dus... moeten de biologische ouders de tering maar krijgenquote:Op woensdag 23 mei 2007 18:41 schreef Dodecahedron het volgende:
Dat doet er wel toe, omdat die mensen zich van geen kwaad bewust waren.
Dat dus.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:47 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Zijn hele leven? Het jochie is met 1 1/2 uit zijn bedje gejat. En nu krijg je verdorie een 'tja, te lang gezocht, time's up, jammer heur en bedankt he'
Echt, ik snap niet dat hier discussie over is. Zoals ik al eerder zei, als een Nederlands kind na acht jaar in India was gevonden zou het team van Hart van Nederland al mee zijn gegaan met de feestploeg. Maar omdat het kind naar het superieure westen is ontvoerd is er discussie of de ouders wel recht hebben op HUN BLOEDEIGEN KIND.
Ja, dat zeg ik dan wel tegen de buurman, die kan dan bij de winkel zijn geld gaan halen. Maar het gaat hier om een kind en dan telt gevoel mee. Dat mag je nooit en te nimmer juridisch benaderen. Bovendien is het Nederlandse goederenrecht, waar dit soort dingen spelen, geschreven op goederen, niet op kinderen, dus die moet je niet eens willen toepassen imho. Dat kind moet terug. Fuck wetgeving.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:47 schreef milagro het volgende:
prima, zeg je dat dan ook tegen de buurman? " ja sorry ik heb nu jouw fiets, waar jij hard voor gewerkt hebt, regel zelf maar iets van een vergoeding ergens, ik ben nu zo gewend aan jouw fiets" ?
Daar heb je toch geen flikker aan? Geef dat miljoen maar aan die adoptieouders, dan kunnen zij een nieuw kindje kopen, ik wil het mijne terug.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:50 schreef Martijn_fijn het volgende:
Ik hoop dat de Indiase ouders een fikse schadevergoeding van het adoptiebureau tegemoet kunnen zien, mocht hun eigen kind voorgoed gestolen blijven.
Jij herinnert je alles nog van je eerste anderhalf jaar?quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:47 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Zijn hele leven? Het jochie is met 1 1/2 uit zijn bedje gejat. En nu krijg je verdorie een 'tja, te lang gezocht, time's up, jammer heur en bedankt he'
Jij vindt het doodnormaal dat je op 9-jarige leeftijd door de overheid bij je ouders weggehaald wordt?quote:Echt, ik snap niet dat hier discussie over is.
Ongetwijfeld. Maar daar hebben we het niet over.quote:Zoals ik al eerder zei, als een Nederlands kind na acht jaar in India was gevonden zou het team van Hart van Nederland al mee zijn gegaan met de feestploeg.
"het superieure westen"? Denk je dat het daarover gaat?quote:Maar omdat het kind naar het superieure westen is ontvoerd is er discussie of de ouders wel recht hebben op HUN BLOEDEIGEN KIND.
Ik begrijp niet dat jij als adoptieouder zo gemakkelijk afstand zou kunnen doen van je kind.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:50 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Daar heb je toch geen flikker aan? Geef dat miljoen maar aan die adoptieouders, dan kunnen zij een nieuw kindje kopen, ik wil het mijne terug.
nee, dat doe ik ook niet, ik heb het over het juridische aspect, klojoquote:Op woensdag 23 mei 2007 18:41 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
"dat doet er niet toe"?
Dat doet er wel toe, omdat die mensen zich van geen kwaad bewust waren.
Je vergelijkt een kind toch niet met een fiets.![]()
apart, want je verwacht precies dát van de biologische ouders nu .quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:51 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Ik begrijp niet dat jij als adoptieouder zo gemakkelijk afstand zou kunnen doen van je kind.
ik ook.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:52 schreef milagro het volgende:
[..]
nee, dat doe ik ook niet, ik heb het over het juridische aspect, klojo![]()
Waarom is dat geen argument? Het is geen fiets. Een kind noemt zijn ouders zijn ouders omdat hij er een band mee heeft opgebouwd, niet om een ingevuld formuliertje bij het adoptiebureau of de bevruchte eicel die hij ooit was.quote:juist omdat de gedupeerde makkelijk zijn gejatte fiets kan vervangen, na financiele vergoeding, met een ander exemplaar is dit een compleet andere kwestie..... het verlies van de ouders is NOOIT te compenseren, hun kind is geroofd... dat ze geen ouders hebben kunnen zijn voor hun kind, dat hun kind zich niet heeft kunnen hechten aan hen, mag nooit een argument zijn.
Waar heb je het over? Ik vind het net zo triest voor de biologische ouders.quote:Heel apart dat je de adoptief ouders wel tegemoet komt inzake hun onschuld in deze, het is hen overkomen tenslotte, maar de échte ouders niet.
Nee dat zeg ik tegen het kind: "Die kan je het nu niet meer aan doen."quote:Van de adoptief ouders zeg je in feite "die kan je het niet aan doen nu meer"
Dat geld krijgen ze natuurlijk van de NLse staat.quote:Van de echte ouders zeg je "ja, sorry, pech, en dikke doei, je mag eens per kwartaal komen buurten, oh shit, je hebt geen geld voor tickets, bummer"![]()
Nee, door je eigen papa en mama teruggehaald wordt naar waar je thuis hoort. Dat heeft geen flikker met de overheid te maken.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:50 schreef Dodecahedron het volgende:
Jij vindt het doodnormaal dat je op 9-jarige leeftijd door de overheid bij je ouders weggehaald wordt?
Ja hoor, zonder twijfel. Als kindjes die door papa 'ontvoerd' zijn vanwege het mamaprimaat in Nederland en dat kind wordt na jaren teruggevonden, staat het juichteam van Hart van Nederland klaar om het terug te halen. Als een Nederlandse vrouw in Italië kinderen krijgt en ze niet mee naar Nederland mag nemen moet dat toch echt kunnen hoor, al zijn die kinderen 8 en 10, want tja, Nederland én mama he, dat weegt zwaar. Die Indiërs willen hun kind vast alleen terug omdat ie dan lekker kan arbeiden (Gia, moge duidelijk zijn wat ik van deze opmerking vind). Die mensen moeten gewoon hun mond houden omdat een kind in Nederland het echt veeeeel beter heeft. Nou, zie de post van Swets over de economie in India.quote:"het superieure westen"? Denk je dat het daarover gaat?
Nope, ik heb het even opgezocht: de buurman blijft de rechtmatige eigenaar en kan de fiets dus terugvorderen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:38 schreef miss_dynastie het volgende:
Ja, dat betekent dat wel. Juridisch gezien dus he. En de buurman kan een vergoeding halen.
Dat klopt. Maar in dit geval is de ouderlijke macht toegezegd aan deze NL ouders door een rechter en ik denk niet dat een NL rechter een (terug)vordering vanuit India zal accepteren.quote:
[..]
De wet gaat over goederen, niet over kinderen.
en jij van de adoptieouders.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:54 schreef milagro het volgende:
[..]
apart, want je verwacht precies dát van de biologische ouders nu .
Ik zou het wel moeten, omdat ik het niet over mijn hart zou kunnen verkrijgen om een kind bij zijn papa en mama die zielsveel van hem houden weg te houden. Ja, die Indiërs zijn so called egoistisch, maar dat slaat nergens op. Maar goed, als ik een kind zou adopteren, zou ik bij voorkeur ook de moeder ontmoeten. Zodat ik weet dat zij weet wat ze doet.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:51 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Ik begrijp niet dat jij als adoptieouder zo gemakkelijk afstand zou kunnen doen van je kind.
"waar je thuis hoort"?quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:56 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee, door je eigen papa en mama teruggehaald wordt naar waar je thuis hoort. Dat heeft geen flikker met de overheid te maken.
Dat India arm is en NL rijk, doet mij niets. De hele toestand had zich net zo goed tussen 2 andere landen kunnen spelen en dan had ik hetzelfde standpunt gehad.quote:Ja hoor, zonder twijfel. Als kindjes die door papa 'ontvoerd' zijn vanwege het mamaprimaat in Nederland en dat kind wordt na jaren teruggevonden, staat het juichteam van Hart van Nederland klaar om het terug te halen. Als een Nederlandse vrouw in Italië kinderen krijgt en ze niet mee naar Nederland mag nemen moet dat toch echt kunnen hoor, al zijn die kinderen 8 en 10, want tja, Nederland én mama he, dat weegt zwaar. Die Indiërs willen hun kind vast alleen terug omdat ie dan lekker kan arbeiden (Gia, moge duidelijk zijn wat ik van deze opmerking vind). Die mensen moeten gewoon hun mond houden omdat een kind in Nederland het echt veeeeel beter heeft. Nou, zie de post van Swets over de economie in India.
Maar jij houdt toch net zo goed van je kind?quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:59 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik zou het wel moeten, omdat ik het niet over mijn hart zou kunnen verkrijgen om een kind bij zijn papa en mama die zielsveel van hem houden weg te houden.
I second that.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:56 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Die mensen moeten gewoon hun mond houden omdat een kind in Nederland het echt veeeeel beter heeft. Nou, zie de post van Swets over de economie in India.
mooi, als de NL staat zo gul is, kunnen ze dus beter in 1 keer dat bedrag van al die tickets die gaan komen uitkeren en dat is me nogal een bedrag, me dunkt, dan zijn de ouders niet meer berooid, dat bedrag zal naar Indiase maatstaven hen een goede opvoeding voor hun kind kunnen garanderenquote:Op woensdag 23 mei 2007 18:56 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
ik ook.
[..]
[..]
Dat geld krijgen ze natuurlijk van de NLse staat.
Dat is niet waar. Hier speelt de goede trouw. Van iemand die uit een winkel koopt zal dit redelijk gauw worden aangenomen. Maar goed, die juridische discussie hoort hier sowieso niet thuis, omdat die wet over goederen gaat, niet over kinderen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:57 schreef Misstique het volgende:
Nope, ik heb het even opgezocht: de buurman blijft de rechtmatige eigenaar en kan de fiets dus terugvorderen.
Snap je nou niet dat er heel veel adoptiekinderen zijn die al problemen hebben met het feit dat ze afgestaan zijn, dat ze in een ander land wonen, dat ze hun biologische ouders missen? Snap je nou niet dat teruggaan naar India voor dat kind wellicht ook als thuiskomen kan voelen?quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:01 schreef Dodecahedron het volgende:
"waar je thuis hoort"?
Snap je nu echt niet dat hij het adoptiegezin nu zijn thuis noemt, hoeveel die biologische ouders ook van hem houden?![]()
Ziels- en zielsveel. En daarom laat ik hem teruggaan naar zijn biologische ouders.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:02 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Maar jij houdt toch net zo goed van je kind?
En nog belangrijker: je kind houdt van jou.
Dat is waar. Neemt niet weg dat het kind nog steeds de adoptieouders als zijn échte ouders ziet.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:04 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
De reden dat een kind gelukkiger wordt in Nederland is de grootste lariekoek. Materialistisch gezien zal het misschien hier meer krijgen, maar wordt je daar nou gelukkig van? Wat een onzin zeg.
De kans is iets groter, maar een "grote kans" is wel heel overdreven.quote:En hier heb je ook nog een grote kans op bijkomende psychische- en gedragsproblemen, omdat het kind niet bij zijn eigen ouders opgroeit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |