abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49628803
Vandaag kaarten gekocht voor het concert van Lou Reed op 21 juni in de Heineken Music Hall. Hij schijnt zijn legendarische album Berlin integraal te gaan spelen, met een enorme begeleidingsband en zelfs een kinderkoor (huh?). Ik ben erg benieuwd.

Nog meer mensen die naar dit concert van de vroegere zanger van de Velvet Underground gaan?

Ik weet het, het is een openingspost van niks, maar ik heb echt geen inspiratie.
  Trouwste user 2022 dinsdag 22 mei 2007 @ 01:00:44 #2
7889 tong80
Spleenheup
pi_49631052
Goeie OP hoor.

Schitterend album. Veel plezier.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_49633414
quote:
Op maandag 21 mei 2007 23:31 schreef _Floddertje_ het volgende:

Nog meer mensen die naar dit concert van de vroegere zanger van de Velvet Underground gaan?
Ja, ik ga ook, toevallig gisteren ook een kaartje gekocht.
It's not going to stop 'till you wise up
pi_49702321
Was er echt nog geen Lou Reed-topic?

Schandalig!

Enne....goeie OP, maar Lou was wel meer dan "zanger van de Velvet Underground"
pi_49703721
Natuurlijk ga ik! (samen met mijn broertje). Prachtig album Ben heel erg benieuwd!
geniet nooit met mate
pi_49706549
Ik vind Hangin' 'Round echt een heeeerlijk nummer. Maar verder moet ik die CD nog vaker gaan horen, maar ik wil me toch liever eerst op The Velvet Underground richten.
pi_49707260
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:30 schreef cafca het volgende:
Enne....goeie OP, maar Lou was wel meer dan "zanger van de Velvet Underground"
I know, maar ik vond dat ik de Velvet Underground op z'n minst wel even genoemd moest hebben om toch nog een béétje de schijn hoog te houden dat mijn openingspost zou kunnen concurreren met Wikkiepikkie.

Kaartjes lagen vandaag al in m'n brievenbus, woehoee.
pi_50500828
Volgende week is het al zover!! verheug me er enorm op!
geniet nooit met mate
  vrijdag 15 juni 2007 @ 23:41:09 #9
11502 nipeng
The last ride is free
pi_50515735
Ik heb er zin in volgende week!
pi_50515970
quote:
Op maandag 21 mei 2007 23:31 schreef _Floddertje_ het volgende:
Vandaag kaarten gekocht voor het concert van Lou Reed op 21 juni in de Heineken Music Hall. Hij schijnt zijn legendarische album Berlin integraal te gaan spelen, met een enorme begeleidingsband en zelfs een kinderkoor (huh?). Ik ben erg benieuwd.
Helaas geen tijd...
"Berlin" is één van die albums die ik zovaak gedraaid heb... Dat laatste nummer "Sad Song" live te horen met kinderkoor en alles lijkt me wel intens.
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
pi_50594180
Overmorgen!!

[ Bericht 87% gewijzigd door gimme.shelter op 18-06-2007 22:22:38 ]
geniet nooit met mate
pi_50657225
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 12:22 schreef Masterix het volgende:

[..]

Helaas geen tijd...
"Berlin" is één van die albums die ik zovaak gedraaid heb... Dat laatste nummer "Sad Song" live te horen met kinderkoor en alles lijkt me wel intens.
Ben ook wel benieuwd hoe ze dat gaan oplossen met de huilende kinderen op The Kids.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_50662410
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 16:21 schreef methodmich het volgende:

[..]

Ben ook wel benieuwd hoe ze dat gaan oplossen met de huilende kinderen op The Kids.
Hehe...ik ga er donderdagavond heen, dus laat het je nog weten!
  Moderator donderdag 21 juni 2007 @ 00:29:32 #15
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_50678029
Ben vanavond geweest. Indrukwekkend! Een prachtig vol en dynamisch geluid, met het orkest en het koor! Reed is zeer goed bij stem, en had er zin in.

In de set-opbouw zitten een paar kleine merkwaardigheden: een overbodig introotje en soms zou er geen pauze tussen twee nummers moeten zitten. Ook waren er wat speltechnische schoonheidsfoutjes hier en daar, maar ach, het is live, heeft ook wel z'n charme.

Kippenvel kreeg ik bij het nummer "The Bed"

And this is the place where she cut her wrists
that odd and fateful night
And I said, oh, oh, oh, oh, oh, oh, what a feeling

Gitarist Steve Hunter (behalve op Berlin tevens gitarist op de liveplaat Rock 'n Roll Animal) is ook mee op tour en dat is een zegen: wat kan die man geweldig spelen.

Het concert is vrij kort. Na Berlin komen ze nog terug voor een toegift en spelen dan nog een paar bekende nummers. Welke zal ik niet verklappen, maar "kenners" kunnen wel zo'n beetje raden welke dat zijn. (ook hier rock Hunter de pan uit trouwens).
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_50678900
Wat een geweldige show.
Hij was erg goed bij stem, had ik niet verwacht (de laatste live-opnames die ik van hem zag leek het meer op praten). Hij ging lekker tekeer, schreeuwde soms lekker agressief en overstuurde hiermee de microfoon zelfs.

Kinderkoortje was ook geniaal. Met name bij (zoals Gert al aangeeft) "The Bed". Gewoon kippenvel.

Ik heb ineens een ander beeld bij Berlin.. Het is een soort herontdekking nu.

Hoewel 65 euro best duur is voor een optreden van 90 minuten, had ik 't niet willen missen. Subliem!!
pi_50680426
Wat leuk om te lezen, ik heb er zin in.
pi_50681474
Ik ben ook geweest, ben verder niet zo erg bekend met het werk van Lou Reed, maar zou iemand mij kunnen vertellen wat het eerste nummer van de toegift was? Wat zat daar ontzettend lekker gitaarwerk in zeg (maak er maar een spoilertje van om andere mensen de verassing niet te ontnemen...)

Maar verder mooi concert, maar soms wel behoorlijk zwaar zeg. Maar ik begreep dat dat ook voornamelijk aan het album lag...(kende dat hele album verder niet...)
  Redactie Frontpage donderdag 21 juni 2007 @ 10:41:26 #19
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_50683952
Kut, ik ging vooral niet omdat ie niet zo goed bij stem is en ik daardoor niet de mythe van de plaat wil laten verkloten.

Nu heb ik spijt haha. Ach ja.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Moderator donderdag 21 juni 2007 @ 11:04:51 #20
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_50684691
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 08:57 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ik ben ook geweest, ben verder niet zo erg bekend met het werk van Lou Reed, maar zou iemand mij kunnen vertellen wat het eerste nummer van de toegift was? Wat zat daar ontzettend lekker gitaarwerk in zeg (maak er maar een spoilertje van om andere mensen de verassing niet te ontnemen...)

Maar verder mooi concert, maar soms wel behoorlijk zwaar zeg. Maar ik begreep dat dat ook voornamelijk aan het album lag...(kende dat hele album verder niet...)
Ligt inderdaad aan dat album, de 'donkerste' plaat van z'n oeuvre, en nog eens aangedikt door de producer, Bob Ezrin (die bijv. ook het gezellige "The Wall" van Pink Floyd produceerde ) .

Wat betreft het eerste nummer van de toegift:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_50685796
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 08:57 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Behoorlijk zware plaat ja. Ik moest meteen aan dat 12-koppige kinderkoortje denken... Die zullen een lekker trauma hebben aan 't eind van de tour

De toegift bestond trouwens uit:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_50685946
Voor de mensen die vanavond gaan: het was zeer indrukwekkend!
geniet nooit met mate
pi_50699879
Lekker om te horen, ga zo richting HMH rijden.
  Moderator donderdag 21 juni 2007 @ 21:37:35 #24
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_50706029
Briljante Lou Reed laat Berlin leven

AMSTERDAM - In 1973 ontvangen als een rampzalig slecht album, geldt Berlin ruim drie decennia later als een hoogtepunt in het oeuvre van de Amerikaanse rockmusicus Lou Reed. De plaat heeft ook in de popmuziek zo'n legendarische status dat Reed zijn huidige concerttournee wijdt aan de integrale uitvoering van het aardedonkere verhaal rond Jim en Caroline, van wie de laatste in Berlijn ten onder gaat aan drugs, prostitutie en zelfmoord.

Om de broeierige, uiterst sombere sfeer van de elpee zoveel mogelijk te benaderen werd Lou Reed (65) vergezeld door een strijk- en blazerssectie van het Londen Metropolitan Orchestra en twaalf meisjes van het New Londen Childrens Choir, dat het gitzwarte epos van de twee gevallen engelen een prachtig wrange tegenstelling verleende.

Reed, declamerend met brommerig timbre, en zijn begeleidingsband, onder wie de exellente gitarist Steve Hunter, wisten de geest van Berlin in tien composities indrukwekkend te vangen.

Van klakkeloos kopiëren was geen sprake. Men of Good Fortune werd een stuwende rocksong, Caroline says I eindigde in een meeslepende gospel en Caroline says II en The Kids waren bijkans aangrijpender dan de elpee-versie.

De transparantie van de rauwe en romantische rock van Berlin - Reed werkte destijds samen met Alice Cooper-producer Bob Ezrin die het album met orchestrale en koorzangelementen doorspekte - bleef recht overeind. Dwars door de Wall of Sound die in sommige nummers werd opgetrokken, klonken de violen en het koper, het toetsenwerk van Rupert Christie en de zang van soliste Katie Krykant kristalhelder.

Lou Reed, nooit een lachebekje op het podium, beloonde de geestdrift van de zaal met een intense glimlach en drie langgerekte en dansbare toegiften. Met Sweet Jane, Satellite of Love en Walk on the Wild Side toog iedereen zowaar opgewekt huiswaarts. Dat was na Berlin - Reeds rockversie van Der Untergang gecombineerd met een diepe depressie - een fraai einde van een uur briljante beklemming.

AD
  donderdag 21 juni 2007 @ 21:41:54 #25
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_50706181
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 10:41 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Kut, ik ging vooral niet omdat ie niet zo goed bij stem is en ik daardoor niet de mythe van de plaat wil laten verkloten.

Nu heb ik spijt haha. Ach ja.
Ik vind het ook wel erg jammer dat ik er niet bij was. Ik had ook niet verwacht dat hij erg goed bij stem zou zijn, en vond het mede daarom ook wel erg duur. Berlin is wel een geweldig album dat ik graag live had gehoord.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')