quote:
Slecht.
Ze loopt nog steeds rond en miauwt heel veel omdat ze vanalles wil maar niet kan.
Ze wil eten, maar het lukt gewoon haast niet. Zelfs niet goed als ik het helemaal fijn prak en het aanleng met koffieroom (jaaa, ze mag nu alles wat ze maar lekker vindt).
Drinken wil ze ook en dat probeert ze dan ook de hele dag. De andere poezen drinken nu even niet uit de pozeborrel omdat deze helemaal vermengd is met Rosa's speeksel en troebel is. Speeksel is al troebel.
Ze stinkt echt heel erg. Niet meer de Rosalucht (roosjes
![]()
Roos was altijd de poes waar je je gezicht in wilde begraven omdat ze zaaaaalig rook)
Ze steekt haar halve hoofd in de waterkom (de poezeborrel) en probeert zo wat naar binnen te zuigen, want haar tong kan ze echt niet meer gebruiken. Dat hindert haar enorm natuurlijk.
Ze is ook echt afgevallen, de laatste dagen. Als ze wel eet dan is het een heeeel klein beetje. Dus we bieden haar heel vaak kleine beetjes aan.
Het kan niet meer wachten. Morgen maak ik een afspraak.
Vandaag was Kyra van 7 bij ons en ze vroeg: Wat vindt Rosa er zelf van dat ze zal worden doodgemaakt. Was een leuke uitlegger
![]()
Ik heb haar verteld van de natuurlijke overlevingsdrang van alle levende wezens (ja, dat snapt ze. het is een erg intelligent kind waarmee je dingen kunt bespreken en ik weiger babytaal te spreken). Dat Rosa wss anders tegen het leven aankijkt en er wellicht een heel andere filosofie op na houdt dan mensen dat doorgaans doen. Rosa wil leven. Het is een instict. Maar de essentiele dingen om dat te doen kan ze niet meer. In de natuur zou ze nu uitdrogen en uithongeren en pijn lijden en dat willen we haar nu besparen. Enkel omdat wij dat kunnen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl