abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49629266
Net even Zwartboek gekeken. Er was hierin een stukje waarin de joodse vrouw ingespoten wordt met insuline. Ze wordt steeds zwakker, maar omdat ze een reep chocolade naar binnen werkt ontsnapt ze aan de dood.

Ik dacht dat door chocolade het insuline-gehalte juist omhoog ging. Dit zou dan toch een negatieve reactie teweeg moeten brengen?
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_49629575
door insuline daalt het suiker in je bloed, chocola herstelt dat weer
pi_49629625
Nee, te hoog insulinegehalte moet je 'bestrijden' met suiker, dus chocolade eten kan wel. Hoewel het niet het meest effectieve is, want de suiker in chocolade wordt langzaam opgenomen doordat het vet in de chocolade de snelheid van het spijsverteringskanaal wat vertraagd. Omdat de vetvertering onder invloed van gal eerst moet plaatsvinden. Gewoon suiker geven opgelost in (warm) water werkt dus effectiever, glucose werkt nog beter (is geen vertering van dubbelsuiker tot enkelsuiker voor nodig).
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_49629723
Maar goed, Carice naar de kraan laten lopen en suiker in een bekertje warm water zien roeren is wáy minder geil dan haar al kokhalzend naar een reep chocola zien grijpen natuurlijk.
pi_49629743
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 00:00 schreef clumsy_clown het volgende:
Maar goed, Carice naar de kraan laten lopen en suiker in een bekertje warm water zien roeren is wáy minder geil dan haar al kokhalzend naar een reep chocola zien grijpen natuurlijk.
True, true ......
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_49629846
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 00:00 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_49629887
Maar lees eens hier het laatste stuk!
http://www.bomi-1-gezondh(...)c_extacy_ecstacy.htm
pi_49632138
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 00:07 schreef partyyboyy het volgende:
Maar lees eens hier het laatste stuk!
http://www.bomi-1-gezondh(...)c_extacy_ecstacy.htm
Dat geld alleen voor mensen zonder diabetes. Mensen met diabetes maken juist geen (of niet genoeg) insuline aan, waardoor suiker (bijv. chocola) zorgt voor een stijging van het glucosegehalte van het bloed.
Too old to Trick or Treat, too young to die
pi_49632954
Lucille heeft heulemaal gelijk. Je kunt ook bijv een mars eten of een glas cola drinken.

oops sorry bellah verkeerde account kusje cyaa
pi_49639307
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 02:23 schreef doka het volgende:

[..]

Dat geld alleen voor mensen zonder diabetes. Mensen met diabetes maken juist geen (of niet genoeg) insuline aan, waardoor suiker (bijv. chocola) zorgt voor een stijging van het glucosegehalte van het bloed.
Mooi Dan heb ik dus niet naar een fictief stukje film hoeven kijken
pi_49644236
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 02:23 schreef doka het volgende:

[..]

En dus niet van de insulinegehalte in het bloed.

Zie het als een balans tussen een hoeveelheid insuline en glucose. In dit geval had Carice van Houten dus te veel insuline (of te weinig glucose).

Overigens krijgt ze wel een enorme voorraad insuline binnen, dus ik betwijfel of een reep chocolade daar wel tegen helpt.
pi_49645126
Overigens vermeldt imdb.com het volgende:
quote:
Factual errors: Rachel/Ellis eats some chocolate to counter-act an insulin overdose. Chocolate, because of its fat content, digests too slowly to prevent/reverse the insulin-induced hypoglycemia.
Wat Lucille eerder al zei is het wel zo dat door het vetgehalte van chocola de werking niet optimaal is om snel een stijging van je glucose te krijgen, maar bovenstaande is ook weer een beetje overdreven. Zeker als je niets anders bij de hand hebt kun je beter chocola eten dan niets.
pi_49646362
Alles is beter dan niets; maar ik betwijfel of je het zult redden met chocola; zeker de als je kijkt naar de hoeveelheid chocola die ze eet en de hoeveelheid insuline die ze heeft gekregen.
pi_49658173
hypooooooo jatoch cyaa
pi_49658301
Toen mijn tante eens een hypo had, zag ze kaboutertjes over de muur heen waggelen.

Peperkoek of dextro's helpen overigens beter dan chocolade.
pi_49659368
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 19:57 schreef Bellah het volgende:
hypooooooo jatoch cyaa
jamen, teveel gespoten
pi_49673116
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 20:23 schreef Cyaa het volgende:

[..]

jamen, teveel gespoten
Dom dom dom
pi_49673217
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 04:16 schreef doka het volgende:

[..]

Dom dom dom
Heb ik zelf ook wel eens Dan spuit ik voor het avondeten
insuline en dan is het eten weer is niet te vreten, dus dan
eet ik te weinig en dan krijg ik een hypo en dan mag ik lekker
een zak chips leegvreten en heel veel cola

en daarna ben ik kkmoe

huh 's ochtends ben ik ingelogt op bellah's account en 's middags opeens weer op cyaa wtf
sorry bellah
pi_49674111
Met aan lage bloedsuiker is alles, maar met name waar suiker in zit, 10x lekkerder. Eigenlijk lijkt het verdomd veel op een vreetkick die je krijgt als je stoned bent. Sowieso is een hypo erg vergelijkbaar met stoned zijn, behalve dan dat het bij stoned zijn met name relaxed is, en met een hypo niet echt...
pi_49674191
Ja, dat is het voordeel van een hypo Lekker snoepen
Maar ik vind het erg onprettig om een hypo te hebben, ik zit dan ook bijna altijd aan de hoge kant. Wat natuurlijk ook weer niet goed is.
  woensdag 23 mei 2007 @ 09:28:23 #21
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_49674976
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 20:00 schreef _Arual_ het volgende:
Toen mijn tante eens een hypo had, zag ze kaboutertjes over de muur heen waggelen.

Peperkoek of dextro's helpen overigens beter dan chocolade.
Denk niet dat ze toen dextro in de buurt had
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')