abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 30 mei 2007 @ 11:51:02 #126
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_49921590
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 11:50 schreef prof.bierbekje het volgende:
Hoi Sebas
Hoi.

?
  Licht Ontvlambaar woensdag 30 mei 2007 @ 13:43:46 #127
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_49925573
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 11:48 schreef Sebasser het volgende:
Ik had hiervoor ubuntu 6.10, nu 7.04..
bij 6.10 deed amarok het helemaal.
Alleen nu niet, hij kan geen MP3's aan, en ik krijg die support maar niet geinstaleerd, want als ik het wil installeren, dan loopt ie vast...
Iemand die een omweg weet ofzo? apt-get amarok-mp3drivers ofzoot?
probeer het eens via Automatix

of sudo apt-get install libxine1-ffmpeg

iemand hier bekend met Envy?

ideal programa om nvidia & ati drivers te instaleren

http://www.albertomilone.com/nvidia_scripts1.html

Feisty Fawn werkt weer erg pretig

alleen duurde het even voordat ik Wi-Fi met WPA aan de praat kreeg

[ Bericht 3% gewijzigd door Uzumaki_Naruto op 30-05-2007 13:53:31 ]
pi_49933942
Ik heb de mp3 codecs gewoon via add/remove geinstalleerd. Die gstreamers plug-ins dan.

Hoe krijg ik beryl zo ver dat het direct actief bij het starten van Ubuntu? Ik zie niets in de opties staan.....
pi_49934155
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 17:41 schreef Pie.cr het volgende:
Ik heb de mp3 codecs gewoon via add/remove geinstalleerd. Die gstreamers plug-ins dan.

Hoe krijg ik beryl zo ver dat het direct actief bij het starten van Ubuntu? Ik zie niets in de opties staan.....
Toevoegen aan je sessions (System->Preferences->Sessions) is de gemakkelijkste manier.
pi_49934171
Ik heb Ubuntu dusch op mijn externe hardeschijf staan, maar de zooi booten duurt superlang. Ik heb het idee dat dit aan grub ligt, kan dat?
  woensdag 30 mei 2007 @ 17:47:52 #131
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_49934182
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 17:41 schreef Pie.cr het volgende:

http://wiki.beryl-project(...)l_to_Session_Startup
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_49934271
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 13:43 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:

[..]

iemand hier bekend met Envy?

ideal programa om nvidia & ati drivers te instaleren

[url=http://www.albertomilone.com/nvidia_scripts1.html
]http://www.albertomilone.com/nvidia_scripts1.html[/quote][/url]
Voor luie mensen
quote:
alleen duurde het even voordat ik Wi-Fi met WPA aan de praat kreeg
Met envy de drivers geinstalleerd? Die compileert & installeert (als het goed is) ook meteen de goede 'restricted drivers' oid.

En de Gnome network manager ondersteund ook gewoon wpa, dat is de gemakkelijkste manier om een wireless verbinding op te zetten (anders moet je elke keer wpa_supplicant ed opstarten).
pi_49937269
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 17:47 schreef fokME2 het volgende:
Ik heb Ubuntu dusch op mijn externe hardeschijf staan, maar de zooi booten duurt superlang. Ik heb het idee dat dit aan grub ligt, kan dat?
Is natuurlijk niet zo gek, een externe harde schijf (USB / FireWire) is natuurlijk veel langzamer als een gewone schijf.
pi_49938049
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 19:15 schreef mistermaniac het volgende:

[..]

Is natuurlijk niet zo gek, een externe harde schijf (USB / FireWire) is natuurlijk veel langzamer als een gewone schijf.
Ja, maar het duurt echt 5 minuten ofzo?
pi_49938158
reken maar uit, een beetje hdd heeft een overdracht van 1.5Gbit per seconde, een gemiddelde USB 480 Mbit per seconde
  Licht Ontvlambaar woensdag 30 mei 2007 @ 19:44:03 #136
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_49938536
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 17:50 schreef DorentuZ het volgende:

[..]

Voor luie mensen
[..]

Met envy de drivers geinstalleerd? Die compileert & installeert (als het goed is) ook meteen de goede 'restricted drivers' oid.

En de Gnome network manager ondersteund ook gewoon wpa, dat is de gemakkelijkste manier om een wireless verbinding op te zetten (anders moet je elke keer wpa_supplicant ed opstarten).
heb geen gnome network manager,gebruik kde

ik heb het zonder drivers gedaan en zonder wpa_supplicant

in ubuntu zit al een gedeelte code van de ralink drivers

heb deze tuturial gevolgd
HOWTO: RT61 on Feisty Fawn with WPA
pi_49939677
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 19:35 schreef mistermaniac het volgende:
reken maar uit, een beetje hdd heeft een overdracht van 1.5Gbit per seconde, een gemiddelde USB 480 Mbit per seconde
Ok Dan misschien toch maar op de interne schijf pleuren.
pi_49976826
w00t, ik heb vandaag mijn shiny new Dell laptop ontvangen (een Inspiron 640M, voor de geinteresseerden). Er stond vista op maar dat werd ik al snel zat dus heb ik het er maar vanaf gepleurd en er de laatste versie van ubuntu op geinstalleerd.

Zelfs met de live cd werkte alles gewoon meteen, geluidskaart, MediaDirect toetsen, batterijmeter en ook het wireless network, inclusief WPA! Binnen 20 minuten (in de trein ff geinstalleerd) had ik een volledig werkend systeem waar ik werkelijk waar geen enkel werk meer aan had. Probeer dat eens met dat kutwindows!
pi_49977576
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 20:22 schreef Farenji het volgende:
w00t, ik heb vandaag mijn shiny new Dell laptop ontvangen (een Inspiron 640M, voor de geinteresseerden). Er stond vista op maar dat werd ik al snel zat dus heb ik het er maar vanaf gepleurd en er de laatste versie van ubuntu op geinstalleerd.

Zelfs met de live cd werkte alles gewoon meteen, geluidskaart, MediaDirect toetsen, batterijmeter en ook het wireless network, inclusief WPA! Binnen 20 minuten (in de trein ff geinstalleerd) had ik een volledig werkend systeem waar ik werkelijk waar geen enkel werk meer aan had. Probeer dat eens met dat kutwindows!
Je vista werkte toch ook al?
pi_49978436
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 19:44 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:

[..]

heb geen gnome network manager,gebruik kde

ik heb het zonder drivers gedaan en zonder wpa_supplicant

in ubuntu zit al een gedeelte code van de ralink drivers

heb deze tuturial gevolgd
HOWTO: RT61 on Feisty Fawn with WPA
Dan installeer nog de gnome network manager (of als je geen 'dynamic web' nodig hebt op school voldoet de knetworkmanager ook, die er overigens wel beter uitziet).
  donderdag 31 mei 2007 @ 21:06:17 #141
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_49978455
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 20:22 schreef Farenji het volgende:

Wacht nog ff een paar maandjes, dan mag je bij een nieuwe installatie meer updates installeren dan je ooit voor windows hebt gedaan

Toch werkt het wel goed, dat Ubuntu. Ben nu al een half jaar helemaal over en so far weinig problemen. Ja, draadloos netwerk kan beter (een bug in KDE icm knetworkmanager) maar verder niets te klagen. De snelheid is wel lager dan bijvoorbeeld XP (op hetzelfde systeem) maar toch.

Amarok en Katapult
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_49978480
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 20:43 schreef fokME2 het volgende:

[..]

Je vista werkte toch ook al?
Ja, vista werkte in de zin dat ik voordat ik een toets had aangeraakt al 38 popups voor mijn kanis had gehad die me vroegen of ik toch echt wel zeker was van de actie die ik deed... "weet u zeker dat u dit wil doen?" "De gedane actie is mogelijk onveilig, weet u het zeker??" En dan na op "yes" geklikt te hebben nogmaals tig keer dezelfde popup krijgen. Schijtziek word je ervan.

Windows Vista, gemaakt DOOR mongolen, VOOR mongolen.
pi_49978693
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 21:06 schreef robh het volgende:

[..]

Wacht nog ff een paar maandjes, dan mag je bij een nieuwe installatie meer updates installeren dan je ooit voor windows hebt gedaan
Dat ben ik al gewend, dit is niet mijn eerste linux ervaring hoor

Ik heb liever tig updates die ook echt wat toevoegen aan je systeem, maar die probleemloos geinstalleerd worden, dan een paar updates die heel je systeem om zeep helpen, zoals met windows gebeurd is de afgelopen weken (svchost anyone?). Het verschil is ook dat je met linux redelijk zeker van de security kan zijn terwijl je met windows erop kan wachten totdat er een nieuwe exploit wordt ontdekt.

Ik gebruik al jaren het package systeem dat ook door ubuntu gebruikt wordt, en nog nooit problemen gehad. Dat kan ik niet zeggen van windows.
  donderdag 31 mei 2007 @ 21:17:19 #144
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_49978872
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 21:12 schreef Farenji het volgende:
Ik gebruik al jaren het package systeem dat ook door ubuntu gebruikt wordt, en nog nooit problemen gehad. Dat kan ik niet zeggen van windows.
Toevallig heb ik enkele dagen terug nog een niet werkende kernel geïnstalleerd.
  donderdag 31 mei 2007 @ 21:18:41 #145
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_49978923
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 21:17 schreef Angel_of_Dth het volgende:

Toevallig heb ik enkele dagen terug nog een niet werkende kernel geïnstalleerd.
Tof. Zo ben ik ook wel eens vergeten om ext2 support mee te bakken in de kernel
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  donderdag 31 mei 2007 @ 21:21:15 #146
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_49979020
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 21:18 schreef robh het volgende:

[..]

Tof. Zo ben ik ook wel eens vergeten om ext2 support mee te bakken in de kernel
Ik was niks vergeten ofzo. Ik deed gewoon wat me verteld werd door de package manager. Er was een nieuwe kernel, ok geklikt, rustig even gewacht en na de aangeraden reboot bleef 'ie hangen.

Waarschijnlijk omdat hij van /dev/hda1 wil booten, maar hij moet maar /dev/sdb1 ofzo. Meer mensen met SATA schijven hebben dat probleem.

Ik had wel gewoon de vorige kernel nog. Ook in Grub. Dus verder kan ik gewoon door, zoek ik t.z.t. wel naar de oplossing.
pi_49979283
Het kan inderdaad verkeerd gaan, en op zich kan het (door de updates) heftiger verkeerd gaan dan met windows, maar het grote verschil is dat je altijd de mogelijkheid hebt om het zelf te fixen. En meestal is de fix ook niet zo moeilijk (maar ja dat vind ik, dus niet echt objectief). Bij windows moet je maar afwachten of men zin heeft om er een fix voor te maken. En die kernelupgrade was er natuurlijk ook niet voor niets. Jammer dat het fout ging maar aan de andere kant was het ook binnen een paar dagen opgelost. Met het windows debacle dat de pc platlegde dmv svchost, hoe lang heeft dat geduurd?
  donderdag 31 mei 2007 @ 21:32:10 #148
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_49979423
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 19:35 schreef mistermaniac het volgende:
Bij mij start Ubuntu op mijn externe harde schijf in ongeveer dezelfde tijd als XP. En het is nog eens een 2,5" 5400rpm ding ook. Hieruit volgt de volgende vraag:
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 17:47 schreef fokME2 het volgende:
Weet je wel zeker dat je een USB2 HD hebt?
2000 light years from home
  donderdag 31 mei 2007 @ 21:34:32 #149
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_49979510
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 21:28 schreef Farenji het volgende:
Jammer dat het fout ging maar aan de andere kant was het ook binnen een paar dagen opgelost.
Is het opgelost?
quote:
Met het windows debacle dat de pc platlegde dmv svchost, hoe lang heeft dat geduurd?
Ik heb geen idee, waar heb je het over? Ik heb alle veiligheidsupdates geïnstalleerd en geen enkel probleem.
pi_49979594
Als je een nieuwe kernel installeerd, wordt die automatisch toegevoegd aan grub. Het 'probleem' hierbij is, als je bijvoorbeeld alleen je root schijf in de configuratie gewijzigd hebt, je systeem niet meer boot. Er wordt namelijk niet zomaar uitgegaan van het configuratiebestand.

Maar gelukkig kan je nog gewoon booten, door simpelweg 'edit' te gebruiken in grub, als je computer opstart.

Conclusie: dit heeft niks te maken met de update/package manager.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')