
Maar ook niet voor dat kind (of zelfs voor de adoptie ouders, eigenlijk).quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:53 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar wie heeft het recht die beslissing te nemen? De Nederlandse rechter? De Indiase rechter?
Ik vind het prima als een ouder, zoals in Vivi's beschrijving, zelf die beslissing neemt. Maar ik vind niet dat dat voor de biologische ouders mag worden besloten.
We hebben het over belang van het kind, niet over het dragen van nike's !! Of omdat we in Nederland wonen.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:04 schreef desiredbard het volgende:
Dus de rechten van de ouder doen niet terzake?
Het feit dat de pleegouders in staat zijn nike's en een mountainbike te kopen is belangrijker , dan het recht van dat kind en zijn natuurlijke ouders bij elkaar te zijn?
Gezien hoe het er in India voor staat is het verlijdelijk te denken dat het kind hier beter af is...
Maar gesteld nu dat een Nederlandskind van een alleenstaande bijstandmoeder gekidnapt was en "geadopteerd" door de de Familie Bos Balkenende of Heineken?
Is dat kind daar dan ook niet beter af?
Pfff, je komt over het algemeen gesproken toch intelligent genoeg over, kan je je er niks bij voorstellen wat voor psychische impact het heeft op een 9-jarig kind als het uit zijn vertrouwde wereldje wordt weggerukt, bij de enige ouders die hij kent? Van zijn school, vriendjes, evt. broers en zusjes? Huisdieren etc? naar India wordt gebracht bij mensen die hij niet kent "hallo, wij zijn je ouders, o sorry, je verstaat ons niet".quote:Op woensdag 23 mei 2007 14:11 schreef petitlapin2 het volgende:
bestaan er al hoogleraren adoptie... whatever.
een beetje gemakkelijk geformuleerd hoor " het komt nu eenmaal uit een andere eicel en zaadcel", dat is de biologische ouders wel een beetje schandalig bagatelliseren.
Mijn kinderen zijn mijn ALLES, mijn vlees, mijn bloed, en mijn leven. En ik laat ze niet van mij stelen, punt.
en waarom zou een kind zo'n schade ondervinden bij zijn biologische ouders... waarom waarom ? Ik denk net het tegendeel.
Ik denk dat iemand die dermate psychisch labiel is om zoiets te doen ook niet als een goede opvoedster kan fungeren eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 23 mei 2007 14:14 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Ik zie niet wat er belachelijk aan die vergelijkijng is...
Ok... De adoptie-ouders wisten niets van het hele "roofverhaal"...
Maar stel.. Een vrouw... Wanhopig omdat ze zelf geen kinderen kan krijgen steelt een lief hummeltje van anderhalf uit een buggy...Neemt het mee en voedt het met alle liefde en zorg op tot het een jaar of 9 is... Dan staat er politie voor de deur...
Manneke van 9 weet niet beter of die vrouw is zijn moeder....
Voor zover ik weet niet een die door India en Nederland beide erkend wordt.quote:Op woensdag 23 mei 2007 14:14 schreef jellyrose het volgende:
bestaat er zoiets als een internationale raad van de kinderbescherming?
Stel dat ze het wel kan.... gewoon fungeren als een geweldige moeder...quote:Op woensdag 23 mei 2007 14:16 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik denk dat iemand die dermate psychisch labiel is om zoiets te doen ook niet als een goede opvoedster kan fungeren eerlijk gezegd.
Moet ik nog antwoord geven, nee he?quote:Op woensdag 23 mei 2007 14:13 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
ik heb hem alleen uit liefde gestolen.
en wat als de ouders bijvoorbeeld beslissen om naar Nederland te verhuizen voor hun kind, zodat het kind redelijk op dezelfde manier kan voortleven ... ?quote:Op woensdag 23 mei 2007 14:15 schreef Vivi het volgende:
[..]
Pfff, je komt over het algemeen gesproken toch intelligent genoeg over, kan je je er niks bij voorstellen wat voor psychische impact het heeft op een 9-jarig kind als het uit zijn vertrouwde wereldje wordt weggerukt, bij de enige ouders die hij kent? Van zijn school, vriendjes, evt. broers en zusjes? Huisdieren etc? naar India wordt gebracht bij mensen die hij niet kent "hallo, wij zijn je ouders, o sorry, je verstaat ons niet".
Zo sta je te jumpstylen met je vriendjes op het schoolplein en zo lig je voor een golfplaten hutje buiten te slapen (zoals in het filmpje) tussen mensen die je niet kent en niet kan verstaan? (en nee, dat heeft niets met de economische situatie te maken, maar alles met de cultuurshock) en dat op een ontzettend kwestbare leeftijd als 9 jaar? Wil je beweren dat dát in het belang is van het kind?
Nee hoor, jij moet niks.quote:
Ja, en as is verbrande turf. Om zoies te doen zit er een steekje los en ben je dermate egocentrisch dat je niet kan fungeren als goede opvoeder..wrs flipt zo iemand door als het gestolen n kind niet helemaal functioneert volgens het ideaal plaatje in haar hoofd.quote:Op woensdag 23 mei 2007 14:17 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Stel dat ze het wel kan.... gewoon fungeren als een geweldige moeder...
Dat is ook zo, de vader is werkloos en ze slapen op straat voor hun golfplaten hutje. Maar goed, dat mag geen criterium zijn natuurlijk.quote:Op woensdag 23 mei 2007 14:19 schreef petitlapin2 het volgende:
In India wonen trouwens heel veel rijke mensen hoor ... iedereen gaat er hier vanuit dat het een kind uit een arm gezin is ?
Nee, dat niet, maar ik vind dat volledig irrelevant. Alsof mensen met geld meer recht hebben op hun gestolen kind dan arme mensen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 14:19 schreef petitlapin2 het volgende:
In India wonen trouwens heel veel rijke mensen hoor ... iedereen gaat er hier vanuit dat het een kind uit een arm gezin is ?
neen, hij blijft de biologische vader, en niemand had zijn kind mogen ontvoeren.quote:Op woensdag 23 mei 2007 14:21 schreef Vivi het volgende:
Dat is ook zo, de vader is werkloos en ze slapen op straat voor hun golfplaten hutje. Maar goed, dat mag geen criterium zijn natuurlijk.
Het is een belachelijke vergelijking omdat het niet te vergelijken is met deze situatiequote:Op woensdag 23 mei 2007 14:14 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Ik zie niet wat er belachelijk aan die vergelijkijng is...
Ok... De adoptie-ouders wisten niets van het hele "roofverhaal"...
Maar stel.. Een vrouw... Wanhopig omdat ze zelf geen kinderen kan krijgen steelt een lief hummeltje van anderhalf uit een buggy...Neemt het mee en voedt het met alle liefde en zorg op tot het een jaar of 9 is... Dan staat er politie voor de deur...
Manneke van 9 weet niet beter of die vrouw is zijn moeder....
Dat dat nooit had mogen gebeuren is geen punt van discussie, feit blijft dat het wél is gebeurd, en dat er nu moet worden gekeken naar wat van alle kwaden, de minst erge is voor het KIND.quote:Op woensdag 23 mei 2007 14:22 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
neen, hij blijft de biologische vader, en niemand had zijn kind mogen ontvoeren.
Thanksquote:Op woensdag 23 mei 2007 14:23 schreef jellyrose het volgende:
[..]
Het is een belachelijke vergelijking omdat het niet te vergelijken is met deze situatieappels en peren - net zoals de meeste vergelijkingen die hier in dit topic worden aangehaald.
In de situatie die jij schetst zijn de omstandigheden totaal anders en vind ik dat die vrouw terecht moet staan voor haar misdaad en dat het kind terug naar de biologische ouders moet. Het belang van het kind staat in dit geval niet als hoogste aangeschreven, want dat kind verblijft bij een misdadiger en het toepassen van de wet (en die zegt dat kidnapping verboden is) prevaleert in deze.
In het verhaal uit de OP staan de adoptie ouders helemaal los van de initiele misdaad en er kan ze dus ook niets aangerekend worden.
en daar zullen we het dus nooit eens over worden. Ik vind het belang van de biologische ouders even veel waard.quote:Op woensdag 23 mei 2007 14:24 schreef Vivi het volgende:
Dat dat nooit had mogen gebeuren is geen punt van discussie, feit blijft dat het wél is gebeurd, en dat er nu moet worden gekeken naar wat van alle kwaden, de minst erge is voor het KIND.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |