abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49677758
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 11:00 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

Het zou me immens veel verdriet doen om het kind af te staan, maar ik zou verstand genoeg hebben om te beseffen dat hij beter is bij zijn biologische ouders, die al jaren zoeken naar hun ontvoerd kind.
"beter", waarom?

dat kind weet niet beter of jij, de adoptieouder, bent z'n ouder.
  † In Memoriam † woensdag 23 mei 2007 @ 11:04:26 #152
43556 miss_dynastie
pi_49677801
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 10:57 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Hoe zou je dan reageren als je de adoptieouder was?

"Hier neem mn kind maar mee"?
Ja.
pi_49677808
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 11:01 schreef Vivi het volgende:
Wie zegt dat hij daar beter is dan? Dat is vrnml beredeneerd vanuit je eigen moederinstinct, voor het kind hoeft dat helemaal niet zo te zijn/ervaren natuurlijk.
als biologische en wettelijke ouder heb je toch rechten . Is dat kind echt zoveel meer waard dan de ouder? Wat is zijn meerwaarde als mens?

Ik wil ze zien als GELIJKEN, die beiden rechten hebben. En ik ben van mening dat als niets laat blijken dat de biologische ouders hun kind niet kunnen opvoeden, het kind het best teruggaat naar de biologische ouders.
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
pi_49677879
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 11:04 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ja.
Lekker voor dat kind dan.
pi_49677883
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 11:03 schreef Dodecahedron het volgende:

"beter", waarom?

dat kind weet niet beter of jij, de adoptieouder, bent z'n ouder.
Waarom?

Omdat ik het niet met mijn geweten zou kunnen verzoenen om een kind te onttrekken van zijn biologische ouders. Al denk ik dat ik honderd keer beter, rijker of wat dan ook ben.
pi_49677947
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 11:06 schreef Dodecahedron het volgende:

En de ouders van het ontvoerde kind moeten alles maar pikken ? Zijn ze minder waard als mens dan dat kind of zo? Hun leven mag kapot, het kind moet koste wat het kost beschermd worden tegen iets waarvan niemand weet of het slecht is, maar de ouders, who gives a damn?... waar zit het verschil?
  † In Memoriam † woensdag 23 mei 2007 @ 11:11:20 #157
43556 miss_dynastie
pi_49678053
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 11:06 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Ja, heel lekker voor het kind. Ik denk dat het kind me dan beter in gedachten zal hebben dan wanneer ik hem uit eigenbelang (want kom op zeg, die mensen uit India kunnen niet helder denken , maar de Nederlanders uiteraard wel ) weg houdt bij zijn familie, die hem nooit op heeft willen geven. Als ik een kindje adopteer doe ik dat omdat ik graag een kind wil (want al dat geblaat over 'het gaat om het kind': een kind krijg je in de eerste plaats voor jezelf, althans, in de meeste gevallen), maar ook met de gedachte het kind een beter leven te geven. En ik geloof niet dat ik het kind een beter leven kan geven als ik zijn biologische ouders bij hem weghoudt, zijn biologische ouders die hun liefste kind uit hun bed geroofd zagen en hemel en aarde hebben bewogen om hem terug te vinden.
  woensdag 23 mei 2007 @ 11:13:16 #158
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49678124
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 11:08 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

En de ouders van het ontvoerde kind moeten alles maar pikken ? Zijn ze minder waard als mens dan dat kind of zo?
Natuurlijk niet, maar ze zijn volwassenen..dat kind heeft al helemaal nergens om gevraagd (oke, de ouders natuurlijk ook niet en wat ze is overkomen is verschrikkelijk) maar het is de taak van de ouder imo om zichzelf weg te cijferen in het belang van je kind, dat doe je al dagelijks, in o zo veel kleine dingen, en dit is hier een extreem voorbeeld van.

Eerder in deze discussie werd gezegd dat het voor de ouder makkelijker te verwerken was als het kind dood zou zijn..zoiets vind ik onbegrijpelijk! Ik heb 1000 x liever de wetenschap dat mijn kind leeft en gelukkig is! Ik vind dat echt heel egoistisch; "als ik hem niet heb krijgt niemand hem"..we hebben het hier over een mens nogmaals.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_49678287
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 11:13 schreef Vivi het volgende:

Natuurlijk niet, maar ze zijn volwassenen..dat kind heeft al helemaal nergens om gevraagd (oke, de ouders natuurlijk ook niet en wat ze is overkomen is verschrikkelijk) maar het is de taak van de ouder imo om zichzelf weg te cijferen in het belang van je kind, dat doe je al dagelijks, in o zo veel kleine dingen, en dit is hier een extreem voorbeeld van.
ja, als ouder cijfer je je dagelijks weg voor je kind, maar dit gaat te ver! Dit is niet meer wegcijferen, dit is je laten bestelen.

Ik zou het niet overleven moest één van mijn kinderen worden ontvoerd. Maar omdat ik volwassen ben, moet ik dit blijkbaar wel aanvaarden. Het leven van mijn kind is heilig, ik moet alle ellende maar pikken ... nee, sorry, ik vind mijn leven evenveel waard, en ik heb hier ook niet om gevraagd.
  woensdag 23 mei 2007 @ 11:39:53 #160
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49679161
Ik zou het ook niet overleven als ik mijn zoontje zou moeten missen, en heb natuurlijk makkelijk praten zo langs de zijlijn, "wat als" etc, maar stel dat ik in die stituatie zou zitten zou ik hopelijk de grootheid hebben om te kiezen in het belang van het kind, ik kan me gewoon niet voorstellen dat het goed is voor een 6 of 9 jarige (weet niet precies hoe oud het jongetje nu is) om hem weg te rukken bij de mensen die hij als zijn ouders ziet, zijn school, vriendjes en vriendinnetjes en noem maar op, omdat ik MIJN kind terug wil. Wel zou ik me ervan willen vergewissen dat hij echt gelukkig is natuurlijk en dat hem de situatie zodra hij capabel is om dat te begrijpen, duidelijk wordt gemaakt en ik zou er een vorm van contact mee willen houden, zodat hij nooit met onbeantwoorde vragen hoeft te zitten of het idee dat ik hem niet meer zou willen. Maar om dat kind ten koste van alles weg te halen bij alles wat hem dierbaar en vertrouwd is, nee dat zou ik hem niet willen aandoen. Dan lijd ik zelf liever.
pi_49680146
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 11:13 schreef Vivi het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, maar ze zijn volwassenen..dat kind heeft al helemaal nergens om gevraagd
(oke, de ouders natuurlijk ook niet en wat ze is overkomen is verschrikkelijk) maar het is de taak van de ouder imo om zichzelf weg te cijferen in het belang van je kind,
Waar haal jij toch de verwaandheid vandaan te dennken dat dat kind in Nederland beter af is als bij zijn Natuur.ijke ouders
quote:
dat doe je al dagelijks, in o zo veel kleine dingen, en dit is hier een extreem voorbeeld van.

In naamgeving, in tijd besteed aan het kindje...
Laat me niet lachen
quote:
Eerder in deze discussie werd gezegd dat het voor de ouder makkelijker te verwerken was als het kind dood zou zijn..zoiets vind ik onbegrijpelijk! Ik heb 1000 x liever de wetenschap dat mijn kind leeft en gelukkig is!
Als je kind dood is kun je iets afsluite, je weet dat er geen pedofiel aan kan komen, geen enge pijnlijk ziektes zijn etc. Dan kun je "rust" hebben
quote:
Ik vind dat echt heel egoistisch; "als ik hem niet heb krijgt niemand hem"..we hebben het hier over een mens nogmaals.
We hebben het hier over een kind , en een moeder die dat gebaard heeft en aan de borts gehad heeft.
Een vader die werkte voor een inkomen, en alles ging op aan de zoektocht naar de kleine,
En dan raak je een baan kwijt (psychische stress?:) en houd het geld op

En jij durft hier kinderroof te verdedigen.
Dit zou alleen een precedent scheppen voor ouders die niet ter goeder trouw handellen.
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_49680194
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 11:39 schreef Vivi het volgende:
Ik zou het ook niet overleven als ik mijn zoontje zou moeten missen, en heb natuurlijk makkelijk praten zo langs de zijlijn, "wat als" etc, maar stel dat ik in die stituatie zou zitten zou ik hopelijk de grootheid hebben om te kiezen in het belang van het kind, ik kan me gewoon niet voorstellen dat het goed is voor een 6 of 9 jarige (weet niet precies hoe oud het jongetje nu is) om hem weg te rukken bij de mensen die hij als zijn ouders ziet, zijn school, vriendjes en vriendinnetjes en noem maar op, omdat ik MIJN kind terug wil. Wel zou ik me ervan willen vergewissen dat hij echt gelukkig is natuurlijk en dat hem de situatie zodra hij capabel is om dat te begrijpen, duidelijk wordt gemaakt en ik zou er een vorm van contact mee willen houden, zodat hij nooit met onbeantwoorde vragen hoeft te zitten of het idee dat ik hem niet meer zou willen. Maar om dat kind ten koste van alles weg te halen bij alles wat hem dierbaar en vertrouwd is, nee dat zou ik hem niet willen aandoen. Dan lijd ik zelf liever.
Nou dat hoop ik voor je
  woensdag 23 mei 2007 @ 12:55:49 #163
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49682190
Als je enigzins capabel was zou je niet van die reacties geven die eens te meer bewijzen dat je niet de intellectuele bagage hebt om te begrijpen wat ik zeg, je blijft maar in je eigen bekrompen straatje blaten en je reageert niet op wat ik post, maar op wat je denkt dat ik post..dat is heel wat anders, niet zo desired Bart.

Maar als je het niet erg vind; hoe amusant je ook bent, je vermoeid me..ik kan net zo goed een discussie voeren met een fruitvlieg maar ook dat gaan vervelen, net als jij. Je geblaat is werkelijk te stupide om op in te gaan.
  woensdag 23 mei 2007 @ 13:18:46 #164
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_49683081
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 11:39 schreef Vivi het volgende:
Duidelijke post

Door de manier waarop je het hier stelt neig ik in deze situatie (en dat heeft niets te maken met de locatie/rijkdom van beide stellen, maar meer met de leeftijd van het kind, DB) naar het kind toch bij de adoptie ouders te laten, hoe schrijnend dat ook voor de biologische ouders is.
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_49684269
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 13:18 schreef jellyrose het volgende:

[..]

Duidelijke post

Door de manier waarop je het hier stelt neig ik in deze situatie (en dat heeft niets te maken met de locatie/rijkdom van beide stellen, maar meer met de leeftijd van het kind, DB) naar het kind toch bij de adoptie ouders te laten, hoe schrijnend dat ook voor de biologische ouders is.

Afgezien dat kinderroof zich helemaal gaat lonen
  woensdag 23 mei 2007 @ 13:51:51 #166
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49684327
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 13:50 schreef desiredbard het volgende:

[..]

[afbeelding]
Wat een volwassen reply weer
Maar goed, ik denk eerder dat naar aanleiding van deze zaak de controles mbt adoptie verscherpt gaan worden.
  woensdag 23 mei 2007 @ 13:52:47 #167
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49684365
Het kind is 9 jaar btw, al bijna een tiener dus.
  † In Memoriam † woensdag 23 mei 2007 @ 13:53:33 #168
43556 miss_dynastie
pi_49684388
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 13:18 schreef jellyrose het volgende:
Maar wie heeft het recht die beslissing te nemen? De Nederlandse rechter? De Indiase rechter?
Ik vind het prima als een ouder, zoals in Vivi's beschrijving, zelf die beslissing neemt. Maar ik vind niet dat dat voor de biologische ouders mag worden besloten.
  woensdag 23 mei 2007 @ 13:54:29 #169
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_49684427
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 13:50 schreef desiredbard het volgende:

[..]

[afbeelding]
Ah jochie, als jij zo'n causaal verband wil zien dan doe je dat toch lekker
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_49684637
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 13:54 schreef jellyrose het volgende:

[..]

Als jij die logica niet ziet, dan stop je toch net als al die andere koekoeksmoeders gelijk een struisvogel je kop in het zand.
pi_49684659
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 12:03 schreef desiredbard het volgende:

En jij durft hier kinderroof te verdedigen.
Dit zou alleen een precedent scheppen voor ouders die niet ter goeder trouw handellen.
vooral dat, ja. Je moet maar een kind van één of andere willekeurige moeder ontvoeren, naar een ver land verhuizen, goed verzorgen, en de rechter zal het kind wel bij jou laten "in het belang van het kind".

Dit kan en mag niet. Het verbaast me echt dat sommige moeders hier zo weinig voor hun kind zouden vechten. En daarmee zeg ik niet dat ze beter, slechter of pretentieuzer zijn dan mij, maar ik zit in ieder geval helemaal anders in elkaar. Ik zou vechten tot mijn allerlaatste snik.
pi_49684742
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 13:54 schreef jellyrose het volgende:

ik sta er eerlijk gezegd perplex van dat jij het causaal verband niet ziet...
pi_49684751
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:00 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

vooral dat, ja. Je moet maar een kind van één of andere willekeurige moeder ontvoeren, naar een ver land verhuizen, goed verzorgen, en de rechter zal het kind wel bij jou laten "in het belang van het kind".

Dit kan en mag niet. Het verbaast me echt dat sommige moeders hier zo weinig voor hun kind zouden vechten. En daarmee zeg ik niet dat ze beter, slechter of pretentieuzer zijn dan mij, maar ik zit in ieder geval helemaal anders in elkaar. Ik zou vechten tot mijn allerlaatste snik.
Het verschil tussen loeder en Moeder zit daadwerkelijk maar in een letter in sommige gevallen hier
  woensdag 23 mei 2007 @ 14:05:47 #174
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49684841
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:00 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

Daarom moet dit dus zoveel mogelijk voorkomen, worden..nóg strengere controles etc.

Maar in dit specifieke geval is het leed al geschied, het is in mijn opinie niet juist om het kind letterlijk het kind van de rekening te laten worden. (en ook niet in de opinie van de hoogleraar adoptie uit het filmpje, maar dat terzijde).

Heeft niks maar dan ook helemaal niks te maken met vechten voor je kind. Alsof dat maar op 1 manier te interpreteren is...vechten kan op zoveel manieren, ook of misschien wel juist door je eigen belang opzij te zetten en je puur te focussen op wat het kind de minste schade toe brengt en waarbij hij het best functioneren, en dat is imo niet door een kind van 9 dat hier zijn hele bewuste leven woont weg te rukken uit alles wat hem vertrouwd is, omdat hij nu eenmaal uit een andere eicel/zaadcel komt. Ik zal indien nodig mijn leven geven voor mijn kind, in dit geval geef je dan op een andere manier je leven, soit.
pi_49684859
als het hier toch continu enkel en alleen over "het belang van het kind" gaat ... zouden jullie dan jullie kind bij een rasechte ontvoerder laten als het kind het daar veel leuker vind en er zich na enkele jaren volledig thuisvoelt ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')