"beter", waarom?quote:Op woensdag 23 mei 2007 11:00 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
Het zou me immens veel verdriet doen om het kind af te staan, maar ik zou verstand genoeg hebben om te beseffen dat hij beter is bij zijn biologische ouders, die al jaren zoeken naar hun ontvoerd kind.
Ja.quote:Op woensdag 23 mei 2007 10:57 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Hoe zou je dan reageren als je de adoptieouder was?
"Hier neem mn kind maar mee"?
als biologische en wettelijke ouder heb je toch rechtenquote:Op woensdag 23 mei 2007 11:01 schreef Vivi het volgende:
Wie zegt dat hij daar beter is dan? Dat is vrnml beredeneerd vanuit je eigen moederinstinct, voor het kind hoeft dat helemaal niet zo te zijn/ervaren natuurlijk.
Waarom?quote:Op woensdag 23 mei 2007 11:03 schreef Dodecahedron het volgende:
"beter", waarom?
dat kind weet niet beter of jij, de adoptieouder, bent z'n ouder.
En de ouders van het ontvoerde kind moeten alles maar pikken ? Zijn ze minder waard als mens dan dat kind of zo? Hun leven mag kapot, het kind moet koste wat het kost beschermd worden tegen iets waarvan niemand weet of het slecht is, maar de ouders, who gives a damn?... waar zit het verschil?quote:
Ja, heel lekker voor het kind. Ik denk dat het kind me dan beter in gedachten zal hebben dan wanneer ik hem uit eigenbelang (want kom op zeg, die mensen uit India kunnen niet helder denkenquote:
Natuurlijk niet, maar ze zijn volwassenen..dat kind heeft al helemaal nergens om gevraagd (oke, de ouders natuurlijk ook niet en wat ze is overkomen is verschrikkelijk) maar het is de taak van de ouder imo om zichzelf weg te cijferen in het belang van je kind, dat doe je al dagelijks, in o zo veel kleine dingen, en dit is hier een extreem voorbeeld van.quote:Op woensdag 23 mei 2007 11:08 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
En de ouders van het ontvoerde kind moeten alles maar pikken ? Zijn ze minder waard als mens dan dat kind of zo?
ja, als ouder cijfer je je dagelijks weg voor je kind, maar dit gaat te ver! Dit is niet meer wegcijferen, dit is je laten bestelen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 11:13 schreef Vivi het volgende:
Natuurlijk niet, maar ze zijn volwassenen..dat kind heeft al helemaal nergens om gevraagd (oke, de ouders natuurlijk ook niet en wat ze is overkomen is verschrikkelijk) maar het is de taak van de ouder imo om zichzelf weg te cijferen in het belang van je kind, dat doe je al dagelijks, in o zo veel kleine dingen, en dit is hier een extreem voorbeeld van.
Waar haal jij toch de verwaandheid vandaan te dennken dat dat kind in Nederland beter af is als bij zijn Natuur.ijke oudersquote:Op woensdag 23 mei 2007 11:13 schreef Vivi het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, maar ze zijn volwassenen..dat kind heeft al helemaal nergens om gevraagd
(oke, de ouders natuurlijk ook niet en wat ze is overkomen is verschrikkelijk) maar het is de taak van de ouder imo om zichzelf weg te cijferen in het belang van je kind,
quote:dat doe je al dagelijks, in o zo veel kleine dingen, en dit is hier een extreem voorbeeld van.
Als je kind dood is kun je iets afsluite, je weet dat er geen pedofiel aan kan komen, geen enge pijnlijk ziektes zijn etc. Dan kun je "rust" hebbenquote:Eerder in deze discussie werd gezegd dat het voor de ouder makkelijker te verwerken was als het kind dood zou zijn..zoiets vind ik onbegrijpelijk! Ik heb 1000 x liever de wetenschap dat mijn kind leeft en gelukkig is!
We hebben het hier over een kind , en een moeder die dat gebaard heeft en aan de borts gehad heeft.quote:Ik vind dat echt heel egoistisch; "als ik hem niet heb krijgt niemand hem"..we hebben het hier over een mens nogmaals.
Nou dat hoop ik voor jequote:Op woensdag 23 mei 2007 11:39 schreef Vivi het volgende:
Ik zou het ook niet overleven als ik mijn zoontje zou moeten missen, en heb natuurlijk makkelijk praten zo langs de zijlijn, "wat als" etc, maar stel dat ik in die stituatie zou zitten zou ik hopelijk de grootheid hebben om te kiezen in het belang van het kind, ik kan me gewoon niet voorstellen dat het goed is voor een 6 of 9 jarige (weet niet precies hoe oud het jongetje nu is) om hem weg te rukken bij de mensen die hij als zijn ouders ziet, zijn school, vriendjes en vriendinnetjes en noem maar op, omdat ik MIJN kind terug wil. Wel zou ik me ervan willen vergewissen dat hij echt gelukkig is natuurlijk en dat hem de situatie zodra hij capabel is om dat te begrijpen, duidelijk wordt gemaakt en ik zou er een vorm van contact mee willen houden, zodat hij nooit met onbeantwoorde vragen hoeft te zitten of het idee dat ik hem niet meer zou willen. Maar om dat kind ten koste van alles weg te halen bij alles wat hem dierbaar en vertrouwd is, nee dat zou ik hem niet willen aandoen. Dan lijd ik zelf liever.
Duidelijke postquote:Op woensdag 23 mei 2007 11:39 schreef Vivi het volgende:
Ik zou het ook niet overleven als ik mijn zoontje zou moeten missen, en heb natuurlijk makkelijk praten zo langs de zijlijn, "wat als" etc, maar stel dat ik in die stituatie zou zitten zou ik hopelijk de grootheid hebben om te kiezen in het belang van het kind, ik kan me gewoon niet voorstellen dat het goed is voor een 6 of 9 jarige (weet niet precies hoe oud het jongetje nu is) om hem weg te rukken bij de mensen die hij als zijn ouders ziet, zijn school, vriendjes en vriendinnetjes en noem maar op, omdat ik MIJN kind terug wil. Wel zou ik me ervan willen vergewissen dat hij echt gelukkig is natuurlijk en dat hem de situatie zodra hij capabel is om dat te begrijpen, duidelijk wordt gemaakt en ik zou er een vorm van contact mee willen houden, zodat hij nooit met onbeantwoorde vragen hoeft te zitten of het idee dat ik hem niet meer zou willen. Maar om dat kind ten koste van alles weg te halen bij alles wat hem dierbaar en vertrouwd is, nee dat zou ik hem niet willen aandoen. Dan lijd ik zelf liever.
quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:18 schreef jellyrose het volgende:
[..]
Duidelijke post![]()
Door de manier waarop je het hier stelt neig ik in deze situatie (en dat heeft niets te maken met de locatie/rijkdom van beide stellen, maar meer met de leeftijd van het kind, DB) naar het kind toch bij de adoptie ouders te laten, hoe schrijnend dat ook voor de biologische ouders is.
Wat een volwassen reply weerquote:Op woensdag 23 mei 2007 13:50 schreef desiredbard het volgende:
[..]
[afbeelding]![]()
![]()
Afgezien dat kinderroof zich helemaal gaat lonen
Maar wie heeft het recht die beslissing te nemen? De Nederlandse rechter? De Indiase rechter?quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:18 schreef jellyrose het volgende:
Door de manier waarop je het hier stelt neig ik in deze situatie (en dat heeft niets te maken met de locatie/rijkdom van beide stellen, maar meer met de leeftijd van het kind, DB) naar het kind toch bij de adoptie ouders te laten, hoe schrijnend dat ook voor de biologische ouders is.
Ah jochie, als jij zo'n causaal verband wil zien dan doe je dat toch lekkerquote:Op woensdag 23 mei 2007 13:50 schreef desiredbard het volgende:
[..]
[afbeelding]![]()
![]()
Afgezien dat kinderroof zich helemaal gaat lonen
Als jij die logica niet ziet, dan stop je toch net als al die andere koekoeksmoeders gelijk een struisvogel je kop in het zand.quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:54 schreef jellyrose het volgende:
[..]
Ah jochie, als jij zo'n causaal verband wil zien dan doe je dat toch lekker![]()
vooral dat, ja. Je moet maar een kind van één of andere willekeurige moeder ontvoeren, naar een ver land verhuizen, goed verzorgen, en de rechter zal het kind wel bij jou laten "in het belang van het kind".quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:03 schreef desiredbard het volgende:
En jij durft hier kinderroof te verdedigen.
Dit zou alleen een precedent scheppen voor ouders die niet ter goeder trouw handellen.
ik sta er eerlijk gezegd perplex van dat jij het causaal verband niet ziet...quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:54 schreef jellyrose het volgende:
Ah jochie, als jij zo'n causaal verband wil zien dan doe je dat toch lekker![]()
Het verschil tussen loeder en Moeder zit daadwerkelijk maar in een letter in sommige gevallen hierquote:Op woensdag 23 mei 2007 14:00 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
vooral dat, ja. Je moet maar een kind van één of andere willekeurige moeder ontvoeren, naar een ver land verhuizen, goed verzorgen, en de rechter zal het kind wel bij jou laten "in het belang van het kind".
Dit kan en mag niet. Het verbaast me echt dat sommige moeders hier zo weinig voor hun kind zouden vechten. En daarmee zeg ik niet dat ze beter, slechter of pretentieuzer zijn dan mij, maar ik zit in ieder geval helemaal anders in elkaar. Ik zou vechten tot mijn allerlaatste snik.
Daarom moet dit dus zoveel mogelijk voorkomen, worden..nóg strengere controles etc.quote:Op woensdag 23 mei 2007 14:00 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
vooral dat, ja. Je moet maar een kind van één of andere willekeurige moeder ontvoeren, naar een ver land verhuizen, goed verzorgen, en de rechter zal het kind wel bij jou laten "in het belang van het kind".
Dit kan en mag niet. Het verbaast me echt dat sommige moeders hier zo weinig voor hun kind zouden vechten. En daarmee zeg ik niet dat ze beter, slechter of pretentieuzer zijn dan mij, maar ik zit in ieder geval helemaal anders in elkaar. Ik zou vechten tot mijn allerlaatste snik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |