Ik kon het niet beter zeggen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:06 schreef Swetsenegger het volgende:
Dat er nu uberhaupt discussie is over wat er met dat kind moet gebeuren zeg.
Het zou eens andersom moeten zijn, dat een ongeletterde boer uit Twente er via via achterkomt dat zijn blonde dochtertje die 6 jaar geleden ontvoerd is nu bij een rijk gezin in India zou wonen.
Nou dat kind moest terug! En wel onmiddelijk! Zelfs als het de rijkste maharadja van die omgeving was, wat zouden ze wel denken die rijstvreters! Natuurlijk kan alleen die ongeletterde Drenthse boer dat kind behoorlijk opvoeden.
Hart van Nederland en 4 in het land op de bres, kamervragen, Tros vermist in de hoogste bomen, de hele tering zooi. Maar nu is het opeens in het belang van het kind om die biologische ouders de tering te laten krijgen of godbetert een 'omgangsregeling' aan te bieden.
Zou er subsidie zijn voor arme ouders uit India die hun eigen gestolen kind bij een McDonalds gezin in Heerhugowaard willen gaan bezoeken?
Precies.quote:Op woensdag 23 mei 2007 16:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat is dezelfde dooddoener die duizenden vaders bij hun kinderen vandaan houdt, alleen omdat ze een secreet van een moeder hebben.
Jij het kind heeft ene belang, maar dat betekent niet dat de biologische ouders geen rechten hebben
Je hebt het steeds over de rechtmatige ouders als in de biologische ouders, maar zijn de adoptie-ouders niet net zo goed rechtmatige ouders? Immers, zij hebben het kind op compleet legale wijze geadopteerd en zijn in die zin toch ook rechtmatige ouders? Hoe zit dat juridisch? Iemand enig idee?quote:Op woensdag 23 mei 2007 17:57 schreef Swetsenegger het volgende:
Het gaat erom dat RECHTMATIGE OUDERS al jarenlang verscheurd worden van onzekerheid mbt hun kind.
Vreemd je bent een mod met extreme gedachten,quote:Op woensdag 23 mei 2007 09:46 schreef teamlead het volgende:
[..]
ach.. zomaar een idee: om dat kind als het zelf kan beslissen op zijn minst goed geïnformeerd te hebben? Om te zorgen dat in iedergeval de biologische ouders weten dat het goed gaat met hun kind?
[..]
Nee hoor.. niet enkel scholing. In staat zijn je kind te eten te geven is er ook zo één
[..]
nee, dat kunnen ze niet
[..]
Ken je de situatie in India een beetje? Je weet wel.. het land waar het kastenstelsel officieel is afgeschaft, maar in de praktijk wel degelijk nog gewoon functioneert.. het land waar kinderen met honden trouwen als de ouders denken dat het door de duivel bezeten is etc....
[..]
nogal ja
[..]
het egoisme van moeders is walgelijk. Ik heb nu al 3x ofzo gezegd dat de ouders van madeleine vooral niet moeten ophouden met zoeken, maar toch blijf je op dat (totaal verkeerde) voorbeeld terugkomen.
Maar goed, jij wilt dat kind dus alle toekomstkansen ontnemen, terugsturen naar een land waar niemand het kind verstaat en hij niemand verstaat, waar hij de rest van z'n leven honger zal lijden en als hij mazzel heeft schoenmaker kan wordenGoed bezig die moederinstincten....
Dat is het risico van het adoptie verhaal!quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:21 schreef Misstique het volgende:
[..]
Je hebt het steeds over de rechtmatige ouders als in de biologische ouders, maar zijn de adoptie-ouders niet net zo goed rechtmatige ouders? Immers, zij hebben het kind op compleet legale wijze geadopteerd en zijn in die zin toch ook rechtmatige ouders? Hoe zit dat juridisch? Iemand enig idee?
Ja hoor, hoe klein is die kans nou dat je adoptiekind gejat is. Daar kun je toch z'n hele leven niet rekening mee houden.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:22 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Dat is het risico van het adoptie verhaal!
het is geen legale adoptie meer, lijkt me.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:21 schreef Misstique het volgende:
[..]
Je hebt het steeds over de rechtmatige ouders als in de biologische ouders, maar zijn de adoptie-ouders niet net zo goed rechtmatige ouders? Immers, zij hebben het kind op compleet legale wijze geadopteerd en zijn in die zin toch ook rechtmatige ouders? Hoe zit dat juridisch? Iemand enig idee?
Helemaal mee eens, maar hier hebben we te maken met 2 paar ouders..quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:21 schreef zhe-devilll het volgende:
Arm of rijk doet er niet toe een kind behoort bij zijn ouders!
Niet legaal meer blijkt nu inderdaad. Maar destijds hebben deze NL'ers 'te goeder trouw' gehandeld. Ze wisten immers niet dat het kind gestolen was.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:27 schreef milagro het volgende:
[..]
het is geen legale adoptie meer, lijkt me.
een legale adoptie kan nooit beginnen met een geroofd kind.
de adoptie ouders treft geen enkele blaam, maar een legale adoptie is het niet.
nee, maar dat doet er niet toe.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:31 schreef Misstique het volgende:
[..]
Niet legaal meer blijkt nu inderdaad. Maar destijds hebben deze NL'ers 'te goeder trouw' gehandeld. Ze wisten immers niet dat het kind gestolen was.
Niet klein, als straks de beerput open is. Het is een lucratieve handel hoor, mooie Indiase kindjes. Ik verwacht dat er nog veel meer ellende boven tafel komt.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:25 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Ja hoor, hoe klein is die kans nou dat je adoptiekind gejat is. Daar kun je toch z'n hele leven niet rekening mee houden.
"Niet te veel aan hechten, stel je voor dat hij gestolen is."
Ja, dat betekent dat wel. Juridisch gezien dus he. En de buurman kan een vergoeding halen. Maar voor een kind kun je nu eenmaal geen vergoeding krijgen, daar is geen prijs op te zetten.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:35 schreef milagro het volgende:
als ik een fiets bij de fietsenwinkel koop, koop ik ook ter goede trouw, betekent niet dat ik de fiets mag houden als hij een week eerder bij de buurman weggejat is.
De wet gaat over goederen, niet over kinderen. Als deze mensen een BMW hadden gekocht had ik ze 100% gelijk gegeven in hun wens de auto te houden. Maar het gaat hier niet om een BMW, maar om een mensje van vlees en bloed. Die bij zijn biologische ouders hoort.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:31 schreef Misstique het volgende:
Niet legaal meer blijkt nu inderdaad. Maar destijds hebben deze NL'ers 'te goeder trouw' gehandeld. Ze wisten immers niet dat het kind gestolen was.
Ik heb het over moreel rechtmatige ouders. Als iemand mijn kind ontvoerd en verkoopt, zal ik de adoptie ouders nooit accepteren als ouder van MIJN kind.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:21 schreef Misstique het volgende:
[..]
"dat doet er niet toe"?quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:35 schreef milagro het volgende:
[..]
nee, maar dat doet er niet toe.
als ik een fiets bij de fietsenwinkel koop, koop ik ook ter goede trouw, betekent niet dat ik de fiets mag houden als hij een week eerder bij de buurman weggejat is.
het is geen legale adoptie meer.
Ik ook.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:39 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb het over moreel rechtmatige ouders.
prima, zeg je dat dan ook tegen de buurman? " ja sorry ik heb nu jouw fiets, waar jij hard voor gewerkt hebt, regel zelf maar iets van een vergoeding ergens, ik ben nu zo gewend aan jouw fiets" ?quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:38 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja, dat betekent dat wel. Juridisch gezien dus he. En de buurman kan een vergoeding halen. Maar voor een kind kun je nu eenmaal geen vergoeding krijgen, daar is geen prijs op te zetten.
[..]
Daar verschillen we dus van mening.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:42 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Ik ook.
Die jongen heeft nu 4 moreel rechtmatige ouders. Waarvan 2 die hij zijn hele leven al zijn ouders noemt en 2 wildvreemden.
Zijn hele leven? Het jochie is met 1 1/2 uit zijn bedje gejat. En nu krijg je verdorie een 'tja, te lang gezocht, time's up, jammer heur en bedankt he'quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:42 schreef Dodecahedron het volgende:
Die jongen heeft nu 4 moreel rechtmatige ouders. Waarvan 2 die hij zijn hele leven al zijn ouders noemt en 2 wildvreemden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |