Het hangt nergens van af. Er zijn rechtmatige ouders. Punt.quote:Op woensdag 23 mei 2007 17:08 schreef Gia het volgende:
Het hangt denk ik toch wel van veel dingen af.
Ja, maar denk eens aan het kind.quote:Op woensdag 23 mei 2007 17:45 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het hangt nergens van af. Er zijn rechtmatige ouders. Punt.
Anders zou elk nederlands kind gejat en verhandeld naar Noorwegen, Denemarken of Zweden ook maar daar moeten blijven wegens een hogere levensstandaard en betere leefomstandigheden.
Waar heb je het over. Dat kindertehuis in India is opgerold.quote:Op woensdag 23 mei 2007 10:50 schreef yvonne het volgende:
[..]
Er worden jaarlijks!!! ontelbare kinderen geroofd! Ook uit Europa, goed georganisserd, je geeft hiermee het signaal af dat kinderroof voortaan kan en mag.
Wie zegt dat het beter is voor het kind om hier te blijven? Psychologie van de koude grond?quote:Op woensdag 23 mei 2007 17:46 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Ja, maar denk eens aan het kind.
En het is nu een KIND (9 jaar) die denkt dat hij bij zijn adoptieouders hoort.quote:Op woensdag 23 mei 2007 10:14 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Het is niet alsog het hier een weesje of een straatkind betreft. .... het is een gejatte PEUTER (1.5 jaar)
welk bij zijn ouders hoort.
Wel aan jou dan?quote:Dat is in ieder geval al helemaal niet aan jou om uit te maken.
Niet zo zeer beter af, het gaat er juist om dat het kind zichzelf alleen maar als onderdeel van het NLse gezin kan herinneren.quote:Die ouders hebben alles gespendeert om hun kijnd te vinden, zoals een goed ouder betaamd, niet de schouders opgehaald en gedacht ach ze is nu beter af, zols bepaalde andere figuren beweren dat ze zouden doen.
Ja joh, we hebben een foutje gemaakt, je zal je vlees en bloed nooit meer terug zien! Doei! *schop*quote:Op woensdag 23 mei 2007 17:52 schreef Dodecahedron het volgende:
"Ja, jongen! Er is een foutje gemaakt! Je moet weer terug naar India, naar mensen die je praktisch nog nooit eerder hebt gezien! Zeg maar dag tegen je voetbalvriendjes! Doei! *schop* "
Dat leek je wel wat op je negende? Verscheurd worden van mensen die je altijd je ouders hebt genoemd om naar een vreemd land getrapt te worden?quote:Op woensdag 23 mei 2007 17:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wie zegt dat het beter is voor het kind om hier te blijven? Psychologie van de koude grond?
Daarom bestaat er ook een omgangsregeling als minst slechte oplossing.quote:Nogmaals, dat is dezelfde dooddoener als waarmee duizenden vaders bij hun kind vandaan gehouden worden door een secreet van een moeder. Die biologische ouders hebben óók rechten.
Nee, het kind is van zichzelf.quote:Als mijn kind van anderhalf gejat wordt wil ik het ook terug als het gevonden wordt als het 8 is. Het is goddomme MIJN kind.
"vlees en bloed"?quote:Op woensdag 23 mei 2007 17:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja joh, we hebben een foutje gemaakt, je zal je vlees en bloed nooit meer terug zien! Doei! *schop*
Dus alle kinderen waarvan de ouders gaan scheiden en ma naar schubbekutteveen verhuist raken ook volledig verscheurd? Tief toch op man met je melodramaquote:Op woensdag 23 mei 2007 17:54 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Dat leek je wel wat op je negende? Verscheurd worden van mensen die je altijd je ouders hebt genoemd om naar een vreemd land getrapt te worden?
quote:Daarom bestaat er ook een omgangsregeling als minst slechte oplossing.
Nee, een kind is van de rechtmatige ouders tot een zeker leeftijd waarop het over zichzelf mag en kan beslissen.quote:Nee, het kind is van zichzelf.
Ook wel meer als alleen bezig met zijn voetbal vriendjes he. JIJ begint met stupide vergelijkingen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 17:55 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
"vlees en bloed"?
Een mens is wel wat meer dan een zak vlees en bloed mag ik hopen.
Ik kon het niet beter zeggen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:06 schreef Swetsenegger het volgende:
Dat er nu uberhaupt discussie is over wat er met dat kind moet gebeuren zeg.
Het zou eens andersom moeten zijn, dat een ongeletterde boer uit Twente er via via achterkomt dat zijn blonde dochtertje die 6 jaar geleden ontvoerd is nu bij een rijk gezin in India zou wonen.
Nou dat kind moest terug! En wel onmiddelijk! Zelfs als het de rijkste maharadja van die omgeving was, wat zouden ze wel denken die rijstvreters! Natuurlijk kan alleen die ongeletterde Drenthse boer dat kind behoorlijk opvoeden.
Hart van Nederland en 4 in het land op de bres, kamervragen, Tros vermist in de hoogste bomen, de hele tering zooi. Maar nu is het opeens in het belang van het kind om die biologische ouders de tering te laten krijgen of godbetert een 'omgangsregeling' aan te bieden.
Zou er subsidie zijn voor arme ouders uit India die hun eigen gestolen kind bij een McDonalds gezin in Heerhugowaard willen gaan bezoeken?
Precies.quote:Op woensdag 23 mei 2007 16:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat is dezelfde dooddoener die duizenden vaders bij hun kinderen vandaan houdt, alleen omdat ze een secreet van een moeder hebben.
Jij het kind heeft ene belang, maar dat betekent niet dat de biologische ouders geen rechten hebben
Je hebt het steeds over de rechtmatige ouders als in de biologische ouders, maar zijn de adoptie-ouders niet net zo goed rechtmatige ouders? Immers, zij hebben het kind op compleet legale wijze geadopteerd en zijn in die zin toch ook rechtmatige ouders? Hoe zit dat juridisch? Iemand enig idee?quote:Op woensdag 23 mei 2007 17:57 schreef Swetsenegger het volgende:
Het gaat erom dat RECHTMATIGE OUDERS al jarenlang verscheurd worden van onzekerheid mbt hun kind.
Vreemd je bent een mod met extreme gedachten,quote:Op woensdag 23 mei 2007 09:46 schreef teamlead het volgende:
[..]
ach.. zomaar een idee: om dat kind als het zelf kan beslissen op zijn minst goed geïnformeerd te hebben? Om te zorgen dat in iedergeval de biologische ouders weten dat het goed gaat met hun kind?
[..]
Nee hoor.. niet enkel scholing. In staat zijn je kind te eten te geven is er ook zo één
[..]
nee, dat kunnen ze niet
[..]
Ken je de situatie in India een beetje? Je weet wel.. het land waar het kastenstelsel officieel is afgeschaft, maar in de praktijk wel degelijk nog gewoon functioneert.. het land waar kinderen met honden trouwen als de ouders denken dat het door de duivel bezeten is etc....
[..]
nogal ja
[..]
het egoisme van moeders is walgelijk. Ik heb nu al 3x ofzo gezegd dat de ouders van madeleine vooral niet moeten ophouden met zoeken, maar toch blijf je op dat (totaal verkeerde) voorbeeld terugkomen.
Maar goed, jij wilt dat kind dus alle toekomstkansen ontnemen, terugsturen naar een land waar niemand het kind verstaat en hij niemand verstaat, waar hij de rest van z'n leven honger zal lijden en als hij mazzel heeft schoenmaker kan wordenGoed bezig die moederinstincten....
Dat is het risico van het adoptie verhaal!quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:21 schreef Misstique het volgende:
[..]
Je hebt het steeds over de rechtmatige ouders als in de biologische ouders, maar zijn de adoptie-ouders niet net zo goed rechtmatige ouders? Immers, zij hebben het kind op compleet legale wijze geadopteerd en zijn in die zin toch ook rechtmatige ouders? Hoe zit dat juridisch? Iemand enig idee?
Ja hoor, hoe klein is die kans nou dat je adoptiekind gejat is. Daar kun je toch z'n hele leven niet rekening mee houden.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:22 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Dat is het risico van het adoptie verhaal!
het is geen legale adoptie meer, lijkt me.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:21 schreef Misstique het volgende:
[..]
Je hebt het steeds over de rechtmatige ouders als in de biologische ouders, maar zijn de adoptie-ouders niet net zo goed rechtmatige ouders? Immers, zij hebben het kind op compleet legale wijze geadopteerd en zijn in die zin toch ook rechtmatige ouders? Hoe zit dat juridisch? Iemand enig idee?
Helemaal mee eens, maar hier hebben we te maken met 2 paar ouders..quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:21 schreef zhe-devilll het volgende:
Arm of rijk doet er niet toe een kind behoort bij zijn ouders!
Niet legaal meer blijkt nu inderdaad. Maar destijds hebben deze NL'ers 'te goeder trouw' gehandeld. Ze wisten immers niet dat het kind gestolen was.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:27 schreef milagro het volgende:
[..]
het is geen legale adoptie meer, lijkt me.
een legale adoptie kan nooit beginnen met een geroofd kind.
de adoptie ouders treft geen enkele blaam, maar een legale adoptie is het niet.
nee, maar dat doet er niet toe.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:31 schreef Misstique het volgende:
[..]
Niet legaal meer blijkt nu inderdaad. Maar destijds hebben deze NL'ers 'te goeder trouw' gehandeld. Ze wisten immers niet dat het kind gestolen was.
Niet klein, als straks de beerput open is. Het is een lucratieve handel hoor, mooie Indiase kindjes. Ik verwacht dat er nog veel meer ellende boven tafel komt.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:25 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Ja hoor, hoe klein is die kans nou dat je adoptiekind gejat is. Daar kun je toch z'n hele leven niet rekening mee houden.
"Niet te veel aan hechten, stel je voor dat hij gestolen is."
Ja, dat betekent dat wel. Juridisch gezien dus he. En de buurman kan een vergoeding halen. Maar voor een kind kun je nu eenmaal geen vergoeding krijgen, daar is geen prijs op te zetten.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:35 schreef milagro het volgende:
als ik een fiets bij de fietsenwinkel koop, koop ik ook ter goede trouw, betekent niet dat ik de fiets mag houden als hij een week eerder bij de buurman weggejat is.
De wet gaat over goederen, niet over kinderen. Als deze mensen een BMW hadden gekocht had ik ze 100% gelijk gegeven in hun wens de auto te houden. Maar het gaat hier niet om een BMW, maar om een mensje van vlees en bloed. Die bij zijn biologische ouders hoort.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:31 schreef Misstique het volgende:
Niet legaal meer blijkt nu inderdaad. Maar destijds hebben deze NL'ers 'te goeder trouw' gehandeld. Ze wisten immers niet dat het kind gestolen was.
Ik heb het over moreel rechtmatige ouders. Als iemand mijn kind ontvoerd en verkoopt, zal ik de adoptie ouders nooit accepteren als ouder van MIJN kind.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:21 schreef Misstique het volgende:
[..]
"dat doet er niet toe"?quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:35 schreef milagro het volgende:
[..]
nee, maar dat doet er niet toe.
als ik een fiets bij de fietsenwinkel koop, koop ik ook ter goede trouw, betekent niet dat ik de fiets mag houden als hij een week eerder bij de buurman weggejat is.
het is geen legale adoptie meer.
Ik ook.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:39 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb het over moreel rechtmatige ouders.
prima, zeg je dat dan ook tegen de buurman? " ja sorry ik heb nu jouw fiets, waar jij hard voor gewerkt hebt, regel zelf maar iets van een vergoeding ergens, ik ben nu zo gewend aan jouw fiets" ?quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:38 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja, dat betekent dat wel. Juridisch gezien dus he. En de buurman kan een vergoeding halen. Maar voor een kind kun je nu eenmaal geen vergoeding krijgen, daar is geen prijs op te zetten.
[..]
Daar verschillen we dus van mening.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:42 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Ik ook.
Die jongen heeft nu 4 moreel rechtmatige ouders. Waarvan 2 die hij zijn hele leven al zijn ouders noemt en 2 wildvreemden.
Zijn hele leven? Het jochie is met 1 1/2 uit zijn bedje gejat. En nu krijg je verdorie een 'tja, te lang gezocht, time's up, jammer heur en bedankt he'quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:42 schreef Dodecahedron het volgende:
Die jongen heeft nu 4 moreel rechtmatige ouders. Waarvan 2 die hij zijn hele leven al zijn ouders noemt en 2 wildvreemden.
dus... moeten de biologische ouders de tering maar krijgenquote:Op woensdag 23 mei 2007 18:41 schreef Dodecahedron het volgende:
Dat doet er wel toe, omdat die mensen zich van geen kwaad bewust waren.
Dat dus.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:47 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Zijn hele leven? Het jochie is met 1 1/2 uit zijn bedje gejat. En nu krijg je verdorie een 'tja, te lang gezocht, time's up, jammer heur en bedankt he'
Echt, ik snap niet dat hier discussie over is. Zoals ik al eerder zei, als een Nederlands kind na acht jaar in India was gevonden zou het team van Hart van Nederland al mee zijn gegaan met de feestploeg. Maar omdat het kind naar het superieure westen is ontvoerd is er discussie of de ouders wel recht hebben op HUN BLOEDEIGEN KIND.
Ja, dat zeg ik dan wel tegen de buurman, die kan dan bij de winkel zijn geld gaan halen. Maar het gaat hier om een kind en dan telt gevoel mee. Dat mag je nooit en te nimmer juridisch benaderen. Bovendien is het Nederlandse goederenrecht, waar dit soort dingen spelen, geschreven op goederen, niet op kinderen, dus die moet je niet eens willen toepassen imho. Dat kind moet terug. Fuck wetgeving.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:47 schreef milagro het volgende:
prima, zeg je dat dan ook tegen de buurman? " ja sorry ik heb nu jouw fiets, waar jij hard voor gewerkt hebt, regel zelf maar iets van een vergoeding ergens, ik ben nu zo gewend aan jouw fiets" ?
Daar heb je toch geen flikker aan? Geef dat miljoen maar aan die adoptieouders, dan kunnen zij een nieuw kindje kopen, ik wil het mijne terug.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:50 schreef Martijn_fijn het volgende:
Ik hoop dat de Indiase ouders een fikse schadevergoeding van het adoptiebureau tegemoet kunnen zien, mocht hun eigen kind voorgoed gestolen blijven.
Jij herinnert je alles nog van je eerste anderhalf jaar?quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:47 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Zijn hele leven? Het jochie is met 1 1/2 uit zijn bedje gejat. En nu krijg je verdorie een 'tja, te lang gezocht, time's up, jammer heur en bedankt he'
Jij vindt het doodnormaal dat je op 9-jarige leeftijd door de overheid bij je ouders weggehaald wordt?quote:Echt, ik snap niet dat hier discussie over is.
Ongetwijfeld. Maar daar hebben we het niet over.quote:Zoals ik al eerder zei, als een Nederlands kind na acht jaar in India was gevonden zou het team van Hart van Nederland al mee zijn gegaan met de feestploeg.
"het superieure westen"? Denk je dat het daarover gaat?quote:Maar omdat het kind naar het superieure westen is ontvoerd is er discussie of de ouders wel recht hebben op HUN BLOEDEIGEN KIND.
Ik begrijp niet dat jij als adoptieouder zo gemakkelijk afstand zou kunnen doen van je kind.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:50 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Daar heb je toch geen flikker aan? Geef dat miljoen maar aan die adoptieouders, dan kunnen zij een nieuw kindje kopen, ik wil het mijne terug.
nee, dat doe ik ook niet, ik heb het over het juridische aspect, klojoquote:Op woensdag 23 mei 2007 18:41 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
"dat doet er niet toe"?
Dat doet er wel toe, omdat die mensen zich van geen kwaad bewust waren.
Je vergelijkt een kind toch niet met een fiets.![]()
apart, want je verwacht precies dát van de biologische ouders nu .quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:51 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Ik begrijp niet dat jij als adoptieouder zo gemakkelijk afstand zou kunnen doen van je kind.
ik ook.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:52 schreef milagro het volgende:
[..]
nee, dat doe ik ook niet, ik heb het over het juridische aspect, klojo![]()
Waarom is dat geen argument? Het is geen fiets. Een kind noemt zijn ouders zijn ouders omdat hij er een band mee heeft opgebouwd, niet om een ingevuld formuliertje bij het adoptiebureau of de bevruchte eicel die hij ooit was.quote:juist omdat de gedupeerde makkelijk zijn gejatte fiets kan vervangen, na financiele vergoeding, met een ander exemplaar is dit een compleet andere kwestie..... het verlies van de ouders is NOOIT te compenseren, hun kind is geroofd... dat ze geen ouders hebben kunnen zijn voor hun kind, dat hun kind zich niet heeft kunnen hechten aan hen, mag nooit een argument zijn.
Waar heb je het over? Ik vind het net zo triest voor de biologische ouders.quote:Heel apart dat je de adoptief ouders wel tegemoet komt inzake hun onschuld in deze, het is hen overkomen tenslotte, maar de échte ouders niet.
Nee dat zeg ik tegen het kind: "Die kan je het nu niet meer aan doen."quote:Van de adoptief ouders zeg je in feite "die kan je het niet aan doen nu meer"
Dat geld krijgen ze natuurlijk van de NLse staat.quote:Van de echte ouders zeg je "ja, sorry, pech, en dikke doei, je mag eens per kwartaal komen buurten, oh shit, je hebt geen geld voor tickets, bummer"![]()
Nee, door je eigen papa en mama teruggehaald wordt naar waar je thuis hoort. Dat heeft geen flikker met de overheid te maken.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:50 schreef Dodecahedron het volgende:
Jij vindt het doodnormaal dat je op 9-jarige leeftijd door de overheid bij je ouders weggehaald wordt?
Ja hoor, zonder twijfel. Als kindjes die door papa 'ontvoerd' zijn vanwege het mamaprimaat in Nederland en dat kind wordt na jaren teruggevonden, staat het juichteam van Hart van Nederland klaar om het terug te halen. Als een Nederlandse vrouw in Italië kinderen krijgt en ze niet mee naar Nederland mag nemen moet dat toch echt kunnen hoor, al zijn die kinderen 8 en 10, want tja, Nederland én mama he, dat weegt zwaar. Die Indiërs willen hun kind vast alleen terug omdat ie dan lekker kan arbeiden (Gia, moge duidelijk zijn wat ik van deze opmerking vind). Die mensen moeten gewoon hun mond houden omdat een kind in Nederland het echt veeeeel beter heeft. Nou, zie de post van Swets over de economie in India.quote:"het superieure westen"? Denk je dat het daarover gaat?
Nope, ik heb het even opgezocht: de buurman blijft de rechtmatige eigenaar en kan de fiets dus terugvorderen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:38 schreef miss_dynastie het volgende:
Ja, dat betekent dat wel. Juridisch gezien dus he. En de buurman kan een vergoeding halen.
Dat klopt. Maar in dit geval is de ouderlijke macht toegezegd aan deze NL ouders door een rechter en ik denk niet dat een NL rechter een (terug)vordering vanuit India zal accepteren.quote:
[..]
De wet gaat over goederen, niet over kinderen.
en jij van de adoptieouders.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:54 schreef milagro het volgende:
[..]
apart, want je verwacht precies dát van de biologische ouders nu .
Ik zou het wel moeten, omdat ik het niet over mijn hart zou kunnen verkrijgen om een kind bij zijn papa en mama die zielsveel van hem houden weg te houden. Ja, die Indiërs zijn so called egoistisch, maar dat slaat nergens op. Maar goed, als ik een kind zou adopteren, zou ik bij voorkeur ook de moeder ontmoeten. Zodat ik weet dat zij weet wat ze doet.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:51 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Ik begrijp niet dat jij als adoptieouder zo gemakkelijk afstand zou kunnen doen van je kind.
"waar je thuis hoort"?quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:56 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee, door je eigen papa en mama teruggehaald wordt naar waar je thuis hoort. Dat heeft geen flikker met de overheid te maken.
Dat India arm is en NL rijk, doet mij niets. De hele toestand had zich net zo goed tussen 2 andere landen kunnen spelen en dan had ik hetzelfde standpunt gehad.quote:Ja hoor, zonder twijfel. Als kindjes die door papa 'ontvoerd' zijn vanwege het mamaprimaat in Nederland en dat kind wordt na jaren teruggevonden, staat het juichteam van Hart van Nederland klaar om het terug te halen. Als een Nederlandse vrouw in Italië kinderen krijgt en ze niet mee naar Nederland mag nemen moet dat toch echt kunnen hoor, al zijn die kinderen 8 en 10, want tja, Nederland én mama he, dat weegt zwaar. Die Indiërs willen hun kind vast alleen terug omdat ie dan lekker kan arbeiden (Gia, moge duidelijk zijn wat ik van deze opmerking vind). Die mensen moeten gewoon hun mond houden omdat een kind in Nederland het echt veeeeel beter heeft. Nou, zie de post van Swets over de economie in India.
Maar jij houdt toch net zo goed van je kind?quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:59 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik zou het wel moeten, omdat ik het niet over mijn hart zou kunnen verkrijgen om een kind bij zijn papa en mama die zielsveel van hem houden weg te houden.
I second that.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:56 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Die mensen moeten gewoon hun mond houden omdat een kind in Nederland het echt veeeeel beter heeft. Nou, zie de post van Swets over de economie in India.
mooi, als de NL staat zo gul is, kunnen ze dus beter in 1 keer dat bedrag van al die tickets die gaan komen uitkeren en dat is me nogal een bedrag, me dunkt, dan zijn de ouders niet meer berooid, dat bedrag zal naar Indiase maatstaven hen een goede opvoeding voor hun kind kunnen garanderenquote:Op woensdag 23 mei 2007 18:56 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
ik ook.
[..]
[..]
Dat geld krijgen ze natuurlijk van de NLse staat.
Dat is niet waar. Hier speelt de goede trouw. Van iemand die uit een winkel koopt zal dit redelijk gauw worden aangenomen. Maar goed, die juridische discussie hoort hier sowieso niet thuis, omdat die wet over goederen gaat, niet over kinderen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:57 schreef Misstique het volgende:
Nope, ik heb het even opgezocht: de buurman blijft de rechtmatige eigenaar en kan de fiets dus terugvorderen.
Snap je nou niet dat er heel veel adoptiekinderen zijn die al problemen hebben met het feit dat ze afgestaan zijn, dat ze in een ander land wonen, dat ze hun biologische ouders missen? Snap je nou niet dat teruggaan naar India voor dat kind wellicht ook als thuiskomen kan voelen?quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:01 schreef Dodecahedron het volgende:
"waar je thuis hoort"?
Snap je nu echt niet dat hij het adoptiegezin nu zijn thuis noemt, hoeveel die biologische ouders ook van hem houden?![]()
Ziels- en zielsveel. En daarom laat ik hem teruggaan naar zijn biologische ouders.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:02 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Maar jij houdt toch net zo goed van je kind?
En nog belangrijker: je kind houdt van jou.
Dat is waar. Neemt niet weg dat het kind nog steeds de adoptieouders als zijn échte ouders ziet.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:04 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
De reden dat een kind gelukkiger wordt in Nederland is de grootste lariekoek. Materialistisch gezien zal het misschien hier meer krijgen, maar wordt je daar nou gelukkig van? Wat een onzin zeg.
De kans is iets groter, maar een "grote kans" is wel heel overdreven.quote:En hier heb je ook nog een grote kans op bijkomende psychische- en gedragsproblemen, omdat het kind niet bij zijn eigen ouders opgroeit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |